Jump to content
Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

 I ja sam u tripu da su sezonske gume bolje nego all season. No kao sto rekoh malo iznad kad sam smarao sa "e ljudi koje gume 'ocu" - vrlo malo vozim u poslednje vreme (hvala bogu), i vec nekoliko godina mi se desava da nikad ne potrosim gume, nego da one naprosto crknu. I u tom smislu su dva seta skuplja i vremenski zahtevnija varijanta nego jedne all season. 
 Recimo moj licno utisak za ove cc kad su bile one ultravrucine je da je letnja-letnja guma bolja. Tipa kad se ostrije krene itd. Uglavnom, da ne smaram dalje - okej su mi dakle bile gume sad na malo zahtevnijem putu, a videcemo koliko ce trajati. Ono sto je sigurno je da ih necu potrositi. Cak sam razmisljao da li bi bilo pametno da rasecem/isecem gume kada ih menjam, posto poslednjih 4-5 setova su izgledale kao nove, a znajuci sklonost nasih ljudi ka nebezbednim ustedama - cisto da bih bio siguran da ih nece neko, lupam, naci kod vulkanizera, ovaj mu kaze - eto ti nosi ih, namontira ih, i onda se skrcka i taj i skrcka i ne daj boze i ispovredjuje neke druge ljude. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Bouz said:

vise onako kao u starijim sitroenima na praznom autoputu nego kao sa ne'm pojma, vilnevom na reliju

Ako mislis na Žila ili Žaka, onda je F1 ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to me i čudilo. Rekoh dal je moguće da Grci kupuju zimske.

A ti mislio na naše selce što kupuju allseason tigar winteru, gumu za sve moguće uslove ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sezonska guma je ubek bila i biće bolja od AS gume, samo u istom rangu kvaliteta.
Sezomska guma najnižeg kvaliteta neće nikad biti bolja od AS gume premium kvaliteta i obrnuto.
Ling Long letnja ne može da prismrdi premium AS mischelin, Conty....
To koliko iščitah temu, niko nije spomenuo.



Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad, michelin premium klasa vs tigar budžet klasa.... 

 

Jes da je naš tigar, ali pored Tatka nema šta da traži....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas me znaima da li je stvarno bolje kupiti AS premium ili dva seta budzet guma?
Mnogi tvrde da je sezonska guma bolja od AS a da li je tako?


Ja licno sam uvek imao losa iskustva sa Tigrovim letnjim gumama pogotovo po mokrom
Imao sam losa iskustva i sa cuvenom winterom koju sam zamenio sa kleber AS koji se bolje pokazao po snegu i po mokrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao neko ko je od pre okvirno 3 godine prešao na AS gume, da napišem i ja koju, čisto iz svog ugla, ne kao nešto što smatram da treba da bude pravilo, nego čisto lično iskustvo. Sama kupovina i odabir guma je isto što i kupovina automobila - obavlja se spram mogućnosti i spram potreba, odnosno načina eksploatacije. Dugi niz godina sam vrteo letnje i zimske, maltretirao se sa skladištenjem, tegljenjem iz podruma, prljanjem auta, kesama, folijama, plaćanjem hotela za gume, montažom i balansiranjem 8 točkova godišnje, zakazivanjem termina u najgorim gužvama kad i svi drugi menjaju, pa koje ću felne za ove, koje za one, pa mi ružan auto zimi, pa mi onda tvrd leti kad promenim, pa tako u nedogled. Nije toliko bilo čak ni do finansija, nego do same procedure.

 

Pa sve to puta dva, za dva auta.

 

E sada toga više nema :) Kupim auto, kupim kvalitetne nove AS gume, montiram ih i više ne razmišljam o gumama dok posedujem taj automobil (u proseku 3-5 godina). Opet kažem - lične potrebe - ne prelazim više od 15.000 godišnje sa jednim autom, sa drugim to često bude i ispod 5.000 godišnje jer se vozi u lokalu i služi za vrtić i prodavnicu.

