Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Što se tvojih prohteva tiče, svaka od navedenih će ti završiti posao.

Iako ih smatram za najbolje gume, zbog velike kilometraže koju prelaziš Continental otpada, jer se najbrže troše.

Nisam dugo imao Semperit na kolima, ali ih dosta ljudi hvali, trebalo bi da im je odnos cena/kvalitet odličan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se skupljih tiče ja sam presrećan sa Pirelli gumama, tj GT Tornado verzijom Pirelli guma, indeks brzine do 270km/h, probane do 180km/h i ne tresu ni malo, sporo se troše i prilično je stabilan auto sa njima

To sto se sporo trose moze eventualno da ima i svoje negativne strane ("plasticnija" guma), a hvala Bogu da ne smeju da tresu. Ako se vec odvaja veca cifra za kvalitet, iz odlicnog iskustva moj glas uvek ide prvo za Continental (u toj dimenziji PremiumContact 5 ili starija PremiumContact 2), pa za Michelin (Primacy 3 ili Primacy HP). Conti se brze trose ako se gaze, ja sam ih relativno brzo svlacio, ali penzionerskom voznjom sigurno da nije toliko izrazeno. Sve su tihe i mekane, sa odlicnim parametrima na mokrom (pogotovo Conti).

U tom rangu cena (do 10000 din) mozes da biras, imao sam ponudu skoro za Michelin Primacy HP za 9100 din. A i meni je interesantna ova prica oko Semperita, iskreno nisam imao prilike da ih vozim, ali vidim da ih dosta ljudi hvali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gradska voznja uglavnom, penzionerski stil voznje, uz jako retko divljanje... znaci da je tiha guma izdrzljiva i da se lepo ponasa i po suvom i po mokrom...pravim veliku kilometrazu 50k godisnje i imam zimske u rezervi, trebaju mi letnje.. cisto neke koje sam nasao da mi lice na nesto su ove http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=35444&category_id=100

 za 9400 din mozes da uzmes michelin primacy  3 , a za 9600 Pilot Sport 3 .. ja bi se uvek pre odlucio za tako nesto 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo

 

Wider_Tyre.jpg

Ovaj članak je pisao neko ko pneumaticima manje zna čak i od mene. Površina kontakta pneumatika sa tlom nije od presudnog značaja za fizičke karakteristike koje su bitne za pneumatike. Kada se stavljaju veći naplatci mora da se smanjuje visina gume inače će negde da struže točak, smanjenjem visine pneumatika dobija se na njegovoj bočnoj krutosti, čime i veća stabilnost po krivinama... Pneumatici su velika nauka, ko prati F1 odlično zna, a površina kontakta jeste bitna ali samo kada je sve ostalo isto (prečnik felen, visina  i širina pneumatika, ista karakteristika gume kao sirovine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ko iskustva sa Dunlop Sport BlueResponse gumama? Podneo sam zahtev za kupovinu na rate u Beogumi...

Nikako da kupim letnje i vozio sam na zimskim gumama i naravno Marfi ne spava, uspem da isecem jednu novu Fuldu... Vratio sam stare letnje koje su za bacanje i sada vozim kao po jajima dok ne stignu nove gume. Neverovatno kolika je razlika u voznji sa dobrim i sa losim gumama!

 

Inace i te sto su za bacanje su u zakonskim okvirima po dubini sare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlueResponse ovogodisnja guma, naslednik starijeg Fastresponsa (koje ja imam na prednjim tockovima). Kazu da je i bolja od Fastresponsa B klasa otpor kotrljanja, A klasa voznja po mokrom. Ako je bolja od Fastresponsa (kako kazu na netu) onda je odlicna. Planiram i ja da kupim dve pa da stare prebacim nazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moguće da nije samo drugi model, a ne naslednik? Nama je nova Octavia stigla pre mesec dana sa FastResponse. Slažem se da je odlična guma, što je najvažnije, jako je tiha.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam jednu dilemu, nadam se maloj pomoci. nabavio sam vrlo povoljno 2 dobre tigrove zimske u dimenziji 195/65 r15, dot 2411, dubina sare po sredini 6,5 a po ivicama 5 do 5,5mm. garancija vazi jos skoro godinu dana.

 

koliko mm imaju nove?

da li da ih zadrzim za libru ili da trazim nove?

 

DSC_0621.jpg

DSC_0620.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moguće da nije samo drugi model, a ne naslednik? Nama je nova Octavia stigla pre mesec dana sa FastResponse. Slažem se da je odlična guma, što je najvažnije, jako je tiha.

Tapatalk HD

http://www.tyrepress.com/News/1/22/dunlop_sport_bluresponse.html

 

pise: The tyre also has test-winning pedigree, as the successor to the SP Sport Fast Response, a “test winner on a regular basis over the last five years”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo montirane :)

Za sada ne mogu da prenesem neke posebne utiske jer sam presao 5 km sa njima, ali, guma je tiha, tisa je od celave Save Intense, hteo da potpisem auto ali nisam uspeo, mada nisam ni preterivao! Malo lepsu razliku cu osetiti kad se dokopam autoputa veceras. Ja prezadovoljan!

