Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Na tiguanu su mi i dalje dobre Miselin CC. Tako sam ga kupio. Planiram da ih vozim dokle god ne dodjem do zime sa sarom oko minimuma za zimu. Posle toga verovatno kupujem novi set sa zimskim novim gumama, a ove nastavljam da vozim kao letnje dokle god moze. U medjuvremenu cu da menjam tockove napred nazad da bi se ravnomerno trosili. U toj opciji kupujem i felne i vise guma, ali verovatno celicne 16" sa visim profilom za zimu. Logika ok?

Neka alternativa je da drzim tockove uvek na istoj poziciji i npr sledece godine pred zimu ili kada vec dodje vreme za to, kupim 2 zimske gume i stavim napred zimi, a losije 2 CC vozim leti napred. Pozadi da idu bolje 2 CC non stop. Onda ne kupujem jos jedan komplet felni.

Imam 4motion, permanentno je pogon na prednjim, a zadnje dodaje po potrebi. Staviti zimske napred ima smisla i zbog pogona i zbog boljeg kocenja. 
Sta mislite? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:yes

Mada se ista mera koristi i za sirinu felne (1 Zoll =1 Inch = 2.54 cm) - kolokvijalni naziv za precnik felne (R15, R16, R17...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si zadovoljan za CC kupuj po 2 i stavljaj napred. Imas pogon i nazad po potrebi i tu ne bi trebalo da bude problema zimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Dale said:

Na tiguanu su mi i dalje dobre Miselin CC. Tako sam ga kupio. Planiram da ih vozim dokle god ne dodjem do zime sa sarom oko minimuma za zimu. Posle toga verovatno kupujem novi set sa zimskim novim gumama, a ove nastavljam da vozim kao letnje dokle god moze. U medjuvremenu cu da menjam tockove napred nazad da bi se ravnomerno trosili. U toj opciji kupujem i felne i vise guma, ali verovatno celicne 16" sa visim profilom za zimu. Logika ok?

Neka alternativa je da drzim tockove uvek na istoj poziciji i npr sledece godine pred zimu ili kada vec dodje vreme za to, kupim 2 zimske gume i stavim napred zimi, a losije 2 CC vozim leti napred. Pozadi da idu bolje 2 CC non stop. Onda ne kupujem jos jedan komplet felni.

Imam 4motion, permanentno je pogon na prednjim, a zadnje dodaje po potrebi. Staviti zimske napred ima smisla i zbog pogona i zbog boljeg kocenja. 
Sta mislite? 

Ja bih na tvom mestu uzeo 4 kom AS i zaboravio na vulkanizera jedno 60 hiljada km ... :) Neki dan na poslovnim kolima kontrolisao dubinu profila na AS gumama posle 66 kkm. Još je iznad 5 mm (bez ikakvog "ukrštanja" guma"), ali ćemo ih zameniti za najviše oko 5.000 km. Na drugom vozilu smo takve AS gume vozili oko 75 hiljada pre zamene ( a da takodje nisu bile spale na 4 mm ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

zaboravio na vulkanizera jedno 60 hiljada km

Retko koja AS moze da izdrzi ovoliko km.. Ne kazem da ne moze, ali retko koja. Uglavnom premium klase, premda se i neke mid-range dobro pokazale sa visokom kilometrazom poput Kleber Quadraxer 2 ali i one marginalno dobace. Iako koja dobaci toliko, zaista je upitan zimski minimum za gume od 4mm. 

 

Ove Savine AS sto sam uzeo imaju prilicno dobru dubinu sare, ali ce vreme pokazati kvalitet smese i njeno guljenje kroz kilometre. Kao drugu opciju sam razmatrao Tigar AS koji bi menjao redje, tj na 4 godine jer iskreno mislim da AS guma za 6.500-6.800 za 17' felnu ne moze da bude toliko dobra nakon tog vremena...bar ne za moje uslove voznje. I opet bih imao ekonomsku racunicu sasvim ok. 

 

17 minutes ago, YUgisa said:

Neki od nas potrose fazon 1mm u rasponu od 1000-5000km

Jel ovaj podebljani deo za one koji racunaju da se auto krece zajedno sa Zemljom dok stoji na parkingu ili? :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1mm/5000km je prilicno standardno za moj auto na pogonskim tockovima (pozadi se trosi oko 35% sporije), a kad sam imao Tigar Primu, mislim da nisam presao 2000km, a falilo je 1.5mm sare napred...

