Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Posted (edited)
4 hours ago, Kosta Smosta said:

Screenshot from 2024-03-18 18-26-29.png

Ja bih stavio sta fabrika propisuje. Verovatno neces jeftinije proci (kad se sve svede), a neudobnije ces se voziti, auto ce izgledati cudno (samo si smanjio gumu, nisi povecao felnu) i bice nizi i osetljiviji na rupe i cesanje o niske prepreke. U nekim zemljama (ako ides u te zemlje) mozes biti i tehnicki neispravan jer je na vozilu nehomologovana dimenzija gume (realno skoro 0% sanse da te neko za ovo cima, ali kad nemaju za sta da se hvataju da bi ti naplatili zaustavljanje, hvatace se za ovo).

 

Guma nizeg profila je manja u obimu za 3.5% od originalne. Za 1000km predjenih sa originalnom dimenzijom, auto sa zamenskom mora da predje jos 3.5% vise okretaja tocka - jer je zamenska guma niza, pa mora vise puta da se okrene za isti put. Ukoliko je guma na POGONSKOJ osovini to okretanje nije besplatno i kosta ulozenog goriva koje motor sagori za okretanje tocka. Ukoliko nije na pogonskoj, onda je potrosnja zanemarljivo veca.

 

Da uprostimo matematiku za slucaj pogonske osovine (pretpostavka da guma traje 30000km i zanemaricemo nesto vecu masu originalne gume):

Kad sa visom (originalnom) gumom prodjes 30000km, potrosices 300 x potrosnja/100km x cena goriva. Npr 300 x 8 x 185 = 444000 dinara. Ili 300 x 6 x 199 = 358200 din ako je cadjavac.

Kada sa nizom gumom predjes 30000km ovu cifru gore pomnozis sa 1.035x (jer toliko jos mora da motor odradi da bi stvarno presao realnih 30000km, a ne po cajgeru). Da vratimo sad nazad u formulu: 444000 x 1.035 = 459540 din, ili 358200 x 1.035 = 370737 din za cadjavca.

Na kraju te "u startu jeftinija" guma/gume kosta/ju 19540 ili 12537  din vise u gorivu za 30000km ako su na pogonskoj osovini. Znaci ili si mikro ustedeo, ili si cak i na gubitku...

 

 

Edit: ovo ne znaci da ako stavis (mnogo) vecu gumu da ce auto stalno manje trositi (uglavnom hoce, ali u nekim slucajevima ce trositi vise).

Sve tu oko +- 2% u dimenziji je OK, preko toga se ne preporucuje. A najsigurniji ste kad stavite sta je fabrika pisala, ako nista drugo vozilo je konstruisano za to sto pise.

 

 

TLDR (too long, didn't read):

Najbolje stavi sta fabrika propisuje, ali ti na kraju uradi kako hoces.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nisam citao ceo prethodni post, konkretno vezano za racunicu i za koliko se sta isplati :) . Ali slazem se sa zakljuckom da bih se verovatno drzao fabrike, tj. u ovoj dilemi ne bih isao na 1 cm nizi profil.

@Kosta Smosta

Opet ne znam koji je auto u pitanju, ali mozda pogledaj i cene za malo siru varijaciju gume, a sa 40 profilom.

Felna sirine 8'' (203 mm), da ne kazem 8J :lol: , komotno to dozvoljava.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

HVALA za Ivana i Ostoju, što su se baš potrudili. Planiram, ako Bog da, kupim kola, vidim da su očajne gume po slikama a, čovek kada se nategne za kola, ne ostane para za dodatna ulaganja.

Dodatak na Ostojinu matematiku. Odkako sam kupio 500L dao sam 8877evra za gorivo, tj u proseku 2740evra na 30.000km sada, ako ti je matematika tačna za 3,5% to je u parama 100 evra.

Ako ga pazarim po, vašim savetima uzeću prvo 2 (originalne dimenzije) pa, pred zimu još 2.

