Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Au, ne bih uzimao dimenzije koje fabrika nije propisala. Ako i dalje nema nigde (proveriću), ostaje samo Kleber AS, ili da isforsiram ove sadašnje zimske i tokom leta/jeseni, pa na zimu da se nadam boljoj ponudi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011, ako vec vozis par god te zimske non stop, nastavi i ovog leta pa pred zimu kupi nove AS gume. Tako te nove gume postedis jednog leta i trosenja po najvecim vrucinama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom iskustvu je najbolja varijanta da su zadnje gume AS a prednje menjas po sezoni
Jedna van sezoska ti stoji u gepeku kao rezervna a druga na terasi
Za ono sto je 95% tvoje voznje je ovo dobitna kombinacija
meni su se ove zime Kleber Qadraxer bolje ponasale od Wintere
Sada su mi napred Sava letnje pozadi Kleber AS a pred zimu kupujem neke dobbre zimske
Wintera ide u djubre ili ako nekome treba za prikolicu poklanjam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvosekli mač... Jeste da kombinuje prednosti oba pristupa (pride i samo jedan točak "viška") ali kombinuje i mane. Plus vazda šansa za nepredvidivije ponašanje no obično usled različitih tipova. Ja bih verovatno prevashodno išao na dva kompleta, pa na univerzalne, pa tek onda na ovu kombinaciju. Mada, u svetskom reli prvenstvu postoji i ona sa samo jednom mekom/tvrdom/različitom gumom, recimo, no to je prespecifično i ograničeno na poznati specijal od toliko-i-toliko kilometara tog-i-tog dana...

 

Bilo bi zanimljivo da se neko testiranje obavi sa takvim kombinacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na libri i pasatu vozio tako slicno, pozadi zimske gume non stop, napred menjao letnje i zimske. Kada oslabe te pozadi, onda ove bolje zimske sa sve felnama stavim pozadi  i te felne mi onda odmaraju od menjenja jedno 2 god, a onda menjam gume opet po potrebi napred. Tako uvek zimi imam odlicne zimske napred, leti letnje, a pozadi dobre zimske non stop. Rezervni tocak mi je bio uvek u gepeku, njega nisam ukljucivao u rotaciju. 

2 gume bez felni se lako sele po potrebi do i iz gepeka pred sezovu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da se nije desavalo (pogotovo u onoj nesreci iza 90-ih)...

Ali ne da ne volim da kombinujem razlicite tipove guma po osovinama (letnje/zimske/AS), nego uvek gledam da to bude cak i isti model na obe osovine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, ali ako moras da pravis kompromise zbog finansija, prostora... Cini mi se da je bolje, makar zbog kocenja ako nista drugo, da bar napred stavis gume adekvatne sezoni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo, natrčao sam na prilično jeftinu Goodyear letnju gumu: http://www.acstankovic.rs/shop/205-45r17-spt-maxx-rt-88w-mfs180220125.

Ipak, ne razmatram kupovinu jer stoji da imaju manje od 4 komada. Usput, ne znam koliko je verovati ovom izvoru (deluje da korisnici ostavljaju ocene), ali uvek mi je prvi na Guglu:

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Dunlop/SportMaxx-RT.htm. Po ocenama, ovo je dosta loša guma, možda otud i cena... Npr. Kleber Quadraxer 2 daleko bolje stoji tu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moderacija, ne mogu da menjam post pa spojite vi ako treba. 

Našao sam BF-Goodrich AS za 12.000 sa uračunatim popustom: https://www.planetaguma.com/pregled.php?id=18992&kategorija=gume.

Da li je ovo bolja kupovina od Kleber Quadraxer 2 sa istog sajta za 11.300?

Po nekim testovima, malo je bolja BFG: https://alltyretests.com/kleber-quadraxer-2-test-review/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011 alal ti vera sa koliko strpljenja kupujes gume. 

Od mene preporuka za Kleber Quadraxer 2, kupio sam dve i stavio napred po kupovini 500La, mrdnule nisu, mozda je i rano da pricam posto sam samo 6k presao od Oktobra. Ja sam za Alfu kupio Falken letnje i odlicno su se pokazale, ne znam u kom si gasu sad posto vidim da si se saltao sa kombinacije na kombinaciju.

Sto se tice proredjenja BF-Goodrich AS i  Kleber Quadraxer 2, to ce neko od iskusnijih kolega da ti kaze. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Dzimbo said:

@pilgrim011 alal ti vera sa koliko strpljenja kupujes gume. 

