Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja sam sad prelomio, zimske gume će biti 16" :) kad sam video cenu za Continental TS860 :) 

 

Ta guma mi je ostala u dobrom sećanju :) 

 

Još razmišljam o tipu felni, da li da uzmem alu ili čelične !? 

 

Nekako imam utisak da je za zimu bolja opcija da budu čelične, ne znam zašto, ali, recimo da su mi alu felne za leto :) lepše :) 

 

Video sam i neke alu felne, sviđaju mi se, ne smem ni da zamislim kako ovo može da "kvrcne" kad se naiđe na neki komad leda :) 

 

Al, da su lepe, jesu :) 

 

fiat felne.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvi čelične, alu su mnogo lepše :)

Ionako se zimi mahom vozi po suvo/hladnom vremenu, makar po gradovima. 

To što par dana padne sneg to je zanemarivo. Nije da će da zapada oko sv. Nikole pa sve do marta da bude snega. 

Već godinama vozim alu i leti i zimi. Sve je to potrošna roba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi idemo svake zime po planinama i ume da bude baš nezgodno, put prekriven ledom, ali onim, ne znam kako da objasnim, ima nekih bežuljaka :) Takve staze, obično vozim, 20 - 30, međutim, kada je sneg i uspon, onda nema gledanja na to, nego gas patos, da se izvučem na vrh. Bojim se da to može da bude pogubno za alu felne :( 

Druga stvar su lanci :( to takođe, može da izgrebe, oljušti lak ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čelične felne,em su jeftinije,em manja šteta zbog rupa

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Quadrifoglio Verde said:

@037 ja bučniju zimsku gumu od BF Goodrich (ne znam koji model, vožena pre 3 godine u 16" varijanti na 159, stigle s autom iz Ch) nisam video. A imam i prijatelja koji je imao isto iskustvo sa njima kao potpuno novim na Pasatu B6 u 17" varijanti. 

»BF Gudrič« i »Kleber« su nakon duže vremena izbacili solidne nove modele, prethodne je već žestoko pregazilo vreme. 

 

 

Ali zaboravio sam da naglasim:

 

1) ja ne obraćam pažnju na buku jer sam prosto takav, a i zato što je skoro nemoguće predvideti nivo buke neke gume unutar konkretnog auta (oni deklarisani decibeli su za spolja) i kroz koje delove će koji opseg zvukova proći i sa čime će uhvatiti rezonanciju, hoċe li sve to na kraju težišno biti u čujnom ili nečujnom spektru itd;

 

2) ne obraćam pažnju na uticaj na potrošnju goriva jer je zanemariv; u realnom životu će potrošnja više skočiti ukoliko se pređe na col veće felne uz zadržavanje istog obima gume (posledica rasta prečnika elipse inercije, ugrubo nikako manje od 2,5% po colu). 

 

 

5 hours ago, ortakov said:

Ja sam sad prelomio, zimske gume će biti 16" :) kad sam video cenu za Continental TS860 :) 

Vrhunski model. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi na fakultetu kad smo radili vučni proračun vozila za otpor kotrljanja je bila bitna visina i sirina celog točka, koeficijent trenja, težina točka. Tim proračunom ukoliko ostaje ista sirina, visina i težina, samo koeficijent trenja menja rezultate u izračunavanju otpora kotrljanja točkova... nismo uzimali u obzir moment inercije u proračunu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@037

Znam :) 

Prošle zime sam se popeo na Kopaonik bez lanaca, ostavljao sam gomilu auta :) izlaz sa zavejanih parkinga je bio smejurija, prosto sam bio oduševljen kako guma "radi" posao :) 

 

Ne volim da stavljam lance, to mi je patnja i za auto i za mene :) uglavnom, svuda sam izalazio bez lanaca, gde je "prohodno" u smislu, nisu nanosi od po pola metra. 

 

Ove godine planiram Pamporovo a za tamo će mi def. trebati i dobre gume i lanci. A ovaj Continental će biti upotrebljiv bar 5 godina, to mi je dovoljno.