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, moron said:

Ja bih na tvom mestu uzeo 4 kom AS i zaboravio na vulkanizera jedno 60 hiljada km ... :) Neki dan na poslovnim kolima kontrolisao dubinu profila na AS gumama posle 66 kkm. Još je iznad 5 mm (bez ikakvog "ukrštanja" guma"), ali ćemo ih zameniti za najviše oko 5.000 km. Na drugom vozilu smo takve AS gume vozili oko 75 hiljada pre zamene ( a da takodje nisu bile spale na 4 mm ).

Koje AS? Ako pređem sa CC+ 30.000km biću zadovoljan (manje - više)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dale ako bih išao tvojom logikom ja bih pred svaku drugu zimu kupio po 2 nove AS. I verujem da bi i za te dve polovne mogao na oglasima da izvuces neke novce. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, voodoons said:

E, a šta je colaza? Prečnik?

235 55 17. Cena jedne je oko 17Kdin cini mi se na IPG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Ivan said:
:yes
Mada se ista mera koristi i za sirinu felne (1 Zoll =1 Inch = 2.54 cm) - kolokvijalni naziv za precnik felne (R15, R16, R17...).


Pa zašto ga onda ne zovete tako, prečnikom? Mislim em nikako ne zvuci reč em pola Srbije neće da razume. Ako za širinu i visinu kažemo upravo tako, može vala i prečnik da se zove imenom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Kosta Smosta said:

Koje AS? Ako pređem sa CC+ 30.000km biću zadovoljan (manje - više)

Kleber, dvojka i trojka, ne videh razliku u trosenju. 

"Moj" CC+ videh nedavno na kolima koje sam prodao prošle godine, prešle oko 45 kkm. I još su "iznad".

Mislim da trajanje pneumatika dosta zavisi kuda se kola voze i kako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trosenje dosta zavisi i od toga ko sta smatra za potrosenu gumu, neki ce terati do granicnika od 1.4mm, a neko ce menjati na 4mm gumu, a zimsku i na vise od 4mm.

Ono sto sam ja primetio jeste da guma kako padne ispod nekih 5.5mm postaje osetno losija po kisi, to vazi za sve tipove guma, a i po snegu naravno (za zimske i as gume).

Mada bude i dalje upotrebljiva sve do nekih 4mm recimo.

Ispod toga postaju jedva upotrebljive po kisi i vlaznom putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, voodoons said:

Pa zašto ga onda ne zovete tako, prečnikom? Mislim em nikako ne zvuci reč em pola Srbije neće da razume. Ako za širinu i visinu kažemo upravo tako, može vala i prečnik da se zove imenom ;)

Zato sto je to dimenzija :D Felna je precnika 15 cola, onaj ko ne zna sta je col nece znaci onda ni znati 15 cega niti kako igra ulogu. Isto kao sto ljudi za mnoge stvari pitaju koliko je kilograma ili metara a ne kolika je masa i duzina ;)

 

Ja sam pre vozio do 3mm, a sad ih prodajem sa 6 :D Iskreno po kisi nisam primetio probleme do 3mm, a za sneg tu oko 4mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, voodoons said:

Pa zašto ga onda ne zovete tako, prečnikom? Mislim em nikako ne zvuci reč em pola Srbije neće da razume. Ako za širinu i visinu kažemo upravo tako, može vala i prečnik da se zove imenom 

Neće da može,to nam ostalo od dedova i pradedova
Zoll je nemački,a što je nemačko("al'ga napravi Švaba")...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da podelim moje iskustvo:

Mišelin PS4 205/55/16 94Y - XL - ojačan bok (zbog nosivosti na Passatu). 

4 sezone, pređenih 43000km -mislim da će izdržati sigurno još dve sezone(+24000km).

Vozim ne toliko oštro (kočenja i potpisivanja) , već poprilično brzo. 

Izuzetno zadovoljan držanjem na putu po suvom a i po mokrom, kao i upravljanjem sa ovim gumama.

Siguran sa u gumu, pogotovo na velikim brzinama i iznenadnim kočenjima. Redovno (na 15-dana) proveravam pritisak (2.5 bar).

 

Pre njih dugo su bile Primacy HP (60000km). Nisam hteo Primacy 4  zbog loših kritika u inostranstvu za ovu gumu.

