Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

On 9/24/2021 at 7:41 PM, Gagy.GM said:

 

Neverovatno mi je da CC ima samo 7 mm dubine profila. Znam da je to ovde već pisano u komentarima, ali, sada sam taj podatak prvi put i uočio kao jasno naznačen pri jednom testu tih guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Isto je bilo i na CC prve generacije, pisao sam jos 2015. da sam bio u dilemi zbog tih 7mm sare (a guma treba da bude na zakonskih 4 mm zimi). S druge strane (i iz licnog iskustva), znao sam da Michelin pravi izuzetno trajne pneumatike (ne racunajuci manje-vise neke Pilot/Sport serije). Touring gume su im poprilicno trajne (Primacy serije), a Eco gume (tj. Saverke) mogu sarom da nadzive i samog vlasnika :D , nesto kao Golf II ...

Tako da u praksi nisam imao problem oko dubine sare cak ni na, u nosu poprilicno teskom, 1.9 JTD Stilu. Posle 3 sezone sam hteo da ih rotiram (zadnje gume su bile skoro kao nove), prednje su se svukle jedno 2 mm. Ali sam prodao Stila tako (posto me je dosta ljudi pitalo, bilo je ispraceno detaljno, sa sve slikama, u mojoj temi o Mambi). Kod mene je komplet mogao da gura minimum 4 sezone, mozda cak i celih 5, kada bi ih svakako menjao zbog starosti (s obzirom da je u pitanju AS).

Ono sto je meni interesantno je da je CC iz generacije u generaciju sve slabija na testovima na mokrom. U prvoj generaciji je dominirala i postizala odlicne rezultate cak i u poredjenju sa letnjim gumama. Ono gde su je, s druge strane unapredili, su rezultati na snegu gde je bila tanja cak i u poredjenju sa konkurencijom. Mada meni to nije smetalo, jer snega imam vrlo malo, a u pitanju je ipak letnja guma sa 3MPSF sertifikatom.

Zao mi je sto na testu jos uvek nije bila Dunlop Sport AllSeason, koju sam nedavno pazario. Tek sada su ukljucili Quatrac i V4S Gen-3koji su izasli poprilicno ranije.

Kada vec pisem, cisto da dodam utisak za ovih 2 meseca voznje - ocekivano ima mekanije/udobnije bokove nego prethodna letnja P7 Cinturato. Primeti se cak i na 45 profilu kada se raspali po krivinama, a ima devijacija puta (a jos ih drzim 0.15 Bar napumpanije). S druge strane je korektno udobna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada sam poslednje 2-3 godine sebi uporno govorio da idući put neću kupiti Michelin AS, već da ću sigurno da promenim brend (jer su svi testovi govorili da je ta guma jedva neki "prosek proseka" ), moja paćenička malogradjanska duša je na kraju ipak bez ozbiljnijeg sagledavanja opet pala na Michelin kao dečačku prvu ljubav ...  Stim da sam ovaj put dugo ( „u sebi“ ) bio u dilemi da li da nove gume nabavim prostom nabavkom novih kola, ali je već na prvi pomen te moje ingeniozne ideje „gospodža“ zarežala kao besan pas, da mi se u sekundi javilo da je za moj duži život pametnije da kupim nove gume bilo kog brebna za „Zelenka“, nego da njega „diram“ ... :) I tako je on dobio nove cipelice. A juče sam ga na auto putu poterao baš u debelo prohibicijske brzine (apsolutno nezabeležene u njegovom dosadašnjem životu) i rekao bih da su nove gume odlično balansirane  :) Za desetku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ipak imam drugo iskustvo na mom 500L od 1310kg (lakši oko 100kg od Stila karavana). Prešao sam oko 18000km i rotirao ih proletos kada su prednje bile na 5mm a, zadnje na 6mm, odnosno nadam se da ću izdržati drugu zimu sa zakonskim minimumom od 4mm i da ću ih voziti do 1.11.2022. Što bi bilo malo ispod 30000 što i nije neki rezultat za Mišelin.

