Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

2 hours ago, djole81ar said:

Kakvi su podaci po trajnu guma jedne i druge verzije... palamud..mo dal su bolje ove ili one a ja nevidim da se iznose ovi podaci.

Pisao davno bas detaljno, kada sam maltene medju prvima (a na forumu svakako) kupio CrossClimate tamo 2015., tj. kada se tek pojavila kao revolucija medju AS (prva letnja guma sa 3PMSF sertifikatom). I sa koliko sare inicijalno stize i koliko se trosi i kada je za rotaciju i sa koliko sare su bile kada sam prodao auto... Dok je to bila interesantna tematika, sve je odavno prezvakano.

Bravo je upravo otisao kod Knezevica, zadnje Dunlop su posle godinu i kusur maltene nove (identicno se ponasao i Stilo). Prednji par sam uzeo godinu pre toga, tako da moze jos jedna sezona ovako, onda rotacija i jos ce sve imati "mesa" iznad ona 4 mm za zimsku. Iskreno me smaralo da sad opet merim u milimetar, jer gume ne biram tako, nego da li mi vrse posao.  

2 hours ago, djole81ar said:

Nisam nikad vozio AS gume, uvek letnje zimske, tako da nisam kompetentan

 

teško nešto što je univerzalno može da bude odgovarajuće

Tako da verujem da će AS ili da se potroši leti po vrućini ili neće biti korisna za zimu ako vuče ka letnjim

što se kaže nit smrdi nit miriše

Imaju prednosti u nekim situacijama

 

sve je to lično prilično, i onda brani svoj stav...

Bez ikakve lose namere ili da me pogresno ne razumes. Ali obicno su najnepoverljiviji oni sa pricom citiranom u prvoj recenici :) . I onda je sve ostalo nagadjanje - "verujem", "tesko moze da bude", "mislim"...

Nasuprot tome, imas sve vise i vise ljudi sa konkretnim iskustvom (pozitivnim ili negativnim). I generalno i ovde na forumu. I svako lako moze da oceni (u krajnjem slucaju i proba) da li mu, kada se sve sabere i stavi na papir, nesto pije vodu i odgovara ili ne.

Pri tom uopste ne naginjem ni na jednu stranu. Cak izbegavam da bilo kome nesto savetujem, jer je izbor vrlo individualan. Cak i ako se odluci za AS, koji ce model ili tip sare izabrati. Ali se trudim da prenesem neko svoje skromno iskustvo i to da su savremeni AS modeli performansama miljama ispred onih arhaicnih (maltene zimskih) od pre samo 10 godina. A sve je veci broj situacija u kojima ce cak imati prednost u odnosu na sezonske, sam si takodje naveo neke.

 

Apsolutno se slazem sa zadnjom recenicom da je sve licni izbor, jedino sto ne vidim da iko nesto zadrto brani svoj stav :) . Na Stilu sam imao i sezonske i AS, na Bravu sam imao opet i sezonske i AS, kako mi je vec u trenutnoj situaciji odgovaralo ili sta je od setova tockova stizalo sa tim automobilima. I uvek bih stavio i jedne i druge na automobile klase SubCompacta ili Compacta.

DS mi je stigao sa jednim setom felni i dva kompleta guma (letnje/zimske). A s obzirom da je primetno tezi, sa teskim 2.0 dizelasem u nosu, da nosi 19'' felne - cisto sumnjam da ce mi izbor biti AS u nekom trenutku. Tako da je sve vrlo individualno i zavisi od trenutne situacije, kao sto rekosmo :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustvo iz prve ruke jer na oba auta imam gume za sve sezone: najbolje su mi GY vector4season gen2 pa Michelin CC+ pa Fulda Multicontrol. Ta 3 modela sam koristio. Zasto GY pre Michelin? Bolje koce i po suvom i mokrom iz mog iskustva. Ako poredim zimsku Continental sa CC, bolje koci zimska i po suvom i toplom, a naravno i po mokrom i snegu. Nisam nezadovoljan sa CC, naprotiv. Vozio sam je u svim uslovima koje mogu da nas zadese u Srbiji i dobra je. Da kupujem sada nove AS gume, birao bih verevatno GY v4s gen3. Voleo bih da probam i Continental AS gume. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankok AS koristio 4g pa u djubre i nov set Sava AS. Pri tome Hankok su kod mene presle oko 40K a dosle su sa autom, znaci ko zna koliko su i pre toga presle. 

