Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

37 minutes ago, ISV_01 said:

Meni se cini da ni jedan manometar na pumpi nije kalibrisan... Danas sam uzeo neki rucni, valjda je ok, nem pojma. 

Nisam primetio da auto toliko 'skace' kada su mi montirali gume (doduse primetio da je malo bucniji na asfaltu) jer su nagruvali 2.6 bara (sto je ok jer je to fabricki za 225/45R17 kada se dupke natovari) kao ranije sa 205 dok sam imao. Da li je to zbog nizeg profila ili? 

Trebalo bi da su na autoputu na NIS pumpama (Sava i Zmaj) poprilicno tacni, bar iz mog iskustva. I pojedini digitalni Kinezi znaju da budu bas dobri. Sto se vulkanizera tice, ali pod obavezno zestoko prepumpaju gume. Ovo kod tebe je jos odlicno, vise puta sam merio i po 3.2-3.4 Bar, doduse posle voznje do kuce (iako im uvek naglasim tacnu vrednost). Cim izadjes od njih vidis da auto zvoni i volan se lako okrece :D .

Sto se profila tice, sada imas 2 cm siru gumu, nizu malo vise od 1 cm, koju po default treba da pumpas na 0.2 Bar veci pritisak. Samim tim dobijas dobijas stabilniji auto koji se lepse vozi po krivinama, malo siri trag tockova (jos vise kod one verzije sa ET26), sire gume, nizi profil koji jeste malo tvrdji ali i manje giba po krivinama... Sto se buke tice, dosta zavisi i od komponente i sare, generalno taj V-shape vazi za bucniji. Sava AllWeather je konkretno mislim na 71 dB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, moron said:

Kleber, dvojka i trojka, ne videh razliku u trosenju. 

"Moj" CC+ videh nedavno na kolima koje sam prodao prošle godine, prešle oko 45 kkm. I još su "iznad".

Mislim da trajanje pneumatika dosta zavisi kuda se kola voze i kako.

Izvinjavam se, nekada nisam dovoljno opširan :).

Dakako, sada pred zimu sam sa prednjim ispod 6mm a, zadnjim ispod 5mm (ovo su mere od pre 2 meseca 2-3000km). Ndam se da ću ovu zimu da izguram u zakonskom okviru iznad 4mm i onda da ih vozim celo leto, tako da ću pred sledeći 1. novembar kupiti nove CC. 

Da problem je taj što  AS guma ako se vozi zimi mora da bude iznad 4mm a, leti iznad 2mm (što bi narod rekao voda je mokra a, saksija mora da ima rupu) pa, kako nam se uklopi ali po, mojoj računici to će kod mene biti oko 30000km, 2 zime i 3 leta i na kraju šara ispod 3mm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vagenovac said:

Najbolje preko senzora

Ah, puste zelje onih koji imaju klot volan :D

2 hours ago, Ivan said:

Sto se profila tice, sada imas 2 cm siru gumu, nizu malo vise od 1 cm, koju po default treba da pumpas na 0.2 Bar veci pritisak.

Nesto o cemu apsolutno nisam razmisljao kao neko ko po defaultu pumpa gume za drumski bajk na 8+ do 12bara zavisno od same gume... Tvrdo i na 8, na 10 plombe ispadaju a na 12bar je svakako kameni tocak. 

Glupo poredjenje ali nisam ni ocekivao neku veliku promenu za tako mizernu razliku u pritisku. Ali.... Posto sam novopeceni alufelnas sireg profila, bilo bi pozeljno da se povinujem znanju trkacko-petrolhednih gurua koji gule takve gume duzi niz godina :D

 

2 hours ago, Ivan said:

generalno taj V-shape vazi za bucniji. Sava AllWeather je konkretno mislim na 71 dB.

Moguce onda sto je nova guma, manje mi je bucna od prethodnog Hankoka AS 4Season, on nije imao tako izrazen V oblik lamela gume, ali je vec bio 4+ godine star pa je mozda zato i bio bucniji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, ISV_01 said:

Nesto o cemu apsolutno nisam razmisljao

Glupo poredjenje ali nisam ni ocekivao neku veliku promenu za tako mizernu razliku u pritisku.

Fabrika za Bravo za 225/45/17 propisuje 2.3 Bar, za 225/40/18 je to 2.6 Bar... Nije naravno Sveto pismo, slobodno se igras u nekom offsetu koji tebi odgovara. Generalno nizi profil ide na veci pritisak (kako imas manje "mesa", tj. visine boka).

