Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

@ISV_01 Za reklamaciju krivih guma iskljucivo izvestaj sa Huntera. Ako u Coningu utvrde da je guma kriva, trazis im to i dalje juris reklamaciju tamo gde si kupio.

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali ja razmisljam gde je bezbolnije kada dodje do pucanja gume a tu nema dileme uopste :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaholic kod budget guma je takodje primetno da se nakon par sezona ponasaju dosta losije nego dok su nove i tu je najcesce ta razlika u odnosu na malo "skuplje" - to sto vec nakon dve ili tri zime nema iste performanse kao prve ili druge.Nije pravilo i pod obavezno ali eto, bitan parametar za pracenje.

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, alfaholic said:

hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje

Ovo mi je baš neobičan stav. 

10 minutes ago, MS PK said:

Da ali ja razmisljam gde je bezbolnije kada dodje do pucanja gume a tu nema dileme uopste :)

Moj pokojni ujak, kamiondżija, me je jednom iznenadio pričom da se kamion mnogo pitomije ponaša kada mu otpadne prednji točak. 

 

Sve je krenulo od mene, pomenuo sam kao sam bio u autobusu kome su popucali zadnji brezoni i ispali zadnji levi točkovi (išli smo sporo, neki »Mercedes«, »Autotransportnog« iz Kraljeva). “Uh, i ja sam se baš uplašio kada mi je prvi put otpao točak...”

 

Izgleda kako je manja šansa za piruetu ako otkaže nešto napred, to jest sve ide u pravcu podupravljanja, koje i ako ne odreaguješ na njega, izaziva manju štetu ukoliko je oko tebe puno slobodnog prostora. Naravno, i mogućnosti za reagovanje su manje. 

 

Kada pukne nešto pozadi, prisebna reakcija je maltene obavezna, mada je i kontrola u nekim situacijama veća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma koliko iskusni pričali da nazad treba staviti bolje pneumatike, sa dubljim šarom.

Ja sam ipak za stavljanje Napred.

Prednje se više opterećuju, više habaju, prednji točkovi preuzimaju više kočenja. Prednji točkovi po kiši nailaze na više vode od zadnjih / akvaplaning.
Sa zimskim gumama, svakako je važno poći iz mesta, po snegu, ledu.

Kočenja su po meni češća na pravcu, od kočenja u krivinama. Tako da na pravcu prednji odrade posao više.

Vozio sam jednom pikap, sa lošim zadnjim gumama, u gradu pri npr 30kmh sam skrenuo 90° u ulicu, a zadnji kraj se fino zaneo.

Definitivno treba imati i zadnje dobre gume.

Mada, ono što Stara izreka kaže je po meni Zakon....

Prilagoditi brzinu uslovima na putu, kao i stanju vozila, vozača.

10km sporija vožnja, puno će nam dati na bezbednosti, u lošim uslovima,

Dešavalo mi se zimi, da na otvorenom putu, gde se vozi do 90kmh, vozim po 15km sa oko 40kmh zbog guste magle. Ali nisam jedini, nas četvorica smo vozili u koloni, niko ni da pomisli da pretekne. Vidljivost zaista mala.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu, dodatak na prethodno rečeno.

Uvek imam 2 seta točkova, i svi su kupljeni novi. Kako se habaju, rotiram ih tako da oni sa dubljim šarom idu napred.

Ali to znači da oni sa manjom šarom, a plića je za npr 1mm idu nazad.

Hoću da kažem, da ne treba voziti sa npr dva nova pneumatika napred, a sa dve ćelestonke nazad. Ta situacija je izuzetno opasna.

Dok god su pneumatici međusobno male razlike, vozač ima ravnomerno kočenje, i upravljanje, i prilagođava se stanju vozila.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora ni da bude problem samo ako imas dve nove i dve istrosene, problem je i kad imas 2 nove i 2 ok ako nisu slicnog kvaliteta, a cak i da su slicnog kvaliteta, neke gume su bolji kompromis suvo/kisa/sneg, druge su mozda naglaseno bolje u jednoj stavki, a losija u drugoj... Takve stvari se nece primetiti u normalnoj voznji, ali hoce u ekstremnoj situaciji.

