Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Sa proslim gumama auto mi je izgledao vise "zenski" ako razumete sta hocu da kazem...

Potpuno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sa Puntom prešao oko 3000km na 4 Hankook i-cept RS 175/65R14 (zimska). 80% na autoputu. Jako udobna i tiha guma. Mada, nivo buke zavisi od mnogo faktora, meni je ok.

U tih 3000km je bilo i jake kiše, ali je vožnja bila sígurna i precízna. Čekam sneg, pa ću onda imati i to iskustvo. Za sada, sve preporuke. Cena je bila 4800 za komad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC objavio test zimskih guma za 2013.: Continental apsolutni pobednik

 

zimske%20gume.jpg

 

Od testirana 32 modela zimskih guma, u dimenzijama 185/60 R15 i 225/45 R17, čak 11 ima odlične ocene

 

Nemački automobilski klub ADAC je testiranju podvrgao 32 modela zimskih guma dimenzija 185/60 R15, kakvu najčešće koriste manji gradski automobili, kao i 225/45 R17, koja je popularna među kompaktima i modelima niže srednje i srednje klase.

 

Verovatno se niko neće iznenaditi da je ponovo briljirao Continental, koji sa svojom serijom ContiWinter Contact TS850 godinama predstavlja referencu za ostale.

 

Čak 11 modela osvojilo je odlične ocene, dok je četiri bolje izbeći prilikom kupovine. Sveukupno je vidljiv osetan napredak u kvalitetu prianjanja pa su Nemci sa zadovoljstvom istaknuli da je u poslednjih 40 godina, koliko sprovode slična testiranja, ostvareno povećanje kvaliteta guma od nekoliko svetlosnih godina.

 

Napominjemo da je ADAC klub vozača iz Nemačke pa su dimenzije i testirane marke i modeli zimskih i celogodišnjih guma prilagođeni ponudi na automobilskom tržištu u Nemačkoj.

 

185/60 R15 T (do 190 km/h) - poredak:

 

1. Continental ContiWinter Contact TS850 (vrlo uravnotežena, najbolja na mokrom, snegu i ledu, mala potrošnja goriva i trošenje gazećeg sloja)

2. Dunlop Winter Response-2 (vrlo uravnotežena, najbolja na mokrom i snegu, dobra na ledu, najmanja potrošnja goriva)

3. Firestone Winterhawk 3 (vrlo uravnotežena guma, odlična na suvom i mokrom, dobra na ledu, malo trošenje gazećeg sloja)

4. Michelin Alpin A4 (vrlo uravnotežena, dobra na snegu i ledu, mala potrošnja goriva, najmanje trošenje gazećeg sloja)

5. Nokian WR D3 (vrlo uravnotežena, najbolja na suvom, dobra na mokrom i snegu)

6. Goodyear UltraGrip 8 (vrlo uravnotežena, dobra na mokrom i snegu)

7. Semperit Speed-Grip 2 (vrlo uravnotežena guma, dobra na suvom, najmanja potrošnja goriva)

8. Verdestein Snowtrac 3 (najbolja na snegu, prosečna na mokrom)

9. Barum Polaris 3 (dobra na snegu, loša na suvom i mokrom)

10. Pirelli Snowcontrol Serie 3 Winter190 (dobra na snegu i suvom, loša na mokrom)

11. GT Radial Champiro WinterPro (loša na suvom, mokrom i snegu)

12. Hankook Winter I*cept RS (W442) (dobra na suvom, loša na mokrom)

13. Falken HS449 Eurowinter (dobra na suvom, snegu i ledu, loša na mokrom, veliko trošenje gazećeg sloja)

14. Kleber Kristalp HP2 (mala potrošnja goriva i trošenje gazećeg sloja, loša na mokrom)

15. Nexen Eurowin 600 (dobra na suvom, loša na mokrom, snegu i ledu)

16. Kormoran Snowpro b2 (mala potrošnja goriva, loša na suvom, veoma loša na mokrom)

17. Marangoni 4 Winter E+ (malo trošenje gazećeg sloja, veoma loša na mokrom, snegu i ledu, najveća potrošnja goriva)

 

225/45 R17 H (do 210 km/h) - poredak:

 

1. Continental ContiWinter Contact TS850 (vrlo uravnotežena, najbolja na snegu, odlična na suvom i mokrom, malo trošenje gazećeg sloja)

