Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja letnju gumu ne bih vozio ispod 3mm, ovih zakonskih 4mm za zisku gumu je za malo lapavice. Razgovarah sa jednim vulkanizerom, koji kaže da je problem sa starijim zimskim gumama da su izgubile ,,masnoću'' i onda ne može da izlazi sneg iz šara.

Po meni, manometri po pumpama su solidni, nisam naleteo na neki da laže više od 0,1 bara.

O pritiscima je bilo i ranije reči, zaključak je da pored fabričke preporuke svaki model gume ima svoje najoptimalnije pritiske.

Sigurna preporuka je da je uvek bolje prepumpati gumu za 0,1 bara nego da je za toliko manji pritisak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram samo još jednom da pohvalim Adam servis Tošin bunar, oterao i Mita i Škodu zajedno na zamenu, svaku felnu proverili na mašini, od 8 bogami 5 je bilo za ispravljanje, ali su me ljudi uveli u radionicu i pokazali koliko je koja kriva da kažem da li želim da se ispravlja, naravno sve smo upeglali, za 40tak minuta mislim da je sve bilo gotovo za oba auta iako je gužva bila katastrofa. Na Škodi je jedna zimska bila sporna kad smo montirali na ispravljenu felnu, izbacila mašina da treba 80g tegova, čovek skinuo gumu ponovo, rotirao, vratio, 25g + 15g, sređeno sve, probana oba auta na autoputu, ni mrvica vibracije, Škodu sam probao do nekih 190, apsolutno ništa, kao da se stoji.

 

Ispravljanje za 16ke je bilo 1400, za 17ke 1700 RSD po felni, montaža i balans standardnih 800 din po točku, ali zaista vrhunski urađeno, ne menjam ih :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada pomenu rotiranje gume na felni, da pitam ja umesto @horvat - imaju li Hunter :D ?

Salu na stranu, identicno iskustvo, doduse sa onim njihovim manjim servisom, malo dalje u Prilazu (bivsa Jakuba Kuburovica, sada Teodora Hercla).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dobro pitanje. Moram i ja da ih pohvalim, nedavno me bas put naveo u Beograd, pa sam odradio optiku usput, godinu dana nije bilo optike. I super su stvarno, bas mi ulivaju neki utisak znanja, iskustva i posvecenosti :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eveh, usvojena mi reklamacija za AllWeather Savine gume, komada 2. 

Moje pohvale za brzo resavanje iste, 7 dana. U ponedeljak opet u Beogumu na montazu 17"... Pa na Hunter, cisto eto... Da odmah proverim valja'l to novo...a onda optika, horvatovim stopama.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prizvao sneg u BG... Montirali mi nove Save AllWeather u Beogumi danas. Priimetih da vulkanizer nije skidao vec postojace tegove sa felne bez gume kada je radio balansiranje, te sutra Coning dobija opet musteriju.

 

Hebes ga, sledeci put samo kupim gume i nosim na Hunter u Coning da odrade sve.. Ovo je stvarno drndikus. 

 

Bila je tolika guzva u Beogumi da sam doslovno zaspao u cekaonici.. Sat vremena kasnije eto me na montazi. Inace, vidim da im je i pomenuta guma poskupela za 400 rsd, sad je oko 8090rsd.

 

@dekirs, hoce li ljudi da montiraju zimske sada kad je pao sneg ili nista do prvog leda? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma Beoguma js postala užasna. Desi se da dobro odrade ali desi se i da bas zaseru..

 

Na vreme sam obavestio ljude da se metnu zimske gume :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ISV_01 said:

Priimetih da vulkanizer nije skidao vec postojace tegove sa felne bez gume kada je radio balansiranje, te sutra Coning dobija opet musteriju.

Hebes ga, sledeci put samo kupim gume i nosim na Hunter u Coning da odrade sve.. Ovo je stvarno drndikus. 

Sam ga sebi pravis? Klasicna qcobolja da sastruzu stare tegice i ociste unutrasnjost felne. Pa umesto da imas minimum potrebnih tegica, samo naslazu jos dodatnih. Ne znam zasto nisi napomenuo kada si vec video - cak i da stavlja istu gumu (sto nije slucaj), ako je drugacije rotira bice drugaciji balans.

5 hours ago, ISV_01 said:

Inace, vidim da im je i pomenuta guma poskupela za 400 rsd, sad je oko 8090rsd.

Logicno, uvek zimska i AS budu skuplje u sezoni kada su trazene. Plus sto su i sve cene otisle gore. Konkretno AS gume (mislim, ova 2 dosadasnja puta, nisam ih imao ko zna koliko :D) uvek sam uzimao prilicno povoljno krajem leta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Ivan said:

Ne znam zasto nisi napomenuo kada si vec video - cak i da stavlja istu gumu (sto nije slucaj), ako je drugacije rotira bice drugaciji balans

Ja ne volim da se mesam u tudj posao kada u rad istog nisam potpuno siguran, nezavisno da li osoba koja radi isti to radi valjano ili ne, posebno ako nije moja sfera posla. Komentare na rad zadrzavam za sebe pa odlucujem hoce li me ikad vise videti ili ne. Ono, ostao mi jos jedan tocak, mozda nesto namerno zasere i tako... Neka, bolje mi je ovako, mirniji sam. 