 

Prvi set guma koji sam ja imao na autu je bila kombinacija Continental napred, Hankook nazad. Obe gume su imale slican grip ali kad se doslo do limita stvari nisu mogle biti drasticnije, Continental je vrlo progresivno gubio grip dok je Hankook bio sad ima grip i odjednom samo vise nema gripa i posto su bile pozadi postavljene jeste bilo koji put prilicno iznenadjenje kad se zadnjica samo otkacila. To sam primetio i sa nedavnim prelaskom sa Tigra na Hankook, iako Hankook ima visi grip, prilicno je teze voziti na limitu jer se drasticnije izgubi grip odjednom u odnosu na Tigar. Na svu srecu izbegao sam taj problem i dok sam vozio Tigar jer sam skoro dosao u slucaj da vozim 2 razlicita modela Tigar letnjih guma na autu i onda sam naknadno utvrdio da noviji model ima 5% manji grip po suvom. Ali recimo na temperaturama koje su oko 10-15 stepeni taj model ima veci grip nego stariji model, tako da bi bilo nemoguce odabrati fiksnu poziciju na kojoj je osovini bolje voziti...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' beše »Ferari« u F1 pre 15-ak godina eksperimentisao sa »Bridžstonovim« gumama na jednoj a »Mišelinovim« na drugoj osovini, naravno, u međusezoni, rešenje nije usvojeno... 

 

Još ekstremnije je sada u reliju (Ve-Er-Ce), pojedine specijale voze na 3 tvrde i jednoj mekoj. K'o one ženske frizure od pre 5-6 godina, pola duga pola nula — prosto ne izgleda kako treba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam napred imao nove a pozadi do pola istrosene zimske gume, u krivini gde je kontra nagib mi je pobegao zadnji kraj, bila bljuzga, pri 20 na sat. Bila je prednjq vuca.

Na automobilu sa zadnjom vucom , nazad mora dobrq guma, leto, zima, ne prašta. Pogotovo što i zadnji pneumatici koče vise nego prednji, uvek mi se trosili diskovi pozadi vise nego prednji.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epilog Save AllWeather, danas opet do Coninga da probaju da dobalansiraju 2 gume (jedna 8kg odstupanja na valjku, druga 9kg), felne dobre na sva 4 tocka. 

Nista nisu uspeli, na balanserci i dalje osciluju, dali izvestaj za obe gume, ja u Beogumu na reklamaciju i u subotu ih skidaju pa salju uvozniku. 

 

Back to celicana mode :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 jel to stvarno u kg toliko odstupanje? meni uglavnom kace grame na unutrasnjost felne. Jednom sam imao na nekim felnama tipa 120grama, a do kg nisam stigao.
Ili meni nije jasno

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

То је неко друго мерење, и вероватно је реч о килопондима. Цела гума има неких 9 килограма (нисам сигуран о којој димензији говоримо).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle Lassa ne valja,kupi Sava…

šalim se,ja ima sve imam na posebnim točkovima,posebno zimske,posebno letnje,sve su gume jednako trošene,sve stavljene nove u kompletu od 4 kom….auto mi je lagan,vozim ga dosta “oprezno” sada,skoro svaki dan je magla….

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

Isto I kod mene, lak Z10, prelazi se puno, ali i pored toga je minimalna razlika u dubini šare, prednje / zadnje. Čak je i veoma mala potrošnja, ali 95 % je vožnja van grada, 40kmh prosek.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

More prodaj te alu + gume i vrati se na čeličane, kao sav normalan svet.

Dok sam vozio lou profajl deca su neprekidno kukala na neudobnost.

Poslednjih nekoliko taljiga vozim sa čeličanama i idem svuda a deca presrećna jer im više ne ispadaju telefoni iz ruku.

 

111.thumb.jpg.b4bef7371d8fe77b80e2011c2d22f41e.jpg  112.thumb.jpg.a3d16013976b62ed47af180ae719b477.jpg  113.thumb.jpg.06b8306021974eff41d27742da1367eb.jpg

 

Tink tvajs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam nesto preterano primetio razliku u udobnosti. Jesam, ali ne preterano da mi smeta. Sad bi mi bilo preveliko cimanje za bilo kakvu 'konverziju' na celicane jer su gume na njima za prvu pomoc zbog iscepkanosti. 