2. Bridgestone Blizzak LM-32 S (vrlo uravnotežena, najbolja na mokrom, odlična na suvom, mala potrošnja goriva)

3. Michelin Alpin A4 (vrlo uravnotežena, odlična na suvom, najmanje trošenje gazećeg sloja)

4. Uniroyal MS plus 77 (vrlo uravnotežena, odlična na snegu, mala potrošnja goriva)

5. Goodyear UltraGrip 8 Performance (odlična na snegu, mala potrošnja goriva, prosečna na mokrom)

6. Nokian WR D3 (najbolja na suvom, prosečna na mokrom)

7. Dunlop SP Winter Sport 4D (dobra na suvom, mokrom i snegu, loša na ledu)

8. Fulda Kristall Control HP (dobra na snegu i ledu, loša na suvom i mokrom)

9. Semperit Speed-Grip 2 (dobra na snegu i ledu, mala potrošnja goriva i trošenje gazećeg sloja, loša na mokrom)

10. ESA-Tecar Super Grip 7+ HP (dobra na snegu i ledu, loša na mokrom, veliko trošenje gazećeg sloja)

11. Pirelli Winter Sottozero 3 (dobra na mokrom, veliko trošenje gazećeg sloja)

12. Hankook Winter I*cept RS (W442) (dobra na suvom, mala potrošnja goriva, loša na mokrom)

13. Toyo Snowprox S953 (dobra na suvom, loša na mokrom, snegu i ledu, veliko trošenje gazećeg sloja)

14. Interstate Winter IWT-2 (loša na suvom i ledu, veoma loša na mokrom i snegu)

15. Sallun Ice Blazer WSL-2 (dobra na snegu i ledu, malo trošenje gazećeg sloja, najlošija na mokrom)

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 4 dana sam se vec navikao na 15-ice, i uopste mi nije zao sto nisu 16". Pocinje da mi se svidja to sto bolje osecam stanje puta sa ovim gumama (ne znam da li je to slucaj sa svim 15", al kod ovih jeste). Sa proslim gumama auto mi je izgledao vise "zenski" ako razumete sta hocu da kazem... mekan, mnogo sam manje osecao put, ko da lebdim iznad puta. Imao sam i winter1 na proslim kolima, ali mi se ove (vec) cine mnogo bolje. Jutros po 9 stepeni sam ih namerno testirao po jakoj kisi, na ravnom pravom putu, da bi video kako ponasaju... jer su bila podeljena misljenja kako se ponasaju po vlaznim... jeste da se ukljucio ABS (jednom kliknuo), al se zaustavio na slicnom rastojanju kao i letnje. Za normalne uslove voznje sasvim dovoljno. Po mojoj proceni 50 do 0 za desetak-petnaestak metara, sto bi rekli... ukopale se! :) Inace, kod Radulovica gde sam ih uzeo nema neogranicen broj tockova po ovoj akciji... ja sam ih kupio pre desetak dana, tako da ne mogu da garantujem da ih jos uvek ima. Uslugom sam veoma zadovoljan, pogotovo servisom u NS.

Svi zimski pneumatici su ,,tvrđi''. Odnosno sirovina (guma) je ,,mekša'' da bi bilo dovoljno prijanjanja na niskim temperaturama a, stoga bokovi moraju da budu čvršći da se guma ne bi podvijala (radi bolje stabilnosti po krivinama). Odnosno lakše okrećeš volan kada je vozilo u mestu (zbog mekane smeše) a, tvrđe prelaziš preko ležećeg pandura (zbog jačih bokova). Za običnog vozača kao što sam ja, brzo se naviknem na drugačiju kočnicu pa je teško uporediti posle par dana, zato mislim da je prvi utisak najbitniji. Moj savet ti je da letnje gume malo dopumpaš za oko 0,15-0,2 bara pa da vidiš onda da li će manje plivati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cont-7640
dunlop-7000

fire---

michelin-7950

nokian-7400

GY-7230din.....

 

preuzeto sa internet prodaja guma :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U velikoj dilemi sam

polovne solidne zimske sa 6-6.5 mm ne mogu naci manje od 120 jura

vulkanizer mi nudi tigar wintera NOVE za  150 jura

znam da se tigar ne moze uporediti sa miselinkama,dunlopkama,kontinentalkama itd. ali novo je novo

inace dimenzija je 195-65-15

sta ciniti ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako mene pitas wintera. ne zato sto je bolja guma, (naprotiv) vec zato sto je mladja i ima 8mm sare, i npr vozices je 4 godine, za to vreme zadrzace svojstva koja treba da ima a uz to imaces garanciju (verovatno 3 godine), dok sa polovnim je macka u dzaku, ako gledas polovne obavezno obrati paznju na DOT, nemoj da bude starija od 2-3 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cont-7640

dunlop-7000

fire---

michelin-7950

nokian-7400

GY-7230din.....

 

preuzeto sa internet prodaja guma :fun:

 

185/65 R15

 
- KUMHO KW23 >>> 5,990.00
- NOKIAN WR D3 >>> 7,300.00
- MICHELIN ALPIN A4 >>> 7,800.00
 
195/65 R15
 
- KUMHO KW23 >>> 6,000.00
- NOKIAN WR D3 >>> 6,900.00
 
205/55 R16
 
- KUMHO KW23 >>> 8,800.00
- BF GOODRICH >>> 9,000.00
- NOKIAN WR D3 >>> 10,500.00
- MICHELIN ALPIN A4 >>> 12,300.00
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve gužve??? Sačekaj da padne prvi sneg, pa probaj da zameniš gume kod vulkanizera u Jurija Gagagrina!

 

Ako ja koji zivim u zgradi sa nakrcanim parkingom mogu sam da promenim sva 4 tocka za 15 minuta moze bilo ko. Kakav crni vulkanizer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što imaš rezervni komplet. A koliko ih ima takvih, uglavnom menjaju gume, pa kad zagusti - svi kod vulkanizera.

