Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Postoji i šema sa petom gumom, rezervnom, radi ujednačenijeg trošenja - ovo je iz perioda kada su gume brže starile. Nisam primenjivao, a viđao sam po uputstvima iz sedamdesetih (i starijih), i još dvadesetak godina potom u knjigama. Tačne šeme se ne sećam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 037 said:

Postoji i šema sa petom gumom, rezervnom

Misliš 'vako:

IMG_20231024_180833.thumb.jpg.c4736b31beb012c0b6023dcdb402cc59.jpg

 

Izvinjavam se što Toyota krši pravilo foruma vezano za pismo! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ni ja, verovatno neka teorija koju niko i ne primenjuje :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mijailović P. said:

+1

Nego, obzirom da kruži teorija, sa kojom se ni najmanje ne slažem, o tome kako treba da su na zadnjoj osovini bolji pneumatici, mene me interesira vaše mišljenje povodom ... :D

IMG_20231024_180831.thumb.jpg.d5a5ac91583e5c5d19b51a6fff689037.jpg

Benefiti modera. :D

Obrisao post i prepravio.

Dakle, citirani post je prepravljen.

Izvinjavam se zbog malog meteža.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo ekstrem:

 

Napred ganc nove zimske, pozadi celeston, voznja po snegu. Krenuces maltene bez problema i postici zavidnu brzinu dokle god ne menjas pravac. Maksimalno samoveren "vidi, idem uz masnu banderu!" sad blago namotaj volan (krivina) i... 80% sanse da te zadnji kraj pretekne u toj krivini. Ovo cak (u manjoj meri, ali nije iskljuceno) vazi i za 4x4(=16!).

 

Napred celeston, nazad nove. Neces ni krenuti, eventualno ces proklizati levo ili desno pri brzini od 0.5 kmh. Al se neces ni polupati (osim ako nema neki stub u blizini a driftujes 360 stepeni prednjim krajem)...

 

Stvar u "nova guma nazad, starija (celavija) napred" je sto prednjim krajem mozes upravljati okretanjem volana, a zadnji kraj sha ti Bog da. Onda bar gledaj da ti da gumu pozadi koja ide PRAVO, a ne kao Dzontra Volta...

Da, mozes da udaris kontru ako napred guma "grize" ali onda ides u kontraspin jer zadnji kraj ko zna "dje ce", opet. Osim ako nisi Damon Hill ili Colin mcRash pa zapravo volis ovaj osecaj za filing.

 

Sa celestonkama na osovini kojom se upravlja je i okretanje volana ista lutrija "60% da oce, ali 99% da nece", ali ko sto rekoh, u tom slucaju ces imati problem da krenes pa ces (if brain=1) odustati.

 

Tako bar pisu razni dr mr dipling konstruktori cvikerasi. "Taj ti avion nikad nece.... poleteti". Ja ne slisam sve starije. Samo pametnije od mene :)

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK Ajd onda da kazemo guma liberalnih prijanjajucih svojstava, da budemo politicno korektivni.

 

Vid'o ja dvojicu naucnika u plavom Stilu 3v pre 10ak godina kako se penju od one perionice, tj semafora u Topcideru na most na Adi.

Sem japaneza za show-off, bolji drift levo desno zadnjim krajem (a Bogumi i prednjim) u zivotu nisam vid'o :). Ko Labudje jezero. Toliko su svi fascinirani bili da sam i na radiu cuo o njijovim podvizima kroz par min, posto je kolona stala da im se divi...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ova teorija
Imas auto sa 4 nove gume vozis neko vreme i prednje se potrose te kupis dve nove e sad sta ces da radis sa zadnjim gumama koje nisu potrosene a stare su recimo 4 godine da ih ostavis pozadi sledece 4 godine dok se nove prednje potrose a zadnje do tada napune 8 godina pa da kupujes 4 nove gume ili da stavis zadnje na prednju osovinu a nove pozadi i za 4 godine opet kupis samo dve gume
Ovo vazi samo za automobile sa prednjim pogonom

