Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

U Uzicu su, verovali ili ne, u deficitu taksisti. Znam ljude koji imaju po nekoliko automobila u taksiju, ostane pristojna zarada i za vozaca i za vlasnika kola. 
Sto se tice guma, vozio sam malo vise tvingo po snegu, definitivno se bolje koci po snegu sa GY Vector4season gen2 nego sa Michelin CC. Jeste da je velika razlika u atomobilima, V4S je na tvingu 195/50/15, a CC na tiguanu 235/55/17. Laicki, cini mi se da bi trebalo da bolje koci masivniji auto tj da manje kliza (dajte misljenje), ali mi se mnogo brze, lakse i cesce pali ABS na tiguanu nego na tvingu. Tvingo moram vise da zaletim da bi upalio ABS. V4S se vise ukopava u sneg. Svakako je sara na V4S vise zimska nego CC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 3 dana, posle voznje na obilaznici Borca-Ovca... Zadnji pneumatik sa suvozaceve strane ispustio dusu posle 2 veceri :(

Ofc, klin se neki zabio, opravio u auto servisu Mihajlovic preko puta kineza (inace su ok), cepovao i od onda pritisak ne mrda. 

 

Sto mrzim... Novi pneumatici a onda ih krpim :(

 

Sto se ostalog tice, sem sto 225 vise baca stroke, sve ok. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah, potpuno ista situacija pre nedelja. Mišlen CC2 zadnja desna. Pustila na jutarnjoj turi do posla. Zamena točka po mrazu, da rodiš mečku malo me nije infarkt lupio. Kasnije guma čepovana, zabila se neka oštra crna plastika dužine oko 3 cm. Sistem za praćenje pritiska je izbacio samo poruku da se proveri pritisak bez da locira na kom točku je problem.

Inače @Ivan je svojevremeno pominjao da u alatu treba da postoji plastična crvena vođica za montiranje naplatka, ubih se da je nađem u mraku. E u Tipu nje nema kao dela alata. Postoji stara dobra čelična vođica na dobošu, kako je krenulo verovatno ću utvrditi stanje i napred.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Zakeralo said:

@Ivan je svojevremeno pominjao da u alatu treba da postoji plastična crvena vođica za montiranje naplatka

Imalo ranije, nisam zagledao u zadnje vreme. Odlicna stvar, taj dodatni klin (metalni, ne plasticni ;)) je izuzetno koristan da lako okacis alu felnu tokom montaze. Posto kod njih cesto nema dodatne rupe na felni, samim tim ni vodjice usrafljene u glavcinu kao kod celicare. Pa se ovaj klin usrafi na mesto brezona, felna okaci na njega, fiksira ostalim srafovima i onda on skine i zameni brezonom. 

Korisna stvar je i ova plasticna ekstenzija, za lakse pocetno usrafljavanje brezona rukom:

On 3/20/2021 at 4:20 PM, Ivan said:

IMG_20210320_140026.thumb.jpg.1041f83be5dbf74a7953cf9e0a423194.jpg IMG_20210320_141224.thumb.jpg.8cef779d6112731b40c6bcbdb7e88cfb.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

E, vidiš mala pi*darija je da je čelik samo rezerva ostale 4 su alu.

 

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem pojma, nije bila velika rupa a i ne se razumem u vulkaniziranje auto pneumatika... Da je za bicikl lako bi ja to... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni, nije lose u gepeku imati one "injekcije" :) za krpljenje, set od 5 komada je par stotina kinti. Ako u putu natrcis na neki sraf ili nesto sitnije, vrlo lako mozes da okrpis i sam za nekoliko minuta bez skidanja tocka i nastavis dalje. Svakako daleko bolje nego ona glupost od Fix&Go, sa kojom use*es i unutrasnjost gume, felnu i ventil. Uz rezervni tocak (bar copavac) si onda miran, a pumpa i manometar su valjda podrazumevani deo opreme svakog entuzijaste :) .

 

0535881_w.thumb.jpg.b38af9438fece9229d189d5253bc7d93.jpg set-alata-za-popravak-guma-visbella-5a917793764b0b7e48849d6a4062959d.thumb.jpeg.e1df293e8cf40b686da8c63407924d51.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Time je i krpio ako se dobro secam, a od opreme... Pricas sa terencem. Bolje da ne znas sta sve imam u gepeku.  

