Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

On 12/25/2021 at 9:08 PM, guzva said:

Zovi delmax stigla im nova garnitura klebera.

Sad sam zvao - nemaju :( 

 

Bice Nexen verovatno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A BFG? Takođe, Sava i Barum nisu bolje od Neksena, ali verovatno ni primetno lošije.

 

https://www.internet-prodaja-guma.com/sava-225-50-r17-eskimo-hp2-98v-fp-xl-532510.html

https://www.internet-prodaja-guma.com/barum-225-50-r17-polaris-5-98h-xl-fr-541349.html

 

Dodao bih tu i Falken, ali on cenom ulazi na teritoriju Klebera; upravo mi to ne paše kod Neksena - za malo veću sumu je ponuđen konkretniji Kleber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BFG mi je skuplji od Klebera za tu dimenziju, sto mi ne odgovara bas...

 

Kleber je best buy ali ga nema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat a sto nisi isao na Savu? Jeftinija od Klebera a skoro isto dobra, opravdava ulozeno. 

Ja sam uzeo Kleber na nagovor ljudi ovde, ali sam skontao da sam i sa Savom mogao slicno proci (bila razlika oko 2000-2500 po gumi u ceni).

Jedino sto sam primetio je da je Sava jos meksa od Klebera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legitimno pitanje skroz. Mogao sam i Savu ladno…

 

Sta ja znam, dobio sam solidnu cenu za Nexen, cuo sam par licnih pozitivnih iskustava, internet je isto dosta pozitivan prema toj gumi… i najvaznije…. IMA “SPORT” U IMENU default_lol.gif

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jedino Savu ne bih uzeo,nešto im rade na skladištu, puno ih je nekako uvijeno ...žale se ljudi...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, horvat said:

Utisci posle pipkanja gume : lepljiva, srednje mekani bokovi, dot 2421 :D 

Ti si baš "taktilan" tip :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza jasno je to meni, nemam dilemu dal sam pogrešio ili ne, guma je odlična za te pare.

Više je post bio u fazonu da sam mogao proći tipa 8k jeftinije i da uzmem Savu koja bi mi isto vršila posao (odnosno za 3 klebera 4 save).

A sa savom imam odlično iskustvo, doduše na slabijem i lakšem autu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaustavni put: Koliko se razlikuju benzinci ili dizelaši od električnih automobila?

 

suzuki-jimny-830x0.jpg.841b06e4e527c910bd110397b89e7dd1.jpg

 

Kod teških električnih vozila mora se raspršiti više kinetičke energije, ali, sa druge strane, nisko težište vozila obezbeđuje dobra svojstva kočenja.

 

Dužina zaustavnog puta automobila može da se značajno razlikuje u zavisnosti od raznih faktora.

Na primer, u testovima nemačkog auto-kluba ADAC, ukupni pobednik, Porsche 911, zaustavio se od 100 km/h do nule nakon 30,9 metara, Suzuki Jimny je u tom trenutku još jurio 56 km/h i zaustavio se tek nakon dugih 45,2 metra, piše Revija HAK.

ADAC je ocenjivao rezultate ispitivanja kočnica 396 vozila. Automobili sa sportskim gumama pokazali su se najbolje jer, osim kvalitetnih kočnica, imaju i veću površinu pneumatika za kočenje.

Porsche 911 i BMW M5, koji su bili uverljivi na testu, standardno izlaze iz fabrika na Pirelli P Zero gumama. Seat Leon ST Cupra R i Audi A7, koji su na putu u različitim modelima Michelina Sport Pilot pneumatika, pokazali su takođe slično dobre rezultate.

Ulogu guma objašnjva primer modela Hyundai Kona Electric, koji je koristio Nexen gume (model N Fera SU1) i zaustavio se za 40,3 m, ali je nedavno počeo koristiti Michelin Primacy 4 pa mu sada treba samo 36,1 m.

Sa druge strane, vrsta pogona ne igra bitnu ulogu. Vozila na električni pogon koče gotovo jednako dobro kao i benzinci ili dizelaši. Automobili sa SUS motorima imali su prosečan zaustavni put od 35,6 metara, plug-in hibridi 36,2 metra, a čisto električna vozila 36,0 metara.

Kod teških električnih vozila mora se raspršiti više kinetičke energije, ali, sa druge strane, nisko težište vozila obezbeđuje dobra svojstva kočenja.

 

Preuzeto sa: telegraf.rs

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo zavisi ustvari od ,,softvera'' za upravljanjem el.motorom, ako su uspeli dobro da ga podese, pomaže kočenju. Kod SUS motora dok ne obori obrtaje on odmaže kočenju.

Nisam mnogo u OFF-u.

