Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

On 8/30/2022 at 4:37 PM, QuoreSportivo said:

Sava AW košta oko 7.000-7.500 niste nešto izneli utiske jasno a ima par ljudi koji imaju.

Za ovo ti mogu reći sledeće - gledaću da svoje prodam i kupim neke druge manje bučne. Žena i ja izludesmo na putu za CG. NESNOSNO su bučne dok za ostale stvari (držanje, udobnost, otpornost na akvaplaning, ponašanje po snegu) mogu reći samo pozitivno. Ali su previše, previše bučne. Lično ih nikad više neću kupiti sa ovom šarom. Da, ista je/slična kod dosta drugih proizvođača ali sigurno nije ovoliko bučna jer je garant razlika u smeši same gume. Ovo je strašno. 

 

Najveća buka - 60-70km/h (ubedljivo trese mi prozore kako huče), 90-110 km/h, 130 onako. Trap proveren, centriranje urađeno, auspuh dobar.  

 

Uzmi Hankok / BFG kao mid klasu i dobar si. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ono 60-70 se uglavnom i vozi tako da ti je to da izludiš. Što se buke tiče ona je 71. E sad gledao sam po stranim sajtovima onako dokon i vidim da su različite oznake npr za potrošnju goriva. Tipa kod nas guma nosi C, kod njih E. Ista guma isti model. Ima i za buku. Jel to razlika u gumi za različito tržište ili različita ocena od drugog tržišta ili šta? Ja sam mislio da je to zajednički standard. Ako se setim primera daću. Što se mene tiče 99,9% ću prvo da probam Quadraxer. Samo se mislim 2 ili 3. Bliža je po izgledu krosklajmatu nego vektoru za razliku od prve. Nema još nikakvih testova ni ocena, samo fabrika šta je napričala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/2/2022 at 6:40 PM, ISV_01 said:

Ali su previše, previše bučne.

Ja nesto ne primecujem preveliku buku od njih. Na 50-90-120 ne primetim da je zbog njih nesto bucniji auto nego sto je bio sa nekim zimskim i letnjih pre njih.  Jedino ako je zbog dimenzija, kod mene su 186/60 R14. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Axic said:

186/60 R14

Mozda je do tog dodatnog milimetra sirine :stuart:

Nemojte zaboraviti da isti model gume u razlicitim dimenzijama moze da ima prilicno drugacije rezultate na testovima. Dovoljna je generalno razlicita sirina, neki kanal viska/manjka i eto vec moguce razlike u performansama, buci...

A rekoh da sigurno mora da postoji neka kvaka - slicna sara kao premium model iz grupacije (Vector 4Seasons Gen-3), skoro duplo jeftinija... Retke su situacije da se proizvodjaci zaje*u, pa da dobijes dobre performanse za cenu budget gume (kao sto je to bilo sa Savom UHP2). 

Plus V-shape sara generalno vazi za bucniju. Jedan od razloga zasto ovog puta uzeh AS sa klasicnom linijskom sarom, da malo testiram :)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko stvari sa kojima se ne mogu saglasiti u nekim prethodnim postovima da ću se praviti kako ne postoje. :p

 

Nije samo do guma, dimenzije, felne, već i do auta: isti set bi na drugom vozilu 99% zvučao drugačije. Zvučao. Akustika je složena stvar. Možda bi imalo više smisla označavati jačinu zvuka guma u fonima, ali opet bi se to odnosilo na spoljašnju buku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kontam preporuka do 100e za all season gumu ide za Fuldu i Miselin mada ja bih mozda uzeo dunlop. Za Fuldu nikad nisam cuo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se Dunlop sviđa ali ono je kao letnja guma. Možda će prvu zimu biti dobra ali drugu već ne verujem. Mnogo su veliki oni kanali uzdužni između blokova.

 

 

 

 

A što se Fulde tiče dobre su gume sigurno, ali su po ceni jako blizu premijumu, ono baš je razlika par stotina dinara. Živo me zanima kakvo bi bilo tržište da nisu veliki kupili celu srednju i nižu klasu. Ne znam ima li i koliko proizvođača koji rade zasebno?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda će kad krene sezona vratiti stare cene zimskih guma ,ovo su baš lepo podigli cene. Pa ova Fulda je bila u rangu Klebera i BF Goodrich a sada košta skoro kao Continental. Alavi su ovi što prodaju te gume .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankook Winter i*cept RS3: novo izdanje pneumatika za hladno vreme

 

hankook winter 01.jpg

 

Kraća putanja kočenja na putevima prekrivenim snegom i poboljšano upravljanje na zaleđenim i mokrim putevima: Novi Winter i*cept RS3, unapređeni je naslednik višestruko nagrađivanog Winter i*cept RS2.