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz ličnog iskustva, postoji tu dosta faktora. Koje su gume u pitanju i kako se vozi. Jednostavno neki brendovi i modeli guma se brže troše od drugih i pri normalnoj eksploataciji i još ako je agresivnija vožnja, odu prednje za 2-3 godine Max.
Lično, ako su sve 4 nove kupljene i montirane, za nekih 4 godine menjam sve 4, prednje su već na graničniku a zadnje nisu al su prevalile 40-50000km i to je to.
Mogu te zadnje ostati još sezonu i to je to al teško da će im performanse biti dobre. Zašto rizikovati.
Nikad nisam imao neku preteranu razliku u potrošnji prednjih i zadnjih.
Realno, zadnje gume, pogotovo AS ili zimske na zadnjoj osovini, kad priđu blizu graničnik
a istrošenosti, već poprilično rizične za vožnju u iole ekstremnijim uslovima.
Napisao sam već da sam imao situaciju da me sustigao zadnji kraj pri 30 u krivini koja je bila pod blagim kontra nagibom, zima, bljuzga...gume zadnje zimske ali na samom graničniku istrošenosti.
Isto tako me je zadnji deo pobegao na uključenju na Autoput, al gume su prešle oko 50000 km al nisu se trošile, ne sećam se više ni marke istih, jednostavno, krš guma koja je izgubila svoja svojstva i ćao.

Po meni je najbitnije da guma ima dobru šaru i da nije suviše matira.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Ajde ova teorija
Imas auto sa 4 nove gume vozis neko vreme i prednje se potrose te kupis dve nove e sad sta ces da radis sa zadnjim gumama koje nisu potrosene a stare su recimo 4 godine da ih ostavis pozadi sledece 4 godine dok se nove prednje potrose a zadnje do tada napune 8 godina pa da kupujes 4 nove gume ili da stavis zadnje na prednju osovinu a nove pozadi i za 4 godine opet kupis samo dve gume
Ovo vazi samo za automobile sa prednjim pogonom

 
U svakom slučaju, sve i da si rotirao, za 4-5 godina biće sve 4 za zamenu.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, clockwork_orange said:

Ajde ova teorija
Imas auto sa 4 nove gume vozis neko vreme i prednje se potrose te kupis dve nove e sad sta ces da radis sa zadnjim gumama koje nisu potrosene a stare su recimo 4 godine da ih ostavis pozadi sledece 4 godine dok se nove prednje potrose a zadnje do tada napune 8 godina pa da kupujes 4 nove gume ili da stavis zadnje na prednju osovinu a nove pozadi i za 4 godine opet kupis samo dve gume
Ovo vazi samo za automobile sa prednjim pogonom

 

Rotacijom ces postici da su sve gume manje vise isto potrosene. Manje vise, jer nikad nisam imao bas identicne sve 4, uvek je jedan par nesto losiji bio u mom slucaju (npr 4mm i 5mm po parovima). Ako je zimska, to je to, one od 4mm menjas za nove i stavljas pozadi, one od 5mm vozis tu sezonu napred i verovatno sledece kupujes nove. Ako su letnje, licno vozim do 3mm i onda menjam, nikad nisam imao gume do letnjeg granicnika. Time su i gume pribliznog godista (godinu do dve razlike max), a i slicnih dubina sara (sem te godine ili dve kad imas veliki raspar jer je jedan par potpuno nov). Ko ima para da ne razmislja menja sve 4, ko nema ili ima prece troskove uz malo zongliranja i planiranja uvek ima zadovoljavajuce gume (i sarom i godistem)...

 

Zadnju vucu nisam vozio, nemam iskustva kako to tamo treba raditi...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iz ličnog iskustva, postoji tu dosta faktora. Koje su gume u pitanju i kako se vozi. Jednostavno neki brendovi i modeli guma se brže troše od drugih i pri normalnoj eksploataciji i još ako je agresivnija vožnja, odu prednje za 2-3 godine Max.
Lično, ako su sve 4 nove kupljene i montirane, za nekih 4 godine menjam sve 4, prednje su već na graničniku a zadnje nisu al su prevalile 40-50000km i to je to.
Mogu te zadnje ostati još sezonu i to je to al teško da će im performanse biti dobre. Zašto rizikovati.
Nikad nisam imao neku preteranu razliku u potrošnji prednjih i zadnjih.
Realno, zadnje gume, pogotovo AS ili zimske na zadnjoj osovini, kad priđu blizu graničnik
a istrošenosti, već poprilično rizične za vožnju u iole ekstremnijim uslovima.
Napisao sam već da sam imao situaciju da me sustigao zadnji kraj pri 30 u krivini koja je bila pod blagim kontra nagibom, zima, bljuzga...gume zadnje zimske ali na samom graničniku istrošenosti.
Isto tako me je zadnji deo pobegao na uključenju na Autoput, al gume su prešle oko 50000 km al nisu se trošile, ne sećam se više ni marke istih, jednostavno, krš guma koja je izgubila svoja svojstva i ćao.