Elem članak sam prosledio zbog konstatacije da je kod NEXEN guma zaustavni put 10% duži, što i nije malo!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je, Mićo, jedna taraba za babu :D 

 

U nekim testovima Auto Bild-a, razlike u kočenju pri 100km/h se između srednje i visoke klase mere u par metara ali cenovni rang sigurno nije u 1-2 crvene, što mi je sasvim opravdano imajući u vidu da uzimam jeftiniju gumu od premium klase. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za koje vozače gume za sve vremenske prilike predstavljaju dobru opciju?

 

gume 04.jpg

 

Mada su najčešće sertifikovane ''M+S'' oznakom i snežnom pahuljom unutar kontura planine sa tri vrha na bočnom zidu, gume za sve vremenske uslove nisu isto što i namenski zimski pneumatici.
Neko će s pravom pitati, u čemu je sada razlika između guma za ''sva godišnja doba'' i guma za ''sve vremenske uslove''?

 

Stvar je u tome što su ''All-Season'' gume odavno prisutne pre svega na američkom tržištu, da bi se taj termin u međuvremenu odomaćio u Evropi, ali se zapravo odnosi na gume za sve vremenske uslove. Do koje mere je ova terminologija usvojena na Starom kontinentu, jasno pokazuje to što mnogi proizvođači pneumatika svoje proizvode na evropskom tržištu nazivaju ''All Season'', kao što je slučaj sa novom Tigrovom gumom, primera radi. U Americi ''All-Season'' gume u velikoj većini slučajeva nose ''M+S'' oznaku, ali ne i zimsku pahulju, jer njihove ''All-Season'' gume nisu predviđene za upotrebu u tipičnim zimskim uslovima.

 

gume 03.jpg

 

Dakle, jasno je da postoje razlike između guma ''za sva godišnja doba'' i onih za ''sve vremenske prilike'', a da bismo razumeli te razlike neophodno je da se osvrnemo na prošlost. U evropskim zemljama zakon već duže vreme nalaže korišćenje zimskih pneumatika tokom zimskog perioda. Te gume su označene snežnom pahuljom unutar kontura planine sa tri vrha. Samim tim, u Evropi je dugo vladala norma posedovanja dve garniture pneumatika, s tim što zimske koristimo od novembra do aprila (generalno).

 

Međutim, u poslednje vreme, proizvođači pneumatika su razvili gume koje se i na Starom kontinentu mogu koristiti tokom čitave godine, uključujući i zimske mesece. Na taj način je rođen pneumatik za sve vremenske prilike, koji se češće naziva ''All-Season'' ili ''za sva godišnja doba'', mada, kao što smo naveli, radi se o drugačijoj stvari. Gume za sve vremenske prilike su sertifikovane za upotrebu u zimskim uslovima, što pokazuje oznaka u vidu snežne pahulje (3PMSF sertifikat). Dakle, gume za sve vremenske uslove su kreirane tako da pruže zadovoljavajuće karakteristike tokom cele godine, kako na suvim, tako i vlažnim putevima. Na  snegu, one funkcionišu bolje od guma bez dotičnog sertifikata, u isto vreme zadržavajući solidne performanse tokom prolećne ili letnje eksploatacije. Nadamo se da smo na ovaj način rešili nešto što praktično već par decenija zbunjuje vozače. Dakle, ''All-Season'' gume su namenjene prvenstveno onim vozačima koji žive u klimatskim područjima u kojima je temperatura previsoka za korišćenje zimskih guma. Međutim, ukoliko dođe do potrebe da se vozi po snegu ili ledu, one neće biti na visini zadatka.

 

Alternativa u vidu rešenja koje može da se koristi tokom cele godine, pojavila se pre oko dve decenije, a radi se o gumama za sve vremenske prilike, koje mi u Evropi, da ponovimo, često nazivamo ''gumama za sva godišnja doba''. One pružaju bolje prijanjanje na snegu, ali njihove performanse po hladnom vremenu nisu na nivou guma predviđenih za čisto zimsku upotrebu. Uporedimo to sa kratkom jaknom koja može da radi posao sve dok nije previše hladno i dok ne počnu da padaju sneg i kiša. Kada se vreme pogorša, neophodna nam je i adekvatna odeća. Dakle, izbalansirana opcija ipak ima svoje limite.