Uz pomoć najnovijih tehnologija, sve karakteristike novog modela nadmašuju svog uspešnog prethodnika i nude još veći nivo sigurnosti u svakodnevnom životu. Hankook Winter i*cept RS3 je zato odličan izbor za sve uobičajene kompaktne modele i kompaktna SUV vozila. Hankook Winter i*cept RS3 dostupan je na evropskom tržištu u 71 dimenziji, od 14 do 17 inča, uključujući četiri opcije sa svojstvima run-flat pneumatika pogodnih za hitne situacije (HRS = Hankook Runflat sistem).

 

Putevi prekriveni snegom mogu da predstavljaju izazov i za vozače i za pneumatike. Korišćenjem novih mikro ivica, naši inovatori su uspeli da povećaju površinu ramena Winter i*cept RS3, čime su poboljšali i vuču i bočno prianjanje u krivinama na snegu. Novi gazeći sloj u obliku obrnutog slova V i nove 3D lamele takođe pružaju stabilnije performanse kočenja i kraći put kočenja na zavejanim putevima. Na taj način, u poređenju sa prethodnim pneumatikom, zimski i*cept RS3 nudi do 4% kraću putanju kočenja na putevima prekrivenim snegom. Osim toga, minimiziranje pomeranja bloka uz korišćenje testerastih 3D lamela takođe je odigralo važnu ulogu u poboljšanju prianjanja i performansi kočenja. Za veću sigurnost na zaleđenim putevima, zaposleni na razvoju tehnologija su poboljšali i krutost gazećeg sloja Winter i*cept RS3. Interni testovi pokazuju da su blokovi gazećeg sloja za 1% tvrđi horizontalno i za 3% tvrđi vertikalno u poređenju sa Winter i*cept RS2. Vozači takođe imaju koristi od znatno boljeg prianjanja čak i na ledu.

 

Poboljšane tehnologije akvaplaninga

Winter i*cept RS3 koristi različite tehnologije za postizanje efikasnog odvođenja vode, što rezultira visokim stepenom stabilnosti u vožnji, čak i na mokrim, blatnjavim ili bljuzgavim putevima. Pored širokih žlebova gazećeg sloja u obliku slova V, pojedinačni blokovi na površini su takođe ukršteni s malim žlebovima. To omogućava da se voda brzo odlije i značajno smanjuje rizik od akvaplaninga. Novi, prekriveni W uzorak gazećeg sloja takođe pomaže u tome, kao što i nudi bolju kontrolu upravljanja po kiši.

Sa novom generacijom ''Aqua Pine Compound'', naši inovatori su bili u mogućnosti da smanje put kočenja na mokrim putevima. Tradicionalno, upotreba silicijum-dioksida ide u korist pređene kilometraže. Međutim, nova mešavina materijala, koja se temelji na prirodnim smolama, prevazilazi ovaj kompromis, postižući smanjenje abrazije i povećanje efikasnosti kočenja. Winter i*cept RS3 stoga omogućava do 7% kraći put kočenja na mokrim putevima, dok nudi do 10% više kilometraže od svog dokazanog prethodnika. Nova mešavina materijala takođe pruža poboljšanu vezu između pneumatika i puta, čime se smanjuje proklizavanje i povećava kilometraža.

 

Višestruko nagrađivani prethodnik

Novi Winter i*cept RS3 razvijen je kao poboljšana verzija prethodnog Winter i*cept RS2, koji je dobio ocenu ''visoko preporučljiv'' na testu zimskih pneumatika Auto Zeitung 2020. Iste godine Winter i*cept RS2 je takođe dobio najvišu ocenu od Auto Express-a (Velika Britanija) i ADAC-a za svoje odlične karakteristike upravljanja, snažnu vuču i vrlo dobra svojstva na suvim i mokrim putevima. ''Ponuda proizvoda za pneumatike koji osiguravaju sigurnost vozača na putu je naš glavni prioritet. Zbog toga kontinuirano ulažemo u istraživanje i razvoj kako bismo uvek mogli da ponudimo najnovije tehnologije na tržištu'', rekao je Sanghoon Lee, predsednik Hankook Tire Europe. ''Zato smo uvereni da će novi zimski i*cept RS3 ispuniti i visoka očekivanja naših kupaca.'' Kako bi bio u mogućnosti da ponudi zimske pneumatike vrhunskog kvaliteta, Hankook Tire poseduje svoj Technotrac test centar u Ivalu, Finska. Na toj lokaciji, kompanija ima idealne uslove za opsežno testiranje rezultata svog istraživačkog i razvojnog rada u različitim zimskim uslovima - savršenu osnovu za razvoj i proizvodnju pneumatika koji savršeno funkcionišu na ledu i snegu.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

U temi ”Neko negde nešto prodaje” sam spomenuo da sam kupio letnje gume Hankook K135 VENTUS PRIME 4, 205/55 R16.

