Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

39 minutes ago, 037 said:

Bolji je posao koji će mi omogućiti kupovinu auta sa serijski širokim i dobrim gumama. I izlazak sa Šarlizom Teron.

 

Verovatno sam prekonzervativan... Timovi inženjera i tehničara kojima je na raspolaganju neuporedivo više sredstava, znanja i iskustva su potrošili previše vremena u odabiru dimenzije za neki auto da bih je ja tek tako menjao (obično jeste "tek tako"). Tako da bih ja gledao proizvođačke dimenzije i viši kvalitet. Prva opcija. Opet moje sadašnje mišljenje.


 

E vidis moje misljenje je upravo suprotno :D Tim inzenjera i tehnicara je napravilo najvise za najmanje para sto moze :D Auto je stvar kompromisa da vecini zadovolji potrebe. Ali to znaci da postoje ekstremi gde jednostavno taj kompromis remeti mogucnosti auta ;) Ne kazem da je pogresno voziti fabricki auto ali najcesce nije najbolje u nekim aspektima. Mislim ja svakako vozim bolje gume nego fabricke, posto Tigar HP 195/50 R15 je sigurno bolja nego Trajal 145/80 R13 :D A prilicno sam siguran da bilo sta u toj fabrickoj dimenziji je i dalje losije :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmite u obzir da se na sve vise na nova auta stavljaju ECO pneumatici, jer sa takvima auto i ide na homologaciju, gde im je prioritet svaki moguci gram otpadaka da se ustedi, pa onda posle mora sa takvima i da se prodaje (da bi vazila merenja o izduvnim gasovima). 

 

A takvi pneumatici nisu dobri za vozne osobine, previse su 'plasticni', u cilju da im otpor kotrljanja bude manji :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, vagenovac said:

Pa fabricki se nude razne sirine za serijski auto, recimo od 195-225, od 205-255, 225-275 itd.

Nekako sam stekao utisak da smo govorili o odokativnim izmenama.

28 minutes ago, YUgisa said:

Tim inzenjera i tehnicara je napravilo najvise za najmanje para sto moze 

To meni zvuči kao da su obavili dobar posao.

28 minutes ago, YUgisa said:

Ne kazem da je pogresno voziti fabricki auto ali najcesce nije najbolje u nekim aspektima. Mislim ja svakako vozim bolje gume nego fabricke, posto Tigar HP 195/50 R15 je sigurno bolja nego Trajal 145/80 R13 :D A prilicno sam siguran da bilo sta u toj fabrickoj dimenziji je i dalje losije :D 

 

 

Stavio si veće gume. Jesi li srazmerno pojačao poluvratila, kvačilo, menjač? Recimo da motoru ništa ne škodi. Jesi li prilagodio ogibljenje , spone, kočnice... pa i karoseriju novom opterećenju?

 

Ako ne - popravio si neki segment performansi automobila na štetu (makar možda i blagu) ostalih. Možda se deo toga bez štete po ostatak performansi mogao dobiti boljim gumama koje izuzev cene nemaju nuspojava.

 

Ukoliko da - dobio si X% bolji auto po X+Y% većoj ceni, verovatno neoptimizovan.

 

Ne bih da zvučim grubo ili kako imam nešto protiv tvog razmišljanja ili sređivanja auta, no to ti je moj stav, jedno je šta se individualno sviđa tebi ili meni (i što činimo sa svojim kolima) a to ne mora biti isto što i pravilno.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor:
Izbacen katalizator
Duza 2-1 izduvna grana
Alu/prohromski poluprotocan lonac
Podignut kompresije sa 9.2:1 na 9.75-10:1
Turbo dihtung glave sa Punta GT 1.4T
Cold ram air intake sa konusnim filterom
Razbusena usisina grana
Cip, pomereno paljenje i dignuta blokada na 7500 obrtaja (fabricki 6250)
Stelujuca remenica za bregastu
Hladnjak za ulje sa termostatom od Punta GT 1.4T sa AN spojkama
Oil Catch Can odnosno separator uljnih para iz iberlaufa
Oil Accumulator Can sa AN spojkama
Aluminijumski cep za ulje
Dodatan nosac motora
Mali akumulator 45Ah
Brzoskidajuce kleme akumulatora
Pojacani kablovi svecica
2.5 stepena hladnije svecice sa 4 kraka
Prelivni rezervoar/hladnjak za gorivo
Veca pumpa za gorivo
Izmesten cep za ispustanje rashladne tecnosti
Modifikovan cep rashladne tecnosti za veci pritisak
Stavljen 51mm leptir
Podignut pritisak goriva sa 3 na 3.4 bara

