Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Posto kao sto znamo, sada dolazi zimski period kada su sve cetiri zimske gume potrebne, ako imate neke preporuke ili utiske ili komentare, mozete ovde ostaviti pa da malo diskutujemo i menjamo misljenja. Pozdrav i hvala unapred. U pitanju su naravno gume za Fiat punto, ja mislim da su fabricke dimenzije 185/60/R14, barem su moje takve. Ocekujem preporuke za takve gume.

Edited by neshaoct
spojeno by Sale Fiat Stilo 1.9jtd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš na stotine preporuka u temi već. Da si me pitao pre 2 godine, rekao bih Winter1, a sad su svi proizvođači čija imena prepoznaješ imaju (barem) pristojne gume. Najbitnije je uzeti novo, jer se tu vidi glavna razlika, sve drugo ne manje važno, pogotovo za lagan, budžet orijentisan automobil kao što je Punto.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za moj Punto koji sada nosi fabričke 185/60/14 letnje Michelin EnergySaver ću kupiti neke 175/65/14 na mojim već postojećim čeličnim fenama sigurno, e samo još nisam odlučio za proizvođača ali sigurno 175/65/14. Međutim imam polemiku da li da kupim 4seasons pošto živim u stanu bez garaže i to je to ili zimske pa na leto npr alufelne i 185/60/14. ali ne znam onda gde da čuvam pneumatike van sezone. Šta bi ste mi vi preporučili? Šta je po vama ekonomičnije i sigurnije? Prelazim negde oko 1000km max mesečno. Vrlo će mi značiti vaše mišljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nađi devojku sa podrumom.

Probao sam jednom sa All s... Good Year Vector 5 i nije mi se svidela. Kad dođe toplo vreme postaje mnogo klizava guma, naročito na kočenju. Možda su novije generacije bolje, ne znam.

Uvek sam za varijantu gume sa svojim felnama, mogućnost oštećenja kod stalne demontaže i + finansiski, i gume se teže deformišu. A generalno ništa više mesta nezauzima sa felnom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi a sta mislite o Sava Adapto gumi? To je All Season guma. Ispunjava zimske standarde i ima pahuljicu, ali je ok za leto, tj odvodjenje vode.

Posto sam skoro kupio dve zimske Fulde KM3, razmisljam da kupim i dve Adapto za pozadi. I da mi one stoje stalno pozadi, a da napred menjam letnje-zimske.

Evo link ako sme

http://www.internet-prodaja-guma.com/auto-gume/sava-185-60-r14-adapto-ms-82h/522340/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam mislio bas na te SAVA Adapto jedno 4 komada. Izgledaju lepo za oko a i SAVA je skroz OK, imam na Yugoslavu zimske Eskimo 3+ i odlične su, ali kako će da se ponašaju na +45C e to je već pitanje... Nešto sam mišljenja kao što kaže ivan.ik koji btw vozio AllS.. GoodYear-ke da se fuljaju pri kočenju jer ipak moraju da budu mekane zbog zime kad je -20C, a na +45C mogu samo da budu još i mekše... Ne znam šta na kraju da pazarim... Hmmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema poslednjim testovima all-season gume su se pokazale preko mojih očekivanja. Ja sam ih zezanja zvao no-season ali to nije baš tačno. Za manje zahtevne automobile i vozače koji prelaze malu kilometražu se isplate.

Ko potroši 2 seta guma za do 5 godina, letnjih i zimskih, njemu se ne isplati. Tim tempom će menjati all-season na svake 2-3 godine i finansijski si na istom. Jedino što ne bereš brigu zamene guma između sezona.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

E a kakve su te BF Goodrich gume, mislim vrede li šta obziorm da su kao pod okriljem Michellina...?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi gledam ove teme o gumama odavno, i zaista jeste na muke vi koji vozite po Bg. Ja lično uvek zimi vozim sve četiri zimske i nemože se drgačije u ovoj Sjenici leti vozim letnje gume. Još uvek su mi letnje 15" za zimu vozim 14" sava eskimko S3 vozim ih dve god i sigurno ih mogu vozit barem još dve god. Isključivo vozim ih zimi po snegu, dok opet povremno siđem sa ove planine i tačno vidim kako te gume propadaju na suvom asvaltu. I to ih i upropasti da se vozu samo po snegu nikad se nebi potrošile.

BF gudrič za sneg odlična guma, ali se na asvaltu i mokrom asvaltu prilično brzo trošu. Ovamo u Sjenici oni koji bi da imaju gume i zimi i leti koristu vinteru i najbolja se pokazala u tom režimu ista guma za zimu i leto. Uglavnom svaka guma koja je dobra za sneg i led loša je na asvalt i brzo se troši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se danas video sa školskim drugom koji radi kao vulkanizer u Agrohimu... On mi je još odavno predložio da zimi koristim Winteru, a leti Gudrič. Tako on radi, a tako ću i ja od proleća. Nameravam kad skinem zimske Wintere, da kupim Gudrič dva komada za napred, jer su one u stvari sa cenom najpribližnije Siguri, koja je jedna loša Tigrova guma. A pozadi ću staviti stare, od prethodnih godina T621 ili Pireli, koje mi imaju za nijansu slabiju šaru i na granici su ispravnosti...

