Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Tigar winter1 je odlična guma, vozio sam je 3 sezone na Stilu 195x65xR15 i bio zadovoljan. Sada sam ipak uzeo Conti TS850 iste dimenzije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da unesem jos malo (ne)dokazanih tvrdnji. Mislim da se sire gume vise klizaju... evo zasto:

 

Prosle zime sam iznajmljivao sanke na Zlatiboru. Kako je bio veliki izbor prvo nisam znao koje da uzmem, pa sam trazio najkvalitetnije, da bi se mogao i ja poneki put spustiti sa njima... kako imam 90 kg preporucili su mi jedne napravljene od varenih okruglih cevi. Sta da kazem, crk'o sam dok sam ih odvukao na brdasce. Sednem na njih, probam da se spustim... nece da krenu... gurnem jace... krenu 1-2 metra i stanu. :sick:

 

Vratim ja njih i uzmem plasticne sa sirokim metalnim limovima, koje imaju ravnu podlogu, a ne u obliku cevi...  Eeee, sa njima sam prelazio i po 50-tak metara na istom mestu gde sam sa okruglim (manjom povrsinom) mogao samo par metara. :w00t: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al' ko je tezi dalje stigne... :)

(na sankama)

 

"prevedeno" na automobile, tezi automobili ce se vise klizati od lakseg... tj. trebalo bi onda na teze automobile staviti jos uze gume nego na lakse? ...sta cemo sad? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korektan primer Ata, ali ispod tebe je cvrst materijal (cev, plastika), a guma je naduvana, tj. menja formu pod tezinom i to tako da zauzima istu kontaktnu povrsinu za datu velicinu/pritisak.

vise o tome

 

Reli gume su po pravilu sa "ekserima"  i to je druga prica jer se ekseri ne mogu deformisati.

Dakle, ove standardne gume imaju istu povrsinu kontakta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad krenete tako da ga komplikujete, kakva fizika kakvi bakraci

 

stavis gume za koje imas pare i voznju prilagodis uslovima na putu ( za nase puteve su potrebne gusenice ) jer sa 100 na sa ni jedan auto ne moze da ne sleti s` puta kad se naglo stisne kocnica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam u Segedinu pazario 4 Cormoran snowpro2 za 238eura. kod nas su oko 10.000din komad.

Koja je razlika između ove dve gume?

kormoran_vintera.jpg kormoran.jpg

Tigar Wintera

Kormoran Snowpro B2 M+S

Obe su proizvedene u Srbiji i koliko sam video u Mađarskoj identične kao i na slikama.

Valjda će da proradi postimage.

Na reliju koriste dosta uže gume za sneg u odnosu na gume predviđene za asfalt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad krenete tako da ga komplikujete, kakva fizika kakvi bakraci

 

stavis gume za koje imas pare i voznju prilagodis uslovima na putu ( za nase puteve su potrebne gusenice ) jer sa 100 na sa ni jedan auto ne moze da ne sleti s` puta kad se naglo stisne kocnica