 

Probudim se ujutru, vidim da je temperatura naglo pala na recimo 3 stepena, pada neka kiša, uh kako ću sa letnjim sad, ili je naglo u sred zime skočila na 25, pa gde da trošim zimske sad za ovaj duži put na koji sam krenuo - to me ne zanima više, ne razmišljam o tim stvarima, sednem i vozim.

 

To da li je ova Conti AS guma malo lošija od premium zimske gume po najvećem snegu i ledu - da, jeste, ali ja po snegu vozim u proseku 3 dana godišnje, ne idem na planinu, razmišljam svojom glavom kada vozim, kad ću da počnem kočim a da ne palim ABS, koliko ću da ubrzavam a da ne palim ASR, konstantno kroz vožnju (kada nema nikog iza i ispred) testiram grip da znam šta me čeka na sledećem zaustavljanju ili kretanju. I opet ponavljam, to su moje potrebe i uslovi po kojima se krećem, nekome ko živi u Sjenici ili na Alpima i kuća mu je na zaleđenoj uzbrdici od 35 stepeni, svakako - kupite zimske i vozite sezonske gume.

 

Ista priča i za letnje - apsolutno savršeno mi se ponaša auto od 1,6 tona i kad ja natovaren na 2+ tone, u svim mogućim uslovima moje eksploatacije. To sada više nije divljanje po krivinama i stazama, škripa guma i potpisivanje sa semafora, te modove vožnje sam davno batalio, sednem, spakujem stvari i decu u kola i vozim. Ponekad me malo povuče pa to bude i "dinamičnije", na autoputu pogotovo volim brže, Passat kao takav jede tu veću brzinu za doručak bez bilo kakvog osećaja u kabini, a ove AS gume to obavljaju perfektno, imaju dobar grip, nivo buke je smešno mali, mogu skroz lepo da drže i krivinu ako treba bez da škripnu, koči odlično i to je sve što mi je potrebno. Za nekoga ko svaki vikend pegla Mišeluk i vrti krugove - kupite dobre kvalitetne letnje gume i vozite sezonske.

 

Što se same klase gume tiče i njene cene - opet ponavljam, sve spram potreba. Za Passata sam uzeo Conti i platio 90 soma sve 4 sa montažom, za Fiestu sam uzeo Fuldu koja je 3x jeftinija, ali je perfektna za taj auto, apsolutno nema potrebe za bilo čim boljim, obzirom na kilometražu i uslove u kojima se taj auto kreće. Na to se svodi cela priča. Ako pak imate potpuno drugačije prohteve, prelazte neke nenormalne kilometraže, vozite offroad po blatu, penjete se uz masne zaleđene bandere - onda takve gume i kupujete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo receno. Identicno razmisljam i identicno pisem ima vec 10 godina.

Kod mene dodatni input za trenutni izbor moze da bude i sa kojim setom/setovima guma auto dolazi prilikom kupovine. Nemam nista protiv ni dobrih sezonskih ili premium AS, sve zavisno od trenutne situacije.

Mozda i najveci benefit AS je sto vise nema "gledanja u nebo" i razmisljanja kada koji set stavljati. Uz naravno gubljenje vremena oko toga i skladistenje setova. Tehnologija je toliko napredovala da vrlo lepo pegla najveci procenat vremenskih situacija, za najveci procenat vozaca (osim nekih bas zestokih ekstrema, gde je tipski pneumatik bolji).

33 minutes ago, Vule said:

Kupim auto, kupim kvalitetne nove AS gume, montiram ih i više ne razmišljam o gumama dok posedujem taj automobil (u proseku 3-5 godina).

Probudim se ujutru, vidim da je temperatura naglo pala na recimo 3 stepena, pada neka kiša, uh kako ću sa letnjim sad, ili je naglo u sred zime skočila na 25, pa gde da trošim zimske sad za ovaj duži put na koji sam krenuo - to me ne zanima više, ne razmišljam o tim stvarima, sednem i vozim.

Ne daj Boze nekog gumi defekta ili busenja - jedino o cemu sa AS imas da razmisljas je da na promene spoljne temperature korigujes pritisak.