Ali da ne mračim sigurno ih i pored toga uzimam ponovo, tačno je da se malo slabije bore sa akvaplaningom i da nisam imao neki sneg za test

Elem imam jedno pitanje.

Ćalac moj vozi grande punta, ima 77 godina, ne izlazi na autoput i ne vozi brže od 70-80km/h, s obzirom da živi na Kosmaju (kakva takva planina) i ne prelazi godišnje više od 2000km, ja bih mu preporučio zimske gume koje će voziti cele godine u odnosu na univerzalne.

Šta mislite?

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bmw x3 posle nepunih godinu 10-11m na michelin CC+ i predjenih jedno 14kkm, je na nekih 6-6.2mm sare, sa 7 koje je imao kao nov, sto znaci da ce izgurati i ovu zimu ok, leto i onda treba zamena pred onu tamo zimu, jer ce biti 5.5mm i ispod kada je CC provereno i osetno inferioran po mokrom u odnosu na zimulje, a pogotovo po snegu, bljuzgi, jutarnjoj/vecernjoj poledici itd.

 

Inace je kao nov bio odlican, penjali smo se uz nasip po snegu, gde je ispod snega inace trava ili blato, jeste da ima 4x4, ali da guma nema gripa ne bi se popeo nikad.

Obzirom da je tezak i relativno snazan auto u pitanju nije trajnost losa, a ravnomerno se trose verovatno zbog 4x4, nisu rotirane.

 

Sto se tice @Kosta Smosta dileme, moja majka vec drugu godinu vozi na zimskim bez problema, 2 su continental, dve su dunlop, nisu se leti potrosile, odlicno se ponasaju i leti, makar subjektivno se ne oseti slabost, sto verujem da je do toga sto su gume natprosecne, ona vozi uglavnom fruska gora i NS, ne prelazi vise od 10.000km, tako da mi je najbolje recimo svake 2 godine da joj dokupim 2 nove premium zimske i sve super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kosta Smosta said:

Ali da ne mračim

Daleko bilo, poredimo licna iskustva, za to forum i sluzi ;) . Ja sam sa Stildzom prelazio 10-ak, max 12.000 km godisnje (dobar deo na otvorenom) i pricam o prvoj generaciji te gume.

Evo ovo je iz oglasa pre skoro 3.5 godine, crno na belo, cak sam i merio sublerom dubinu sare za drugare sa foruma zainteresovane za auto. Rekoh iznad cca -2mm za prednje, tacno je bilo 1.7 mm. Jedan par kupljen za probu tokom 2015., drugi par krajem te godine:

On 5/15/2018 at 2:31 PM, Ivan said:

- Slika sare zadnjih Michelin CrossClimate (maltene nove, prednje su potrosene oko 1.7mm), motornog prostora, moja interna servisna knjizica i dosadasnje knjizice servisa:

 

25.thumb.jpg.1eeee0d3152798947fa2b58a77bf2cde.jpg 26.thumb.jpg.ce07c484f27e76e965784f941424ec41.jpg

 

@vagenovac

Secas se pre neku godinu (dok jos nije krenula ova masovna navala i razvoj AS), da je na nekom testu upravo AS guma uzeta neka od WinterContact TS serija Continentala kao referentna zimska.

Koja se na kraju pokazala kao maltene najbolji AS :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kosta Smosta

Ako preferiraš zimske performanse i bitna ti je cena razmisli o »BF Gudriču Dži-grip ol sizon 2«, koliko vidim po osnovnim parametrima je manje zaokružen no zimi bolji od nemalog broja zimskih guma. »Kleber Kvadrakser 2« je ista a uglavnom jeftinija guma ali izgleda da je Kleberu predodređena pozicija sa slabijom kontrolom kvaliteta ili većim tolerancijama. 

 

Apropo Mišelina — nije sve u težini auta. Neki prosto više troše gume, tu je do stanja trapa... pa i serije guma. 