 

 

IMAG1633.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam jednu dilemu, nadam se maloj pomoci. nabavio sam vrlo povoljno 2 dobre tigrove zimske u dimenziji 195/65 r15, dot 2411, dubina sare po sredini 6,5 a po ivicama 5 do 5,5mm. garancija vazi jos skoro godinu dana.

 

koliko mm imaju nove?

da li da ih zadrzim za libru ili da trazim nove?

 

DSC_0621.jpg

DSC_0620.jpg

Mislim da su kod mene nakon tri zime (od oktobra 2010-te) u sličnom stanju - sredina oko 5, obod oko 5,5 mm. Tako da, kada padne prvi sneg, ti upregni Tigra dva, dva vatrena sokola pa se sankaj celi dan..... :guitar: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam jednu dilemu, nadam se maloj pomoci. nabavio sam vrlo povoljno 2 dobre tigrove zimske u dimenziji 195/65 r15, dot 2411, dubina sare po sredini 6,5 a po ivicama 5 do 5,5mm. garancija vazi jos skoro godinu dana.

 

koliko mm imaju nove?

da li da ih zadrzim za libru ili da trazim nove?

 

DSC_0621.jpg

DSC_0620.jpg

8 mm - 8,5 mm nove gume uglavnom. Vidi koliko ti se isplati ili da kupuješ nove, brzo će zakonskih 4 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzeo sam ove pa ce ostati za caleta ako se predomislim do zime, ali uz'o sam jos 2 isto wintere dot 2911 sara 7-7.5mm :) hvala na savetima i informacijama  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winter1 se jako sporo troši. Jedino što se nameće kao problem može biti matori DOT ili neke traume ako je mnogo udarana pa je konstrukcija oslabljena - to se nigde i ne vidi, a može da bude vrlo opasno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo sve sto sam obezbedio je provereno i iz prve ruke, 2 su od drugara skinute sa sluzbenog auta, vozene 1 sezonu (20-ak hiljada) druge dve su manje presle i skoro da nisu potrosene, mada polovno kao polovno - ko ce ga znati, ne mislim na najgore. Dobro u svemu tome sto sam ih dobio za istu cenu po kojoj sam prodao 4 savine trinaestice koje sam nove kupio prosle godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle par dana mogu reci da sam odusevljen gumama, nije moj puntic neki sportista, ali povremeno umem da budem dosta ostar vozac i gume jednostavno drze! Tamo gde sam sa proslim gumama pustao gas ovde imam jos mnogo gripa u rezervi :)

Na 150 km/h ne osecam ni trunku nesigurnosti, kao po sinama! Nisu bucne a za potrosnju nisam merodavan da tvrdim da je manja.

U svakom slucaju ja sam jako jako zadovoljan svojim novim Dunlop Sport BluResponse gumama :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako bese ona teorija o potrosnji guma, ako su prepumpane vise se trosi sredisnji deo a ako su nedopumpane vise se trosi po ivicama? ili obrnuto?

vrlo bitno (a mnogi to ne postuju) je da se gume drze napumpane po deklaraciji koju je dao proizvodjac automobila +ako je pozadi veci teret dopumpati itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro si prvo rekao.

Prepumpane - vise se trose po sredini.

Raspumpane - po ivicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ja se uvek malo raspravljam sa vulkanizerom, prosli mi je preporucio pogresnu dimenziju gume, kada sam mu rekao da je ovo fabricka nastavio je da pametuje, kao sta ce ti 185, presiroko je to za Punta, pa sam mu rekao da ih pumpa na 2.4 Bara on me ismejavao, kao jel si normalan, pa to je Punto, pa sam se ponovo hvatao sa uputstvo sto je fabrika dala gde za JTD kaze 2.4 napred i da ih tako i napumpa. Ipak ih je napumpao na 2.0 i naravno da sam odmah primetio po tezini volana i naravno da sam stao na sledecu pumpu i napumpao kao sto je fabrika rekla i naravno da vise nikada necu otici kod tog vulkanizera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Nuova Bravo po deklaraciji Fiat-a stoji od 2.3 -> 2.6 bara (za puno otperecenje).

Da li napumpati gume na deklarisani minimum od 2.3 ili ih staviti na recimo 2.4 bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to obično gledam po udobnosti šta mi najviše odgovara. napumpam jednu brojku pa ako je suviše meko ili tvrdo menjam, mada teško da ćeš sa našim manometrima uspesti da nabodeš i u 0,2 bara precizno..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obicno sve gume pumpam na 2.2 ,i sa tim sam prezadovoljan. Nije tvrdo za voznju a opet napumpana je dovoljno. :rolleyes:


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...