Uostalom, kao i sa sezonskim, sve ostalo je montiraj i teraj. Uz pravovremeno rotiranje, vrlo lepo mogu i da potraju na prosecnom automobilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, clockwork_orange said:

Bas me znaima da li je stvarno bolje kupiti AS premium ili dva seta budzet guma?

Ja licno sam uvek imao losa iskustva sa Tigrovim letnjim gumama pogotovo po mokrom

Samo da razgraničimo, Tigar nije budžet guma, Tigar je low budžet guma, retko šta da postoji lošije. Ispod bilo koje Fulde, Klebera, BF Goodricha, Save i ne znam ti više čega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričao mi je kolega, Piroćanac, priču koju mu je preneo rođak, koji, jel te radi u Tigru. Kaže da je odnos kvaliteta gume jednak odnosu u ceni, bar za Michelin. Znači Michelin premium je bolja od Klebera koji je opet bolji od Tigra, za tačno onoliko kolike su razlike u cenama! Lično, pre bih uzeo Premium AS nego dve budžet sa "dna kace"!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Ako mislis na Žila ili Žaka, onda je F1 ;) .

da da, na njega, pa jos kad sedne na reli. -znaci menjanje k'o da je prenos od cistog molibdena, lamela koja treba da potraje jednu trku i tako to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vule isto sam uradio sa 2 automobila koja vozimo u porodici a uskoro i treći prelazi na AS. Obzirom da sva 3 automobila 90% godisnje vozimo po gradu i putevima koji se brzo očiste ako bude snega onda nema razloga za set čelične/zimske i alu/letnje. 

 

Istina je da AS ne može da parira bilo kojoj sezonskoj ali za normalnu voznju sasvim zadovoljavajuće . Ako bude nekog jakog snega i padavina što je gotovo nemoguće mogu i da ne pomeram auto tih 4-5 dana, nisam se rodio u autu pa da moram stalno da ga vozim. Ima taxija, prevoza a mogu i od kuće da radim ako zatreba. 

 

Na Delti kod mene su AS Riken napred- Linglong pozadi, kod sestre na Puntu Sava Allweather i kod mojih na drugom Puntu će  ići Riken AS. Da se konačno 12 guma i 8 felni ratosiljam i oslobodim podrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na AS gume gledam kao resenje za one kojima guma pre ostari nego sto se potrosi. Radije bih vozio svezije AS nego matore gume, sa druge strane mislim da su odlican kompromis i u situaciji da nekad solidna AS guma moze biti jeftinija nego 2 seta niskobudzetnih guma.

 

Moj cale je hteo da uzmemo Siguru i Winteru za Yuga, 145/80 R13 gume koje su bile nesto tipa 3500din/kom pre 4 godine, a ja sam hteo AS Hankook koji se po tadasnjim testovima pokazao malo losijim od Michelina za oko 6000din/kom u dimenziji 165/65 R14. Em sto auto ima veci grip, em je jeftiniji komplet, em ja mislim da je bolja u svim uslovima od Tigrovih sem mozda ledu i dubokom snegu ali toliko sam ih vozio u tim uslovima da ne mogu ni da budem siguran jer je bilo svega par dana :D  Potrosili smo ih za 16.000km nekih 30% od dopustenog zimskog minimuma sare i to samo na prednjoj osovini pa sam nedavno rotirao. I to je pored mog slajfovanja i naglih kocenja i divljanja tu i tamo po krivinama.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

2025 ADAC test zimskih guma 225/40 R18 - čuvajte se jeftinih guma!

 

Untitled.png.e8e52bed01e3b84fef0f1699654514e2.png

 

ADAC je testirao 31 model zimskih guma - više nego ikada pre. Od modela početnog nivoa do guma srednjeg cenovnog i premium ranga, učesnici su morali da dokažu svoje sposobnosti - na snegu, ledu, mokroj i suvoj podlozi.