 

Pa glavni razlog je činjenica da moja dimenzija gume podrazumeva da će 4 pneumatika, posebno All Season koji sam nameračio, da me koštaju kao Svetog Petra kajgana, osim ako ne uzmem najgore. Bio sam spreman na veće cene za 205/45/17, ali u mojoj glavi to je bilo tipa, može da bude 3-6-8 hiljada skuplje od neke popularnije dimenzije, kad uračunam 4 komada. Malo sam bio šokiran kad sam video da razlika između ok gume za r15 i r17 za moj auto iznosi tipa desetine hiljada dinara. :blink:

A ako ne nađem odgovarajuću, ili ne skrpim pare uskoro, mogu da se strpim do jeseni, pa će biti valjda veći izbor. Otud strpljenje. Imam zimske sa šarom oko 6mm, pa mogu da ih taman istrošim tokom leta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, pilgrim011 said:

Pa glavni razlog je činjenica da moja dimenzija gume podrazumeva da će 4 pneumatika, posebno All Season koji sam nameračio, da me koštaju kao Svetog Petra kajgana, osim ako ne uzmem najgore

Generalno jedan od razloga sto nisam uzeo 18 felne. Svako se pruza koliko je dugacak i shodno finansijama, trenutnoj situaciji, a ovde samo savetujemo i dajemo misljenja dok je krajnja odluka tog sto kupuje. 

Cak i u nekoj redovnijoj dimenziji tipa 225/45/17 ili 225/40/18 AS guma srednje klase kosta dosta u odnosu na 205/55/16 (npr kleber Quadraxer, BFG, Hankok) je nekoliko crvenih. Nekome tih par hiljada znaci dosta, nekom ne, postujem. 

 

A sad, dimenzije koje nisu ceste poput tvoje samo izistkuju vise love. Mozda bi trebao pogledati najblizu standardnu dimenziju, verujem da niko ne bi uocio razliku. 

Uvek se setim dimenzije novog Captura/Scenika sa R18 cije gume kostaju pravo bogatstvo zbog nestandardne dimenzije (215/55/18)

 

Niko ne brani da, ako procenis da ce te na duze izaci mnogo za kupovinu guma (bilo AS ili sezonske) predjes na nizu dimenziju tj R16. 

Ne bih dao neku znacajnu prednost Klebera u odnosu na BFG, koja ti prva ii jeftinija padne pod ruku, kupio bih. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011 , kupi jeftinije ukoliko si sveo izbor na te. »BF Gudrič G-grip ol sizon 2« je ista guma kao »Kleber Kvadrakser 2«, samo imaju različite nazive. Identične su im i zimske novije generacije (one su vrlo dobre). A razlike na testovima potiču od različitih serija, izmene uslova, greške merenja, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ISV_01 said:

Generalno jedan od razloga sto nisam uzeo 18 felne.

Gledaj ovog strucnjaka sto se sad kur*i sa pricom o 18'' felnama. A jedva ga, posle par godina, nagovorismo da skine one celicne pomocne tockice i ratkapne (koje Bravo bukvalno pojede) i predje bar na 17'' :P .

Gresis sto se tice cene 17'' i 18'', tako da si mogao slobodno da uzmes veci tocak, ako je samo to bilo presudno. Ta primetnija razlika u ceni je bila davno, pre 15 godina kada su cak i 17'', a kamoli 18'' tockovi bili poprilicna egzotika. Secam se kada sam tamo 2007. gledao za Stilo Blade 17'' felne - npr. Michelin u fabrickoj 215/45/17 dimenziji je bila oko 200 EUR po komadu. Tako da su tockovi bili ozbiljna investicija, jos na nizi standard (samo Blade felne su bile oko 500 EUR, znaci ceo komplet 1300 EUR, kao ceo Stilo danas :D).

U prosloj deceniji su 17'' tockovi za Compact klasu postali standard, maltene kao 15'' u to vreme. Tako da su se 225/45/17 izdvojile kao vrlo cesta (a samim tim zbog velike ponude) i jeftina dimenzija. Danas npr. za cenu jedne premium 17'' u to vreme (nije bilo kvalitetnih, a jeftinih solucija), skoro da mozes da uzmes ceo komplet od 4 komada vrlo dobre Sava Intense UHP2.

Isto vazi i za 225/40/18. Razlika izmedju tih dimenzija 17'' i 18'' je danas vrlo cesto samo u par stotina kinti, pogotovo u nekim mid-range brandovima. Toliko da razliku mozes da pokrijes vec samo montazom/balansom na nekom jeftinijem mestu.

Ono gde se razlika najvise primeti je visina boka gume i udobnost. 225/45/17 je visoka 10.1 cm i pumpa se na pritisak od 2.3 Bar. Dok je 225/40/18 visoka 9 cm i pumpa se na 2.6 Bar. Sirina ostaje ista ali se dobija direktnija i na nasim oranicama neudobnija voznja. Konkretno na Nuova Bravu, fabricka 18'' felna jeste sira pola cola, ali ima i od 4 do 9 mm manji ET (uvucenija).

3 hours ago, ISV_01 said:

Uvek se setim dimenzije novog Captura/Scenika sa R18 cije gume kostaju pravo bogatstvo zbog nestandardne dimenzije (215/55/18)

Zar nije na njih isla i ona jos ludja dimenzija 195/55/20 ? Kada sustizes novi Scenic, u oci prvo upada bas uzak tockic za toliki auto. A sa strane gledano ogroman :D .

