Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Sneg i led za sobom povlače smanjenu brzinu po gradu niko neće da vozi po ledu kao po suvom.Za brzine koje se razvijaju po gradu Wintera je sasvim zadovoljavajući izbor,mada narvno ako finansije dozvoljavaju onda naravno neka jača klasa,ali čovek pita za Winteru.

 

Guma nakon jedne sezone značajno guni svojstva zbog spoljnih uticaja,a tek ako se vozi više sezona.Tako da ipak je nova guma bolja.

 

Ja bih pre praktiova,stavljanje nove gume lošijeg kvaliteta nego li polovne ekstra kvaliteta.Ovo bar znam da je iz fabrike izašlo,da je nije so,mraz,da nije udarala po rupama,da nije vožena sa nedovoljnim pritiskom.

 

Dal ima bolja svojstva nezahvalno je tvrditi,kad bi se stavile na iste muke onda bi moglo da se tvrdi,niko ne vozi isto i sve individualno nekome ko će ta guma biti odlična nekome ne.

 

Imam druga koji vozi Golfa IV i kad sam provozao tog Golfa sa polovnim gumama i to Yokohama strae dve godine ja sam u prvoj krivini pretrnuo jer ono ne da ne drži nego je to za plakanja,a šara odlična kao i gume vizuelno.Ali on vozi penzionerski pa mu to nije problem i ne zna da razlikuje.

 

Guma vremenom gubi na onom najbitnijem a to je elastičnost,a guma iz 2011 sigurno nema istu elastičnost kao i nova Wintera.Svaka guma posle dve sezone je za bacanje ma koliko na oko dobro izgledala i ja sam mislio da nije bitna starost nego dubina šara,dok mi neki malo učeniji ljudi nisu predočili šta je sve bitno za gumu,a ne vidi se i gubi se vremenom i vožnjom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strana guma sa silikom (koja daje upravo tu elatičnost na niskim temp.) u sebi i kvalitetnim materijalima sigurno i posle 5-6 pa i više godina zadržava dobra svojstva. Definitivno bolja nego Wintera.

 

Evo ti poređenje nove i istrošene gume i videćeš da stara guma u ovim našim zimskim uslovima bez snega ima bolja svojstva.

 

tabela_novih_9mm_i_istrosenih_7_5_i_4mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winterinu kutiju. Još gore i nikad ne prestaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet iznova,iste price u krug.

Ljudi,ide zima,klizavo,bljuzgavica,kise i ostala s.anja...

Koju god gumu da stavite,morate brzinu prilagoditi putu,ja idem tom logikomni hvala bogu pa ni sa tom pljuvanom winterom nikada nisam imao problem. To je samo moje misljenje koje je po meni jako ispravno. Mada ce sada mnogi reci da gresim,da je sa Miselinom mnogo bezbednija voznja...Mozda jeste,ne osporavam to,ali za tih 3-4 meseca meni Wintera itekako zavrsava posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strana guma sa silikom (koja daje upravo tu elatičnost na niskim temp.) u sebi i kvalitetnim materijalima sigurno i posle 5-6 pa i više godina zadržava dobra svojstva. Definitivno bolja nego Wintera.

 

Evo ti poređenje nove i istrošene gume i videćeš da stara guma u ovim našim zimskim uslovima bez snega ima bolja svojstva.

 

tabela_novih_9mm_i_istrosenih_7_5_i_4mm.

 

Koliko vidim, ovde je poređenje nove, skoro nove i dotrajale zimske gume isključivo prema dubini šare, ne pominje se starost guma.

 

Priča sa silikom je preduvana i to su svojevremeno krenuli dalekoistočni proizvođači da naglašavaju kao nekakvu posebnu komparativnu prednost. Postoji nebrojano mnogo formulacija silike (elastomera) i to je kao kad bi pekar naglašavao kako je u testo stavio vodu. Svi stavljaju siliku ali se formulacije razlikuju i bespotrebno je to naglašavati a upravo razlika u smeši od koje se pravi guma čini razliku u prijanjanju, dugotrajnosti i propadanju osobina sa vremenom.

 

Ako pogledaš testove, i dalje je centar proizvodnje kvalitetnih pneumatika Evropa i to prevashodno kada se gleda ponašanje na vlažnom a tu su i najčešće kritične situacije. Dobra guma će odraditi posao u graničnim situacijama gde jeftina/lošija/starija proklizava.

 

Ako mene neko pita dobro je da ljudi imaju svest da kupuju zimske gume a svako treba da izabere prema dubini džepa. Treba imati u vidu da štednja na gumama ne ugrožava samo vas već i druge učesnike u saobraćaju, ma koliko obazrivo vozili. Može da priča ko šta hoće ali ni premium brend ne održava maksimalna svojstva tokom čitavog radnog veka a naročito ako govorimo o zimskim gumama. Po mom mišljenju je pametnije kupiti nove zimske gume ili ukoliko finansije ne dozvoljavaju do dve godine stare obzirom da je zimska guma upotrebljiva 4-5 godina, posle toga gubi grip, bez obzira na šaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hrhr:

 

Od kad su propisali obaveznu upotrebu zimskih pneumatika u toku zime,zapazio sam da 90 % auta fura zimske gume cele godine :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

au ljudi al je zivo na temi svaka cast....@bambula,druze u pravu si nova guma je nova koja god da je ja recimo nikad ne bih kupio polovnu gumu kao sto nista drugo ne kupujem polovno,ne zbog toga sto sam pun para,vec sto ne znam kako je taj neko drndao tu stvar.