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto onda, terenac, ne zakrpi sam, za cca 80-90 kinti :P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na minusu, pod Covidom i jos koliko toliko svez od operacije ne bi da se cimam ako ne moram :P Nemamo svi garaze i ususkana parking mesta :P

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2022 at 9:35 PM, dach@ said:
[mention=19651]ISV_01[/mention]
 zar nije bilo bolje da se guma zalepi iznutra kad je već nova

Jeste ali se to ne praktikuje, a i ovo cepovanje se pokazalo skroz ok :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto i meni zadnja desna krenula da ispusta polako posle nekih mesec ipo dana voznje. Prijavljuje mi senzor da je pritisak manji, ja naduvao, posle par dana opet opao. Na kraju je esker bio. Cepovali lagano, nego steta jer su nove gume, nemam ih ni 2 meseca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Ivan said:

Po meni, nije lose u gepeku imati one "injekcije" :) za krpljenje, set od 5 komada je par stotina kinti. Ako u putu natrcis na neki sraf ili nesto sitnije, vrlo lako mozes da okrpis i sam za nekoliko minuta bez skidanja tocka i nastavis dalje. Svakako daleko bolje nego ona glupost od Fix&Go, sa kojom use*es i unutrasnjost gume, felnu i ventil. Uz rezervni tocak (bar copavac) si onda miran, a pumpa i manometar su valjda podrazumevani deo opreme svakog entuzijaste :) .

 

0535881_w.thumb.jpg.b38af9438fece9229d189d5253bc7d93.jpg set-alata-za-popravak-guma-visbella-5a917793764b0b7e48849d6a4062959d.thumb.jpeg.e1df293e8cf40b686da8c63407924d51.jpeg


Imam. Otkad je u gepeku, prestale da se buše gume, samim tim već završava posao. 
 

Ja naručio sa AliExpress nešto smešno koštalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i pored rezerve to imam već godinama i do sada sam 3 gume zakrpao sa tim. 

Dva puta u inostranstvu pa vidite kolika je korist od toga. Jedino sam imao problem sa letnjom gumom. Vijak se zabio kroz najdeblji deo šare a ja iznemogao od korone. Nisam imao snage i morao sam skinuti gumu. Tada sam pošteno isavijao taj kineski komplet ali je obnovljen sa kvalitetnijim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U gepeku imam rezervni tocak, fabricki set za krpljenje sa kompresorom, sprej za krpljenje i ovaj set za cepovanje
Set za cepovanje sam samo jednom koristio ali je neko kinesko sranjne koje se odmah iskrivilo ali je zavrsilo posao uspesno.
Nikakvi setovi za krpljenje ne menjaju rezervni tocak ako neka rupa iskrivi felnu i po meni je obavezan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam neki dan dizao auto na dizalicu, vadio rezervni...
Nisam znao za čega ta plastika .
Prednja leva se pocepala u gazećem području 4-5cm nije bilo mogućnosti popravke. Verovatno sam ranije negde nagazio na nešto oštro.
Rešenje kupovina jedne gume, razlika u šari u odnosu na desnu je 0.8mm... Srećom pa su obe stajale pozadi i nisu uopšte potrošene za ove dve godine.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bit 

 

Zvanicno pismo foruma, po pravilniku, je latinicno. Vidim da inace pises latinicom, verovatno ti je samo ostala tastatura na drugom pismu, pa eto molba da promenis, za ubuduce. :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko negde naleti na povoljne kineske Royal Winter (Royal Black), neka ne zazire.

Gume su skroz OK. I po snegu, i po mokrom, i po suvom. :thumbup: 

Za celu ovu zimu samo mi se u par navrata "javljao" ESP, i to kad sam namerno preterivao sa gasom po brdskom putu, prekrivenim snegom i ledom, na oko -5.

Znači drže dobro, tihe su, jedino što su malo gickave, al' tome sigurno doprinosi i to što su krofnaste balonke 195/65 R15. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove gume moraju da se „uhodaju“, inače proklizavaju!

 

stare_nove_gume.jpg.bf5deaeffeec674337c25a1b4c623250.jpg

 

Ako ste koristili iste gume 5-6 godina, pa kupili sve 4 potpuno nove i to još neke kvalitetnije - shvatamo da je teško suzdržati se od toga da ih odmah testirate oštrom vožnjom.

Kako drugačije proceniti koliko bolje se auto ponaša sa novim nego sa starim gumama? Nažalost, ovo ne samo da nije preporučljivo, već može da bude i opasno.

Razlog? Potpuno nove gume su bukvalno „klizave“.

Stvar je u tome da one treba da pređu određenu kilometražu da bi počele dobro da drže asfalt.

Ovo nije nikakav mit ili „navika“ iz prošlosti kada su se gume pravile od nekvalitetnije smeše ili bilo šta slično.

Proizvođači pneumatika savetuju da se nakon montiranja novih guma vozi veoma pažljivo, tako da po tom pitanju nema nikakve dileme.

 

Koliko pažljivo treba da vozim sa potpuno novim gumama?

Zavisi od slučaja do slučaja - od vašeg uobičajenog načina vožnje, snage automobila, samih guma… Mnogo je faktora u igri, pa na samom vozaču ostaje da proceni do koje granice sme da ide.

U svakom slučaju – treba biti pažljiv sa novim gumama.

 

Nikad ranije nisam čuo da gume moraju da se „uhodavaju“?!