Posle punta sa 2 seta guma i felni, AS guma za Brava je delimicno iznudjeno resenje... Sto zbog toga sto nemam vise pristup garazi, a iz podruma se krade sta stigne, sto zbog ekonomske isplativosti menjanja pneumatika 2x godisnje + skladiscenje. Znaci za 4-5g koliko bi mi neka letnja/zimska guma trajala ja ih rotiram 8-10x kod vulkanizera (ako gledam bukvalnu racunicu), balansiranje istih + skladiscenje... Kolega je svojevremeno dao cifru za montazu, demontazu i balansiranje R17 pneumatika, pa se resenje samo namece. 

 

Hankok je lepo sluzio i u poslednjoj godini iako se rubovi kidali zbog.. Ne znam ti ja cega, dal serija, smesa, stabilnost... A sa Savom sam vrlo zadovoljan. Sto se tice buke, vise utice kvalitet i stanje asfalta nego sama guma cija se buka meri u nekim idealnim uslovima na nekoj realnoj podlozi..ili pak valjcima. 

 

As guma za mene koji prelazim oko 10-12k godisnje i sa racunicom da na 5g (sta pre dodje, godine ili istrosenost u rangu zimske zakonske norme) bacam gume u djubre je sasvim prihvatljiva. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je AS guma vrsila posao u svim vremenskim uslovima , more ,planina , grad... itd , dva seta save adapto potrosio na 2 predhodna auta , tada nije bio neki izbor AS guma tako da bio sam skoro prinudjen na adapto , ali sada imam set letnjih i zimskih guma sa tockovima (tako doslo uz auto) ,ali da nemam uzeo bih set novih AS guma.Prvo sam video da kamioni i laka dostavna vozila voze AS gume i tada sam se dao u potragu za putnicka vozila da nadjem tu gumu , tako da ako su dobre za kamione i teretna vozila dobre su i za putnicka.Guma je potrosna stvar i vremenom stari i opadaju joj performanse , ja mozda necu potrositi oba seta guma ali ce ostariti i imace saru ali ne i karakteristike koje treba da imaju.
Slazem se da je najbolje da je imati i zimske i letnje gume , ali za prosecne vozace AS zavrsava posao , tako da cepajte AS i uvek vozite novu gumu ;)

Edited by Markoni Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su jeftine gume postale dovoljno dobre?

 

gume 8.jpg

 

Pneumatici su među najvažnijim komponentama automobila. Uz pomoć njih vozilo ostvaruje jedini kontakt s voznom površinom, a upravo to može da nas spasi ''ne-daj-bože'' situacija.

Samim tim, kada su gume u pitanju, kompromisa ne bi smelo da bude. Međutim, mnogi od nas raspolažu ograničenim budžetom, tako da se tu postavlja pitanje, šta odabrati a da je najbliže onoj premium klasi? Ono što je još važnije pitanje je da li su jeftine gume dovoljno dobre da nam osiguraju neophodnu bezbednost? YouTube kanal Tyre Reviews se potrudio da nam pruži odgovor na to pitanje.

 

U priloženom video klipu možemo pogledati uporedni test 8 jeftinih pneumatika:

  • Nankang Econex NA1,
  • Davanti DX390,
  • Winrun R330,
  • Tomket Sport Series 1,
  • King Meiler Sport 1 KM,
  • Triangle SporteX TH201,
  • Maxtrek MAXIMUS M1
  • Double Coin DC99.

Pored ''niskobudžetnih'', za poređenje kao reper je uzet Continental PremiumContact 7. Prezenter je u isto vreme objasnio da poređenje nije urađeno samo da bi se odredilo koji pneumatik je najbolji, već da bi se demonstriralo do koje mere su performanse premijum gume superiornije.