 

Ionako je atmosfera u radionici bila prilicno nadrkana... 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovo je cista logika :) . Da bi nesto balansirao sto bolje i sa manje tegova, valjda treba da bude cisto. A ne da rade balans prethodnog balansa, uradjenog sa starom gumom. Nije ni cudo sto onda ljudi cesto, zbog tudje qcobolje, apsolutno bespotrebno voze po 100+ g tegova na felni. A dovoljno da ti isto tako strucno ociste felnu i zalepe tegice - neka i jedan iz te mase otpadne i posle se cude zasto auto trese. Naravno da je najlakse i najbrze samo dolepljivati jos tegica kod svake promene, pa tako verovatno do besvesti :) ...

Ni ja ne volim bilo kome da smetam, niti da meni bilo ko stoji iznad glave dok radim, to je sasvim normalno. Ali mi je najmanji problem da prigovorim kada je nesto suprotno zdravoj logici i mom znanju. Apsolutno me ne zanima sto je neko nad*kan ili nezadovoljan svojim poslom, ja se svoj trudim uvek savesno da obavljam i du*etom ne zatvaram vrata bilo gde.

Sto je najgore, upravo zbog pristupa pomenutog iznad, raznorazni majstori su nas i naucili da znamo sve zivo i po kuci, oko tehnike, kola, itd... Plus sto kao hobista volim da sredim sam sve sto mogu. A uvek skidam kapu sve redjim izuzecima. Ima ih, ali ih je sve teze naci. Pricam generalno za sve veci nedostatak kvalitetnih, postenih i odgovornih majstora, u bilo kojoj profesiji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se prepirao sa jednim vuklanizerom koji je tvrdio da se tegovima balansira felna i ne guma i da ne treba da se skida i bio je vidno iznerviran sto sam mu ja odneo felnu bez tegova :D Najveca fora je sto kad je krenula rasprava, mislio sam da se covek sprda i da ima dobar smisao za humor :D 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugaru trebaju zimske gume za fićka(Zastava 750,ne Fiat 500), dimenzije su 135/80 r12...

Bilo je Kama 503 guma,ali ako neko vidi bilo šta nek javne....

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, YUgisa said:

Ja sam se prepirao sa jednim vuklanizerom koji je tvrdio da se tegovima balansira felna i ne guma i da ne treba da se skida i bio je vidno iznerviran sto sam mu ja odneo felnu bez tegova :D

Bilo bi lepo pitati ga koja je onda funkcija skupocene Hunter masine :) ?

"Tisina, sad malo ona" :D :

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balansira disk i poluosovinu :lol: Nisam siguran ni da je on upoznat sa tim sta je to, ja nisam tu ni hteo da idem, naterali me jer nije bio moj tocak, isao sam tamo jednom jos dok je otac radio, on je opet prodavao pricu kako Winteru treba voziti cele godine jer sta ce ti bolje za nase uslove... Drug je imao dobar odgovor onda, hteo sam ja ali nema u mojoj dimenziji :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitao sam sad dobavljaca, kaze ima jednu Kamu, ocekivao je uvoz iz Rusije ali nije stiglo.

Sve četiri mu trebaju

Hvala

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

Pa ovo je cista logika :) . Da bi nesto balansirao sto bolje i sa manje tegova, valjda treba da bude cisto

Ne znam mnogo ali znam da tockovi moraju biti cisti i guma sto vise ociscena od kamencica koliko je moguce da bi se izbalansiralo da valja (kada je vec neki pneumatik na naplatku).

 

Isto kao i kod bajka, neces ti stelovati tocak sa zicama dok je guma na njemu i tocak prljav, princip je isti. 

 

Jednostavno... Nemam zivaca da se nabedjujem. Treba ovakve stvari raditi tako sto se kupe gume gde je dobar majstor (Adam, Bomrad, Uno npr) ili gde imaju Hunter i odmah radis proveru. 

 

Naci dobrog majstora je igla u plastu sena a kamoli nekog krstenog priucenog vulkanizera koji radi po knjizi i zna cemu sluze tacke na gumi...koje u mom slucaju niko nije ni gledao. 

 

Jednostavno ne mogu kolega...lakse mi sacuvati zivce. Los majstor ce ostati los majstor, tu pomoci nema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram ja, ali kada za bilo sta vidis da je suprotno zdravoj logici - valjda ces za ono za sta posteno placas reagovati i traziti da se ili uradi kako treba ili obustavi :) . Ne mislim uopste samo na ovo oko guma, vec generalno.

1 hour ago, ISV_01 said:

Treba ovakve stvari raditi tako sto se kupe gume gde je dobar majstor (Adam, Bomrad, Uno npr) ili gde imaju Hunter i odmah radis proveru. 

Sem jednog puta, pre jedno deceniju i po, sa ovde nekada izuzetno popularnim zimskim modelom guma (koje su se pokrivile bez obzira sto su bile relativno mlade i ispravno skladistene, pa su letele pored kontejnera jer nisam imao obraza da tako nesto oglasavam)... Licno nikada nisam imao problema, niti potrebe da bilo sta motam na Hunteru. Naravno da je plus, ali ako je felna pribilzno u nuli i kupi se dobra guma, nema nikakve brige. Tu skolu sam davno izucio i na svojim greskama, nije bez razloga ona "nisam dovoljno bogat...". Jos je to i manje bitno, o utrosku vremena i zivaca da se to kasnije ispravlja, da ne pricam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshtry said:

Sve četiri mu trebaju

Hvala emoji106.png

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Naravno ;) Ali eto ako nadje negde, sad zna gde ima jedna za rezervu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao u Mađarskoj,ali 145/80 r12
Još traži 135

Sent from my moto g(8) using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...