To što niste čuli nikad ranije, ne znači da to nije potrebno. Mi smo pominjali to npr. u tekstu „Sve što sam želeo da znam o gumama“.

Neki proizvođači daju upozorenje i savete po ovom pitanju, a neki tu problematiku jednostavno ne pominju – možda smatraju da će većina vozača jednostavno ignorisati savet da nekoliko stotina kilometara treba da voze pažljivo, pri čemu takva „priča“ može da ima i negativan marketinški uticaj.

 

Koji su konkretno razlozi za ovo upozorenje?

Novi pneumatici imaju površinski sloj koji treba da se skine pri umerenoj vožnji. Tek tada dobijaju svoje pune karakteristike – ovaj period „uhodavanja“ može da potraje i više stotina kilometara.

 

Koliko dugo treba da se „uhodavaju“ nove gume?

Nekoliko stotina kilometara. U početku treba da budete najpažljiviji, a postepeno kako gume „sazrevaju“ i kako se vi navikavate na njih, možete sve više da se vraćate na svoj uobičajeni stil vožnje.

Na primer, Continental savetuje da se pažljivije vozi prvih 800 kilometara (izvor). Možda deluje suludo da gume treba da se uhodavaju skoro 1.000 kilometara, ali ne zaboravite da je to samo savet kako biste bili što bezbedniji na putu.

Ne postoji precizno određena granica nakon koliko kilometara su gume „uhodane“. Kao što smo već napisali, na čitavu priču oko „uhodavanja“ utiče mnogo faktora.

 

Kako da „uhodavam“ nove gume?

Ne morate da primenjujete nikakvu specijalnu „taktiku“. Jednostavno vozite pažljivije i nežnije.

a)   Nežnije kočite (pratite saobraćaj da biste na vreme mogli blago da usporite)
b)   Laganije ubrzavajte
c)   Sporije i pažljivije ulazite u krivine
d)   Izbegavajte vožnju visokim brzinama (ukoliko možete, naravno)
e)   Ostavljajte veću distancu u odnosu na vozila ispred vas (mada smo svesni da često drugi vozači odmah iskoriste tu priliku da se ubace u tu prazninu, ali učinite šta možete)

 

Detaljnije objašnjenje

Ne želimo da vas opterećujemo detaljima, ali ovo je suština:

a) Lubrikant - da bi se nakon procesa proizvodnje guma što lakše izvadila iz kalupa koristi se silikonski lubrikant (podmazivač) koji sprečava slepljivanje. Taj lubrikant ostaje na gumi sve dok se ne potroši taj površinski sloj gume. Ne može da se ukloni brisanjem ili na neki sličan način, osim fizičkim uklanjanjem površinskog sloja gume.

Nije u pitanju samo ovaj lubrikant, već je i sama površina gume zbog procesa proizvodnje takvih karakteristika da je „klizava“. To znači da bi i bez lubrikanta nova guma lošije držala put u odnosu na gumu koja je već prešla npr. 500 km.

b) Dublja šara u odnosu na stare gume - razlika u dubini šare između novih i starih guma ponekad može da bude prilično velika. To može da dovede i do subjektivno drugačijeg osećaja u vožnji i do malo sporijih reakcija automobila na okretanje volana.

Ovo može da bude znatno primetnije kada je reč o zimskim gumama sa dubokom šarom, naročito kada se vozi pri visokim temperaturama kada je guma mekša nego pri nižim temperaturama ili se guma zagreje zbog oštrije vožnje.

Moramo da uzmemo u obzir i subjektivni osećaj vozača, kao i to da sam vozač mora da se navikne na drugačije ponašanje novih pneumatika.

Tu su još i neka sredstva koja se nakon proizvodnje nanose na gumu kako bi se guma zaštitila od raznih negativnih uticaja pre prodaje krajnjem korisniku, ali to već zavisi od proizvođača do proizvođača. Podsetimo se, i guma koja stoji u skladištu ili prodavnici vremenom gubi prvobitne karakteristike zbog uticaja kiseonika, ozona, itd.

 

Kočenje sa ABS-om i bez ABS-a

Kod automobila bez ABS-a lakše će doći do blokiranja točkova kada su u pitanju nove gume, a to blokiranje može da „skine“ određeni sloj gume, što nikako nije poželjno. Stoga treba biti još pažljiviji prilikom kočenja kod automobila bez ABS-a.

 

Zaključak

"Uhodavanje" može da traje i znatno kraće, odnosno može da se obavi tokom znatno manjeg broja kilometara u zavisnosti od podloge (grublji asfalt će brže skinuti „problematičan“ sloj), stila vožnje (agresivnija vožnja će brže skinuti „klizavi“ sloj), broja krivina i skretanja...

Uglavnom - ako je reč o potpuno novim gumama, kako kilometri budu prolazili gume će sve bolje držati asfalt, a i vi ćete se navikavati na drugačije ponašanje vozila na putu.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...