Za mene pomenutih 0.2 Bar nikako nije mizerna razlika, cak i manje itekako primetim u ponasanju auta. Toliko da me vec 2 dana nervira od kako je zahladilo :D , tek danas stigoh da dopumpam. A i da neko nema iskustva da primeti - na svakih 7C varijacije spoljne temperature, pritisak u gumama se menja za oko 0.1 Bar.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/8/2021 at 3:32 PM, Ivan said:
Tako je, siroke su npr. 7 jota... Pa kada ih pitas koliko to u stvari iznosi, dobar deo sleze ramenima.
PS: Doduvajte gume zbog ovog naglog zahladjenja  . Malopre tek ugrabih - "Messko" kaze da je pritisak pao za 0.2 Bar.
Tako da je moralo da padne 120 "potisaka", da ne kazem "drukova" :stuart: .

Ja vidim nesto mi se cudno ponasa od pre neki dan al idem brzo ja mali servis pa reko svakako da provarimo i trap :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

A i da neko nema iskustva da primeti - na svakih 7C varijacije spoljne temperature, pritisak u gumama se menja za oko 0.1 Bar.

Ako ja pri nižoj spoljnoj temperaturi ne dopumpam gumu, pa u njoj padne pritisak, kada ja kasnije krenem, zar posle 10-15 km vožnje guma neće da se zagreje na radnu temperaturu i da se (bar većim delom ) "povrati" pritisak vazduha ( otprilike, karikiram, bio sam na hladno "izgubio" 0,3, ali, u vožnji se "povratilo" 0,2 ? )

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, moron said:

Ako ja pri nižoj spoljnoj temperaturi ne dopumpam gumu, pa u njoj padne pritisak, kada ja kasnije krenem, zar posle 10-15 km vožnje guma neće da se zagreje na radnu temperaturu i da se (bar većim delom ) "povrati" pritisak vazduha ( otprilike, karikiram, bio sam na hladno "izgubio" 0,3, ali, u vožnji se "povratilo" 0,2 ? )

Pretpostavljam da je logika pogresna. I hladna propisano napumpana guma ce se ugrejati u voznji i takodje poveceati pritisak zbog povecanja temp pa tako po gornjoj logici zagrevanjem u ekspoataciji dolazis do pritiska koji je normalan za hladnu, ali ne i za zagrejanu gumu. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Kao sto kolega rece, pritisak se meri i regulise na hladnu gumu.

48 minutes ago, ivan73 said:

Meni se gadjaju Bosch i manometri na NIS / Gazprom pumpama...

Identicno iskustvo, napisah vec, konkretno Sava i Zmaj na AP. "Messko" Svajcarac i digitalni Kinez :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad bi tu trebalo i da se dotaknemo sastava gume, ako je vise plasticna vise se leti usija, dok se zimi vise i ohladi (citaj ukruti), pa sastav vazduha (mozda neko puni sa 100% azota, tu je sigurno manja oscilacija u pritisku) pa rezim voznje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne puni niko sa 100% azota :D Da bi to uradio trebaju ti trkacke felne sa 2 ventila po felni ;) Do sada sam to video samo jednom u Srbiji :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako te Mico nije mrzelo po ovom kijametu d meris pritisak, pa nece guma traziti pare da je napumpas.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa obicno ie vulkanizer pored puta :D Znas kada bih otisao spec za to? Jedino kada bi bila guma ispod 1b :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je baraža ili paskalaža za gumu 205/50/17?
Eto, zato kažem, da se stvari nazivaju svojim imenima, nema zabune :) no, ne bih dalje trovao temu, samo sam hteo dati neki hint iliti smernicu jer ovaj forum smatram tehnickim i ljude koji ovo čitaju i ucestvuju u diskusijama, smatram da većina nisi totalni laici i da su tehnicki dovoljno potkovani i da korišćenje tehnickih termina može samo dati na kvalitetu foruma….
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako bi za sličnu cenu pre verovao Kleberu...doduše više na psihološkoj osnovi možda,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo bih da izjavim za dnevnik da laufen, matador i slicni imaju veze sa hankokom i kontinentalom koliko skoda fabia sa bentlijem, jeste drzi ih isti vlasnik, ali i proizvode isto automobile tj gume...

 

Tako da ne treba spominjati maticne firme.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...