A sad na temu: čini mi se da planeta guma ima dobre cene, sutra zovem da proverim i rezervišem 4 danlopke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bocca ;)

 

 image.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U velikoj dilemi sam

polovne solidne zimske sa 6-6.5 mm ne mogu naci manje od 120 jura

vulkanizer mi nudi tigar wintera NOVE za  150 jura

znam da se tigar ne moze uporediti sa miselinkama,dunlopkama,kontinentalkama itd. ali novo je novo

inace dimenzija je 195-65-15

sta ciniti ???

Ja imam 2009-10 godište GoodYear 7+ u toj dimenziji i te dubine šare i već prošle godine nisu čupale uzbrdo kao nove. Sa tigrom sam na ranijin kolima imao loša iskustva. Možda bih na tvom mestu kupio 2 kvalitetnije nove ove godine pa sledeće još 2. Ćale moj je prošle godine uoči prvog snega kupio 2 polovne, pa ih 2 puta krpio, tako da su ga koštale kao 2 nove tigrice. Polovne gume ako su kvalitetnije i mlađe od 2 godine kupi slobodno. Nadam se da sam ti malo pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Svi zimski pneumatici su ,,tvrđi''. Odnosno sirovina (guma) je ,,mekša'' da bi bilo dovoljno prijanjanja na niskim temperaturama a, stoga bokovi moraju da budu čvršći da se guma ne bi podvijala (radi bolje stabilnosti po krivinama). Odnosno lakše okrećeš volan kada je vozilo u mestu (zbog mekane smeše) a, tvrđe prelaziš preko ležećeg pandura (zbog jačih bokova). Za običnog vozača kao što sam ja, brzo se naviknem na drugačiju kočnicu pa je teško uporediti posle par dana, zato mislim da je prvi utisak najbitniji. Moj savet ti je da letnje gume malo dopumpaš za oko 0,15-0,2 bara pa da vidiš onda da li će manje plivati.

 

Ovo je pravi odgovor na moje pitanje! Upravo to je osecaj koji imam sa ovim zimskim gumama. Ranije sam (na proslim kolima) vozio Winter1... ona je bila previse mekana svuda, ali ova zimska (Dayton) je prava mera za mene... ni previse mekana, ni previse tvrda. Dobro drzi oblik, ne spljosti se kao mekana wintera ili neka letnja ne dovoljno naduvana guma...

 

Nazalost za letnje gume cu morati da sacekam 6 meseci... hvala u svakom slucaju!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan: pa presjajno hahahah

 

@Alex: pa brate te celicne felne su me izasle 80 evra. Nije to tako mnogo, mada razumem ako neko ne moze da priusti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno, davno (na Yugu) imao sam 6 godina staru trayalovu letnju gumu... sara odlicna... sve dok se nije sama od sebe raspala, i to sva sreca - ne u voznji, vec od stajanja na parkingu... od tad kad mi neko pomene polovnu gumu dodje mi da :sick::horse:

Share this post


Link to post
Share on other sites

225/45 R17 H (do 210 km/h) - poredak:

1. Continental ContiWinter Contact TS850 (vrlo uravnotežena, najbolja na snegu, odlična na suvom i mokrom, malo trošenje gazećeg sloja)

2. Bridgestone Blizzak LM-32 S (vrlo uravnotežena, najbolja na mokrom, odlična na suvom, mala potrošnja goriva)

3. Michelin Alpin A4 (vrlo uravnotežena, odlična na suvom, najmanje trošenje gazećeg sloja)

4. Uniroyal MS plus 77 (vrlo uravnotežena, odlična na snegu, mala potrošnja goriva)

5. Goodyear UltraGrip 8 Performance (odlična na snegu, mala potrošnja goriva, prosečna na mokrom)

6. Nokian WR D3 (najbolja na suvom, prosečna na mokrom)

7. Dunlop SP Winter Sport 4D (dobra na suvom, mokrom i snegu, loša na ledu)

8. Fulda Kristall Control HP (dobra na snegu i ledu, loša na suvom i mokrom)

9. Semperit Speed-Grip 2 (dobra na snegu i ledu, mala potrošnja goriva i trošenje gazećeg sloja, loša na mokrom)

10. ESA-Tecar Super Grip 7+ HP (dobra na snegu i ledu, loša na mokrom, veliko trošenje gazećeg sloja)

11. Pirelli Winter Sottozero 3 (dobra na mokrom, veliko trošenje gazećeg sloja)

12. Hankook Winter I*cept RS (W442) (dobra na suvom, mala potrošnja goriva, loša na mokrom)

13. Toyo Snowprox S953 (dobra na suvom, loša na mokrom, snegu i ledu, veliko trošenje gazećeg sloja)

14. Interstate Winter IWT-2 (loša na suvom i ledu, veoma loša na mokrom i snegu)

15. Sallun Ice Blazer WSL-2 (dobra na snegu i ledu, malo trošenje gazećeg sloja, najlošija na mokrom)

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Ove 'moje'na 12.mestu. Taman neka zlatna sredina. I po kvalitetu i po ceni. ;-)

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...