Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

@fordoni

 

Vozio sam godinama takvu Savu u dimenziji 245/40 R18, sve je bilo ok sa gumom. :thumbup: Sigurno ima boljih na tržištu, ali za te pare ne verujem. Fora je što one bolje nisu tek par evra skuplje po gumi, nego dosta više...

Posle 2 godine kupljene su još dve nove (isto UHP2) jer su se one napred istrošile skoro do graničnika (ne znam tačnu kilometražu, čini mi se negde oko 35k kilometara), ali to verovatno ima veze i sa preteškom 159-kom napred i specifičnim trapom koj više jede gume ''iznutra''. Zadnje su bile skoro kao nove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam UHP2 nove i za Škodu i za Mita, nema greške bukvalno, tiha guma, drži fenomenalno u krivinama, pogotovo na Mitu se oseti jer on generalno leži kao karting, posebno sa 215/45 R17, nisam mogao da ga izbacim ni pri ozbiljnim brzinama. Guma kao guma tek neznatno skuplja od najjeftinjih plastičnih krševa a daleko jeftinija od "premium" modela, mislim da je ubedljivo najbolja kupovina u srednjoj klasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidite, cudno je to kod Save...kad ubodu odlicnu gumu (poput Eskimo S3/Sava UHP2) tu je izgleda bas mali % defekta u smislu disbalansa gume. 

A kad izbace neki novi model kao sto uzeh AllWeather, sve 4 u disbalansu (2 skroz izvan prihvatljivog opsega na Hunteru - i zamenjene- i 2 u zelenoj prihvatljivoj zoni). 

 

Izgleda dok potrefe kalup ili do skladiscenja distributera ili fabrike. 

Koliko sam procitao pozitivnih komentara za UHP2 letnju, toliko kod vulkanizera cujem negativnih za ove nove kao moje i klasicne HP. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam promenio maltene 4 seta UHP2 guma, maltene je svaki bio kriv.. Ili ako nije kriva onda vuče. Svakako je odlična guma za te pare i opet bih je uzeo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/31/2022 at 8:03 AM, dekirs said:

Ja sam promenio maltene 4 seta UHP2 guma, maltene je svaki bio kriv.. Ili ako nije kriva onda vuče. Svakako je odlična guma za te pare i opet bih je uzeo :D

E to me i plaši...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pre nekoliko dana porucio 4 komada 245/40/18 sa IPG. Stigle defektne (iskrivljene, blago jajaste). Stize zamena u ponedeljak pa cemo videti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je nisam vozio a citajuci komentare vidim da su svi prezadovoljni tako da bih je slobodno kupio napamet, a i sad pogledah cene i stvarno ie sto kaze kolega skuplja 1000din od ovih krseva. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MS PK said:
Ja je nisam vozio a citajuci komentare vidim da su svi prezadovoljni tako da bih je slobodno kupio napamet, a i sad pogledah cene i stvarno ie sto kaze kolega skuplja 1000din od ovih krseva. default_).gif

Ja sam prvo pomislio da im je takva cena jer su većinom (ili dobrim delom) krive, pa ih svesno takve ovde prodaju... ali su povoljne svuda izgleda.

 

Screenshot_20220402-173528_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, MS PK said:

a i sad pogledah cene i stvarno ie sto kaze kolega skuplja 1000din od ovih krseva. :)

U 225/40/18 dimenziji za koju covek pita, prva sledeca budget guma (Kleber, BF, Barum) je vec 20% skuplja od Intense UHP2, krecu se oko 9.000 din. Razlika za ceo set oko 50 EUR.

Srednja klasa, Hankook (Ventus Prime 3, Ventus S1 Evo), Nokian i sl. je oko 10-10.500 din.

A nesto krsteno od premiuma (SP Sport Maxx, PremuimContact 6, Eagle F1 Asymmetric 5,...) krece od 100 EUR po komadu pa navise. Obicno je Dunlop najpristupacniji od premiuma, bar iz mog iskustva.

