Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Zbog svega navedenog mislim da je najpametnije zimski AS osim po sredini leta, Kad bi valjalo da se skinu i stave letnje. E ko je lud da kupuje gume leti za 3 meseca i koliko bi se one isplatile... @djole81ar Što se letnjih tiče bila svadba poodavno i ja po kiši siđem ispod puta u neku livadu. Bio dosta dobar nagib ali tu ostavili za parking, Kad je suvo nije problem. Kad sam hteo kući jedva su me izgurali tih desetak metara, ali sam uspeo na alfi da uništim lamelu dok nisam skontao da nema šansi da se po mokroj travi popnem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al ozbiljno ja sam se sad ozbiljno zagrejao za ovu ideju za sledeću zamenu guma da budu letnje AS za stalno akanje i onda tek kad krene ozbiljna zimska ultra dobre zimske koje neću akati po toplom vremenu a koje će mi tako trajati dosta duže i uvek biti pouzdane, jer volim da imam dobre zimske gume, i zatrebaju često, a žao mi kad ugreje a još ih nosim jer ne znam da li će opet da smrzne. Rešen problem proleće, jesen, seosko blato...  I još duže furam alu felne :) Mana u tome ostaje samo vreli letnji dani, ali niti vozim neke slalome niti imam takav auto... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tema je dobra skroz, Kad krene priča samo se dalje otvara. Evo Djole pomenu da vozi letnje gume na alu felnama, zimi verovatno vozi čeličare. Zanima me da li tu ima i koliko istine i kome je alu felna pukla od snega i soli? Ja sam počeo da gledam drugi set felni sa zimskim gumama. Ni sam ne znam šta mi treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, QuoreSportivo said:

Zanima me da li tu ima i koliko istine i kome je alu felna pukla od snega i soli?

Licno mislim da su prazne price (da ne kazem nesto teze), vec trecu deceniju staza vozim samo alu felne. Mozda u slucaju da tresnes negde i urnises felnu pa je trosak manji ili zbog montiranja lanaca, za ostalo nema bukvalno nikakvih problema. Doduse, ja ih teram iskljucivo iz razloga jer stvarno ne mogu da gledam svoj auto na celicarama, ratkapnama i gumama balonkama nekoliko meseci godisnje :) . U rangu slicnih nebuloza (u vreme modernih guma, sve jacih vozila i totalno izmenjene klime) mi je i ono da je za zimu bolja sto uza guma, da prti sneg :D.

2 hours ago, djole81ar said:

Ovo je takođe zanimljivo, jer ja preko jeseni dok ne stavim zimske gume u selu ne mogu da izađem, malo rose na travi i nema šanse...

Zato ranije i navodim moguce situacije i upravo pomenuh i to ;) . Ubedjen sam da su proizvodjaci u zadnje vreme namerno pravili strogo sezonske gume, da si maltene nemocan van asfalta u nekim slucajevima (velike ravne povrsine, veliki kanali za odvod vode). A tako uopste nije bilo ranije, same letnje gume su bile sposobnije u nekim vanrednim situacijama.

Ko udje u AS tematiku, izbor je vrlo interesantan (samo sto ne treba ici u dubioze i preterivati :D). I taj izbor je bas individualan, tako da je (po meni) bez veze bilo koga nesto savetovati po tom pitanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letnji set: 31.03. - 31.10. ,zimske u ostatku godine i nema problema.

Kad je kiša, PS sa relativno širokim žljebovima po obodu sasvim lepo prolazi kroz bare u brzini...

Upali se malo lampica ESP i to je to.

 

P.S. I na Braviši imam iste gume PS 205/55/16 (samo nisu XL). 

 

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Ne možeš nekoga savetovati ako ne znaš u detalje šta mu treba ili gledaš iz svoje perspektive, ali u razmeni ličnih  iskustava neko će sam da zaključi šta mu je optimalno. Eto ja do sad nisam nikad ramišljao o ovoj kombinaciji AS plus zimske, koju verovanto malo ko ili niko ne koristi, ali mi sad sinula, meni bi u mojim uslovima vožnje možda bila veoma dobra, imam vožnje gde mi letnje klizaju i šlajfuju, nemam neka letnja forsiranja gde je biitno da lepi, imam zime i poledice gde mi treba zimska, ne volim da akam zimske kad ugreje, mislim da bi zimska guma u ovoj kombinaciji baš dugo trajala i mogla bi samim tim neka dobra da se uzme.... a inače već menjam dva seta alu čelične. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kombinacija koja fali

zadnja osovina All Season

prednja se menja leto/zima, treba ukupno 6 identicnih felni

naravno, uskladiti osovine sa vucom

ako je 4x4, staviti u dijagonalu u zavisnosti od broja krivina, dal se ima vise levih ili desnih krivina kad se vozi

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

Ne možeš nekoga savetovati ako ne znaš u detalje šta mu treba ili gledaš iz svoje perspektive, ali u razmeni ličnih  iskustava neko će sam da zaključi šta mu je optimalno.