 

@voodoons

 

To je još jedan od razloga zašto ću preći na 205/55/R16 - uža guma, ista visina auta (sada imam 225/45/R17) a 500L cross je malo i višlji od običnog, tako da ne očekujem neke nepredviđene situacije kroz sneg :) + Continental 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, voodoons said:

Mi na fakultetu kad smo radili vučni proračun vozila za otpor kotrljanja je bila bitna visina i sirina celog točka, koeficijent trenja, težina točka. Tim proračunom ukoliko ostaje ista sirina, visina i težina, samo koeficijent trenja menja rezultate u izračunavanju otpora kotrljanja točkova... nismo uzimali u obzir moment inercije u proračunu...

Kod ubrzanja naročito nije svejedno kako je ta težina točka, grubo rečeno, raspoređena. Kod konstantne brzine je stvar ipak poprilično drugačija. 

 

Međutim, dodatni col (uz zadržavanje obima i širine točka) uobičajeno donosi oko jednog dodatnog kilograma po točku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, ortakov said:
[mention=21000]037[/mention]
Znam  
Prošle zime sam se popeo na Kopaonik bez lanaca, ostavljao sam gomilu auta izlaz sa zavejanih parkinga je bio smejurija, prosto sam bio oduševljen kako guma "radi" posao  
 
Ne volim da stavljam lance, to mi je patnja i za auto i za mene  uglavnom, svuda sam izalazio bez lanaca, gde je "prohodno" u smislu, nisu nanosi od po pola metra. 
 
Ove godine planiram Pamporovo a za tamo će mi def. trebati i dobre gume i lanci. A ovaj Continental će biti upotrebljiv bar 5 godina, to mi je dovoljno.
 
[mention=15112]voodoons[/mention]
 
To je još jedan od razloga zašto ću preći na 205/55/R16 - uža guma, ista visina auta (sada imam 225/45/R17) a 500L cross je malo i višlji od običnog, tako da ne očekujem neke nepredviđene situacije kroz sneg  + Continental 

Uzimaj te 205/55/16, taman mi treba jedan komplet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inch gore-dole iole jaci auto maltene da nece osetiti. Ni u snazi, ni u potrosnji. Vozio sam na bivsem Stilu od celicnih 15'' (koje sam dobio uz njega i brzo ih se ratosiljao), do alu 16'' i 17''. Kod jacih automobila da i ne govorimo. Na Stilu sam jedino primecivao razliku u lezanju i mnogo boljoj voznji sa sirim i nizim profilima.

@ortakov

Ako ne stavljas lance, a svidja ti se kako cuce alu - nemas od cega da "cvikas". Celicna felna je osetljivija na krivljenje, a alu nije od porculana pa da puca. Licno vozim alu felne i zimi, ima bar 15 godina. Svoj auto nikada ne bih mogao da gledam 5 meseci na grdnim celicarama ili sa plastikanerima od ratkapni. Postujem naravno svako drugacije misljenje i ukus, svi smo hvala Bogu razliciti.

Isto tako, baci pogled na uporedne testove istih modela zimskih guma, samo u razlicitim sirinama. Mogu da ti navedem prilicno onih old-school kod kojih "uza guma bolje prti sneg", da su se prilicno iznenadili kako rade nove tehnologije ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, 037 said:
Kod ubrzanja naročito nije svejedno kako je ta težina točka, grubo rečeno, raspoređena. Kod konstantne brzine je stvar ipak poprilično drugačija. 
 
Međutim, dodatni col (uz zadržavanje obima i širine točka) uobičajeno donosi oko jednog dodatnog kilograma po točku. 