Menjac:
13/53 sa 5 brzina
Sinter sa tri kraka 180mm
Pojacana korpa kvacila sa kovanim perima
Olaksan zamajac na 4250g (fabricki 6250g)
Motorsport short shifter sa blokadom petog stepena prenosa i rikverca, stelovanjem tezine, duzine i granicnicima za hod
Zamena za elasticni zglob na polugi menjaca
Prohromaska osovina na zglobu rucice i poluge menjaca
Skracen hod kvacila
Granicnik hoda kvacila
Izmesten odusak menjaca plus krivina na odusku
Izmesten cep za ulivanje ulja u menjac
Modifikovane osovine na biracu
Caure za pojacanje opruga na osovini
Sper 95-120Nm blokade
Pojacana sajla kvacila

Trapovi:
Bilstein gasni amortizeri visokog pritiska sa silama 200/170 umesto fabrickih 69/98
Ojacane solje amortizera
Progresivne opruge od 50kg napred, 235% tvrdja od fabrickih opruga
Hladno peglan gibanj sa 5 lista pozadi od 50kg/cm, 150% tvrdji od fabrickog gibnja
Dodatni kamionski gibanj za voznju pod opterecenjem od 50kg/cm
Spusten 95mm napred i 55mm pozadi
Zadnja balans stangla 21mm sa mogucnosti podesavanja tvrdoce, do 30% tvrdja
Dupla prednja balans stangla 21mm sa stelovanjem tvrdoce, od 100 do 120% tvrdja
Uniball ramena sa podesavanjem duzine, od 10 do 40mm siri trag tockova sa poboljsanom geometrijom trapa
Pa6 caure u ramenima
Aluminijumski nosaci prednje b. stangle sa aksijalnim granicnicima i Pa6 caurama
Ojacane viljuske podesive po duzini, prosiruju trag tockova do 40mm sa Pa6 caurama i podesavanjem zatura, plus minus 7mm
Pojacani srafovi viljuske
Ekscentricne caure za podesavanje nagiba na sva 4 tocka
1.9 stepeni negativnog nagiba na prednjim tockovima i 1.2 pozadi.
Brezoni plus alu. matice
Uniball spone za smanjenje bump steer-a
Air lift sistem za podizanje prednjice do 25mm
Podesiv centralni oslonac gibnja
Prosiren trap za 110mm u odnosu na fabricki
5mm distanceri napred i nazad
Centralne matice glavcine sa drugacijm stilom blokade odvrtanja
Pa6 caura letve
Aluminijumski distanceri 10mm

Kocnice:
257mm ventilirajuci i buseni disk napred, plocice FERODO DS2500 (fabricke 240mm puni diskovi)
227mm pun i busen disk pozadi, plocice Ferodo FDB
Pancirna kociona creva
Celicne luftirnice
Novi tip serva
Veci glavni kocioni cilindar sa Alfa Romea 145 22.2mm
Hladjenje prednjih kocnica

Felne/gume:
Aluminijumske felne 7j, 15", ET13 (fabricke 4.5j, 13", ET38)
195/50 R15 gume (fabricki 145/80 R13)
Masa tocka je 13kg (fabricki 12kg)
Celicne felne 5.5j, 14", ET35
175/65 R14 zimske gume
Metalni ventili

Ojacanja:
Poduzna ojacanja (sanke) ispod motora
X ojacanje koje povezuje poduzna ojacanja ispod motornog prostora
Koska napred
Koska sa kosnicima nazad
Ojacanje grede
Kosnici za za prednje koseve/polusasiju