Upravo o tome i pricam ;) .

1 hour ago, ivan73 said:

Letnji set: 31.03. - 31.10. ,zimske u ostatku godine i nema problema

Naravno izuzeci, ali samo kao primer iz licnog iskustva sta se meni desavalo vise puta.

Krenemo davno poslom za Sarajevo sa sluzbenim 407. Nije onda bilo ovoliko zastupljenih VPN-ova, RDP-ova i sl., tako da se islo cesce poslom po bivsoj Jugi.

Dogovorimo sa klijentima da dodjemo posle prvomajskih praznika, znaci uveliko maj mesec, auto normalno na letnjim gumama. Bas tu noc u BG zahladilo, kisa, krecemo, ujutru samo 9C... Sve OK do Vlasenice, kako ulazimo u serpentine gore ka Han Pijesku, polako krece da provejava sneg. Na Romaniji se beli, veje kao besno, vec dobar sloj utabanog snega na magistrali, ljudi mile, bio sam kao na trncima i lagano sa komandama, da ne nastavim gde ne treba kao na sankama. Tada mi je tek bilo logicno ono Severinino "videla sam sneg u maju" :D .

Situacija 2, sam pocetak aprila, licni auto opet na letnjim gumama. Udes ispred nazalost sa mrtvima, ceka se uvidjaj, policija savetuje da se vrati nazad (citaj desetinama kilometara), potkovica alternativnim putem. Lokalci predlazu neku njihovu rutu preko brda i dolina, vecina kolone krece za njima. Pitam ima li snega bas zbog letnjih guma, trebalo bi da nema - kud svi Turci tu i mali Mujo. Da bi se put peo, naravno uslo u sneg :D, ljudi cak i sa zimskim klizali pored jer su neki pokusavali da se okrenu i vrate... Cirkus koji je trajao, a kako sam se tuda provukao sa letnjim, ni dan danas mi nije jasno (Pirelli P7 Cinturato dobise prolaznu ocenu kao zimske :D).

Uglavnom, jesu retke, ali moguce situacije u kojima se osecas kao na trncima i nimalo prijatno, jer stvari ne zavise samo od tebe. Da ne pricam o nekim ovim vise smesnim situacijama, tipa gore pomenutog polaska na mokroj travi ili pesku uzbrdo... Tako da AS gume definitivno daju jedan stepen raznovrsnosti i sigurnosti u razlicitim uslovima (koji su imale gume pre 10, 20 ili vise godina), kao i pogodnost da ne moras da gledas u nebo da li ce se tako nesto desiti ili kada ces menjati setove. A sve to opet, na ustrub izrazenih ekstremno letnjih ili zimskih performansi koje imaju sezonski setovi, koji imaju svoje prednosti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Taj put preko Han Pijeska opšte poznat po snegu u maju..nisi jedini imao to iskustvo.

       Za takve situacije se nose lanci i leti u gepeku. Nema druge.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupih Quadraxer 3 danas. Krenuše da mi spustaju cenu za 2, ali razlika nekih 1000 din i uzmem 3. Računam valjda su nešto unapredili ako su se već bavili novom. Za utiske ćete sačekati montažu, moram da pojedem ove sadašnje do kraja vrelih dana i regliram trapove jer mi baš jede gume. Testovi ko zna kad će, ako bude valjala valjala, ako ne kupiću dva seta i da smo zdravo.

Što se utiska tiče lepa je pod rukom, liči mi na cc 2 i dalje, oni prorezi deluju da su duboki preko lamela ne ono par mm pa da ostanem posle 10k bez njih. 7,5 mm je šara tu su mogli malo darežljiviji da budu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@QuoreSportivo , ti imas 4x4, isti sistem kao ja na tiguanu. Mislim da bi ti dobre AS gume pozadi za non stop bile super, a napred da menjas po sezoni. Kada god ti klizaju prednje leti, aktiviraju se zadnje sa boljom sarom i izlazis iz mokre trave i sl. Zbog kocenja, mislim da je ipak bolje imati napred sezonske gume. 
Meni se vec, od ovog leta, vidi razlika koliko su se "otvorili" kanali na prednjim CC, a na zadnjim i dalje izgledaju slicno novim. Miselin CC se pravi tako da je razmak izmedju lamela veci kako se smanjije dubina sare. Ako nekog interesuje, slikacu na svom autu. vidi se razlika napred i pozadi. Planirao sam da zamenim prednje za zadnje tockove pred zimu, ali mi naleteo set sa odlicnim zimskim kontinental gumama, pa sam to neplanirano kupio. 
Sto se tice utisaka o AS gumama, CC je za preporuku. Ja sam sa njima presao 2 zime i evo drugo leto se zavrsava. Odlicne u skoro svim uslovima! Na zeninom tvingu imamo GY vector4season. Meni se licno vise svidjaju GY, ali su prednje pocele da se krune u 4oj godini najvise zbog manevrisanja u mestu zbog parkinga. To je GEN2, ne znam da li su bolje GEN3 po tom pitanju. Kocenje bolje sa GY, trajnost bolja kod Mis CC. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Dale said:

