Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Od navedenih CC2 bez razmišljanja. Bio sam zadovoljan i sa prethodnom generacijom i to na 4x4 i težem autu.

Dunlop AS vozim trenutno, iskreno, poprilično agresivnija vožnja, al dobro drže , nisam još bio na snegu sa njima pa ne mogu da komentarišem taj deo kako se ponašaju, Ivan ima sa njima iskustva na snegu.

Za one koji znaju "spust" sa Pančevačkog mosta ka Krnjači stotka opušteno plus promena trake, ni da mrdne, Spuštanje ka Bubanj potoku ona dugačka S krivina , 140+ opušteno. Po meni se odlično pokazale za van zimske uslove, mada, takva joj je i šara.
Verujem da su GY , Michelin itd ili iste ili bolje, gore ne mogu biti sigurno.

Pošto uskoro treba da menjam prednje, možda opet uzme Dunlop Sport AS, jer konkretno lepo čuče na Bravu zbog same šare, nema izraženih krampona, a istina je da se brže troše, al zato drže. Po mojoj proceni, sa mojim stilom vožnje, kraće traju otprilike jednu sezonu od ostalih AS koje sam imao (a i testovi tako kažu), umesto 4 zimske mogu da izguraju 3 zimske sezone. Letnja sezona je druga priča jer je graničnik potrošnje za leto par mm niži od zimskog, što je normalno.


Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet gleda da uzme tigrove all season.Nije zahtevan vozac,a i to mu je drugi auto.

E sad ne znam da li je mozda bila polemika ovde,ali koja je razlika i da li je uopste ima izmedju:orium,tigar,taurus,riken?

 

Jedinu razliku koju ja vidim je cena,a recimo sara i izgled sve isto,sad da li ima razlike u samoj smesi?

Edited by danijel55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj Tigar AS ako ćeš voziti po snegu i jedan dan godišnje, savet iz iskustva. Skinuo sam ih posle jedne ipo sezone, sa šarom gotovo nove gume. Kliza po kiši, kliza po snegu, kliza po pešačkom prelazu, na suvom škripi ko da driftuješ.... Bolje se Wintera ponaša leti kao zimska guma nego ta univerzalna.
Ujedno je i najbučnija guma koju sam ikad vozio. Na 120 ko da je probijen auspuh.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zet na fabijici,ravno mu je,ne ide preko 80kmh.

Sto se mene tice,ja letnje vozim do 1dec bez problema. Ne volim zimsku saru niti AS.Za mene je linijska (samo letnja)sara najbolja.

Nego nas cisto zanima ima li kakve razlike izmedju tih takozvanih brendova ili pod brendova .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, danijel55 said:

Za mene je linijska (samo letnja) sara najbolja.

Slazem se da najlepse izgleda, ako se i to gleda. Ali eto, pored solidnih performansi, sa nekim zadnjim AS modelima imas i to :) . Sa 2-3 metra udaljenosti sa i ne primecuje razlika u odnosu na letnju. Posto ni ja ne volim zimsku V-shape saru (a vozio sam i CC).

Evo moj imenjak gledao na skupu kada sam pazario tada nov model - i ne bi ni provalio da je u pitanju AS :) , da mu nisam rekao i pokazao 3MPSF oznaku na boku gume:

On 8/18/2021 at 9:39 PM, Ivan said:

IMG_20210813_155643.thumb.jpg.0737b8357f807f4d04f8e2c50229c750.jpg IMG_20210812_093915.thumb.jpg.5b00777c35bff4e049c42acf137e6bc7.jpg IMG_20210813_154713.thumb.jpg.1f50b80fa5fa480f0fa8314b4c0a2fd8.jpg IMG_20210813_155050.thumb.jpg.82a99f57b79654f14b5dce1d924a50a3.jpg IMG_20210812_094010.thumb.jpg.584ed6fb31d37bc0b0757e9f8ecc7698.jpg

 

1 hour ago, danijel55 said:

To zet na fabijici, ne ide preko 80kmh.

Tek za neku malu i jeftinu dimenziju od 14'' ili 15'', ni sekunde se ne bih razmisljao da uzmem nesto iole krsteno. Em nesrazmerno mala doplata, em sto ce sa takvim uslovima i rotacijom da mu traje prilicno, uz duze zadrzavanje performansi. A losa guma ce, ne daj Boze, ako samo jednom kalira - visestruko pojesti svu "ustedu". Plus svakodnevna udobnost, buka, itd...

3 hours ago, knezevic76 said:

Dunlop AS vozim trenutno, iskreno, poprilično agresivnija vožnja, al dobro drže , nisam još bio na snegu sa njima pa ne mogu da komentarišem taj deo kako se ponašaju, Ivan ima sa njima iskustva na snegu.