Dakle, moje iskustvo i iskustvo drugaraprofesionalca.... Leti Gudrič, zimi Wintera.

Pričamo naravno o najeftinijoj varijanti a da se dobije koliko toliko dobar kvalitet...

Ko ima lovu, taj neće ni da se informiše ovde, on će kupovati najskuplje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dam jednu preporuku, a vezano za punto i zimske gume...

Uzimajte fabricki preporucenu dimenziju za zimsku gumu. Pogotovo u kombinaciji sa celicnim (moguce da su ove sto sam ja kupio kineske, non-fiat su svakako) felnama.

Razlog je: tezina. Nit' su nam putevi kako treba, nit' su nam rezervni delovi kvalitetni, a nije ni punto nesto specjalno konstrukcijski.

Ne znam da li se ista dobija sa sirom zimskom gumom, a i da se dobija - manje lupanja je svakako pozeljnije ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komentar ti i jeste na mestu.

Pa ko ce da stavlja zimi širu gumu nego što već jeste? Uglavnom se stavlja uža a viša guma za zimu. Kako kažu da bolje seče sneg (ako ga ima i bude ;-) ) I naravno uvek je najbolje da budu fabricke dimenzije pneumatika.

Послато са GT-I9100 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraš, već ih imaš, M+S su zimske gume (mud and snow - "blato i sneg")... :)

Tapatalk

Prava zimska guma ima pored oznake m+s i pahulju a pahulja je potrebna po novom zakonu,na primer stari tigar 621 koliko se secam je imao oznaku m+s a nije ni prosao pred zimske gume,i 635.Razlika izmedju m+s i zimske sa pahuljom je u sastavu smese(vise silike) na kraju krajeva zasto se svuda na svetu stavlja pahulja u oznaci,dovoljno bi bilo samo m+s.

Hebem li ga sad vise nisam ni ja siguran,bem ti zakon kad treba da budemo eksperti pravnih nauka da bi smo rastumacili sta je pisac zakona hteo da kaze. :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka me neko ispravi...ali tigrova guma 621 i 635 nisu imale oznaku m+s jer su to iskljucivo letnje gume...samo iskljucivo zimske gume imaju oznaku m+s i totalno se sara razlukuje od letnje...zimska sara ima uske procepe i mnogo vise ih je nego na letnjim gumama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo odmah ispravka iako nemam mnogo vremena da googlam pa sam na brzaka pogledao, ali ako imas vremena proguglaj i videces da 621 je m+s imas na slikama,oglasima,recenzijama guma,forumima iz 2005.6. itd.Na sajtu 4gume pise objasnjenje o m+s gumama.Evo ispod sa nemackog sajta o tigru 621 m+s a lepo pise da nije zimska,ima toga jos more nego ne mogu da postavim sliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma opusteno,nego me TG621 vratila malo(vise)u proslost kad sam 1996 kupio nov jugo tempo 1.1 za 8.500 maraka i molio boga da mi ulete tigrici 621(koji su bili pojam) na kolima a ne trajal (a strane gume su tad bile pojam da se kupe tj.niko od normalnih nije ni mislio o njima) xe a ni o zimskim gumama.Elem uletese tigrici i taman kad sam mu resio decije bolesti nakon sest meseci me otkine sleper na Zrenjanincu bocno u moju stranu i unakazi mi jugisu totalno.Od osiguranja sam naplato posle godinu dana 300 maraka a popravka je bila oko 2,500 dm.Ex ta divna stara vremena... :sick:

Nego da li po novom zakonu ako nemas na vozilu 4 zimske gume i napravis cukanje tvojom krivicom ,tvoje obavezno osiguranje ne pokriva stetu koju napravis na drugom vozilu nego ide na tvoj teret?Nesto tako rekose na tv-u i obrnuto da ne komplikujem sad.Ukratko ima li veze zimska guma i osiguranje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je kod nas ali za takav zakon sam čitao da važi u Nemačkoj. Elem kazna za nemanje zimskih pneumatika je 20evra ako te savata policija, ali ako se desi bilo kakav udes osiguranje neće da isplati odštetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i u Svajcarskoj, ako nemas zimske, a ne daj Boze napravis udes bilo da si kriv ili ne, osiguranje ne pokriva stetu, vec je sve o tvom trosku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod nas je isto. Niiiiiisam siguran, ali čitao sam negde da je i kod nas ista situacija što se tiče osiguranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...