 

 

To su mehanicke prepravke na autu :D Pa nije najbolje kada je akcenat na tome da bude najjeftinije :D Nekad par stotina dinara moze da cini razliku nebo i zemlja ;)  Uzeti 195/50 R15 gumu koja je 4200din ili 145/80 R13 za 3300din :D
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 037 said:

Stavio si veće gume. Jesi li srazmerno pojačao poluvratila, kvačilo, menjač? Recimo da motoru ništa ne škodi. Jesi li prilagodio ogibljenje , spone, kočnice... pa i karoseriju novom opterećenju?

Eeeee, tu te je cekao YUgisa! Kucao odgovor 16 minuta! :D
Inace, svaka cast za ulozeno u yugo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha nije to je spisak koji imam gotov, ko ce to stalno kucati :D Sad kad sam ga bolje video, video sam da nisam upisao poslednje radove hahahaha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Photo3272.thumb.jpg.10ee21beba4f0fca52f223e61c18a255.jpg

 

Eto tako :D Salu na stranu, uzeo sam nakon sto sam se pozitivno iznenadio kad sam vozio od drugara auto nekih 100km kada je kupio felne sa tim gumama (pre toga nikad nisam Tigar uzeo u razmatranje). Ja sam uzeo jer zbog tadasnje mehanicke situacije je bio neki kompromis na autu koji nije bio optimalan za potrosnju guma kao sto se vidi :D I bilo mi je bitno da imam nesto da vozim par 1000km, a da nije 7 godina stari Michelin. Iako se trosila prilicno, bio sam jako zadovoljan performansama na stazi, stvarno je Prima bila sve bolja kako se greje. Ta guma voli da se ugreje, hladna je plasticna. A posto trenutno ne prelazim veliku kilometrazu zbog daljih radova na autu, odlucio sam da probam HP, jer bi trebala da bude otpornija na trosenje, a opet je nova guma. Kada zavrsim auto i pocnem aktivnije da vozim, onda mogu da razmislim o necemu boljem, ali nema puno novih modela u dimenziji 195/50 R15, mnogi modeli guma su eco ili nekoliko godina stari modeli i nisam siguran koliko opravdavaju vecu cenu za 50-100%. Tipa Sava ima samo Intensa HP, mnogi oni modeli koji imaju brojeve su 1 ili cak 2 generacija iza, mislim da trenutno samo Uniroyal i Continental imaju nove aktuelne modele koji postoje i kod vecih dimenzija. Ne znam koliko su efektivno ti stariji modeli bolji od trenutnog Tigra. Da je Tigar nesto sto bih preporucio po automatizmu, ne, da li bih preporucio odredjen model u nekoj specificnoj dimenziji koja je na nekim starijim vozilima, pa definitivno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim se pominjaju stare i nove modele... Ovo su gume u srednoj klasi koje su nove i ovo im je prva sezona u prodaju:

 

Fulda Eco control HP2

Sava Intensa HP2

BF-Goodrich Advantage Go

Uniroyal RainSport 5

 

Ima sigurno jos nesto ali ovo se uglavnom prodaje kod nas.

 

A za ljubitele Turske brendova ja bi preporucio i Petlas gume.

 

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo, YUgisa. To je malo specifičnija situacija.

 

Za većinu i na našem tržištu u 195/50 R15 pretpostavljam da ipak ima korektnih guma: »Hankuk Ventus Prajm 3«, »Bridžston Turanca T005«, može i »Vredštejn Sporttrek 5«, »Falken Zieks ZE310 Ekoran«, »Kontinental premium Kontakt 5«, »Danlop Sportblu Respons«, ili »Mišelin Pilot Sport 3«, a valjda će i »Unirojal Rejnsport 5« biti okej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ali recimo nisam trazio za sve, ali Pilot Sport 3 je guma koja je pocela da se proizvodi pre deceniju :D Da li je taj model zaista toliko bolji od Tigra da je i dan danas duplo skuplji? ;)  Mislim sta je bolje, uzeti taj model i voziti recimo 6 godina ili zameniti 2 puta Tigar na 3 godine? :D Govorim o karateristikama tokom celog tog perioda. Michelin koji sam ja imao, stvarno 4 godine bukvalno nikakve razlike, 5ta godina bilo je jasno da pocinje da gubi na performansama kad se izvlaci maksimum, nista kriticno, nakon 6te je vec bilo problem voziti "sportski".