 

- testirano je 31 guma dimenzija 225/40 R18

- 6 x dobro, 10 x zadovoljavajuće, 4 x dovoljno, 11 x nezadovoljavajuće

 

No-name gume u porastu

Continental, Goodyear i Michelin - većina vozača je verovatno upoznata s ovim etabliranim brendovima guma. Ali šta je s Landsailom, Petlasom i Radarom? Malo ljudi je čulo za ove brendove guma.

Međutim, nailazak na takve nepoznate brendove postao je znatno više moguć od kada je počela aktuelnija kupovina guma putem interneta. Online trgovine nude razne nepoznate proizvođače guma pored etabliranih proizvoda. Ali postoje i tradicionalni trgovci koji nude takve brendove. Zašto? Zato što se ovi proizvodi, koji uglavnom potiču s Dalekog istoka, obično nude po znatno nižim cenama od guma poznatijih brendova.

Ko ne bi bio u iskušenju da ponudi povoljnu cenu? Ako se Star Performer Stratos UHP nudi za 95 eura po komadu, a trenutni Michelin Pilot Alpin 5 za 177 eura, možete uštedeti čak 328 eura na setu guma. Ipak, upozorenje na povoljnu ponudu!

 

31 guma svih cenovnih rangova u ADAC testu
Kako bi se dobila što sveobuhvatnija slika tržišta, ADAC je ovaj put testirao 31 zimsku gumu dimenzije 225/40 R18 - više nego ikada pre.

ADAC testerima je bilo važno da imaju predstavnike iz što više cenovnih segmenata: iz niskobudžetnog, srednjeg i višeg cenovnog segmenta, poznatog i u industriji guma kao "budžetski ","kvalitetni" i "premium" segmenti. Međutim, granice su donekle fluidne - "budžetska" guma u početnom segmentu ne mora nužno biti jeftinija od "kvalitetne" gume.

 

Rezultati testova 225/40 R18 (2025):
 

a1.png.5005db1b7bb49917d3abf47905b4f4de.png

 

a2.png.fa3c8530c29df98ff1d9d691f65b4590.png

 

a3.png.4f06472178da87caf79a3ae5c352d110.png

 

11 x "loše" u segmentu početnog nivoa
Jedanaest guma se loše pokazalo - i svih jedanaest je iz početnog segmenta. Njihov ukupni kvalitet, pa čak i njihove zimske performanse, često su loše: CST Medallion Winter WCP1, kao i Petlas SnowMaster 2 Sport i Nankang Winter Activa 4, jednostavno su imali nedovoljno prianjanje, što je uzrokovalo da testno vozilo vrlo brzo proklizava na snegu. S druge strane, Landsail Winter Lander se jedva zaustavljao na snegom prekrivenim putevima, dok su Evergreen EW66 jedva zaustavile vozilo prilikom kočenja na ledu.

Ovo je još više zabrinjavajuće jer su sve gume sa 3PMSF oznakom na bočnoj strani, tj. zvanično odobrene za zimsku upotrebu.

 

Ali čak i na mokrim putevima, neki kandidati ne uspevaju da postignu zadovoljavajući put kočenja. Na primer, razlika između najbolje i najgore gume na testu tokom naglog kočenja od 80 km/h (50 mph) je preko 15 metara. Kada je testni automobil opremljen sa Goodyear UltraGrip Performance 3 (najbolji na kočenju) stao, automobil opremljen Syron Everest 2 i dalje se kreće brzinom od nešto manje od 46 km/h (29 mph). Grafikon koji prikazuje put kočenja od 80 km/h na mokroj podlozi pokazuje koliko razlike između guma mogu biti drasticne.

 

g1.png.229eb0356f25de3bf3358ff78ca1b92f.png

 

Međutim, postoje izuzeci među "budžetskim gumama". ADAC-ovi testeri su dva modela ocenili kao zadovoljavajuća za sigurnost vožnje: Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole su gume s malim slabostima, ali i dalje mogu biti prihvatljiva alternativa za one koji ne voze mnogo.

