Jump to content
FAS Euroauto Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Punto 1.4 Natural power.

Model posle Punta evo..isti su samo se drugacije zove :)

Edit:

Gume su made in Poland, proizvedene u Januaru ili Februaru 2021 godine. (zaboravio sam tacan mesec).

Licno mislim a i sve vise sam ubedjen da su gume proizvedene u Poljskoj, Rumuniji,Turskoj i sl. MNOGO losije od iste gume proizvedene u Nemackoj, VB, Francuskoj itd.

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/27/2021 at 11:40 PM, Ivan said:

U ostrijim krivinama osetim kako sama guma malo vise "bezi" bokom preko ivice felne, ako je mekanija.

Juče sam obišao jedan napušteni deo puta pa sam malo testirao gume na limitu. 

Količina gripa na suvom i mokrom je odlična u dugim i brzim krivinama, takođe u oštrijim i sporijim krivinama gripa ima prilično a kad se dođe do limita auto kliza ravnomerno po strani, sve očekivano.

Tek u izrazito brzim i oštrim manevrima levo-desno, recimo kao kad pri 50 kmh hoćeš da izbegneš psa ili dete koje ti istrčava na put, zadnji kraj zaljulja na gumama i potrebno mu je malo da se umiri. Gume ne gube grip, samo se oseti mala latencija od kad se manevar završi dok se zadnji kraj smiri.

 

Po onome što smo razgovarali to je rezultat mekše smeše i paterna koji se ugiba voše zbog prilagođenosti zimskim uslovima i snegu. Može li veći pritisak da anulira ovu pojavu? Ovo su XL gume, G se pumpa napred 2.3 - 2.7, nazad 2.1 - 2.3 u zavisnosti od uslova i opterećenosti, trenutno je pritisak napred 2.5, nazad 2.2.

 

Mali disclamer, ovaj auto ne vozim dugo pa ne znam da li se ovo dešava i sa letnjim gumam i u kojoj meri. Ono sa čim mogu da uporedim je 159 koju sam vozio 8 godina i bio u raznim situacijama pa znam se na tom autu ovo nije dešavalo bez obzira na zimske ili letnje gume, već isključivo ako su gume nazad ispumpane osetno.

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, alfaholic said:

Može li veći pritisak da anulira ovu pojavu?

Upravo to i radim, kada je guma mekanija. Obavezno pred put gde planiram dinamicniju voznju i krivine, doduvam neku desetu u odnosu na fabriku - lepsi je meni osecaj u voznji. Doduse, Stilo/Bravo su sa klasicnom gredom pozadi, a na svom autu tu mekocu guma vise primetim na prednjem trapu. Pogotovo ranije sa 1.9 dizelom koji je bio primetno tezi u nosu. Benzinac se lepse ponasa kroz krivine, manje izrazeno podupravljanje (doduse, na ruku mu ide i sto je jos i fabricki spusten, sa sirim tragom tockova, nizim profilom guma). Djulkica pozadi ima MultiLink, sto je veliki plus upravo za takvu voznju.

Kada znam da cu duze biti u gradu, pritisak drzim oko fabrickog, cisto zbog ovih oranica od ulica i udobnije voznje. Zato ceo zivot i drzim pumpu i manometar u gepeku (old-school, preuzeto jos od matorog u proslom veku :D) - cas posla proveris i pripremis auto za put. Bez potrebe za jurcanjem kompresora po vulknizerima ili pumpama, cekanjem u redovima ili da mi neko stoji nad glavom, upitnom tacnoscu tih manometara, itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu i ja sam sektaš, u gepeku imam produžni kabl, rezervne gaće, manometre, multimetre, set ključeva i šrafcigera, razne džekove i pretvarače, adaptere i konektore, tu su mi uvek vlažne maramice, dva peškira, jednokratna četkica za zube, obične maramice, sapun, silikonski sprej, sprej protiv mrava koji na moru hoće da se uvuku u kabinu, razne sijalice i jedan duks sa kapuljačom kao dopuna ako se zaglavim negde u snegu. 

Gume gledam jednom u dve nedelje kad sipam gorivo, pred duži put ih stavim na propisani maksimum inače po lokalu negde između, ali sve to više teoretski jer me stari tako naučio nego zato što osećam raliku.

Možda je do auta, 159 koju sam vozio poslednjih godina ima toliko mehaničkog gripa da je to teško opisati, u dugim i srednje dugim krivinama prvo ti se zavrti u glavi pa tek kasnije krene postepeno neutralno da kliza. Tek u sporim i oštrim krivinama pokaže težinu u nosu, tu je Giulietta daleko bolja ali nema toliko gripa inače.