 

Jesam za bolje gume, ali kad to zaista pruza primetno bolje (ne mora biti proporcionalno ceni). Evo sad nabrzaka sto sam pogledao, PS4 je bolja od PS3 izmedju 5-10% na kocenju po suvom i mokrom (nisam nasao istu dimenziju pa sam pogledao druge proizvodjace sa istim modelom na oba testa). A sad nisam nasao HP, ali Tigar UHP zaostaje oko 5% po suvom u odnosu na PS4 i oko 20%  na mokrom. Mislim to je sad ovako nabrzaka bez veceg broja testova, ali za tih 20% razlike po mokrom i 10% po suvom bih razmislio, ali za pola od toga jer ne verujem u veliku razliku izmedju HP i UHP posto su im skoro svi parametri sem nekih manjih razlika u sari prakticno isti nisam siguran koliko je racionalno... Bridzston je razlika jos manja. Radije bih 2 puta zamenio Tigar i jos uvecao sebi sansu da prodam Tigar posle 3 godine da otplatim barem 1 ili 2 gume, umesto da probam da prodam premium posle 6 :D Danlop vazi za gumu koja se dosta trosi, na duplo vecoj kilometrazi od Tigra, da li ce imati jednaku dubinu sare za voznju po kisi? :D 

 

Mislim opet, ne opravdavam svoj izbor ali nije sve tako crno/belo jer je u najpopularnijim aktuelnim dimenzijama ubedljiva razlika izmedju odredjenih modela ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko objasnjenje zasto je toliko skuplja dimenzija 185 55 15 koja cesto ide fabricki na punto, stari bravo, polo, starije golfove, fiestu, mercedes a klasu itd nego 195 50 15 koja se mnogo redje fabricki ugradjuje i koju vecinom ljudi kupuju umesto 185 55 15 zbog cene? 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto je ta dimenzija pre bila standardna "sportska" dimenzija ;) Dok je ta dimnzija sto ti kazes isla samo na neke modele u odredjenoj opremi ;)

 

195/50 R15 je prva dimenzija koja je bila masovnija kao sportska dimenzija nakon 175/50 R13.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenu odredjuje kolicina, a cini mi se da su potrebe za serijskim gumama vece nego za sportskim... Koliko punta ima u Srbiji npr. Imao sam muka sa bravom pre 8 godina i evo sada sa twingom. 195 mi je estetski bas legla na twingo, ali 185 je adekvatnija za tu sirinu felne cini mi se...

DSC_1061.JPG

9305e4d4a0dc-1920x1080.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Dale said:

Ima li neko objasnjenje zasto je toliko skuplja dimenzija 185 55 15 koja cesto ide fabricki na punto, stari bravo, polo, starije golfove, fiestu, mercedes a klasu itd nego 195 50 15 koja se mnogo redje fabricki ugradjuje i koju vecinom ljudi kupuju umesto 185 55 15 zbog cene? 

 

Razlika u veličini je (-)1.3% tako da ne vidim što ne bi išao na jeftiniju varijantu :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, McSteel said:

 

Razlika u veličini je (-)1.3% tako da ne vidim što ne bi išao na jeftiniju varijantu :)

 

Ja isao :)
Evo ima  sada domacih i zimskih i letnjih 185 55 15 po ok cenama. Problem je sa jacim brendovima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Dale said:

Cenu odredjuje kolicina, a cini mi se da su potrebe za serijskim gumama vece nego za sportskim... Koliko punta ima u Srbiji npr. Imao sam muka sa bravom pre 8 godina i evo sada sa twingom. 195 mi je estetski bas legla na twingo, ali 185 je adekvatnija za tu sirinu felne cini mi se...