 

Kvalitetne gume uglavnom u srednjem redu
Ovo se odnosi i na većinu "kvalitetnih guma", tj. guma u srednjem cenovnom segmentu. Osam od jedanaest testiranih predstavnika u ovoj kategoriji ocenjeno je kao "zadovoljavajuće", što ih čini dobrim izborom za vašu listu za kupovinu ako detaljnije pogledate detalje i pažljivo razmotrite koje su snage i slabosti važne za vaš lični vozački profil.

Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport, Giti GitiWinter W2 nisu loši proizvodi.

Međutim, ADAC ne može baš preporučiti tri gume srednjeg cjenovnog ranga: Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter.

Iako je Firestone sama po sebi dobra zimska guma: izvrsno se ponaša na ledu i snegu - čemu to služi ako je sundjerasta na suvoj podlozi i pokazuje nesigurno upravljanje, posebno tokom naglih manevara? Maxxis i Apollo su slično neuravnoteženi.

 

Premium je najbolji
Ravnoteža je ono što pokreće premium gume napred. Ukupno šest guma postiglo je ocenu "dobro" - premium gume Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5, Bridgestone Blizzak 6 i Dunlop Winter Sport 5 nisu razočarale ni na jednom od kriterijuma testa. Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P pokazale su samo manje nedostatke u sigurnosti vožnje.

Postoji ogromna razlika između modela na vrhu i onih na dnu tabele.

Naravno, i ovde postoje razlike: Na primer, Michelin Pilot Alpin 5 se u zimskim uslovima ponaša nešto bolje od Hankook gume (ocena za zimske uslove od 2,1 do 2,6). A što se tiče ekoloških performansi, Goodyear UltraGrip Performance 3, sa svojom velikom kilometražom (76.000 km!) i niskim trošenjem guma, nenadmašna je na terenu, pa se pojavila kao ukupni pobednik na testu. Ali ne možete pogrešiti ni sa jednom od šest najboljih guma.

 

Untitled1.png.9353008ee164fb4b8b02506225d5ded6.png

 

Zaključak

Engleski izraz "Dobijate ono što plaćate" ("You get what you pay for") je jasno vidljiv u ovom testu guma. Oni koji potroše više novca dobijaju bolji kvalitet - u ovom slučaju, sa šest testiranih premium guma.

U segmentu srednjeg cjenovnog ranga ("segment kvaliteta") postoji samo prosečan kvalitet - ali i kvalitet s kojim možete živeti ako znate slabosti.

A oni koji previše štede, nažalost štede i na sigurnosti, što pokazuje jedanaest proizvoda iz segmenta niskih cena ("budžetske gume") koji se ne preporučuju, s izuzetkom dva bolja modela. Sve prednosti i nedostatke možete detaljno pročitati na linku ispod.

 

Preuzeto sa: www.adac.de

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na  prvom polovnjaku sam imao Bridgestone Blizzak gume, negde 2008 god kupljene, koji broj...ne sećam se. Pošteno dobro su radile posao.

Negde pri kraju njihove karijere, me nagovore da pođemo na kopaonik.  Ok rekoh, al tanke mi gume...pođosmo pa šta bude.

 Od ulaza u nacionalni park sneg..i to dobar. Idu one, a ja gledam da u onim krivinama, serpentinama ne izgubim na brzini. Pri kraju naiđoh na SX4 koji je sporije išao, valja dizel pa ima snagu sporo a uporno da ide. Malo ga opcovah, ali i sporijim tempom izađosmo.

Rekoh kako li bi tek bilo da su Nove. Odlične gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam po snegu stao jedino kada se nasuka toliko ispod auta da tockovi ostanu u vazduhu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

2025 ADAC test zimskih guma 225/40 R18 - čuvajte se jeftinih guma!

 

Untitled.png.e8e52bed01e3b84fef0f1699654514e2.png

 

ADAC je testirao 31 model zimskih guma - više nego ikada pre. Od modela početnog nivoa do guma srednjeg cenovnog i premium ranga, učesnici su morali da dokažu svoje sposobnosti - na snegu, ledu, mokroj i suvoj podlozi.