 

Test je započeo kočenjem na vlažnoj podlozi.

Prvo je ispitan Continental Premium Contact 7, a zatim ostalih osam guma. Rezultati su bili značajno različiti. Jeftiniji pneumatici su imali duže tragove kočenja i pokazali su se manje predvidivim, što nikako ne želimo u vanrednim situacijama na drumu.

Testirana je i upravljivost na vlažnom asfaltu, gde se Continental takođe pokazao najboljim, s tim što je Tomcat bio na drugom mestu. Po prezenteru, razlika između premium i najbolje jeftine gume je bila manja nego ona između najboljeg i najgoreg jeftinog pneumatika. Nankang guma se pokazala kao dobrom za dati novac, ali je imala probleme sa preupravljanjem. Protektirani King Meiler pneumatik je inicijalno pružio dobar odziv na upravljaču, ali smeša nije mogla da održi prijanjanje i ispuni zahteve. Double Coin se pokazala najgorom, sa značajnim podupravljanjem i povremenim preupravljanjem.

Na kraju, prezenter je naglasio koliko je važan odabir pneumatika u smislu bezbednosti, bez obzira da li se radi o niskobudžetnom ili premium. U testovima na vlažnom asfaltu se jasno moglo uvideti zašto ulaganje u premium gume u potpunosti ima smisla:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nankang sam zamenio kleberom i grozan je, skroz plastična guma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prethodnih, pa da kažem, sigurno 7 - 8 godina, jednom sam imao neprijatno iskustvo, da sam morao naglo da zaustavim vozilo, na vrlo lošem putu (vlažan, gladak asfalt, blaga nizbrdica) i tada sam shvatio punu vrednost pneumatika vrhunskog kvaliteta. Mišelin Primacy 4, odlična guma.

Od tih, skupljih, imam Kontinental TS860 zimske, isto mi se mnogo sviđaju, mekane, udobne, lepo drže ... 

Ali, košta .... 

Fabričke sam dobio, letnje, ako se dobro sećam, Goodyear Eagle F1 ili tako neke, nisu loše, rade posao, nije bilo problema.

Sada sam kupio AS za kombi, Lassa, na oko, izgledaju kao zimske gume. Nije bilo problema, doduše, nove su.

Na puntu imam AS - Tigar / Riken ili tako neke, nisam primetio da su loše.

Suštinski, ako se pazi i sporije vozi, može da se vozi i na lošijim gumama. Naravno da je bolje ovo skuplje, ali, nismo svi u mogućnosti da imamo skupe i kvalitetnije gume.

Recimo, primetio sam da je za prolazak kroz sneg, od samog kvaliteta gume (koji, jeste naravno, veoma bitan) važnije imati odgovarajuću dimenziju.

Punto nosi 165/70 R14 (ili možda čaki i 80)

Corsa nosi 175/60 R14

Sa lošijim gumama sam prolazio kroz dublji sneg, i lakše upravljao vozilom na klizavom kolovozu sa puntom, nego sa korsom.

Sad imam fabričke 225/45 R17 na alu felnama. Zimske sam stavio 205/55 R16 

Siguran sam da je auto po klizavom upravljiviji sa provilom koji je veći i sa užom gumom, čisto logički razmišljam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eagle F1 je sigurno bolja guma od Primacy, on je u ligi sa Pilot Sport. Nisam ni siguran da F1 i Primacy dele dimenzije, ali moguće da se preklapaju u graničnim između touring i UHP segmenta. 
 

