Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Moze li neko da mi odgovori koje je godine proizvrdena ova guma (Mischelin je u pitanju)

Hvala

GUMA.jpg

jedino ovu ne mogu da desifrujem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja isto nemam DOT na dve gume. Taj uokvireni prostor gde treba da pise DOT je prazan. I pritom sam celu gumu detaljno pregledao i sa jedne i sa druge strane. I nema nikakav drugi broj koji bi eventualno mogao da bude DOT. A na druge dve gume pise najnormalnije 2408. Nije mi jasno :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UH... Uzeo sam 4 nove Michelin Alpin A4.

U početku nisam mogao da prepoznam auto, volan se duplo lakše okretao (skinute BF Goodrich G grip), oduševljen. E, onda sam malo ubrzao i zaprepastio se! Auto ne da bruji, nego imam utisak kao gume imaju neku vrstu krampona koji "drljaju" po putu...

Vozio sam na raznim zimskim gumama, ali ovako nešto nisam doživeo. Strašno razočaranje...

Ima li još neko iskustva sa ovim gumama?

P.S. dimenzija je 196/65/15

Share this post


Link to post
Share on other sites

mora biti da su bile mnogo jeftine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

UH... Uzeo sam 4 nove Michelin Alpin A4.

U početku nisam mogao da prepoznam auto, volan se duplo lakše okretao (skinute BF Goodrich G grip), oduševljen. E, onda sam malo ubrzao i zaprepastio se! Auto ne da bruji, nego imam utisak kao gume imaju neku vrstu krampona koji "drljaju" po putu...

Vozio sam na raznim zimskim gumama, ali ovako nešto nisam doživeo. Strašno razočaranje...

Ima li još neko iskustva sa ovim gumama?

P.S. dimenzija je 196/65/15

Bruje na određenim vrstama asfalta i to preko ~80km/h. Meni se dešava na putu BG - ZR i na delu autoputa negde između Plavog mosta i Autokomande.

Na istom tom asfaltu mi bruje i neke Firestone letnje. Samo manje.

Dimenzije 175/60/R14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doduvaj te Mišelinke i prestaće da bruje. To je odlična guma.

Barem +0.2bar moraju biti više naduvane od letnjih u istoj dimenziji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UH... Uzeo sam 4 nove Michelin Alpin A4.

U početku nisam mogao da prepoznam auto, volan se duplo lakše okretao (skinute BF Goodrich G grip), oduševljen. E, onda sam malo ubrzao i zaprepastio se! Auto ne da bruji, nego imam utisak kao gume imaju neku vrstu krampona koji "drljaju" po putu...

Vozio sam na raznim zimskim gumama, ali ovako nešto nisam doživeo. Strašno razočaranje...

Ima li još neko iskustva sa ovim gumama?

P.S. dimenzija je 196/65/15

Bruje na određenim vrstama asfalta i to preko ~80km/h. Meni se dešava na putu BG - ZR i na delu autoputa negde između Plavog mosta i Autokomande.

Na istom tom asfaltu mi bruje i neke Firestone letnje. Samo manje.

Dimenzije 175/60/R14

Meni baš bruje bez obzira na podlogu, čim pređem nekih 70 km/h. Baš sam danas išao za Inđiju, i po onom lepom, novom delu bruje...

Doduvaj te Mišelinke i prestaće da bruje. To je odlična guma.

Barem +0.2bar moraju biti više naduvane od letnjih u istoj dimenziji.

Toga se nisam setio. Probaću, pa se nadam da će to biti to.

mora biti da su bile mnogo jeftine...

Baš zbog "jeftinoće" sam poludeo :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma video sam kod jednog vulkanizera nove michelin zimske po 30e komad letos. pitam otkud i kako, kaze "sa greskom". ne secam se bas koji je bio model ali su bile 2010. godiste.

rekao je da se najnormalnije montiraju i voze i da ne zna sta je greska. slutio sam da je zez verovatno u tome da tresu ili zuje pa nisam kupio.