 

- testirano je 31 guma dimenzija 225/40 R18

- 6 x dobro, 10 x zadovoljavajuće, 4 x dovoljno, 11 x nezadovoljavajuće

 

No-name gume u porastu

Continental, Goodyear i Michelin - većina vozača je verovatno upoznata s ovim etabliranim brendovima guma. Ali šta je s Landsailom, Petlasom i Radarom? Malo ljudi je čulo za ove brendove guma.

Međutim, nailazak na takve nepoznate brendove postao je znatno više moguć od kada je počela aktuelnija kupovina guma putem interneta. Online trgovine nude razne nepoznate proizvođače guma pored etabliranih proizvoda. Ali postoje i tradicionalni trgovci koji nude takve brendove. Zašto? Zato što se ovi proizvodi, koji uglavnom potiču s Dalekog istoka, obično nude po znatno nižim cenama od guma poznatijih brendova.

Ko ne bi bio u iskušenju da ponudi povoljnu cenu? Ako se Star Performer Stratos UHP nudi za 95 eura po komadu, a trenutni Michelin Pilot Alpin 5 za 177 eura, možete uštedeti čak 328 eura na setu guma. Ipak, upozorenje na povoljnu ponudu!

 

31 guma svih cenovnih rangova u ADAC testu
Kako bi se dobila što sveobuhvatnija slika tržišta, ADAC je ovaj put testirao 31 zimsku gumu dimenzije 225/40 R18 - više nego ikada pre.

ADAC testerima je bilo važno da imaju predstavnike iz što više cenovnih segmenata: iz niskobudžetnog, srednjeg i višeg cenovnog segmenta, poznatog i u industriji guma kao "budžetski ","kvalitetni" i "premium" segmenti. Međutim, granice su donekle fluidne - "budžetska" guma u početnom segmentu ne mora nužno biti jeftinija od "kvalitetne" gume.

 

Rezultati testova 225/40 R18 (2025):
 

a1.png.5005db1b7bb49917d3abf47905b4f4de.png

 

a2.png.fa3c8530c29df98ff1d9d691f65b4590.png

 

a3.png.4f06472178da87caf79a3ae5c352d110.png

 

11 x "loše" u segmentu početnog nivoa
Jedanaest guma se loše pokazalo - i svih jedanaest je iz početnog segmenta. Njihov ukupni kvalitet, pa čak i njihove zimske performanse, često su loše: CST Medallion Winter WCP1, kao i Petlas SnowMaster 2 Sport i Nankang Winter Activa 4, jednostavno su imali nedovoljno prianjanje, što je uzrokovalo da testno vozilo vrlo brzo proklizava na snegu. S druge strane, Landsail Winter Lander se jedva zaustavljao na snegom prekrivenim putevima, dok su Evergreen EW66 jedva zaustavile vozilo prilikom kočenja na ledu.

Ovo je još više zabrinjavajuće jer su sve gume sa 3PMSF oznakom na bočnoj strani, tj. zvanično odobrene za zimsku upotrebu.

 

Ali čak i na mokrim putevima, neki kandidati ne uspevaju da postignu zadovoljavajući put kočenja. Na primer, razlika između najbolje i najgore gume na testu tokom naglog kočenja od 80 km/h (50 mph) je preko 15 metara. Kada je testni automobil opremljen sa Goodyear UltraGrip Performance 3 (najbolji na kočenju) stao, automobil opremljen Syron Everest 2 i dalje se kreće brzinom od nešto manje od 46 km/h (29 mph). Grafikon koji prikazuje put kočenja od 80 km/h na mokroj podlozi pokazuje koliko razlike između guma mogu biti drasticne.

 

g1.png.229eb0356f25de3bf3358ff78ca1b92f.png

 

Međutim, postoje izuzeci među "budžetskim gumama". ADAC-ovi testeri su dva modela ocenili kao zadovoljavajuća za sigurnost vožnje: Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole su gume s malim slabostima, ali i dalje mogu biti prihvatljiva alternativa za one koji ne voze mnogo.