 

Mogao bih da probam da stavim zadnje na 2.5 da smanjim taj efekat, ali to bi bilo 0.2 preko propisanog maksimuma. Koliko misliš da bi bio maksimum preko propisanog za XL gume?

Mislim da su ove gume tako koncipirane kako bi zimi bile mekše pa se bočni zid ugiba, ali ne mogu da budem siguran jer nisam ovo isto uradio sa letnjim pa da napravim direktno poređenje. Imam neki lludi osećaj da ne bi bilo mnogo drugačije, ali ne bih sad da ih menjam nema šanse.  :) 

E ovde naša subjektivnost počinje svoje igre, ja ovo ne bih ni primetio da nismo o tome pričali, a sada kad sam to fiksirao primetiću i čega ima i lega nema. :)

 

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

Cross 1. generacije su mi bile na 7 mm svojevremeno

Meni su na tiguanu CC+ SUV 2019god. Tako sam kupio auto pre godinu dana. Do sada sam licno presao malo preko 17K Km. Sara mi je 6+mm na svim gumama. Ja ih nisam rotirao. Bas me interesuje koja dubina bila kada su bile nove... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu ali leti :D

Upravo malopre montirah zimske gume.Primetih na nokian indikator 8-6 i 4mm.Dve su bile na 8.2mm i stoji 8mm ,druge dve su bile 7.5mm ,nema da pise na indikatoru 8mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin states that the result achieved by its CrossClimate + in the Auto Bild test is “testament” to its “commitment to making tyres that are safe down to the legal minimum tread depth of 1.6mm.” At any rate, the tyre’s good performance at 2mm hands Michelin ammunition in its battle against the recommendations of some competitors for tyres to be changed when they have 3mm or 4mm of tread remaining. The tyre maker declares tyre replacement at these tread depths “unnecessary, costly to motorists and the fleet sector, and harmful to the environment.”

 

Deluje kao dobra poslovna etika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam stigao toliko da ih "oglodjem" :) i isprobam, jer sam prodao bivsi auto u trecoj sezoni. Ali sam video da se sa trosenjem, poprecne lamele polako "otvaraju", to je bilo naravno uocljivije napred. A sa dobrim, metalnim sublerom sam merio okruglo 7 mm sare na novim.

Share this post


Link to post
Share on other sites



kompresora po vulknizerima ili pumpama, cekanjem u redovima ili da mi neko stoji nad glavom, upitnom tacnoscu tih manometara, itd...
 


Sve stoji, ali tačnost kineskih priručnih manometara je još upitnija

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem CC i verovatno drugih AS guma jeste sto kad padnu ispod 5mm, vec osetno gube zimske karakteristike, a ispod 4 su i nelegalne, sve i da su tada dobre zimi, a nisu.

 

Tako da ne znam kojom magijom da ih oglodjem sto bi cenjeni kolega rekao do kraja, osim da imam 2 seta allseason CC guma, pa cu losije voziti leti, a bolje zimi :D  

 

Glavna "fora" sa allseason gumama jeste da nemas 2 seta guma, tako da kad padnu blizu 4mm jedino sto mozes da radis jeste da ih prodas nekome ko ce ih koristiti kao letnje, a vlasnik da kupi nove.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, totti said:

Sve stoji, ali tačnost kineskih priručnih manometara je još upitnija emoji3.png

Veruj mi da jedno vreme na gomili pumpi tek nisu imali veze sa vezom. Eno jos stoji pisano na temi o pritiscima, koje su to razlike bile. Deluje mi da su u zadnje vreme na NIS manometri tacni i ujednaceni... A poredeci sa nekim malo boljim ili Schwalbe, imam i onog mog analognog Messka, mogu ti reci i da su i malo bolji digitalni Kinezi odlicni.

Kako okrenes, mozes sam da vidis varijaciju pritiska ili eventualnu razliku izmedju guma, a sve je bolje nego da vozis totalno "rastelovan" :) auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pazi ovo, vidim da mi je malo opao pritisak u gumama sa padom temperature, navratim do jednog vulkanizera uspud i kazem da mi naduva 2.2 napred 2.6 nazad kako fabrika kaze i jos pocastim 100din i odem.

Kad ono ne samo da nije taj pritisak, nego nije isti pritisak ni po osovini, ni po strani, ni po dijagonali, nikako :D
Stanem na prvu pumpu i popravim, a inace po mom iskustvu su uglavnom precizni digitalci na pumpama, eventualno ako bude odstupanja do 0.1.