Nije mi problem zrtvovati nesto udobnosti zarad stabilnosti, kaze vozac drumskog bicikla koji pumpa gume na 9 bara... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, YUgisa said:

Treba voziti 4 dobre gume pa nema razmisljanja :lol:

Jedino ako voziš 4x4 moraš sve 4 nove i dobre :lol: za sve ostalo ako ti je auto sa prednjom vučom dve nove napred, ako je sa zadnjom dve nove pozadi (prosečni balkanac ovako razmišlja) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ovo tresenje posle balansiranja da prodje bez mene ...nov auto (mucena Insignia iz jedne od tema na forumu).. nove sve 4 Hankok 225/55/17 zimske i cim su ih stavili krenuo auto od 80 pa nadalje da trese...dam gas zaletim se pa pustim i ono bas trese..vratim se posle par dana do ljudi koji su mi radili i oni sve skinu pa jedbo pola sata gledaju cesu se i nesto cukaju i sad je mnogo bolje skoro pa da i ne trese..ja osecam malo u zadnjem desnom uglu kad se bas zaletim al nemam vremena da cepidlacim a i sad ce leto uskoro

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/23/2021 at 10:26 AM, 037 said:

»Bridžston Blizak LM005«, ako cena nije problem. Odlična na mokrom, vrlo dobra na suvom (a i na snegu i ledu, ali to ti kažeš nije prioritet). Za zimsku gumu daje baš fin osećaj na volanu. Uzdužno prijanjanje  po suvom i vlažnoj prašini (početak kiše) bi moglo biti bolje, mada je ovo drugo baš nezgodno za svaku gumu.

 

Kažu da je i »Kontinental Kontivinterkontakt TS860« vrlo dobra za iste uslove, a tako nešto, kao i kod »LM005«, pokazuju i testovi. Mada, i ona spada u skuplje.

Taman sam bio u postu poviše tvoga napisao kako je odluke pala na Bridgestone jer osim željenih performansi su bile i najjeftinije.

 

Montaža trebala biti jučer predvečer no odložena za danas zbog smrtnog slučaja u široj porodici.

 

I danas se ode tamo kad ono nema 91H nego nude 91T što nije bilo po dogovoru. Sad sve prolongirano do sljedećeg ponedjeljka. Isto tako se uzima samo i isključivo ako je guma do pola godine starosti.

 

Ako uhvatim vremena ću istipkati i kako je tekao razgovor u vezi cijene. Samo ću reći da T860 nema u ponudi nego samo T870.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako, odose 2 Save Allweather na reklamaciju, videcemo sta ce reci..i kad. 

A lepo su mi rekli, daj isprsi se malo, kupi CC, nemoj da si 0je, lepo castis auto svojim bubregom i vozi se ko covek. A ne ovo, salju ti Savine gume ko zna gde, u Dunlop da vajni strucnjaci utvrde da su vozene u Srbiji, zemlji sa putevima ko piste, samo zubi ispadaju i posle Aaaaa ne moze, nabo bata saht, DAS IST NICHT GUT, vrnite mu ih pa nek ih vozi pozadi. 

 

Sad opet moram da parkiram u senci mosta Bratstva i jedinstva na skupu...i nadam se da ce mi dati dve nove Save i sa njima odmah na Hunter pa tako jedno par puta da stignem dekija diznu i horvata. 

 

Bar pozitivna stvar dok sam vozio Savu, dobro skupljaju kamenje i sitan sljunak, ko gradi kucu ima dzak istog gratis za mesalicu posle svake voznje. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/23/2021 at 8:46 PM, Siciliano said:

@alfaholic kod budget guma je takodje primetno da se nakon par sezona ponasaju dosta losije nego dok su nove...
 

Sve je to deo testa. :)

 

On 11/23/2021 at 8:51 PM, 037 said:

Ovo mi je baš neobičan stav. 

Zavisi od perspektive, logika koja stoji iza ove odluke je da će potencijalno najlošija guma najlakše pokazati svoje mane i tu će se sa njima razlike najlakše osetiti, obzirom da ja dolazim iz tabora koji ne čuje i ne oseća  nikakve razlike među gumama. 

Lično ne verujem da ljudi mogu da čuju razliku od jednog ili dva decibela a da to nije A B test i u kontrolisanim uslovima. Takođe ne verujem da mogu da osete razliku u udobnosti između letnje i zimske gume samo zbog druge smeše. Jedino što mogu da prihvatim je da mogu da osete razliku u tome kako guma drži na određenim podlogama i u određenim vremenskim uslovima, ali i to podrazumeva korišćenje mernih jedinica, recimo ta i ta krivina, ta temperatura, ta brzina, pa onda merenje. Obzirom da ljudi uglavnom voze normalno a ne na ivici non stop, smatram da je većina onoga što kažu da primećuju u najvećoj meri samo umišljaj.

I zato da ne bih i dalje bio zbunjen dijametralno različitim iskustvima rešio sam da napravim jeftin test. Nakon ovih guma kupiću najskuplje pa ćemo izvesti neki zaključak.

 

Za sada se ova guma ponaša normalno u svakom smislu, videćemo kad padne sneg i kad temperatura ode preko 30. 

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...