 

Kvalitetne gume uglavnom u srednjem redu
Ovo se odnosi i na većinu "kvalitetnih guma", tj. guma u srednjem cenovnom segmentu. Osam od jedanaest testiranih predstavnika u ovoj kategoriji ocenjeno je kao "zadovoljavajuće", što ih čini dobrim izborom za vašu listu za kupovinu ako detaljnije pogledate detalje i pažljivo razmotrite koje su snage i slabosti važne za vaš lični vozački profil.

Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport, Giti GitiWinter W2 nisu loši proizvodi.

Međutim, ADAC ne može baš preporučiti tri gume srednjeg cjenovnog ranga: Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter.

Iako je Firestone sama po sebi dobra zimska guma: izvrsno se ponaša na ledu i snegu - čemu to služi ako je sundjerasta na suvoj podlozi i pokazuje nesigurno upravljanje, posebno tokom naglih manevara? Maxxis i Apollo su slično neuravnoteženi.

 

Premium je najbolji
Ravnoteža je ono što pokreće premium gume napred. Ukupno šest guma postiglo je ocenu "dobro" - premium gume Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5, Bridgestone Blizzak 6 i Dunlop Winter Sport 5 nisu razočarale ni na jednom od kriterijuma testa. Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P pokazale su samo manje nedostatke u sigurnosti vožnje.

Postoji ogromna razlika između modela na vrhu i onih na dnu tabele.

Naravno, i ovde postoje razlike: Na primer, Michelin Pilot Alpin 5 se u zimskim uslovima ponaša nešto bolje od Hankook gume (ocena za zimske uslove od 2,1 do 2,6). A što se tiče ekoloških performansi, Goodyear UltraGrip Performance 3, sa svojom velikom kilometražom (76.000 km!) i niskim trošenjem guma, nenadmašna je na terenu, pa se pojavila kao ukupni pobednik na testu. Ali ne možete pogrešiti ni sa jednom od šest najboljih guma.

 

Untitled1.png.9353008ee164fb4b8b02506225d5ded6.png

 

Zaključak

Engleski izraz "Dobijate ono što plaćate" ("You get what you pay for") je jasno vidljiv u ovom testu guma. Oni koji potroše više novca dobijaju bolji kvalitet - u ovom slučaju, sa šest testiranih premium guma.

U segmentu srednjeg cjenovnog ranga ("segment kvaliteta") postoji samo prosečan kvalitet - ali i kvalitet s kojim možete živeti ako znate slabosti.

A oni koji previše štede, nažalost štede i na sigurnosti, što pokazuje jedanaest proizvoda iz segmenta niskih cena ("budžetske gume") koji se ne preporučuju, s izuzetkom dva bolja modela. Sve prednosti i nedostatke možete detaljno pročitati na linku ispod.

 

Preuzeto sa: www.adac.de

 

Oko ovog poslednjeg testa zimskih guma. 
Nisam nešto ispratio promene (modela) kod zimskih Michelin guma ( pa više ne znam šta je „novi model“ ).
Nekada je bio Alpin A5 ( imao sam to zimi na 308 SW pre prelaska na Michelin CC2 ).
Pa onda došao model zimske Alpin A6.
I došao kasnije Alpin A7.

Iivek je bila i Pilot podvarijanta.
A sada je na poslednjem ADAC testu je (Pilot) Alpin A5.
To je neki sasvim novi (Pilot) Alpin A5 u odnosu na onaj nekadašnji (Pilot) Alpin A5 ? Vidim i da su „šare“ sasvim drugačije.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na onom testu koji sam kačio Nexen se nije baš proslavio, za tu cenu pre bih Kleber/BfGoodrich 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Šta bi ste rekli, trebaju mi 4 komScreenshot_2025-10-02-09-28-47-583_rs.ananas_app.thumb.jpg.7507b96f645aea231e2d667958282934.jpg

Sent from my MI 9 using Tapatalk


Fulda / Barum

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa MS PK, Fulda / Barum.

Ali, ne mogu da verujem da  je Tigar slična cena. Ko će pored Fulde uzeti Tigar za iste pare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...