Sad sam se vratio sa odmora prešavši na njima 1.550 km, sa Fiatom 500L 1,3MJ.

Ja sam veoma zadovoljan njima. Tihe gume, udobne i odlično drže.

Vozio sam se po onim crnogorskim serpentinama, uzbrdo-nizbrdo, nigde nisu prokliznule, ni na trenutak nisam posumnjao u njih.

Jurcao sam za nekim Audijem A3 po nekim serpentinama iznad Budve, nije mi mogao pobeći zbog uzastopnih krivina, ali i zbog mog poverenja u držanje ovih guma.

Velika preporuka za ove letnje gume.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, QuoreSportivo said:

I meni se Dunlop sviđa ali ono je kao letnja guma. Možda će prvu zimu biti dobra ali drugu već ne verujem.

Kakve su Sport AllSeason u toj drugoj godini - stize review iz prve ruke vec za par nedelja :D . Ako uopste i bude nekog iole ozbiljnijeg snega, prosle sezone apsolutno nisam imao zamerki sto se ponasanja u tom delu godine tice.

Cisto da ne "nabadamo", posto ovde sve vise postaje popularno komentarisanje performansi na osnovu slika sa neta :D . A da neka stvar nije cak ni vidjena uzivo, opipana :), a kamoli probana...

Od njih po snegu najmanje ocekujem (sto mi licno najmanje i treba, zato sam i kupio linijsku saru za mokro i suvo pretezno), ali me prosle sezone prijatno iznenadila kako se lepo izvlacila uzbrdo/nizbrdo, iz one gomile vlaznog snega koji je odjednom napadao. Videcemo koliko ce performanse vremenom i smanjenjem dubine sare degradirati.

Za moj ukus je jedino, zbog debljine zidova, trunku "ljuškavija" kada se bas zgazi po krivinama. Iako je 225/45 profil i ima pojacane ivice gazece povrsine namenjene za dinamicniju voznju (stvarno se sara u tom delu lepo drzi do sada). Pa je u tim uslovima drzim na malo vecem pritisku. Ali je zato u normalnoj voznji udobna - po svemu navedenom, podseca me na njihovu letnju Sport BluResponse koju sam takodje imao, samo u drugoj dimenziji. Mada to je sve poredeci sa neposredno pre skinutom 225/45/17 Pirelli P7 Cinturato, koja je tvrda guma, sa debljim i tvrdjim bokovima. Nikako da se dohvatim sublera, da dopisem ovde potrosnju sare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si dokon otiđi negde na sever Evrope gde ima snega, pa probaj kakve su drugu godinu, značio bi mi taj review iz prve ruke od nepristrasnog čoveka. Odlučio sam se za Kleber ali još gledam u te Dunlop. Valja nam gume kupovati dok nije krenuo novi talas poskupljenja, a sneg ne verujem da će pre decembra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušavam da se setim, znam da ga je bilo mnogo 2012. i beše 2016. Ovo ostalo je uglavnom bilo tanko. Kod nas svakako ima više nego u Bg, sve što je veći grad više se zagreva, ali sve skupa ga na kolovozu nema više od 15 dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, QuoreSportivo said:

Ako si dokon otiđi negde na sever Evrope gde ima snega, pa probaj kakve su drugu godinu, značio bi mi taj review iz prve ruke od nepristrasnog čoveka.

Zato uvek i ponavljam da ko ima iole ozbiljnijeg snega (ili prelazi vece kilometraze), nema potrebe da razmislja da li da ide na klasicna dva seta guma, apsolutno logicno.

A ako se vec ide na AS, da za takve teze uslove to bude nesto izvedeno iz zimske.

I nemoj da mislis da mi koji zivimo u BG, vozimo samo po ociscenim ulicama i bljuzgi zimi. Ima koliko hoces manjih, strmih ili neociscenih ulica, naravno da se ode negde i na zimski odmor... Samo sto ja nisam bas neki reper za takve uslove, jer ako vec idem na AS uvek biram model karakteristikama sto blize letnjoj gumi. Ranije to nije bilo moguce (i nije mi stvarno padalo na pamet da ih kupujem, jer si imao samo 2-3 "zimska" AS modela), sve do revolucije Michelina sa CrossClimate tamo 2015.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, dach@ said:

Valjda će kad krene sezona vratiti stare cene zimskih guma ,ovo su baš lepo podigli cene.