 

20211119_084825.jpg
 

Edited by Ivan
Sredjena slika, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namontirane Blizzak LM005. Komad sa montažom i balansiranjem je bio 680 kuna (90 eura). Znači sve 4 gume 360 eura.

 

Danas u Splitu temperatura zraka nekih 5-6 stupnjeva, jaka bura, bilo i kiše. Sve skupa idealni uvjeti za isprobati ih.

 

Za sada nisu razočarale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra cena. Ovako na brzaka po netu, kod nas ni ne nadjem po toj ceni, a jos klepanje za montazu i balans... 

 

Test u Axic stilu :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, vagenovac said:

Kad ono ne samo da nije taj pritisak, nego nije isti pritisak ni po osovini, ni po strani, ni po dijagonali, nikako :D

Kako ne vidis pravilo, bas nemas smisla za kreativnost :D ...

Majstorov algoritam je ocigledno da krene od prednjeg levog tocka, suprotno od kazaljke na satu i inkrementira pritisak na svakom :stuart: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, horvat said:

Dobra cena. Ovako na brzaka po netu, kod nas ni ne nadjem po toj ceni, a jos klepanje za montazu i balans... 

 

Test u Axic stilu :D 

Je, cijena je dobra. Uvijek u istog vulkanizera uzimamo. Tražimo i da guma nije starija od pola godine.

 

Inače 16" su, 91H.

 

 

A tekst. Za na prvu nisu mogli bolji uvjeti biti. Kroz sljedećih mjesec-dva će se sve znati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, vagenovac said:

20211119_084825.jpg

Mozda nije uradio kako si mu rekao, ali je ispostovao matematicki rastuci niz u pozitivnom smeru... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Problem CC i verovatno drugih AS guma jeste sto kad padnu ispod 5mm, vec osetno gube zimske karakteristike, a ispod 4 su i nelegalne, sve i da su tada dobre zimi, a nisu.

U EU samo Češka traži  minimum 4 mm, ostale zemlje za zimske gume imaju minimum 3 mm a za letnje 1.6 mm. AutoBild je radio test sa CC+ i pokazali su da je guma sasvim upotrebljiva na 2mm, imaš ovde podatke:

https://www.tyrereviews.com/Article/New-VS-4mm-VS-2mm-All-Season-Tyre-Performance.htm

 

Ne znam da li naši organi reda proveravaju šaru ikada. Menjao sam led bočne migavce, sad su beli a to ne bi smelo. Cela zemlja vozi Kineske ksenone koji nemaju ispravan patern, ljudi stavljaju plave led sijalice u farove, niko nikoga ne kontroliše imam osećaj da će baš mene da vrate sa tehničkog zbog ovih belih migavaca.

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites
U EU samo Češka traži  minimum 4 mm, ostale zemlje za zimske gume imaju minimum 3 mm a za letnje 1.6 mm. AutoBild je radio test sa CC+ i pokazali su da je guma sasvim upotrebljiva na 2mm, imaš ovde podatke:
https://www.tyrereviews.com/Article/New-VS-4mm-VS-2mm-All-Season-Tyre-Performance.htm
 
Ne znam da li naši organi reda proveravaju šaru ikada. Menjao sam led bočne migavce, sad su beli a to ne bi smelo. Cela zemlja vozi Kineske ksenone koji nemaju ispravan patern, ljudi stavljaju plave led sijalice u farove, niko nikoga ne kontroliše imam osećaj da će baš mene da vrate sa tehničkog zbog ovih belih migavaca.
Srbija je prva u svemu. Najniža primanja / standard, a najstroziji zakoni. Kad je krenula priča o zimdkim gumama, bila je obaveza imati ih, i min 4mm, od novembra do maja.

Srpska posla, udri vozača po džepu....

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni nije jasno zasto se guma sa sarom manjom od 4mm smatra istrosenom i zakonski nedozvoljenom... Nije sigurno dobra kao kada je bila nova ali da je neupotrebljiva je totalna glupost, ovde govorim i mislim na skroz normalnu voznju bez divljanja i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, vagenovac said:

Problem CC i verovatno drugih AS guma jeste sto kad padnu ispod 5mm, vec osetno gube zimske karakteristike, a ispod 4 su i nelegalne, sve i da su tada dobre zimi, a nisu

Pda, to je problem kod AS guma vezanih za zimske uslove. Cak i kod godisnje rotacije AS guma, retko koja guma (marka i proizvodjac) mogu da ispune tipa 4-5 godina a da se ne ukrute, cepkaju, pri prelazenju do 10-12. 000 km/godisnje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel ovo sigurno da je minimum 3 mm dozvoljeno u EU (osim Češke)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...