Edited by djape1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne kazem, ali samo navodim primer kakvih sve zamki ima. ne bi me cudilo da neko prodaje takve gume sa greskom po punoj ceni, ipak je ovo srbija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je DOT 11.

Kupio sam kod burazerovog drugara, kod njega svi kupujemo gume godinama... Nemam pojma... Još nisam doduvao gume, javljam rezultat. Daj Bože da je to rešenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod guma, kupio sam u Rumi za zimski set 4 protektirane zimske gume 195 65 r15.. 3400 sa balansiranjem i montazom. mogu reci samo da su gume extra, nista ne bruji, ne trese, lepo prijanjaju i drze. Inace rade se po nekoj Nemackoj tehnologiji i licenci. Znam da ima ljudi koji su skepticni po tom pitanju. Gume mi je preporucio prijatelj koji ima firmu 3-4 automobila i kaze mi da nikad nije imao problema tipa da se odlepe,raspadnu. sad bi hteo da cujem vasa licna iskustva, nemojte samo ja sam cuo, procitao, rekla-kazala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio kod vulkanizera, sve 4 su bile na 2 bara, doduvao na 2.5. Provozao pri brzini od 80 km/h, brujanje je iščezlo. Hvala na savetu!

A što se protektiranih guma tiče, nemam iskustva, niti znam bilo koga ko ima. Ja ih ne bih uzeo iz razloga što 3 puta nedeljno putujem van grada, pa se ne bih baš zezao sa tim. Prošle godine mi se na blago zavejanom auto putu Novi Sad - Subotica pri brzini od oko 70 km/h, pri promeni trake auto tako lepo zaneo da sam ga jedva ispravio. Gume su bile zimske Pirelli sa dobrom šarom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zimske gume nisu nikakva garancija da se auto nece nikad zaneti na klizavom putu ili snegu. zanosice se manje i redje nego sa letnjim. takodje, nisu ni sve zimske gume iste. vecina je namenjena za voznju po rasciscenim putevima ili sa malo bljuzgavice.

primer:

zimska guma za rasciscene puteve i bljuzgavicu

c250.jpg c251.jpg

guma za sneg

c252.jpg

Imeage008.jpg

To sto si gume morao da napumpas na 2,5 bara nije u redu osim ako su gume tipa 195/50 ili neki tako nizak profil, pa i onda je 2,2 max a ne 2,5. najverovatnije je problem u napadnoj ivici bocnih krampona (oznaceno crvenim):

c253.jpg

koja je vislja od povrsine krampona. time sto si napumpao gume na 2,5 bara si postigao to da su spoljne ivice guma sada odmaknute os asfalta u voznji i kramponi vise ne dodiruju asfalt pa ih zato i ne cujes. u praksi to znaci da sad vozis da broja uze gume i samim tim imas smanjenu stabilnost i produzen zaustavni put, plus ce se gume brze trositi po sredini nego po ivicama. kako ces proveriti da li sam u pravu?

Predji dlanom po ivici gume u smeru rotacije tocka kad auto stoji. ako osecas napadne ivice krampona znaci da je guma sa greskom, treca klasa ili kako god vec to prodavci zovu.

Pre 6 meseci sam imao isti problem na burazerovoj mazdi MX6 sa novim gumama 205/50/16 i vratili smo ih i namontirali polovne koje se ne cuju uopste.

takodje, ja ove gume sada vozim na mom autu i do 120 se ne cuju uopste, tek preko toga pocinje da se malo cuje zujanje. u pitanju su TOYO kramponjare za sneg

Imeage008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da je toliko promenio geometriju. Ne znam koji auto vozi, ali ako je oko 2.1 neki pritisak kakav guma treba da ima leti, +0.2-0.3 je 2.3-2.4 na zimskoj gumi iste dimenzije. Tih 0.1 je verovatno manje nego što su razlike u baždarenju različitih kompresora. Ne bi to smelo da ima bitnog uticaja. Eventualno zadnje može da izduva za 0.2, ako uglavnom vozi prazan auto.