Sa Primacy je pandan Efficientgrip. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno na Alfi kao letnji set vozim Continental Premium Contact 6, i u krivinama drzi vrhunski, ne desava se da pobegne i do sada kolikko vozim, nisam primetio neke negativne stvari. Guma  je mozda malo tvrdja ili je ipak do niskog profila, za moj ukus nije bucna ili ne obracam paznju toliko :D

Kleber Krisalp HP3 vozim vec 3 zimu, i gume su po meni super, mekane, necujne, ne bruje toliko, probano na Autoputu, ali za neku agresivniju voznju nisu bas toliko sigurne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/6/2023 at 1:19 PM, neshaoct said:

U priloženom video klipu možemo pogledati uporedni test 8 jeftinih pneumatika:

  • Nankang Econex NA1,
  • Davanti DX390,
  • Winrun R330,
  • Tomket Sport Series 1,
  • King Meiler Sport 1 KM,
  • Triangle SporteX TH201,
  • Maxtrek MAXIMUS M1
  • Double Coin DC99.

Pored ''niskobudžetnih'', za poređenje kao reper je uzet Continental PremiumContact 7. Prezenter je u isto vreme objasnio da poređenje nije urađeno samo da bi se odredilo koji pneumatik je najbolji, već da bi se demonstriralo do koje mere su performanse premium gume superiornije.

Ovo je extreman primer razlike,te gume se kupuju na zapadu ako prodajes auto pa da imaju saru.Ko je cuo uopste za te brendove?  Realno bi bio neki srednji cenovni rang koji se najvise i kupuje i ova premium guma.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Goodyear" fora, ima ih jos par.

Neke verzije "General Tire", kada se sara izlize do potrebnog nivoa - umesto ovog u startu, prikazuju natpis "Replace Tire" :) :

 

general-tire-wear-indicator-10-22.thumb.jpg.2d8f0a11ceb1412c3ef70572f7ad992c.jpg dd.thumb.png.c0f9a1a4fde729bc5ba60710c0958d70.png

 

Inace, "to" je ponelo naziv tehnologije :D - RTM (Replacement Tire Monitor).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam u temi kada sam kupovao gume za Fiat Tipo:
GoodYear Vector 4 Seasons Gen-3.

Nakon tačno dve ipo godine mogu samo da kažem da sam oduševljen gumama. Do sada su prešle 25000. Planiram na pređenih 30000km da kupim minimum 2 kom novih, istih. Ništa ja tu ne bih menjao.

Ideja mi je da izguraju još ovo leto, i da zamenim 2 zadnje, budući da mi jedna guma pušta i nakon intervencije vulkanizera toliko da u mesec mesec ipo dana moram da dopumpam sa 1,8 na 2,2.
Kao All season gume moje iskustvo je jako pozitivno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potreban mi je savet. Danas sam svracao do vulkanizera, Bravo je u pitanju, na njemu su AS gume, Linglong  neki GREN-max. Vulkanizer kaze da su zadnje lose prednje sasvim ok, imaju jos milimetar i po do onog kontrolnog cepa i savetuje da kupim samo dve. Da li je to sigurno ili bolje da kupim sve cetiri?  Gledam neke Sava All Weather ima ih za oko 8500 ili je ipak bolje uzeti DUNLOP All Season ima ih za oko 12500. Nasao sam i te Linglong one su oko 12000 :) . Inace, gume su 225x45x17.

U obzir mogu da dodju i GOODYEAR All Season, one su oko 13000 a vulkanizer je preporucio neke BARUM All Season guma, kao sasvim su ok, gledam cena je oko 9700.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, city said:
Potreban mi je savet. Danas sam svracao do vulkanizera, Bravo je u pitanju, na njemu su AS gume, Linglong  neki GREN-max.

Nasao sam i te Linglong one su oko 12000  . Inace, gume su 225x45x17.


Jesi siguran u ove cene?

 

Screenshot_20230410_203211_Chrome.jpg Screenshot_20230410_203258_Chrome.jpg

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas para i ne zalis iste - Dunlop. Za Savu AS od mene pozitivna ocena. Linglong bih zaobisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nemam para al racunam  ne prelazim puno godisnje, znaci gume ce trajati cetiri pet godina i sad tu stedeti desetak hiiljada i nema nekog smisla. A opet, ne vozim agresivno tako da mislim da mi ne treba bas vrhunsko "drzanje" u krivinama . E sad, kako resiti dilemu sta kupiti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...