@QuoreSportivo , ti imas 4x4, isti sistem kao ja na tiguanu. Mislim da bi ti dobre AS gume pozadi za non stop bile super, a napred da menjas po sezoni. Kada god ti klizaju prednje leti, aktiviraju se zadnje sa boljom sarom i izlazis iz mokre trave i sl.

Mokru travu sam zaplatio na alfi 156. I to je baš bila cifra tad za set kvačila, jedan cilindar, nešto kasnije je stradao i plivajući (pola godine). Nemamo isti, meni je haldex on je 90-10 do proklizavanja prednjih onda posle 1/4 kruga pali 50-50. Tebi je 100%, kad proklizaju 1/4 50-50. Po meni tvoj je lošiji sistem jer kad počneš da klizaš obično je već kasno, pogotovu ako ti jedan od prednja dva nema trakciju. Tu ti stoji u mestu auto, džabe je awd. Gume neću da rotiram, i meni je interesantna ta ideja, kad budem uništio prednje pojuriću iste felne dve i da kupim tu varijantu. S tim što bi šare valjalo da budu približne, tj kao na Q3 V. Zimska će se naći, letnja ne znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/2/2022 at 6:40 PM, ISV_01 said:

Za ovo ti mogu reći sledeće - gledaću da svoje prodam i kupim neke druge manje bučne. Žena i ja izludesmo na putu za CG. NESNOSNO su bučne dok za ostale stvari (držanje, udobnost, otpornost na akvaplaning, ponašanje po snegu) mogu reći samo pozitivno. Ali su previše, previše bučne. Lično ih nikad više neću kupiti sa ovom šarom. Da, ista je/slična kod dosta drugih proizvođača ali sigurno nije ovoliko bučna jer je garant razlika u smeši same gume. Ovo je strašno. 

 

Najveća buka - 60-70km/h (ubedljivo trese mi prozore kako huče), 90-110 km/h, 130 onako. Trap proveren, centriranje urađeno, auspuh dobar.  

 

Uzmi Hankok / BFG kao mid klasu i dobar si. 

 

On 9/2/2022 at 6:47 PM, Mijailović P. said:

@ISV_01

Treba to @horvatda istestira na trešenje.

Ovako ne priznavam! :lol:

 

On 9/2/2022 at 7:17 PM, QuoreSportivo said:

Pa ono 60-70 se uglavnom i vozi tako da ti je to da izludiš. Što se buke tiče ona je 71. E sad gledao sam po stranim sajtovima onako dokon i vidim da su različite oznake npr za potrošnju goriva. Tipa kod nas guma nosi C, kod njih E. Ista guma isti model. Ima i za buku. Jel to razlika u gumi za različito tržište ili različita ocena od drugog tržišta ili šta? Ja sam mislio da je to zajednički standard. Ako se setim primera daću. Što se mene tiče 99,9% ću prvo da probam Quadraxer. Samo se mislim 2 ili 3. Bliža je po izgledu krosklajmatu nego vektoru za razliku od prve. Nema još nikakvih testova ni ocena, samo fabrika šta je napričala.

 

On 9/4/2022 at 1:57 PM, Axic said:

Ja nesto ne primecujem preveliku buku od njih. Na 50-90-120 ne primetim da je zbog njih nesto bucniji auto nego sto je bio sa nekim zimskim i letnjih pre njih.  Jedino ako je zbog dimenzija, kod mene su 186/60 R14. 

 

Paaaa... Zanemarite moj 'review', kriv je lezaj tocka koji se naceo ocigledno kada sam uzeo nove gume. Toliko je blago brujao da je i majstor mislio da su gume, ali je eskaliralo u povratku sa mora kada sam definitivno utvrdio da je lezaj zadnjeg tocka vozaceve strane kriv za buku. Crkao fabricki i majstor zamenio. Mir u kabini najzad. 

Za ovo malo voznje (120-140km/h) gume su tise od buke vetra), meni dovoljno. 