DSC_1061.JPG

9305e4d4a0dc-1920x1080.jpg

 

Da ali na globalnom nivou, 195/50 dimenzija je puno popularnija. Mnogi auti imaju 205/50 R16 gume fabricki, ali 205/55 R16 se namestila kao standard. U svakom precniku tocka imas neku dimenziju koja se pokazala kao globalnom. 145/80 R13, 175/65 R14, 195/50 R15, 205/55 R16. Dalje sad vec nisam siguran, mislim da je 205/50 R17 i 225/40 R18... Za 19 i 20 nisam nikad ni gledao :D

 

Ti problemi nastaju obicno jer je neki model auta najvise ide u jednoj globalnoj dimenziji, a sledeca veca dimenzija se mozda ne uklapa sa prethodnom merom po precniku tocka. 175/65 R14 je skoro ista kao 185/55 R15...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto je napisao Yugisa, samo iz razloga sto nisu standardne dimenzije, dal tu ugradjuju u cenu i neki rizik da ce mozda sporo da se prodaje, ostari, sta li, ne znam. Uvek je ta nestandardna dimenzija bila skuplja od za broj vece gume, npr. 185/15 bude skuplja od 205/55 r16, 205/60 r26 od standardne r'17 i tako :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, MS PK said:

Kao sto je napisao Yugisa, samo iz razloga sto nisu standardne dimenzije, dal tu ugradjuju u cenu i neki rizik da ce mozda sporo da se prodaje, ostari, sta li, ne znam. Uvek je ta nestandardna dimenzija bila skuplja od za broj vece gume, npr. 185/15 bude skuplja od 205/55 r16, 205/60 r26 od standardne r'17 i tako :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
 

Da, to je tacno, ali sam ja poredio dve slicne redje dimenzije... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, YUgisa said:

Ok ali recimo nisam trazio za sve, ali Pilot Sport 3 je guma koja je pocela da se proizvodi pre deceniju :D Da li je taj model zaista toliko bolji od Tigra da je i dan danas duplo skuplji? ;)  Mislim sta je bolje, uzeti taj model i voziti recimo 6 godina ili zameniti 2 puta Tigar na 3 godine? :D Govorim o karateristikama tokom celog tog perioda. Michelin koji sam ja imao, stvarno 4 godine bukvalno nikakve razlike, 5ta godina bilo je jasno da pocinje da gubi na performansama kad se izvlaci maksimum, nista kriticno, nakon 6te je vec bilo problem voziti "sportski".

 

Jesam za bolje gume, ali kad to zaista pruza primetno bolje (ne mora biti proporcionalno ceni). Evo sad nabrzaka sto sam pogledao, PS4 je bolja od PS3 izmedju 5-10% na kocenju po suvom i mokrom (nisam nasao istu dimenziju pa sam pogledao druge proizvodjace sa istim modelom na oba testa). A sad nisam nasao HP, ali Tigar UHP zaostaje oko 5% po suvom u odnosu na PS4 i oko 20%  na mokrom. Mislim to je sad ovako nabrzaka bez veceg broja testova, ali za tih 20% razlike po mokrom i 10% po suvom bih razmislio, ali za pola od toga jer ne verujem u veliku razliku izmedju HP i UHP posto su im skoro svi parametri sem nekih manjih razlika u sari prakticno isti nisam siguran koliko je racionalno... Bridzston je razlika jos manja. Radije bih 2 puta zamenio Tigar i jos uvecao sebi sansu da prodam Tigar posle 3 godine da otplatim barem 1 ili 2 gume, umesto da probam da prodam premium posle 6 :D Danlop vazi za gumu koja se dosta trosi, na duplo vecoj kilometrazi od Tigra, da li ce imati jednaku dubinu sare za voznju po kisi? :D 

 

