Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ipak gume su po ceo dan u prljavštini izložene svakakvim agresivnim uticajima i na suncu pa ipak traju jako dugo. Lepo je to što se brinete za svoje blago ali ima i lepših stvari u životu. Ne gubite vreme, život je kratak i već ste u 50.-tim. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kontam da to sme da se ostavi kako hoćeš. Ljudi ostave ceo auto u garaži preko zime pa se gume ne pokrive. Ja sam točkove odlagao položeno godinama, a ove godine prvi put je moralo vertikalno i nikakav problem.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

zato sto ako stavis horizontalno jednu na drugu, ona koja je dole trpi najvece opterecenje i za 7 meseci bice palacinka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto ima neodlucnih u vezi odabira pneumatika,verujem da sada ima i onih koji su prosto zbunjeni nacinom cuvanja istih u periodu kada ih ne koriste,pa bi najbolje bilo da jos jednom uprostimo tu "rabotu",jer kao sto neko spomenu-to su ipak gume,a ne kucni ljubimci! Upravo radi takvih ljudi,nema potrebe komplikovati nesto sto je po difoltu prosto i jednostavno,a pravimo od toga skupstinsko zasedanje! Vec sam PISAO kako se cuvaju gume,i sve osim toga na ovom forumu oduzima vreme i zbunjuje one koji su i do sada ostavljali gume kako jesu: Suve prostorije,bez temperaturnih oscilacija,poslagane gume jedna preko druge,sa POVREMENIM izmestanjem,tako da donja sada bude skroz gore,a u slucaju da su gume na felnama,jednostavno moze i jedna na drugu,a najbolje bi bilo da se napravi neka imitacija osovine kao kada gume stoje na autu,i to je cela filozofija! Pod pretpostavkom da su gume skinute ciste,nema potrebe da se peru,a vadjenje kamencica se radi OBAVEZNO pre montiranja i balansiranja,sto mnogi vulkanizeri ne praktikuju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ljube, jel znas ti kad je Mujo cuvao dete i popeo ga na regal i dolazi Haso i kaze, Mujo, sta ti radi dete na regalu? A ovaj odgovori, ma peti put je palo sa kreveta, a ja ga nisam cuo, ako padne odozgo onda cu da ga cujem :D

Kakve gume kakvi bakraci, kako god da ih stavis nece biti problema, jedino sto meni pada na pamet je da se sklone sa direktnog sunca i kise ili snega ... sve ostalo je manje bitno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja o tome upravo i pricam,da NEMA POTREBE od cuvanja guma praviti citavu filozofiju,ali za ONE koji bi to hteli da ipak bude kako lici,naveo sam par radnji kako da se gume cuvaju do sledece sezone.Sve ostalo je cisto PRETERIVANJE,ali svakom je na volju da radi sa svojim gumam sta god zeli,zar ne?

Cak sam i naveo u kojim slucajevima se gume mazu glicerinom i odlazu u kese,i ko to radi.Uostalom,mozemo ih radi sto boljeg ocuvanja,drzati i u dnevnoj sobi.Verujem da ima i takvih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sharance sto uspravna bez felne? Sto ne polozeno kad su bez felne?

Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Tako pise na sajtu proizvodjaca da se gume koje su bez felni drze uspravno i da na njima nema nikakvog tereta da ne bi doslo do deformacije pozeljno je jednom mesecno rotirati gumu za 90 stepeni. Gumu na felni mozes da ostavis kako hoces preporucuju je da bude polozena i jeste tako najbolje najmanje mesta zauzima.

Kako ima skladistenje guma tako ima i odrzavanje guma neko to praktikuje neko ne.

Moj cale koji ima 65 godina boli ga patka da licka gume i kola kao ja.

DSC_0063.jpg

Ovo je nekome pravilno skladistenje mracna i suva prostorija gume stoje uspravno nema vlage nema kise. Ja svoje gume nebi mogao ovako da ostavim nikako pune blata i soli.

Ako se vec odlucis da operes gumu namazati je glicerinom treba ti 10 sekundi po strani koliko da predjes sundjerom celu bocnu povrsinu.

Ja sam inace picajzla sto se tice stvari sve svoje stvari maksimlno odrzavam i pazim, od mene i mobilni posle 3 godine mozete kupiti bez ogrebotinice.

Guma je potrosan materijal i stari starenje gume nikako nemozem spreciti posle dve tri godine javljaju se sitne pukotinice po gumi od spoljnih uticaja jedini nacin sprecavanje toge je premazivanje i odrzavanje gume. Ja gumu na kolima kad god operem auto premazem je sa glicerinom ili silikonskim mlekom sa spoljne strane jedini nacin da to uradim i sa unutrasnje je kad se gume skinu i odlazu. To je isto kao i kod auta auto mozes da peres lickas i usisavas unutra, a i ne moras nije obavezno stvar licnog izbora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja razumem ljude koji plate pneumatik 100€ i više da imaju poseban tretman kao što im i pripada a :D

Tajgerke nemaju posebne zahteve!