Neko je skoro pisao da su i te gume prilicno pojeftinile. Tipa premium 110-120 EUR, Riken i sl. za 75 EUR.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

Gledaj ovog strucnjaka sto se sad kur*i sa pricom o 18'' felnama. A jedva ga, posle par godina, nagovorismo da skine one celicne pomocne tockice i ratkapne (koje Bravo bukvalno pojede) i predje bar na 17'' :P .

Gresis sto se tice cene 17'' i 18'', tako da si mogao slobodno da uzmes veci tocak, ako je samo to bilo presudno

Ja lepo rekao da se covek pruza koliko je dugacak. Obzirom da sam r17 kupio jos pocetkom prosle godine a gume 9M kasnije, mislim da je sasvim dovoljno receno o finansijskoj konstrukciji i planovima, a kamoli R18 da sam uzeo. Pri tome aludiram na kvalitetnu gumu koja bi isla na takvu felnu (srednja klasa). Koliko kosta AS guma za R18 poput Kleber, Fulda, Hankok mislim da su oko 90-110e onako po mom secanju. Ja to nisam mogao priustiti u tom momentu ni sa r17 a ni sa 18' pa se kupilo se sta se imalo. 

 

Da, isla je i 20' felna na Scenika, tacno, na nju sam mislio. Glupost od felne i robija za gume kad se pojavila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, ISV_01 said:

Koliko kosta AS guma za R18 poput Kleber, Fulda, Hankok mislim da su oko 90-110e onako po mom secanju. Ja to nisam mogao priustiti u tom momentu ni sa r17 a ni sa 18' pa se kupilo se sta se imalo. 

Nemoj pogresno da me razumes ;) , posto moja prica uopste ne ide u tom smeru.

Samo ti kazem da pogledas razliku u ceni izmedju 225/45/17 i 225/40/18 i da ces se iznenaditi koliko je mala za prilicno modela. A prica je pocela od konstatacije da 18'' kostaju kao Svetog Petra kajgana.

Evo ti primer za letnje, za koje znam napamet - pomenuta Intensa UHP2 ti je u 225/45/17 (Y brzinskom i 94 tezinskom indeksu) oko 7100 din.

A 225/40/18, isti model, 7400 din. Hocu da kazem da solidne nove gume tih profila nikada nisu bile jeftinije. Da ne pricam sto je danas konkurencija daleko veca, pa moze da se bira za svaciji dzep. Na period trajanja guma, razlika je zanemarljiva da je steta to ne iskoristiti cak i za premium gume, ako se nekome vec svidja ili planira 18''.

Da ne pricam sto cesto same 18'' felne budu jeftinije nego 17'', jer dosta ljudi nece da vozi 40 profil.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan To stoji, cenovne razlike su do 1000-1500 i za AS gume po komadu kod recimo istih proizvođača. Pogrešno sam protumačio post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo interesantan test - normalne i eko/elektromobilne gume Kontinentala, Mišelina i Nokiana jedne protiv drugih plus par tipičnih savremenih turističkih iz višeg segmenta. A tu je i Petlas. Rasprostranjena dimenzija, 205/55 R16.

 

https://www.tyrereviews.com/Article/2022-ViBilagare-Eco-and-Regular-Summer-Tyre-Test.htm

 

Naročito mi je interesantan Mišelin Primasi u 4 i E-Primasi varijantama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da podelim sa Vama epilog u vezi letnjih guma koje su stigle sa Tipom, Gudjir eff. grip 205/55/16 proizveden u Turskoj. Svojevremeno sam rekao da su otišle dalje, tačnije dedi, ocu moje bolje polovine. Kako mu je letnji Mišlen došao u ćelastone fazu a ove moje su fabrička norma za njegov Pasat B6 rekoh da spojim ugodno i korisno, pomognem tastu i rešim se viška. Gume su prešle manje od 4000 km prezimile su na suvom i... Pre par nedelja ih montirao i utisci su, citiram: "Bog te j**o koji plastikaner, jel' to iz Trajala?", "Auto je tako tvrd i skače kao jarac, dobro da nemam kamen u bubregu garant bi se pokrenuo" Nakon opaske da guma na auto-putu drži lošije od pomalo ćelavog Mišlena žena me prostreli pogledom u stilu "Ovakvog čoveka si hteo da ubiješ?", kao da sam ja montirao gume u fabrici na Tipa. Elem deda hoće da ih pod hitno menja. Inače da ne mislite da je on baš potpuni bezveznjak, vozi nekih 52-3 godine, radni vek je proveo za volanom po raznim osnovama i zaista nema šta nije vozio u svojoj karijeri. Možda malo živopisno iznosi svoje mišljenje ali...

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je prvo bilo što sam ga pitao, beše 2,2 napred 2,3 nazad

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...