Prava stvar bi bila kad bi auto sam duvao gume u odnosu na temperaturu i opterećenje. ;-)

Takođe ja doduvam prednje za još 0.2, jer vidno više legnu od zadnjih čak i u tom slučaju. Egal su tek ako je auto pun ljudi pozadi, što se dešava jako retko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije valjda da se te III klasa ili sa greškom vidno ne obeležavaju da su takve?!?

Mislim, ako se ne obeležavaju, u Srbiji se baš takve i prodaju...

Goodyear (kao) razvija "samoduvajuću gumu" link

Share this post


Link to post
Share on other sites

nidzo, recimo da leti, na 30'C naduvas gume na 2 bara. ok, ta kolicina vazduha u toj zapremini koliko je vec guma na toj temperaturi daje pritisak od 2 bara. kad temperatura padne na recimo 0'C vazduh se kao i svi ostali gasovi skuplja a posto je zapremina konstantna u ovom slucaju, pritisak mora da opadne. recimo da opadne na 1,7bara, da ne trazim sad formulu za izracunavanje pritiska u zavisnosti od temperature. sve sto treba da uradis je da dodas vazduha u sistem dok se pritisak ponovo ne popne na 2 bara.

2 bara je 2 bara bez obzira na koliko je stepeni. duvanjem na veci pritisak samo remetis geometriju gume i dobijas tvrdje ogibljenje odnosno vise udaraca se prenosi na trap i ostatak auta.

takodje ne treba zanemariti da se paralelno sa kontrakcijom vazduha zbog pada temperature desava i kontrakcija gume i njeno stvrdnjavanje pa pad pritiska zapravo i nije toliki koliki vecina lkjudi misli da je. naravno da vazduh i guma imaju razlicite stepene temperaturne ekspanzije/kontrakcije i da je kod gasa ona svakako veca nego kod gume ali u prosecnoj gumi je razlika zapravo veoma mala. ne vise od 0,15 bara.

ako si zapazio da ti se tockovi naoko izduvaju kad pocne hladno vreme, budi siguran da negde pustaju. ventil, poroznost same gume, guma se odlepila od felne pa samo u trenutku kad se recimo penjes na ivicnjak ona ispusti malo vazduha...

automatsko dopumpavanje guma? nesto tako, nije bas automatski ali kontrolisano iz kabine i sa centralnim kompresorom i razvodom vazduha u tockove postoji odavno na vojnim i ozbiljnim terenskim vozilima. skup i do zla boga komplikovan sistem. procitao sam ovu pricu o goodyear sistemu i slutim da ce tocak opremljen tom stvarcicom toliko da kosta da ce da pojede ustedu u gorivu koju moze da napravi za 100godina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piše u uputstvu za Stila u tabeli za pritiske guma +0.2bar za zimske u odnosu na letnje istih dimenzija. Davno je bila fizika, ali da me ne mrzi, pretpostavljam da bih te razuverio i na taj način.

Umesto toga biram da verujem onome što piše u uputstvu za kola i što sam proverio u praksi. Tih 0.2 bara pravi popriličnu razliku u buci koju gume proizvode u vožnji, tako da mi je to više nego dovoljno da se ne upuštam u neku dublju analizu zašto.

Naravno, možda taj generalni savet ne važi za sve dimenzije i proizvođače guma, ali kod mene se sve poklapa sa tim šta savetuje proizvođač. Auto se bolje ponaša ako su prednje još malo doduvanije. Možda se tripujem, ali neću da menjam svoju dobru praksu. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozete li mi reci na koliko bara 16-ce duvate prednje a na koliko zadnje gume ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce brat da uzme nove letnje gume u domenziji 165/70 r14 nasao sam mu Danlop streetresponse po odlicnoj ceni ali dot je 5 nedelja 2011 sta mislite o tome ?? jel nije strasno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...