;)

zulutapka

Potpuno se slazem,i kada sam rekao da postoje servisi vulkanizerske radnje,koje se bave takvim cuvanjem pneumatika,mislio sam na one koji upravo i voze skupe pneumatike,i takvi nece da se "zezaju" da to rade u kucnoj radinosti,ali za nas obicne "smrtnike" a takvih nas je 99% na ovom forumu i vozimo uglavnom manje kvalitretne pneumatike,do 100 Evra po gumi,nama treba "klasika" u cuvanju guma.Ja zaista pozdravljam ljude koji dodatno brinu o svemu vezano za svoj auto,pa i gume,samo kazem dajte eventualno neku caku u vezi guma,voznje i njihovog cuvanja,da naucimo nesto sto je VAZNO! Kao naprimer sto sam spomenuo,a mnogi to i ne primecuju da vulkanizeri pre balansiranja i montaze,NIKADA ne vade kamencice iz pneumatika!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad je pitanje da li je potrebno jednom u godinu dana, recimo, skinuti gume sa felni i ocistiti ih iznutra, kao i felnu ili je dovoljno npr. da se samo odradi zimski i letnji seti i kad se jednom stave to je to, posle samo dopumpavanje i montiranje/demontiranje pre i posle sezone ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slika0332.jpg

Ili sam ja lud, ili ovde takoreći nema razlike u šari?

Da Fulda je pod Goodyearom, samo što je Fulda koja se prodaje kod nas proizvedena u sloveniji. Šare su apsolutno nebitne, odnosno sve su dobre, samo je bitna smeša, tehnologija karkasa...

Vozio sam danas (Fulde) po auto putu do 130km/h i čini mi se da je ipak tiha. Možda je bučna po kiši (mnogo šljapka) :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze neko da mi objasni koja je "fora" sa tim "ova guma je pod ovom kompanijom" , "ona pod onom" itd. Ako je vec Tigar pod Michelinom zasto onda njihove gume nisu na testovima bar blizu sa nekim premium modelima, i to sto kazete za Fuldu pa Dunlop isto .. Itd... Sta to uopste znaci kad te gume iako su pod Michelinom ili Good Year-om opet nisu nista specijalno na testovima... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike, u Tigar gumi ima Michelina isto koliko u mom Puntu Maseratija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par mojih iskustava, dakle, potpuno subjektivno misljenje:

Kupio sam Punta pre 6 godina. Uz njega dosle Miselinke Energy, prednje losije, zadnje super, vozio sam ih do kraja godine nekih 10K km. Dosla zima, januar 2008, tada jos nije bio zakon o zimskim gumama i ja odlucim da kupim dve nove prednje. Patriotski, odlucim se za Tigar 621 i odem u Eurogumu. Medjutim, tamo me radnik "posrami" recenicom:" Gospodine, do sada ste vozili Miselinke, da li ste sigurni da hocete Tigar?" Nisam imao kinte za nesto mnogo bolje, pa sam pitao sta je sledece po kvalitetu i ceni, i predloze oni meni Savu (Efekta ili Perfekta ne mogu da se setim). Prihvatim ja to. Ta guma je najgore djubre koje sam ja ikada vozio. Prvih godinu dana je bila OK ali se onda toliko skamenila da mi se ABS palio na svakom malo jacem kocenju po suvom, a malo jaci gas - padne potpisivanje... U decembru 2009. (pocela primena zakona o dve zimske gume) odem ja i stavim Wintere, kad je lik skinuo gume na njima je ostalo mozda 1-2mm sare. Za dve godine i oko 15K km guma se potpuno izlizala.

April 2010. stavio sam Siguru, sad nisam dao da iko utice na tu odluku. Drzim njenu garanciju na 3 godine u ruci, pre 4 dana je istekla :laughing:. U novembru prosle godine, kad sam ponovo stavljao zimske, covek u Adamu me pita da ih bacamo ili mi trebaju za ukras. Sad ne mogu da odredim predjenu km jer su zimi bile skidane, ali ukupno sam presao oko 20K u tom periodu, pa neka bude procena da sam sa njima presao oko 15K. Sigura je od pomenute Save mnogo bolja, nije se skamenila, ali se isto brzo istrosila. Mozda bi mogla jos malo da se vozi ali nije za celo leto.

Za sve ovo vreme, meni pozadi i dalje stoje Miselinke koje sam dobio uz auto sa jos 4-5mm sare. I sad mi je vreme da stavim ponovo letnje, sta mislite koje cu kupiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze neko da mi objasni koja je "fora" sa tim "ova guma je pod ovom kompanijom" , "ona pod onom" itd. Ako je vec Tigar pod Michelinom zasto onda njihove gume nisu na testovima bar blizu sa nekim premium modelima, i to sto kazete za Fuldu pa Dunlop isto .. Itd... Sta to uopste znaci kad te gume iako su pod Michelinom ili Good Year-om opet nisu nista specijalno na testovima... ?