Mislim opet, ne opravdavam svoj izbor ali nije sve tako crno/belo jer je u najpopularnijim aktuelnim dimenzijama ubedljiva razlika izmedju odredjenih modela ;)

Da se ne može naći argumenata i za nju, niko ne bi kupio ni pomenuti »Trajal« u 145 SR12. ;)

 

»Mišelin Pilot Sport 3« jeste stara desetak godina, no ima performanse kojima bi verovatno i danas završila ozbiljniji test (baš kao i ostale navedene gume); sa druge strane, »Tigar Prima« koja se kod tebe pokazala dobrom je barem punoletna a njeni dve godine stari naslednici »HP« i »UHP« ispadaju još na kočenju.

 

Ja cenim »Tigar«, cenio sam ga i u vreme kada smo sa visine gledali na domaće proizvode a njihove gume su bile uporedive sa solidnim evropskim, čak kada smo se i unutar Juge delili i precenjivali »Savu« iako su Slovenci ušli među savremene proizvođače svojom radijalkom 2-3 godine nakon radijalnog »Tigra RD-201« i praktično istovremeno sa radijalnim »Trajalom T-5«. Sada nekako čekam argument kako bih i u budućnosti cenio još nešto izuzev »Tigrove« istorije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam Prima je napravljena nakon sto je Michelin preuzeo Tigar, barem mi tako nesto ostalo u secanju kad sam je kupovao, a to je onda nakon 2007me koliko ja vidim na netu i da slazem se da je taj model generacijski u istom opsegu kao i aktuelni Michelin model, zato sam i uzeo HP, da vidim jel ima napretka ;)  I kad su hladne ja vidim to sto testovi pokazuju. Ono sto moje iskustvo i performanse na stazi govore je da je utisak puno bolji. Opet da li kazem da svi treba da ga kupe, nikako, ali na manjim vozilima ja ne vidim problem. Pogotovo mi nije jasan narod koji je do pre koju godinu uzdizao Winteru u nebesa koju je vozio cele godine koja je verovatno jedna od najgorih guma po mokrom da sad ne moze da vozi leti letnje Tigar. I ja sam pre 10 godina bio iskljucivo za premium i kudio sam Tigar, zato sto Sigura i Wintera kao gume su losije od aktuelnih modela.

 

Kao sto kazem, voleo bih neki konkretniji test guma od pukog hladnog kocenja po suvom i mokrom, ali ako vec mora tako voleo bih videti neki uporedni za razlicite modele kao sto sam rekao.

 

Sto me opet vraca na pocetnu tezu, da li je nekome ok kompromis da stavi siru Tigar i nadoknadi performanse na suvom, na ustrbi performansi na mokrom za upola cene i sta je efikasnije, cesce menjati gume ili duze voziti bolje.

 

Mislim uvek mozemo polemisati o tome kako treba cesto menjati najbolje gume, ali onda se tu ne slazemo oko cinjenice da je fabrika stavila najoptimalniju sirinu kada postoji sira koja je bolja, barem onda zasto ne staviti najsiru fabircku, ali i onda zasto smo mi tu, kad je ocigledno bolje voziti Ferari nego Fiat :D Da li je bitno po suvom, mokrom ili najbolji kompromis toga? Svako povlaci liniju gde mu odgovara.

 

 

Ono sto se ja tu usustini ne slazem sa ljudima je da insistiranje kako je neki premium brend premium da je automatski bolji, po testovima koje ja vidim tako jeste bilo pre 10 godina. I ja kad sam kupovao Michelin, taj model gume je bio skoro konstantno na prvom mestu na svim testovima, ako negde nije bio prvi, onda je bio u prva tri i to je vredelo platiti 100e. Ali sad kad pogledam testove, ja ne vidim da neka guma drzi konstantno top mesto. Mozda prvih 10 jeste sacinjeno od istih brendova, ali na jednom testu je jedna guma na prvom mestu, a na drugom na desetom. I da ako neko zeli da izvuce tih 5-20% maksimuma za svoje pare mora da gleda iskljucivo svoju dimenziju i aktuelne modele koji se nude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...