Mislim da cene svega mogu da idu samo naviše, bićemo srećni da se ove sadašnje zadrže makar jednu godinu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Zato uvek i ponavljam da ko ima iole ozbiljnijeg snega (ili prelazi vece kilometraze), nema potrebe da razmislja da li da ide na klasicna dva seta guma, apsolutno logicno.

 

Zezao sam se da ideš da testiraš da bi dao ocenu za drugu zimu na vreme. Sve te kapiram šta hoćeš da kažeš i ja bih više voleo letnji AS ali zbog vremena koje provodim na magistrali i tih nekih izleta na planinu zimi nikako ne bih smeo da ih kupim. Felne su ekstra jeftine polovne, tipa može da se nađe 130€ set 16" pa možda za jul i avgust uzmem nešto letnje mada je veliko pitanje kad i dal će ta guma da se isplati (osim polovne sa felnama što mi se baš i ne sviđa). Sve ostale mesece mi pije vodu AS, bukvalno mi je žao kad zimske vozim po suncu u martu ili oktobru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem, momci matematika je ova: dva seta felni sa srednjom klasom guma je za oko 25% isplativija od CC za kilometraže od 10-12.000km godišnje koliko ja pravim. ALI zezanje oko gledanje u nebo i kada montirati felne je neprocenjivo.

To smo apsolvirali: mala kilometraža i uglavnom gradski uslovi CC su super (ili OK), planinski uslovi 2 para felni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da izvedem ekonomsku računicu šta je isplativije, a imam dosta škole. Mnogo je varijabilnih parametara. Za nekog ko prelazi više od 15-20k km godišnje definitivno dva seta jer će ih dosta iskoristiti za 4 godine npr. Tu podrazumevam dva seta felni, lično ne bih skidao gume sa felni svake sezone. Za ovo ispod veliko pitanje. All season gume su definitivno jeftinije od zimskih i imaju cenu kao letnje, a trenutno jeftinije i od njih. Našao sam negde zanimljiv post ali ne mogu da ga nađem gde lik objašnjava da sa dva seta 8 od 12 meseci voziš pogrešne gume. Da ti zimske trebaju na niskim temp u  od 15.12 do 15.02. i da ti letnje trebaju od 15.06 do 15.08. a da ovaj preostali deo sezone po smeši i šari odgovara AS gumi. Faktični tvrdi da su all season prolećne i jesenje za preostali period godine.

Moram da vas podsetim da kad su se pojavile AS prvih generacija bile su skoro duplo skuplje od sezonskih guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo moje iskustvo:

Passat B6, imam 2 identična seta Al felni  16".

2018. kupio sam  4 nove Michelin Pilot Sport gume 205/55/16.XL (ojačan bok) po ceni od oko 100Eur/gumi sa montažom.

Posle pete sezone i pređenih 56.000km (biće 60kkm ),  sledeće godine ću teško moći da ih koristim - možda do pola sezone.

Za zadovoljsto upravljanja autom sa ovim gumama na brzinama do i  pri 200km/h,  ja sam i više nego zadovoljan. 

Verujte mi da i sada, posle toliko pređenih km ne zaškripi pri bržim ulascima u krivine i nema naginjanja  automobila (zbog ojačanog boka, verovatno).

Kako zamisliš na volanu- tako auto ide. Jesu malo bučnije, jer se pumpaju na 2,5bar.

Dobra strana XL guma je što su mnogo otpornije na udarne rupe na našim putevima.

Ko voli žustriju vožnju, - topla preporuka!

Jedini problem je što će sledeće letnje verovatno biti Primacy 4+ (nema na tržištu PilotSport  215/55/16 XL).

Idealne bi bile 215/55/16 (zbog nosivosti - 93) ali su mnooogo skuplje.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, QuoreSportivo said:

Faktični tvrdi da su all season prolećne i jesenje za preostali period godine.

Znači treći set.. Jel on ide na čelične ili alu :)

Šalu na stranu, ako je tako, znači onda neke AS koje su više ka letnjim na letnji set, i dobre zimske koje se stave tek kad zagudi dobro, i skinu na vreme,  i koje će onda služiti dugo dugo 

4 hours ago, clockwork_orange said:

AS gume imaju jos jednu prednost u odnosu na letnje a to je ponasnje u pesku i blatu sto se nekima redovno desava na moru ili planini

Ovo je takođe zanimljivo, jer ja preko jeseni dok ne stavim zimske gume u selu ne mogu da izađem, malo rose na travi i nema šanse... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...