Intensa UHP2 je inicijalno bila vrlo nahvaljena, cak u samom vrhu na ADAC testovima u 225/45/17 dimenziji, dobra iskustva su stizala i iz prakse na pocetku koriscenja. E sad, jedna od velikih razlika izmedju premiuma i jeftinih brendova je i degradacija performansi kroz eksploataciju, posle odredjenog perioda. A i negde mora da postoji kvaka, tesko da ce neko u okviru bilo kog velikog koncerna dozvoliti i bagatela 17/18'' gumu i dobre performanse svo vreme... Samim sebi bi onda skakali u grlo i negativno uticali na prodaju top modela na kojima je zarada dosta veca. Da li je povecan broj zalbi posledica toga ili skladistenja ili neke promene u procesu proizvodnje i repozicioniranja u okviru Goodyear grupacije ostaje da se vidi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

U 225/40/18 dimenziji za koju covek pita, prva sledeca budget guma (Kleber, BF, Barum) je vec 20% skuplja od Intense UHP2, krecu se oko 9.000 din. Razlika za ceo set oko 50 EUR.

Srednja klasa, Hankook (Ventus Prime 3, Ventus S1 Evo), Nokian i sl. je oko 10-10.500 din.

A nesto krsteno od premiuma (SP Sport Maxx, PremuimContact 6, Eagle F1 Asymmetric 5,...) krece od 100 EUR po komadu pa navise. Obicno je Dunlop najpristupacniji od premiuma, bar iz mog iskustva.

Intensa UHP2 je inicijalno bila vrlo nahvaljena, cak u samom vrhu na ADAC testovima u 225/45/17 dimenziji, dobra iskustva su stizala i iz prakse na pocetku koriscenja. E sad, jedna od velikih razlika izmedju premiuma i jeftinih brendova je i degradacija performansi kroz eksploataciju, posle odredjenog perioda. A i negde mora da postoji kvaka, tesko da ce neko u okviru bilo kog velikog koncerna dozvoliti i bagatela 17/18'' gumu i dobre performanse svo vreme... Samim sebi bi onda skakali u grlo i negativno uticali na prodaju top modela na kojima je zarada dosta veca. Da li je povecan broj zalbi posledica toga ili skladistenja ili neke promene u procesu proizvodnje i repozicioniranja u okviru Goodyear grupacije ostaje da se vidi...

Tačno tako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam... Nesto ne vidim da se po medijima pominje da je od juce prestala obaveza posedovanja zimske opreme (ukljucujuci i zimske pneumatike). 

Pogotovo mislim na (FOTO+VIDEO) medije, koji nas krajem svakog oktobra bombarduju panicnim naslovima "Ako nemate OVO, ceka vas ONO" i slicnim.

Jeste ovo kratkotrajno zahladilo, ali niko od njih ne pominje temperature od 20 i kusur stepeni do juce, koje nas cekaju opet vec za koji dan. Nigde "magicne" temperature od 7C za zamenu, koja ocigledno postoji samo na jesen. Za ovaj drugi period godine se ne klepa po dzepu ako imas neodgovarajuce pneumatike, pa samim tim nije nesto ni interesantno za bombasticne naslove. Tako da polako ulazimo u sezonu drugog rasprostranjenog ekstrema - voznje zimskih guma preko cele godine, ukljucujuci i one vreline leti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je juče na (s)NS Uživo nešto tipa ukoliko ne zamenite pneumatike desiće vam se ovo ili ono... 

Video naslov, nisam otvarao da čitam...

 

Ko beše reper za zamenu? Nisam video da je neko i ovde pisao može sada letnje

 

Ja hteo danas da menjam al kiša, hladno... Možda sutra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reper je da vise nikakvog repera nema :) , jer je klima otisla u *** . Posle sezonskih guma, u ovoj turi teram Dunlop Sport AllSeason (pa me vreme ne tangira), ali ranije sam znao da menjam cak i krajem februara kada bi temperature na duze otisle u vis kao prolecne.

Poenta je da se na "bezbednosti" insistira uglavnom u periodu godine kada se za neodgovarajuce pneumatike klepa po dzepu (a ove godine u BG je bilo realno 7-10 dana iole zimskih uslova). Ovo ostalo preko godine "moze da se tera" sa cim hoces. Krajem oktobra ti probiju glavu sa "magicnih" 7C (a temperature tada znaju da budu i preko 20C, nocne ili temperature asfalta takodje prilicne za to doba godine). A sada retko ko da uopste pomene tih 7C i vracanju na letnje.