Hvala vam!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 hours ago, Kosta Smosta said:

Screenshot from 2024-03-18 18-26-29.png

jHVET.thumb.png.6e07b737413cf85cc11b5c6026ec251b.png

 

PS: 18'' i vece su vec primetne razlike u cenama u odnosu na manje. Pa obavezno pogledaj detaljnije i izmedju samih radnji (a za istu dimenziju i model).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 3/18/2024 at 6:27 PM, Kosta Smosta said:

Screenshot from 2024-03-18 18-26-29.png

 

On 3/16/2024 at 10:17 PM, Kosta Smosta said:

Dva pitanja.

1) Zašto je za ovih 5% u visini, cena veća 50%

2) Da li je ovih 5% presudno za udobnost (7 hiljada je 7 HILJADA po točku)

644611528_Screenshotfrom2024-03-1622-18-14.thumb.png.730ceed9eaab932b03a0398505989d09.png1659951842_Screenshotfrom2024-03-1622-18-26.thumb.png.b2f0e2ac35fdb4d4865a7522ee066a96.png

 

 

Prva slika, dimenzija za zadnje gume je 255/40/18 a ti si gledao gume 225/40.

Pretpostavljam da je ovo za neki BMW cim su razlicite dimenzije napred/nazad

 

Edited by electronizer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje 

Hteo sam da uzmem 205/55/16  Quaredex  3  94  V XL

medjutim nema ih na stanju ne znaju kad ce ih biti 

Ima u ponudi 205/55/16  Quaredex  3  91  H

 

Ovaj indeks mi ne igra ulogu ali me sada zanima XL, posto vozim karavan, ali nisam majstor pa da teram prozore vrata, alat, nego samo zenu, decu i pun gepek stvari, da li kod mog auta XL igra ulogu?

Znam da je to oznaka da je guma ojacana i preporucuje se za kombije i SUV vozila

Share this post


Link to post
Share on other sites

XL je verovatno malo tvrdja i verovatno da nije preporucena za tvoj auto. Ako nije preporucena ja je ne bih uzeo. Uzeo sam XL za moj crossover, nije bila preporucena, a ja se pravio pametan-mislio da ce auto brze da mi prolazi kroz krivine ako je jaca guma, sad mi auto broji svaku neravninu.

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, raks88 said:

XL je verovatno malo tvrdja i verovatno da nije preporucena za tvoj auto. Ako nije preporucena ja je ne bih uzeo.

Pisah vec ranije... Posto su u pitanju AllSeason gume, vrlo cesto dolaze samo u XL verzijama. Takodje sam imao identicnu predrasudu (tvrdji bokovi, neudobne) - ali su se i CrossClimate (205/55/16) i Dunlop Sport AllSeason (225/45/17) pokazale odlicno u toj XL varijanti.

Ima ovde vise zadovoljnih kolega koje teraju Quadraxer pa ce se dopisati da li je i sa tim modelom takav slucaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moroa da narucim varijantu bez XL, neamju na stanju i cekaju kaze ko zna akda ce a i misle da ce cena da skoci. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pisah vec ranije... Posto su u pitanju AllSeason gume, vrlo cesto dolaze samo u XL verzijama. Takodje sam imao identicnu predrasudu (tvrdji bokovi, neudobne) - ali su se i CrossClimate (205/55/16) i Dunlop Sport AllSeason (225/45/17) pokazale odlicno u toj XL varijanti.

Ima ovde vise zadovoljnih kolega koje teraju Quadraxer pa ce se dopisati da li je i sa tim modelom takav slucaj.

Ako sam razumeo, on tu gumu ima u obe varijante pa se razmislja koju da uzme, pa usput pita i koja je razlika. Meni se XL pokazala tvrdom, ali to ne znaci da bi obična bila meka, to bi mogao tvrditi samo da sam probao istu tu običnu, pa ne mogu mnogo da pomognem

 

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znaci tvrda u voznji se mnogo oseca kao da se vozi covek onim kolima na drvenim tockovima :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, raks88 said:

Meni se XL pokazala tvrdom

AllSeason XL, posto o njima pricam?