Po meni je najbitnije da guma ima dobru šaru i da nije suviše matira.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока


U svakom slučaju, sve i da si rotirao, za 4-5 godina biće sve 4 za zamenu.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

To je to :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj primer
Auto passat B8 4x4 karavan dizel  vozen samo van grada
u junu 2020. montirane sve 4 nove Michelin CrossClimate gume i do danas sa njima presao 30.000 km
Dubina sare na prednjim je 4,5 mm a na zadnjim 6 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim da mi sve gume budu slicne a to se jedino postize rotacijom. Auto mi se najbolje tako ponasa, ako ne slajfuju mnogo prednji tockovi, onda obicno ne zanosi ni zadnji kraj, i obrnuto, cim krene da mi auto ispravlja krivine, to znaci da ce zadnji kraj da plese. Ili prlagodjavam brzinu gumama ili menjam gume.
Mada, uvek vozim 4x4 i kupujem sve 4 nove gume, traju mi po 4-5godina koliko vozim i auto, pa auto prodam sa starim kompletima, nekako mi najlogicnije.

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 15-ak godina bio uslov da na pogonskoj osovini imaš zimske gume!!!

Te zime stavio ja tada odlične GY Ultragrip 7+. Elem, u blagoj krivini pri brzini od 20km/h, pipneš kvačilo i već te zadnji kraj pretiče!

3mm i za letnje gume je ,,već trebalo odavno zameniti''

Krajnji uslovi za zamenu guma su ili 4mm ili 4 godine!

Posle 4 godine i najkvalitetnije zimske gume se ,,isposte'' - više nisu masne da iz krampona izbacuju sneg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, neshtry said:

Bez obzira na pogon ,motor ima težinu

Taj 4x4 je sa haldex kvacilom sto u praksi znaci da u 95% voznje radi samo prednji pogon dok se zadnji ukljucuje po potrebi

zadnj pogon mi se ukljucio tri puta da ja znam dva puta u pesku na plazi i jednom na snegu kada sam testirao auto i gume (i to jedini put kada je auto vozen po snegu)

Mozda se ukljucio jos koji put ali ja nisam bio svestan toga

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Legle" Kleberke Quadraxer 3, na gospođu!

Nisam @Axic, ali bi rekao posle dvadesetak km, od Pančeva do Mirijeva, da su dosta tiše od letnjih Eco Contact Kontinentalki (koje su otišle kolegi u zamenu za evre :D).

Za držanje na putu, moraću da napravim zahtevniju rutu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je slična situacija, ovu zimu će izgurati, ali već planiram BF Goodrich g-Force Winter 2 ili Kleber Krisalp HP 3 (zavisno od cene) za sledeću Bože zdravlja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tesko je na osnovu licnih iskustava reci koja je bolja guma od njih dve.
Na forumu je postala uzrecica za Mislelin da je Kinesko sran*e, sa druge strane svi su zeljno iscekivali novi GY preformance3 i ocekivali da ce na testovima da sahrani sav premium.
Kad-ono-medjutim na svim testovima 2023 godine, GY se pozicionirao kao i ranije UG9+ i prefirmance+ -na 3-4 mestu. Sa druge strane ti testovi kazu da je Miselin poboljsao smesu i da je bas odskocio od svih.
Ja sam bio prezadovoljan sa ug9+, svidja mi se sara od ove nove preformance3 , i plus nesto ne gotivim tu Miselinovu saru, ali testovi kazu da je taj Miselin za 2023 za klasu isred svih.
 
EDIT: Nisam lepo procitao, mislio sam da poredis pilot alpin 5 sa preformance3, pa je stavih ispred GY...ovako alpin6 vs novi GY-mrtva trka
 
Hvala puno.
Ono što sam čitao po netu je da jeste mrtva trka između:
Goodyear UltraGrip Performance 3 VS. Michelin Alpin 6?

Goodyear su nešto jeftinije to je jedina razlika koju sam našao.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...