 

Glupost ali eto potrefi se u isto vreme zamena guma i pocetak crkavanja lezaja tocka i pokvari citav uzitak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aooo sad će ovi iz Save da te tuže za klevetu :)

Salim se, dobro je da su na kraju i te gume ispale ok. Ti si osim buke svim drugim parametrima bio zadovoljan. Koliko beše sezona voziš već?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi se od proslog septembra. Meni se bas svidja, stabilna je u krivinama, po suvom je dobra,  ne ugiba se. Po kisi je ok valjda, ne proveravam granice akvaplaninga, stabilna je po mokrom na kisi u krivinama preko ogranicenja predvidjenih za iste. 

Po snegu sam vrlo zadovoljan, ESP pali bas kad nabodes gas, isparkiravanja i uzbrdice ne. Pricam za sneg od prosle godine u BG kojeg i jeste bilo ali ne moze se meriti sa onim u planinama. 

Brzinski testirane do 170.

 

Sve u svemu uzeo bi ih ponovo ako mi daju 4 ispravne gume a ne da im vratim 2 sa Huntera :) (van mogucnosti balansiranja).

 

Cenovno vrlo prihvatljive. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti si imao problema sa balansom. Pa i ja mislim da je to ok guma za nas sa niskim zahtevima. Ja realno kočim kočnicama, ne gumama, ne pamtim kad sam zadnji put proklizao na kočenju. Ima još jedna stvar koja mi je slabo jasna. Blinde npr sad imaju C runflat all season, do skora su imale samo C runflat letnje gume (rekao bih po šari univerzalke) da se kupe, ne znam po Rusiji ili sličnim uslovima. Obrazloženje je da auto sa 3t ne može da ima problema sa trakcijom. Zanima me kako toliko sila koči na letnjoj gumi i da li je na kočenju suprotno logici bolje kad je auto pretežak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, QuoreSportivo said:

Ja realno kočim kočnicama, ne gumama

A kocnice su u kontaktu sa asfaltom, eto samo tako, lebdeci :D 

 

35 minutes ago, QuoreSportivo said:

do skora su imale samo C runflat letnje gume

Inace su ranije letnje gume bile vise nalik na svesezonske (mada nisu bile svesezonske). U novije vreme se otislo na maximizaciju performansi, sto je za posledicu imalo uzi prozor temperatura i podloga u kojima 'rade'. 

 

36 minutes ago, QuoreSportivo said:

da li je na kočenju suprotno logici bolje kad je auto pretežak?

Nikako. Gore je. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, horvat said:

A kocnice su u kontaktu sa asfaltom, eto samo tako, lebdeci

 

To se tako kaže. U smislu da nemam toliko nagla kočenja da opterećujem gume preterano. Dešava se naravno, uglavnom po gradu, na otvorenom ionako kočim uglavnom motorom. Ne znam onda kako zver od 3t uopste koči na vlažnom npr. Zaustavni put mu je svakako predugačak, još ako je loš kontakt sa podlogom to bre ko napunjen šleper.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kocioni sistem koji moze da istrpi termicke izazove i kvalitetne gume koje mogu da prenesu tu silu na podlogu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Inace su ranije letnje gume bile vise nalik na svesezonske (mada nisu bile svesezonske). U novije vreme se otislo na maximizaciju performansi, sto je za posledicu imalo uzi prozor temperatura i podloga u kojima 'rade'. 

Upravo tako, a tu bih dodao i usku "specijalizaciju" pneumatika, sto je sve naravno vuklo i potrebu kupovine 2 seta... Mada nisu ni proizvodjaci naivni da sami sebi skoce u stomak - kod AS ce te uglavnom "zakinuti" na debljini sare koja je uglavnom 7-7.5 mm na novim. A zimski minimum 4 mm, pa se preracunavaj...

5 hours ago, ISV_01 said:

Toliko je blago brujao da je i majstor mislio da su gume

Kako ti nisi primetio? Kada menjas pravac kretanja (slalom ili ti narodski receno "sevrdanje" :D) - intenzitet brujanja se menja u zavisnosti od opterecenja. Tako se najlakse indikuje i lezaj i na kojoj je strani u problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Ivan said:

Mada nisu ni proizvodjaci naivni da sami sebi skoce u stomak - kod AS ce te uglavnom "zakinuti" na debljini sare koja je uglavnom 7-7.5 mm na novim. A zimski minimum 4 mm, pa se preracunavaj...

Apsolutno. Oni će para isto ili više da zarađuju, vulkanizere su u perspektivi sa AS klepili ako se iste pokažu kao ok. Onda će ili brže da se cepaju ili da budu skuplje. Verovatno ovo drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...