Imali smo 2 godine neki prostor u VML. U delu gde "ovce pasu pod rucnom", plus naravno neocisceno. Najvisi deo Beograda, par puta je bilo lepo zatrpalo i svuda sam prolazio bez problema. Bar sto se tih guma tice, veci problem je bio spusten Bravo Sport :) . Po gradu opusteno, ali tu vise pravog snega vise maltene i da nemamo. Eventualno dok ne izadjes iz neke ulicice koja se ne cisti, ostalo je lapavica i voda.

Ni te gume ni prethodne CrossClimate nesto preterano ne hvalim - samo kazem da su svuda zavrsile posao za koji su namenjene. Bar za moje uslove voznje, jednostavno zaboravis da postoje na autu i koje su, samo s vremena na vreme kontrolises pritisak.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/10/2023 at 9:27 AM, danijel55 said:

Zet gleda da uzme tigrove all season.Nije zahtevan vozac,a i to mu je drugi auto.

E sad ne znam da li je mozda bila polemika ovde,ali koja je razlika i da li je uopste ima izmedju:orium,tigar,taurus,riken?

 

Jedinu razliku koju ja vidim je cena,a recimo sara i izgled sve isto,sad da li ima razlike u samoj smesi?

Nema razlike po markama. Postoji između obične i SUV varijante.

 

A razlika između dna i osrednjeg seta u tim dimenzijama je 10 hiljada... što nije malo, ali, stvarno nije ni suviše. Kompromis kompromisa, pa još najjeftiniji (i verovatno najnekvalitetniji) bi mene lično brinuo.

 

Apropo letnje linijske... meni dezen nije bitan, no najatraktivniji letnji mi je upravo ovaj nelinijski za prvi Igl F1:

 

goodyear_eagle_f1_gs-d3_1.jpg

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Kako bi guma bila celogodišnja, potrebno je (barem za sledeću sezonu, ako ostane odluka o usaglašavanju sa EU) da ima 3PMSF i M+S, a za ovo drugo je potreban veliki broj otvora u dezenu, koji prilično skupljaju kamenje - i potom ga bacaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar 3PMSF nije strožiji kriterijum od M+S.

Odnosno za 3PMSF se smatra da je ispitivana i da ima određeno prijanjanje na snegu a, M+S stari standard koji je samo podrazumevao da guma sa tom oznakom je bolja po snegu u odnosu na letnju varijantu.

 

Edited by Kosta Smosta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet gleda da uzme tigrove all season.Nije zahtevan vozac,a i to mu je drugi auto.
E sad ne znam da li je mozda bila polemika ovde,ali koja je razlika i da li je uopste ima izmedju:orium,tigar,taurus,riken?
 
Jedinu razliku koju ja vidim je cena,a recimo sara i izgled sve isto,sad da li ima razlike u samoj smesi?
Ima drugar na stilu jtd,skinuo ih je odmah posle zime i kupio vinteru. Toliko su dobre da nisu ni za jednu sezonu i vremenske uslove

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kosta Smosta said:

Zar 3PMSF nije strožiji kriterijum od M+S.

Odnosno za 3PMSF se smatra da je ispitivana i da ima određeno prijanjanje na snegu a, M+S stari standard koji je samo podrazumevao da guma sa tom oznakom je bolja po snegu u odnosu na letnju varijantu.

 

Različiti su standardi. Uglavnom 3PMSF jeste stroži od M+S.

 

M+S je čisto geometrijski i podrazumeva odnos utora u odnosu na ukupnu površinu gume; vremenom su uvedene i druge stvari (ugao šara, minimalna širina i broj utora na prelazu dezena u bok) koje ionako 99% starih M+S dezena zadovoljava.

 

3PMSF je - uslovno - relativni standard, gde se ispitivana autoguma poredi sa autogumom "Unirojal Tajger pou" ("Uniroyal Tiger Paw"), koja je standardom uzeta za tipsku, trenutno u 225/60R16, a onda se uz primenu korektivnih koeficijenata upoređuju njihova svojstva: proračunate ocene ispitivane gume moraju da budu najmanje izjednačene sa tipskom, posmatra se prevashodno vuča na snegu. Na Unirojalovoj će se zasnivati i 3PMFS-u srodni standard za led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na detaljnom objašnjenju.

Elem, znam da u nekim severno-evropskim zemljama oznaka M+S se ne smatra zimskim gumama (doduše vezano za kamione).

Pre godinu dana sam pokupio (možda čak i sa ovoga foruma) šta predstavlja zimsku opremu za svaku državu evrope ponaosob, sa Kontinentalovog sajta.

Misli da je dobaro pre putovanja proveriti.

https://www.continental-tires.com/rs/sr/b2b/business-know-how/european-breakdown-regulations/#accordion-61f14e8c07-item-798c20a008

 

Ako imaš neki link ka tim novim pravilnicima pošalji  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good Year Vector guma nema nigde na lageru, ili ima samo 1-2 gume...:realmad:.

Razmisljam da uzmem Michelin Crossclimate ili Continental All season...

Prelazim godisnje 7-8000 km, uglavnom gradska/prigradska voznja, 2 puta godisnje duzi put, do mora uglavnom.