Vozio sam davno XL ali letnje i one jesu bile sa tvrdjim bokovima. Zato i kazem da sam malo imao predrasudu kada sam tamo 2015. prvi put kupovao XL AllSeason (CrossClimate).

Ali opet puno zavisi i od proizvodjaca, segmenta kome guma pripada, prilicno je tu promenljivih.

S druge strane, 205/55/16 je za danasnje standarde prilicno visok, balonkast profil, od 11.3 cm visine boka. Verujem da nema greske ni sa jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

XL ima smisla samo za teretna vozila koja su pod konstantnim opterecenjem za nas koji vozimo putnicke automobile nema potrebe za tim gumama
Ja koji jesam majstor i koji redovno u gepeku imam da li alata da li materijala nemam potrebe za XL gumama naravno nikada nisam pretovario auto i uvek su mi gume na vecem pritisku bas zbog dodatnog opterecenja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na x1 imao 225 50 R17 letnje XL i zimske koje nisu.Razlika u udobnosti,pa recimo jedva da ima.

Isto tako sam imao predrasudu o runflat gumama da to lupa i da je strasno neudobno.

Malo sam ranije i radio sa gumama,cim dodje runflat niko je nece.Al eto uz X3 mi je stigao zimski set sa runflat dunlop 3D i letnji set conitnetal koje nisu runflat.U oba slucajeva dimenzija 225 60 R17,razlike u udobnosti nema uopste.Jedino gde ima osetne razlike u težini gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas namestene nove Kleberke, odmah se cuje razlika u zvuku ali sam vozio samo 2km, jedva skinuli srafove sa felni dobrano zapekli ili je predhodni vlasnik prelazio preko nekog potoka ili je od psa(moja Akita mora svaki tocak da overi) 4 komada izasle 30000

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sad zamisli da si morao na putu da odsrafljujes te zapekle srafove... Kad majstor "legne" na polugu da dotegne tocak, pa ti maltene zavari sraf u glavcinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze morao da ide  kod nekog  sto radi kamione  tamo da skida srafove,  kazu da krenule da oksidiraju  felne , on ocistio, rekao da obratim paznju kako se ponasaju gume ako krenu da ispustaju mora da idu felne na peskarenje i zastitu(veruje da ovo sto je uradio da nece trebati intervencija)

 

Bas pricam sa njim da sam morao da menjam sam tocak morao bih slep da zovem. 

Jedna guma bila lepljena ali kako je ono lepljeno i on se zacudio, lagano se vidi na bok kako istrcala guma velicine jajeta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminijumski tocak i zatezanje pneumatskim pistolje je NO NO. Na 156ici mi je svojevremeno jedan vulkanizer u Rakovici tacno preko puta robne kuce tako zategao tockove da sam pri pokusaju odvrtanja srafova tocka polomio i krstak i dve krute poluge koje sam u tom momentu imao u kolima.. Nakon toga sam zamenio i srafove novim ali svaki put sam imao muku sa odvrtanjem srafova sve dok nisam zamenio i alu felne drugim. Prosto covek je pokvario konuse i sve sto je mogao... Srecom nije pocupao navoje iz glavcine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam to radio, ali sam i za to dobio packu od drugara mehanicara/vulkanizera. Ne secam se koji je razlog bio, ali je napomenuo da ne stavljam nista na srafove tockova, dovoljno je da se rdja sa navoja ( ako se primeti ) ocisti i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imao sam i ja takvih iskustava pa zato svaki put stavim malo tovatne masti na srafove
Mislim da ide bakarna mast. I ona dugo ostaje kad se jednom namaze.

Ima malih tubica da se kupe.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...