Ako toliko utiče, zašto ga na saobraćajnom fakultetu ne uzimaju u obzir prilikom vučnog proračuna vozila? Mi smo imali seminarski rad gde je svako dobio realno vozilo i na osnovu tehnickih karakteristika smo izračunavali svašta. Jedna od stvari i jeste potrošnja takvog vozila. Nije naučni rad, postoje tolerancije ali je sasvim merodavan i dovoljno tačan.
A sad iz realnog života, vozim na istom autu R16 205/55 zimske i R17 205/50 letnje. Ja apsolutno ne vidim razlike, prosečna potrošnja mi je prakticno ista. A i 16-ke i 17-ke su alu, nisam ih merio u kg ali rekao bih da su 17 za nijansu teze... ništa specijalno... isto tako i prosek potrošnje, ništa specijalno drugačiji... e sad, možda ima tu i drugih faktora u drugim slučajevima, neću da ulazim u to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, voodoons said:


Ako toliko utiče, zašto ga na saobraćajnom fakultetu ne uzimaju u obzir prilikom vučnog proračuna vozila?

Ne znam.

 

Ja sam bazu ovoga naučio iz Otpornosti materijala. Neke kasnije naučne radove je objavila ekipa iz »Subarua« sa sažvakanim rezultatima za slučajeve koji su usvojeni kao prosečni.

 

Prosek je ključna reč i kod ličnog doživljaja. Možda je neki točak od 17" lakši od drugog od 16"; opet, to ne znači po automatizmu da obavezno ima manje prečnike elipse inercije.

 

Kako bilo, moja poenta je da je razlika u potrošnji gume Iks u odnosu na gumu Ipsilon, obe u 195/50 R15, u realnim uslovima eksploatacije obično zanemariva jer je njihov otpor kotrljanju tu jedan od mnogo brojnijih faktora nego što ih ima na probnom stolu. Ali promena od dva cola se u proseku oseti prilikom ubrzanja, recimo. To je i logično, jer taj uticaj raste - grubo rečeno - eksponencijalnije od otpora same gume.

 

Usput, ne ulazim u to da li se uticaj promene veličine felne može oceniti sa mnogo ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/14/2020 at 11:34 AM, duca7 said:

Jurim zimske set za grande punta ove gume su mi zapale za oko jer je navodno dot 2020 i cenovno su mi prihvatljive pa jos ne mogu da se odlucim.

Na sajtu tehnomanije :

1.Barum 185/60/15 polaris 5  4436 po komadu

2. Uniroyal 185/65/15 MS plus77 4.881 po komadu

 

na drugim sajtovima ima jos kleber i hankoook za 5400.. 

ako su mnogo bolje uzeo bih njih . Hvala na savetu

Ako ti nešto znači moje iskustvo sa starim Barum Polaris gumama:

Astra G CDTI (195/60/15) je uspela da se popenje na Jahorinu bez stavljanja lanaca one godine kad nam je uvedeno vanredno stanje zbog snega. Ispred mene je bila oktavija na novim Michelin alpin gumama i nisu uspeli da stignu bez lanaca. Kod mene u Astri 5-oro i pun gepek a u oktaviji 3 osobe.

Pokušao sam da se okrećem pod ručnom u 20 cm snega i nisam mogao.

Drgim rečima, za sneg i planinu uzimaj Barum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam montirao, uzeh 4 Wintere, razmisljao, gledao, kalkulisao za moju trenutnu voznju i koliko km prelazim nije mi se davalo mnogo para za gume. Milina jedna, nema zive duse zavrsio za 20 min sve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 3 godine uzeo uniroyal 15, rekoh to je prava guma, ionako ovde nema mnogo snega, pretvori se u bljuzgu a kao ova guma super odvodi vodu. Vrlo malo prešao za tih par godina a na jednoj gumi se oštetio rub, mogao sam samo da je bacim. E sada, da li se meni zalomila falš ili je neki vulkanizer uspeo da je ošteti, nemam pojma. Razočaran svejedno.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeznuše me sa cenom TS860 :( 

 

Sad  se troumim, opet je Tigar u igri :) kao opcija, ako baš pop...im 

Hankook Winter i cept RS2 ili Ultra Grip 9+ Goodyear :) 

 

Nezgodno, kad udari slavi, plivajući, korona ... :) uvek je frka, NOVAC u rukama :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...