Bitno mi je da je sigurna na snegu.

Sta predlazete?

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da kažem da pored načina vožnje, mesta prebivališta bitan je i tip i godište auta... Imam osećaj da na Korolu mogu da turim i TG620 išla bi kao po šinama, Reno, pak, je zahtevao kvalitetnije pneumatike!

Share this post


Link to post
Share on other sites

TG620 kada se pogledaju danas deluju više kao univerzalne gume, drugo nekada su bila mnogo lakša kola i brzine su bile mnogo niže.

Pentrao sam se kojekude sa njima ali današnje zimske su prave gume za sneg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već treća godina na puntu koji vozi moja supruga imamo Tigar za sve sezone.

Nismo ih čak ni premeštali, napred, nazad, ništa. 

Pre neki dan uzmem da vozim taj auto i nikakav problem. Kišno vreme, ja pokušao da zakočim naglo, dobro drži (pri brzini 30 - 40 km/h). Naglo kretanje, škripe, lepe se za put. 

Za brzine do 60 - 70 km/h sigurno rade posao.

Taj dan sam sa tim autom išao i dalje, nisu bučne, normalna guma.  Vozio sam i brže od toga, ali nisu baš za neko "bezbedno" voženje preko 60 km/h.

Kako žena vozi svega par km u toku dana, više nego korektna guma. 

Suštinski, prilagodiš vožnju, voziš malo sporije, držiš odstojanje i nema problema.

Kakve su na snegu, nisam imao prilike da probam, u BG nije bilo nekog posebno snega poslednjih par godina :(

 

Lassa, za sve sezone, kombi Scudo, polu putnička varijanta, isto, vrlo lepo rade posao. Ove godine planiram da idem i na planinu sa njim, pa ću videti. Generalno, dizajn gume (fizički izgled) je više zimska guma (slična šara kao TG vintera).

 

Važna je i dimenzija, na 500L imam letnje ali su mnogo široke za taj auto, 225/45/R17 i mislim da je podložan gubljenju trakcije kada naiđe na kolotrage, bare i sl.

Taj problem nemam kada stavim 205/55/R16 zimske gume.

Letnje su Goodyear F1 (ja mislim)

Zimske Continental Winter Cont 5 ili 6, ne sećam se.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Kosta Smosta said:

TG620 kada se pogledaju danas deluju više kao univerzalne gume, drugo nekada su bila mnogo lakša kola i brzine su bile mnogo niže.

Pentrao sam se kojekude sa njima ali današnje zimske su prave gume za sneg

TG620 i jeste univerzalna, po starom. Kao i većina domaćih do Sigure. Interesantno je da se uredno može koristiti još skoro godinu dana - možda i duže, ako ne dođe do najavljene primene propisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Preporuka za neke gume 185/65/15 

Hteo sam da naučim Goodyear ultragrip 9+ ali je dot iz 2020.

Pa ako moze neka preporuka može i srednja klasa.

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.internet-prodaja-guma.com/kleber-185-65-r15-krisalp-hp3-88t-392811.html

https://www.internet-prodaja-guma.com/hankook-185-65-r15-winter-i-cept-rs3-w462-88t-1028355.html

https://www.internet-prodaja-guma.com/dunlop-185-65-r15-sp-winterresponse-2-88t-ms-539033.html

https://www.internet-prodaja-guma.com/goodyear-185-65-r15-ultragrip-9-88t-ms-548583.html

https://www.internet-prodaja-guma.com/goodyear-185-65-r15-ultragrip-performance-3-88t-580637.html

https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/zimske-gume-185-65-r15-88t-blizzak-lm005

 

U sličnoj dimenziji imam »Bridžston LM005«, izuzev prijanjanja u podužnom smislu nemam neispunjenih želja, odlična zimska za naše podneblje: dobra do vrlo dobra na suvom, odlična na vlažnom, dobra na snegu. Za zimsku dosta odzivna na komande volanom i solidno drži u krivinama. Da sam je uzeo u letnjoj dimenziji (koja je šira) mislim kako bi mi bila savršena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukazala se prilika da preko Ananasa kupim gume za Punta (165/70/14).

Dunlop Winter Trail - izašle bi oko 5700 dinara komad

https://ananas.rs/proizvod/dunlop-zimska-guma-165-70r14-81t-winter-trail/267364

 

Untitled.thumb.png.492399e2a9a73b8d59d81cd3f5d48b1e.png

 

Da li ima smisla kupovati ovo ili mislite da je bolje uzeti nešto drugo?

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih obisao taj model, nesto je tu cudno, cas ima saru kao nova Sava cas neku drugu..malo je nepoznat model...da je winter sport 5 to bi bilo top..
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je »Diplomat Vinter ST«. Imajte u vidu da je  »Danlop« sada tek marka na koju u Evropi ima pravo »Gudjer«, u Aziji »Falken«...

Kako bilo, na linku je loša zimska guma.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...