Bas tako! Sve sto nam se u voznji desi,a zimi pogotovu,zavisi pre svega od nas vozaca,tehnicke ispravnosti vozila,uslova puta...I naravno-drugih ucesnika u saobracaju,jer dzabe sam ja sve uradio ispravno,kad neka budala ide direktno na mene! A gume,AKO su nove,adekvatne za vreme kada se koriste-nemaju ni 10% uticaja na voznju,i ono sto se desi.Pogotovu za nedaj Boze! Problem je u tome sto mnogi ne koriste adekvatne pneumatike zimi (stave M+S,i misle da je zimska),cak i polovne i posle kazu kako guma nije dobra,i sl.Tada je zaista problem u gumama,i taj procenat ide i preko 80%.Inace,sa ful gumama,nema razlike koju god da stavite (ponavljam samo NOVU).Sve ostalo je sugestija,i subjektivan osecaj,jer ono sto je za nekoga bucno,za drugoga nije,sto je nekome malo duzi trag kocenja po mokrom,za drugoga je OK.I jos nesto: Ne ponasa se svaka guma isto Stilu,Meganu ili Astri,sto jos jednom ukazuje na to da se sve svodi na cenu,dobru reklamu,testove koji cesto budu naruceni,a ne na stvarne kvalitete!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S znaci mud+snow, blato+sneg, dakle to je zimska guma. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S nije zimska guma,OSIM ako pored te oznake,ili bilo gde na gumi,ne stoji i pahuljica.SAMO tada je to bas zimska guma,i ja sam to u brzini zaboravio da napisem! Ako te oznake nema,onda se ona moze voziti i leti,pa mu u neku ruku dodje zimsko-letnja guma.Inace,nije strogo zimska guma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeste nekad stavili jednu zimsku gumu, npr Tigrovu Winteru i jednu MS jednu pored druge i uporedili ih ? :) Wintera je barem 50% mekša i moguće je savijati šaru ako je velika prstima bez napora. Zbog toga će i ležati mnogo bolje po snegu od MS gume, ali će je i temperature od 10 stepeni bukvalno sagoreti. Dok je MS malo mekša od letnje, taman tolko da podnosi sneg i blato, odakle joj i naziv, ali ne toliko meka da se topi kada temperatura pređe nekoliko stepeni iznad nule. Mada sam ubeđen da bi i ove moje MS posustale na malo većem snegu, ali šta da se radi, moraće Stilo ovu zimu da istera sa njima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Continental sajtu pise da je ta pahuljica znak koji je u skladu sa Americkim propisima, tj da je stavljen na gumu zbog njihove regulative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ce ga vise znati sa tim oznakama,kao da su tu samo da nas zbune,jer vidim da je negde tretiraju i kao zimsku gumu (zbog tog S-snow,u nazivu),negde kaze da mu fali pahuljica,koja je upravo sinonim za zimsku gumu...te,nema bas taj sastav kao zimska (% silike),ali moze da se koristi ispod 7 C...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam vise sta da mislim sa tim oznakama...ali iz nekog mog iskustva,rekao bih da je oznaka m+s zimska guma. Ali eto,pojavljuje se na netu da nije tako. A opet,mislim da je to samo zbog reklame. ;)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S oznaku mogu da nose sve gume koje imaju otvorenost šare barem 40% (šta god im to značilo). Dosta guma iz Amerike i sa istoka nosi ovu oznaku, iako se na prvi pogled vidi da je guma klasično letnja, uz to još i HP. Pahulja nas razrešava svih dilema.

 

Sve je dobro dok M+S ne počnu da krste kao skraćenicu za "mokro plus suvo", kako sam čuo od jednog vulkanizera... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S znači blato i sneg, ali to ne znači da je zimska guma. To znači da je minimum 40% površine gume u kanalima, tj. šarama. Dakle, M+S može biti i "All season" tj. guma za sve sezone.

Zimska guma ima oznaku planine i pahiljice, i uvek je M+S

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kad su sa pahuljicom,znaci strogo zimske,cesto sa njima bude problem na mokroj podlozi,kada nema snega.Ja sam svojevremeno na Marei,(gume bile na njoj kada je stigla iz Italije) sa Semperit zimskom gumom-ne pamtim model,imao problem svaki put kada malo jace dam gas po mokrom,ili jace zakocim.Proklizavala je kao da ima 2mm saru,ili je zadnja vuca,pa je laksi na toj osovini.A po snegu PERFEKTNA-kao da sam vozio po suvom! Nikako dva dobra zajedno,jer zima nije samo sneg,vec svi moguci uslovi ispod 7 C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kod nas su uglavnom dominantno bas ti uslovi ispod 7 C (tj. bez snega), tako da su sve karakteristike bitne. Za mene pogotovo pomenuto ponasanje na mokrom asfaltu.

A za MS i ja imam isto saznanje kao sto kolege rekose, 40% otvorenosti sare.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluju ok. Cena - onako, pristojna za tu malo redju dimenziju.

Mogao bi možda da sačekaš mesec, dva da još malo padnu cene letnjih ako ti nije hića, ali zbog te dimenzije pitanje je kakav ćeš imati izbor :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledam mishelinke da uparim sa moje 2, trenutno na oglasima se vrte 3 para (mada vec duze vreme se vrte) za 50, 60 i 65 eura par... mada mogu i 195/65 da prodju... nije mi hitno, videcu, ali volim da ih imam i uglancam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

upravo tako, eno isto na oglasu, za 25 eura komad, ali pajser nije stavio ni koji je DOT, ni dubina sare, samo neke slike prljavih guma a pise u extra stanju... automatski takvim oglasom odbija kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mog 500L danas pazario 205/55/16 Nokian WR A3, DOT 3913, 10.400 komad. Da li sam dobro prosao?

Na proslom autu sam bio prezadovoljan sa GY UG7+, sad me za Nokian prelomilo sto jako dobro prolazi na ADAC testovima.

Sent from my Desire HD using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...