I Seat i Skoda su pod Wv pa nemaju veze sa njim :) Kupuju te fabrike pred gasenjem i zauzimaju mesto i na tom trzistu jeftinih guma, ima i tu dosta para.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par mojih iskustava, dakle, potpuno subjektivno misljenje:

Kupio sam Punta pre 6 godina. Uz njega dosle Miselinke Energy, prednje losije, zadnje super, vozio sam ih do kraja godine nekih 10K km. Dosla zima, januar 2008, tada jos nije bio zakon o zimskim gumama i ja odlucim da kupim dve nove prednje. Patriotski, odlucim se za Tigar 621 i odem u Eurogumu. Medjutim, tamo me radnik "posrami" recenicom:" Gospodine, do sada ste vozili Miselinke, da li ste sigurni da hocete Tigar?" Nisam imao kinte za nesto mnogo bolje, pa sam pitao sta je sledece po kvalitetu i ceni, i predloze oni meni Savu (Efekta ili Perfekta ne mogu da se setim). Prihvatim ja to. Ta guma je najgore djubre koje sam ja ikada vozio. Prvih godinu dana je bila OK ali se onda toliko skamenila da mi se ABS palio na svakom malo jacem kocenju po suvom, a malo jaci gas - padne potpisivanje... U decembru 2009. (pocela primena zakona o dve zimske gume) odem ja i stavim Wintere, kad je lik skinuo gume na njima je ostalo mozda 1-2mm sare. Za dve godine i oko 15K km guma se potpuno izlizala.

April 2010. stavio sam Siguru, sad nisam dao da iko utice na tu odluku. Drzim njenu garanciju na 3 godine u ruci, pre 4 dana je istekla :laughing:. U novembru prosle godine, kad sam ponovo stavljao zimske, covek u Adamu me pita da ih bacamo ili mi trebaju za ukras. Sad ne mogu da odredim predjenu km jer su zimi bile skidane, ali ukupno sam presao oko 20K u tom periodu, pa neka bude procena da sam sa njima presao oko 15K. Sigura je od pomenute Save mnogo bolja, nije se skamenila, ali se isto brzo istrosila. Mozda bi mogla jos malo da se vozi ali nije za celo leto.

Za sve ovo vreme, meni pozadi i dalje stoje Miselinke koje sam dobio uz auto sa jos 4-5mm sare. I sad mi je vreme da stavim ponovo letnje, sta mislite koje cu kupiti...

Moje iskustvo sa Sava Eskimo S3+ odlicno ! Doduse samo sam njih i imao na Bravi i vozim bez ABS-a ali ne planiram da ih menjam !

Letnje montiram ovih dana Good Year.

Moze neko da mi objasni koja je "fora" sa tim "ova guma je pod ovom kompanijom" , "ona pod onom" itd. Ako je vec Tigar pod Michelinom zasto onda njihove gume nisu na testovima bar blizu sa nekim premium modelima, i to sto kazete za Fuldu pa Dunlop isto .. Itd... Sta to uopste znaci kad te gume iako su pod Michelinom ili Good Year-om opet nisu nista specijalno na testovima... ?

I Seat i Skoda su pod Wv pa nemaju veze sa njim :) Kupuju te fabrike pred gasenjem i zauzimaju mesto i na tom trzistu jeftinih guma, ima i tu dosta para.

To sam samo hteo da znam, jer kad neko kaze "ta i ta firma je pod tom i tom kompanijom" to mi zvuci u kontekstu kao da je kvalitet te jace kompanije kompletno prenet na tog drugog proizvodjaca i samim tim je kao i ta guma bolja i kvalitetnija. Izgleda samo markentiska fora i uzimanje para.

Edited by DoX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta je i do marketninga, naravno, cak i mnogo ali ipak i uloze u te fabrike i nastave da rade. Mozes da zamislis kakav bi Tigar bio da ih nisu kupili i da libi uopste postojao :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike, u Tigar gumi ima Michelina isto koliko u mom Puntu Maseratija.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze neko da mi objasni koja je "fora" sa tim "ova guma je pod ovom kompanijom" , "ona pod onom" itd. Ako je vec Tigar pod Michelinom zasto onda njihove gume nisu na testovima bar blizu sa nekim premium modelima, i to sto kazete za Fuldu pa Dunlop isto .. Itd... Sta to uopste znaci kad te gume iako su pod Michelinom ili Good Year-om opet nisu nista specijalno na testovima... ?

Naravno da je Mišelin kupio Tigar zbog učešća na tržištu, naravno i da zna da naš narod nema para za premium klasu pa da će se upecati na tu foru kupila ih poznata firma, naravno da koketiraju da su nam da litehnologiju itd.

Sigurno je to da Tigar nikada neće dobiti od Mišelina da proizvodi vrhunske pneumatike, dobijaće malo zastarele tehnologije, da uvek kaskaju, ali ne i previše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko je dobar da od najveće mačke tigar.jpg postade Kormoran Kormoran.jpg i dodatno zbuni ove na zapadu.

Što se tiče Škode i Seata dobili su puno toga iz VW/Audi magacina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...