 

Neki industrijski eksperti smatraju da su gume za sve vremenske uslove samo marketinški trik i da nisu vredne razmatranja. Međutim, vozači tu ostaju zbunjeni, jer ''sva godišnja doba'' i ''svi vremenski uslovi'' zvuči prilično slično u suštini, zar ne? Ipak, ono što ne ide u prilog tezi spomenutih stručnjaka je da gume za sve vremenske prilike dobijaju na popularnosti i pokazuju se kao vrlo dobra solucija u praksi. Odgovor na pitanje da li se odlučiti za gume za sve vremenske prilike zavisi od brojnih faktora, na prvom mestu vremenskih uslova koji karakterišu područje u kojem se obavlja veći deo vožnje, kao i samih zahteva vozača. Ovi pneumatici poseduju jedinstvene osobine koje ih distanciraju od (američkih) guma za sva godišnja doba. Pored toga, dobar su način da proizvođači pneumatika prošire svoj portfolio, u smislu da u ponudu stave proizvod koji će određenom broju vozača sasvim odgovarati.

 

Činjenica je da popularnost guma za sve vremenske prilike raste, i da se iz godine u godinu sve bolje prodaju. Tehnologija je uznapredovala u poslednjih 20 godina, de fakto se i klima nešto promenila tako da imamo manje snežnih i ledenih dana u godini, što ove gume čini interesantnom opcijom za široku grupu kupaca.

 

gume 02.png

 

Ponavljamo, pneumatici za sve vremenske prilike nisu adekvatna zamena za namenske zimske gume, posebno ne u ekstremnim zimskim uslovima vožnje, ali su bolji izbor od američkog tipa gume za sva godišnja doba, jer za razliku od njih poseduju 3PMSF sertifikat, što znači da su testirane od strane zvaničnih institucija i odobrene za zimsku upotrebu. Testiranja premium pneumatika za sve vremenske prilike su pokazala da se njihova modifikovana smeša i odgovarajuće dizajnirana gazna površina odlično nose sa snežnom voznom podlogom, bolje nego neke namenske zimske gume od pre 10-20 godina.

 

Pneumatici za sve vremenske prilike se takođe oslanjaju na smešu koja obezbeđuje tu razliku na planu bezbednosti, a radi se o miksu dvostrukih performansi, koji je dovoljno fleksibilan da podnese temperature mnogo niže od onih s kojima može da se nosi američki tip ''All-Season'' pneumatika. Samim tim, obezbeđen je duži i kvalitetniji životni vek gazećeg sloja po toplom vremenu u poređenju sa zimskim gumama, koje kao što znamo, nikako ne treba koristiti leti.

 

Automobilski pneumatici za sve vremenske prilike mogu dolaziti sa simetričnim ili asimetričnim šarama. U oba slučaja nude solidno prijanjanje u zimskim uslovima, bilo da se radi o snežnoj, vlažnoj ili suvoj voznoj podlozi, u isto vreme održavajući nivo buke i stopu habanja na zadovoljavajuće niskom nivou. Mada ne postoji neki dominantni dizajn, proizvođači imaju različite pristupe u cilju isporučivanja najboljeg mogućeg proizvoda kupcima. Samim tim i rezultati variraju. Naime, neke robne marke su se odlučile da akcenat stave na zimske performanse, dok su drugi više pažnje obraćali na performanse po mokrom asfaltu, za vozače koji žive u područjima s dosta padavina.

 

Za koga su predviđene gume za sve vremenske prilike?
 

Postoji nekoliko kriterijuma:

  • Za one koji žive u područjima gde sneg pada povremeno i gde vremenski uslovi nisu ekstremni, namenske zimske gume ne predstavljaju imperativ. U njihovom slučaju kvalitetne gume za sve vremenske prilike rešavaju sve potrebe.
  • Za ljude koji žive u umerenim područjima, ali su blizu planinskih oblasti koje često posećuju.
  • Za sve one kojima zimske gume nisu neophodne, ali žele da se osiguraju u slučaju da padne sneg.
  • Za one koji uglavnom voze po gradu, a na duži put se upute 2-3 puta godišnje.
  • Za one koji godišnje ne prelaze više od petnestak hiljada kilometara.

Dakle, ovde imamo posla sa hibridnim pneumatikom koji pokriva potrebe vozača u umerenim vremenskim uslovima, kao i tokom zimskog perioda, ali ne i prilikom obilnih snežnih padavina i ekstremno niskih temperatura. Pokušajte da procenite koliko takvih dana imate u godini i lako ćete doći do odgovora na pitanje da li vam gume za sve vremenske prilike potencijalno odgovaraju ili ne. Na mnogo načina, pneumatici za sve vremenske prilike izvlače ono najbolje iz oba sveta. Dobijaju se više nego zadovoljavajuće performanse u letnjim, prolećnim i jesenjim mesecima, s tim što neznatni minus i ne tako debeo snežni pokrivač, ne predstavljaju problem. Pored toga, nema potrebe za zamenom guma zimi i leti i njihovo odlaganje, tako da nema opterećenja dodatnim troškovima.