Videcu sad sta ce biti na akcijama pa cu napisati....Voleo bi neke Mishelinke da budu po 3 iljade u maksiju al od tog sna nema nista....:)))

 

a ovde niko ne spominje kocnice...ja mislim da recimo kvalitetne kocnice i recimo Wintera guma mnogo vise znace nego neka Yokohama i krs kocnice zar ne?

 

Kao sto neko gore rece,samo polako po bljuzgi ii mokrom asfaltu i miran si.

 

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strana guma sa silikom (koja daje upravo tu elatičnost na niskim temp.) u sebi i kvalitetnim materijalima sigurno i posle 5-6 pa i više godina zadržava dobra svojstva. Definitivno bolja nego Wintera.

 

Evo ti poređenje nove i istrošene gume i videćeš da stara guma u ovim našim zimskim uslovima bez snega ima bolja svojstva.

 

tabela_novih_9mm_i_istrosenih_7_5_i_4mm.

Ništa lično,ali ti testovi koje objavljuju razni časopisi nisu merodavni jer para vrti tako da mogu da napišu šta hoće.

 

Prvo treba uzeti gume istih karakteristika i dimenzija i testirati ih na istom automobilu.

 

Zaustavni put je relevantna stvar jer zavisi i od subjektivnoih faktora i na te rezultate se pozivaju samo proizvođači radi boljeg marketinga,kao i sve stavke sa ovog testa jer ima dobrih,a ima i loših vozača neko ne zna ni da ukoči kako terba,a tek kako da prođe kroz krivinu,stavi mu i neke gume iz premijum klase opet će završiti u kanalu.

 

Na faksu su kolege pravile bolid možda je neko čuo nešto o tome i imao sam priliku da pričam sa jednim vsnim inženjerom koji je do tančina objasnio koliko se pneumatik troši u vožnji i koliko je vremenski potrošna stvar.Jednostavno nešto što se vozi svakodnevno udara po rupama ide po kiši,snegu,ledu rizli,sa nedovoljnim pritiskom nikako nije bolje od gume koja je izašla iz fabrike.

 

Vizuelno guma može da deluje besprekorno,ali kad bi se testirala i uporedila sa novom winterom mnogi bi se postideli.Te priče "polovna,a ko nova" su za preprodavce.Mogu da se opkladim da će nova wintera biti bolja od svake polovne gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da .ik nije postavio isecak iz novina kako bi pokazao da je polovna guma bolja od nove,vec da bi ukazao da i guma starija od 2 godine moze da bude dobra.Kako je on naveo i posle 5-6 god ako je odgovarajuceg kvaliteta :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad kod poželite možemo da uporedimo nove tigruše i moj Conti TS 830 P. Pa da vidimo da li može Wintera da nadoknadi 10 metara duži put kočenja.

Pirelli P7 Cinturato još malo pune četiri godine od proizvodnje i njih mogu isto da ih stavim na test. U svim disciplinama i na minusu osim po snegu i ledu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće prilike upoređivaćemo,onako drugarski :D ja lično više preferiram novu nego li polovnu gumu,ali to sam ja :D 

 

Nego brdo ljudi M+S vozi cele sezone jer marketing je učino da M+S postane all season guma  :ball: pa u svakoj bržoj krivini gume pište ko da ulazi 100,a ne 60  :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasne su i prave All Season (bar one generacije pre par godina). Vozio Good Year Vector i svako put se na kočenju odsečem koliko škripe.

Iskreno probao sam Wintere i prodao ih odmah. Nisam ljubitelj gume koja se proizvodi bez ikakvih poboljšanja možda i celih 14 godina, tako da uvek dajem prednost novijim i naprednijim materijalima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istu gumu sam imao, aj sto skripe kad kocis, nego i krivine pod gasom kao i raskrsnice samo piste kao da sa 100 ulazim, sve u svemu za 5 meseci sam je satrao na 0mm, guma je zestoko biiip sto mi je potvrdilo i par ljudi koji rade sa gumama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od vozača,stíla i zahtevnosti vožnje,kao i od afiniteta same vožnje (sportska,turistička i sl.).

M+S guma zadovoljava 50% vozača u SRB, dok je za moj stil vožnje,ta guma nebezbedna u letnjem periodu, i po suvom i po kiši (naročito Wintera). O trošenju gume je suvišno pričati.

Kad je stupio zakon da zimi sve gume moraju biti MS, sa službenog Dobla i Corse su mi skinuli BF gudrich i Dunlop, stavili Wintere. Rezultat je poražavajući ali propisi su ispoštovani.

Šta mislite,zašto slick (trkačka guma),za hobi klasu 1600ccm,košta 250eur, a pri tom je ćelava i teško da može da sastavi trkačku sezonu (5-6 hkm).

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno kako voze danas je i najkraća vožnja visokorizična, dodatno rizikovati sa gumama kojima je put kočenja duži za 5-10 m i to godinama unazad je previše.

Ako je to što Bambula kaže da je dobra guma posla jedne sezone korišćenja značajno gubi svojstva mogu misliti koliko loša guma sa lošim materijalima opasna. Doduše ona je već u startu opasna.

Iskreno pre bi doplatio par stotina pa i 1000 dinara i uzeo neku vrhunsku.


Mijailović, svaka se troši osim ovih ruskih plastičnih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček sad. Jel se ta winterka troši ili ne?

Ovde sad imamo oprečne stavove.

Ako na mene mislis, moj post se odnosio na good year vector.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam ja, ili mis'im da znam, ali ovde imamo tvrdnje da se kvalitetnije gume (ne gumice ) više troše. Odlika loših guma je ta da su plastične i manje se troše.

Sa druge strane winterka je loša ali se i više troši.

Kome ja sada, ovako neukusan , da verujem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...