Ne kažem da su najbolje na svetu, ali toplo ih preporučujem. Mala je razlika u ceni u odnosu na Primacy 4.

 

Za zimu jurim Michelin Alpin 6, ali nema u XL izvedbi. Izgleda da će  Alpin 4 da izgura još jednu sezonu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel kupovao neko gume u Bosni skorije? Da li se isplati ici po 4 zimske ili all season gume?

 

Planiram kupovinu 4 x MICHELIN 205/55 R16 CrossClimate 2. Na ipg je 9.715 RSD komad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako te put nanese na tu stranu ili spojis sa nekim lepim izletom, naravno da se isplati. Za vece dimenzije svakako. E sad, za tu 16'' pitanje je da li vredi cimanja (ako ides bas samo za to), mozda ustedis cca 8000 din za komplet.

Jeftinije je u startu, minus povrat PDV od 17% (bar cca 20% jeftinije). Isplaniras da dodjes sa ispraznjenim rezervoarom do granice, narokas pun i na izlazu i na ulazu i to i pretekne za troskove puta. Pisali smo ovde detaljno koja je procedura, PDV-SL2 obrazac, koliki je minimum da bi ostvario povrat u BiH (to se svakako ispunjava). Treba jedino voditi racuna o tome da je maksimum po glavi kod nas zbog carine 100 EUR (zavisno od cene guma, sa tobom u autu mora da bude jos neko).

4 hours ago, neshtry said:

Zoll je nemački,a što je nemačko("al'ga napravi Švaba")...

Zoll je jos stariji, izvorno je to bila jos pruska jedinica ;), a upravo Nemacka ju je zvanicno ukinula sa prihvatanjem standardnog metrickog sistema. Ali je ostala u tehnickom zargonu i industriji u upotrebi, mozete i sami procitati zasto, da ne offujem.

U zargonu se koristi i kod nas, jedinica za sirinu i precnik felne je Inch (1''=2.54 cm~1 Zoll). Precnik ili colaza, kazem kako mi "dune" :) , racunam da u tehnickim temama oko velicine felni ili pneumatika valjda znamo o cemu se radi. A ako pita neko neupucen (npr. koje felne da trazi za zimski set, a ne zna ni koliko je Zoll/Inch ili sta je PCD, CB, ET) - naravno da cemo pomoci i reci i "precnik" i "broj i precnik ose srafova" i "centralna rupa" i "rastojanje ose felne od ose kacenja" itd...

@YUgisa je napravio paralelu - kao sto se zargonski kaze kolika je kilaza necega (za masu), tako se u zargonu kaze i colaza (za precnik felne).

4 hours ago, neshtry said:

to nam ostalo od dedova i pradedova emoji23.png

Ako cemo dalje - npr. i ET (offset) felne je skracenica od takodje nemackog izraza "Einpresstiefe" ;) i takodje je svi koriste. Koji nas izraz imamo za to?

Kao sto i u danasnjem npr. "kompjuterskom" recniku imate gomilu stranih termina koji se koriste i najbrzi su za razumevanje (za neke nemamo cak ni odgovarajuce reci ili pojedine nase ne opisuju dovoljno dobro).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, YUgisa said:

Sirina moze samo jot da bude :lol:

Tako je, siroke su npr. 7 jota... Pa kada ih pitas koliko to u stvari iznosi, dobar deo sleze ramenima.

PS: Doduvajte gume zbog ovog naglog zahladjenja ;) . Malopre tek ugrabih - "Messko" kaze da je pritisak pao za 0.2 Bar.

Tako da je moralo da padne 120 "potisaka", da ne kazem "drukova" :stuart: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad imamo metrazu na kilo mozemo i ETrazu na metar :D

 

Nego kada vec pricamo o nekim pritiscima i merenjima, cime covek da iole normalno meri pritiske u gumama? Meni se cini da ni jedan manometar na pumpi nije kalibrisan... Danas sam uzeo neki rucni, valjda je ok, nem pojma. 

 

Nisam primetio da auto toliko 'skace' kada su mi montirali gume (doduse primetio da je malo bucniji na asfaltu) jer su nagruvali 2.6 bara (sto je ok jer je to fabricki za 225/45R17 kada se dupke natovari) kao ranije sa 205 dok sam imao. Da li je to zbog nizeg profila ili? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...