 

gume u01.jpg

 

Poput zimskih, i pneumatici za sva godišnja doba imaju 3PMSF sertifikat (snežna pahuljica u konturama planine s tri vrha). Što se nedostataka tiče, oni se generalno brže troše, tako da će verovatno morati ranije da se menjaju. Ipak, treba imati u vidu da se gume za sve vremenske prilike koriste tokom čitave godine, tako da tu treba računati radne sate a ne vreme provedeno u hotelu za gume, što znači da se one realno efikasnije iskoriste, jer prosto ne stignu da ''ostare'', a mnogi vozači gube iz vida da često voze na zimskim ili letnjim gumama koje nisu istrošene, ali su im performanse značajno opale zbog starosti.

 

Rezime
Iz navedenog se može jasno zaključiti da prodaja pneumatika nije jednostavan zadatak kao što je to bilo nekada. Industrija automobilskih guma je konkurentnija nego ikada, što je dovelo do velikog broja inovacija, u šta se ubrajaju i gume za sve vremenske prilike, koje često nazivamo i gumama za sva godišnja doba, mada je razlika prethodno objašnjena. Pneumatici za sve vremenske prilike su se nametnuli kao odličan izbor za vozače koji žive u područjima u kojima vreme zna da bude nepredvidivo. Njihova rastuća popularnost jasno dokazuje da su prozvođači napravili pun pogodak u ovom slučaju.

 

Autor: Pavle Barta

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros krenuo na posao, naravno neocisceno, natrcim na kombinaciju snega i leda ispod, na jednoj jacoj uzbrdici. Vidim da je tu vec bilo prilicno klizanja i sa zimskim i uzbrdo i nizbrdo, ispred mene covek sa Grande Puntom. Dosao donekle, pokusava, te lagano, te jaci gas, levo, desno i na kraju, posle 2-3 minuta odustaje. Vraca se mileci unazad i kako je manevrisao pored mene da se okrene, vidim da je Orium/Taurus/Riken/Tigar karakteristicna AllSeason sara u pitanju. Mislim se, proci cu slicno jer je prilicno uglacano, ali da bar sporCki pokusam :D . Polako, Dunlopka uhvati na vr' gasa, ne pusta i lagano izadje do vrha. E sad, ko zna koliko su coveku bile stare gume, mojima je ipak prva sezona, 225 siroke... Cisto jedno laicko poredjenje iz prakse i sitan plus za Sport AllSeason.

Lepo su me provlacile i po onom dosta vecem ali i vlaznijem snegu pre mesec dana. Najveci "problem" u tim uslovima, sa ovim autom, mi je fabricki klirens od 9 cm. Ali izdrzi se tih par dana snega zarad uzivanja tokom ostatka godine.

Jutros preko Gazele - auto zvoni od cistog leda na putu :blink: , neravno kao po makadamu... Srecom se polako vozilo - ka NBG standardno guzva, a ka gradu su se trojica naslagali kod tobogana ka Sajmu i napravili guzvu do iza Arene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam maločas baš lepo istestirao Savu I prvi put sam sa ovim autom bio u dubokom snegu. Baš sam zadovoljan. Videću još da nađem neku uzbrdicu pod snegom, al malo jaču.
Ovako po neočišćenim ulicama ide bez problema, na jače dodavanje gasa vrlo malo prokliza I lepo drži putanju I na ravnom I u krivinama.
Gume su u fabričkoj dimenziji iste kao letnje.
Sam klirens auta u dubljem snegu je odradio svoje, tu nemam zamerki.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleber quadraxer 2 u dimenziji 205/55 r16 se meni jutros extra pokazo na neociscenim ulicama auto kao po sinama da ide bez greske. Prosto nisam imao utisak da je sneg na putu. Auto put kasnije 130/140 kmh bez problema i dok je uvece vejao sneg pa nije sve bilo cisto nego bilo smetova u levoj traci auto ni da mrdne. Doduse i gume su stare svega 3 meseca i ovo im je prva sezona pa videcemo do godine sta ce biti ali za sad guma za svaku preporuku iz all seasion varijante.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti ka'em! ;)

Kod mene druga Zima. Montirane u Oktobru '20. 

Sada već na 25-30 kkm s tim da su napred turene ove od pozadi. :D

Pregurale Leto bez da sam i pomislio o gumama.

Šara vrlo malo potrošena (<1mm).

Leti nisu "gnjecave" a Zimi nisu pretvrde, kako znaju neke da "zvone".

Bože zdravlja ove godine par novih ili nešto sasvim treće.

Deluje šašavo ali mene "leđa" zabole. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...