Takodje, nije lose pomenuti ni da ljudi koji zaborave, vise nepotrebno ne vuku lance po kolima...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem sluzbenih kola, ja ni ne znam sta je zamena zima/leto unazad 10g.

 

Bese dekirs objavljivao momente za zamenu pneumatika? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene sezonske gume/pneumatici više neće videti.

Do pre 10-15 godina nisam ni "znao" za njihovo postojanje.

Uglavnom su zimske bile neke budiBogsnama kramponke. :D

Kuda sam sve prošao sa "univerzalkama" a sada ovi moderni vozači ćeraju neke ultramegagiga SUV-ove x4 sa intergalaktičkim pneumaticima.

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tigar Wintera allseason pre allseason guma...

 

Apropo ovih Sava guma, prošle godine sam uzeo nove uhp 225/45 r18 na ipg i nikakvih problema nisam imao. Montirane, balansirane, nema trešnja... 

Bila je značajna razlika u ceni na ipg i kod vulkanizera. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic

Mis'im, ne znam kakve vi uvaženi kolega imate traume iz iskustva pa tolika averzija...

Winterke lično nisam nikad ćerao leti ali znam i znao sam ljude koji jesu. Šta više, sa oduševljenjem.

Naravno, nisu to bili "rasni" auti sa nebrojeno ljutih konjića.

Ako se neko seća, i spominjao sam ih.

Dovoljno sam napisao o pomenutim pneumaticima i izneo lično i posredno iskustvo dugogodišnjih prosečnih ali i onih malo vičnijih vozača.

Mene su služile u svom opsegu i nameni. 

Treba imati na umu sve osobine pneumatika kako bi upotreba prevoznog sredstva bila bezbedna.

Uvek sam podržavao ideju unapređenja voznih karakteristika u cilju sigurnosti.

Ova prepucavanja čili je veći nisu za ozbiljnu raspravu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tigar wintera sa starom sarom je definitivno najgora guma za mokro vreme
Juce mi je pri svakom polasku sa semafora proklizavala da sam na kraju pri malo naglijem kocenju udaario u auto ispred sebe
Sara preko 6mm gume stare 5 godina

Sreca pa nije bilo puno stete ali svakako sutra stavljam letnje gume a ove  idu u kontejner

ako neko prodaje alu felne 14col  nek se javi

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, andreja.micovic said:

Tigar Wintera allseason pre allseason guma...

Imao sam Tigar Winter1 na puntu, unapredio ih u allseason nakon druge zime, i tako vozio nekoliko narednih godina ... 

 

Nikad nikakvog problema sa njima, ali, realno, nije ni bilo nekih oštrijih zima u poslednjih desetak godina ... Sad sa bravom ne bih ipak da rizikujem, teži je dosta, a i jači, pa ga teram brže ...

 

Da živim u BG-u ili tako nekom urbanijem okruženju ne bih se puno premišljao, išao bih na allseason, ali ovako ... ne znam ... 

 

Za sad sam pribegao solomonskom rešenju, na brava sam vratio letnji set, a na kevinom citrusu je ostao zimski, za ne daj Bouze, ako ponovo zaveje ... B)

 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zamenio zimske točkove za letnje i već merim manju potrošnju goriva...

ali tišina posle zimskih guma nema cenu IMG-92c3fc3528cb6de4f2643baa2e882fb6-V.thumb.jpg.554484c53eaf81624818d093d51e3b39.jpg

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mijailović P. Zamenili smo jedno 3 seta wintere na službenom stilu. To je bila ona prva wintera. Kod prvog seta se vodilo računa o zameni na letnje. Već druge godine su postale plastične i počele da klizaju. Kasnije su korišćene tokom cele godine, isto iskustvo. 

Možda jesu ok za nekog ko nema veliku km zimi i vozi mahom po gradu gde je čisto. Ali za ozbiljniju eksploataciju i nisu baš. A realno su jeftine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stavio letnje jos kad je bio onaj prvi talas toplog vremena u martu. Pre svega da konacno montiram nove felne, a i da bih izbegao guzve koje ce krenuti sad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio letnje do sredine decembra, stavio univerzalne, vozio 2 meseca, stavio letnje, vozio 1 mesec i sad stavio zimske :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...