 

@Ivan

Sa prethodne strane... Uzdužne linijske oznake u boji po obimu šare su barem jednom upotrebljene u marketinške svrhe: deblju plavu liniju na šari je kod nas uvela Sava kada je »D-727 radial jet« prešla na čelične niti u konstrukciji. Istorijsko-gikovski podatak. :)Tako da ud'ri sa opširnijim objašnjenjem aktuelnih oznaka slobodno 

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan skroz sam zaboravio na to, ali odlicno sto ti nisi :D 

 

Dakle continental wintercontact se po mokrom lagano iznuzdila po svim AS gumama, a ipak je vlaga/voda cesta pojava na putu tokom kasne jeseni, zime i ranog proleca.

Sneg da ne spominjemo, a po suvom se dobro drzala, solidna na kocenju, malo losija na upravljivosti.

 

https://www.tyrereviews.com/Article/2017-All-Season-VS-Winter-Tyre-Test.htm

 

Untitled.thumb.png.55f6a002f3eadba45497151a07d309e7.png

 

Cisto da se ne zaboravi :D  

 

Edited by Ivan
Dodat Summary

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, vagenovac said:

@Ivan skroz sam zaboravio na to, ali odlicno sto ti nisi :D 

Eto, znaci pre 4 godine i kusur, dobro se cica seca jos uvek :D .

S druge strane, u medjuvremenu je izbacena gomila unapredjenih AS modela. Vidim ovde na listi cak i GY Vector 4Seasons prve generacije - a to je bas dugo bio redak AS model, u prvoj polovini prosle decenije. Sa starom sarom i starim konceptom izvodjenja iz zimske gume, bez ikakvih unapredjenja u dugom periodu. U to vreme sam tada samo cuo za nju, Pirellijevu Cinturato AllSeason i Savu Adapto. A sa takvom koncepcijom mi AS nikada nije bio ni na kraj pameti, za moje uslove voznje. Uvek taljigao 2 seta, kao i vecina.

Sve dok se Michelin sa svojim inovativnim konceptom nije umesao u taj segment, okrenuo ga naglavacke i pretvorio u najbrze rastuci, sa najdinamicnijom tehnologijom, u koji su se ukljucili maltene svi proizvodjaci. Tako da mi (bar iz licnog iskustva) nije nikakav problem da odaberem ili 2 sezonska seta ili premium AS. Zavisi i sta stigne na autu, ako je u odlicnom stanju (kao sto je to bio slucaj zadnji put, dobih skoro pa nove Cinturato P7).

Pored V4S i Pirellija, vidim i takodje bajate WeatherProof, Quatrac 5, Kinergy 4S koji su u to vreme jos uvek lutali u tom segmentu. Sto naravno nikako ne umanjuje odlicne rezultate TS860, pogotovo u losijim vremenskim uslovima (jedino nisam bio siguran da li je u pitanju bila ta ili TS850).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Cisto da se ne zaboravi :D  

Dodao sam u tvoj post i Summary testa pomenutog iznad kao prilog - cisto ako onaj link nekada crkne.

  

17 minutes ago, vagenovac said:

Znas sta najvise pokazuje rezultate conti TS860, pa kako je prosla miselinova CC u okrsaju :D 

U tom zecu lezi grm :) - svako treba da odluci da li mu AS uopste vrsi posao. Meni je CC odgovarala samim konceptom, jer je razvijena iz letnje i imala je najbolje rezultate na suvom, gde je gro moje voznje. Takodje vrlo dobra na mokrom, ali i tanka na snegu gde imam daj Boze 1% voznje i to po ociscenom ili lapavici (tako da mi je konkretno rezultat na snegu zadnja stavka).

I ne samo to, vec treba razmotriti i izmedju samih AS modela, totalna kontra CC je npr. Nokian WeatherProof (i par slicnih) koja je maltene zimska guma. Takve rezultate i ima i ne bih je nikada pazario za svoje uslove voznje (sto nikako ne znaci da nece odgovarati nekom drugom). S druge strane, sad uzeh da probam nove Dunlopove Sport AllSeason, jer je konceptom takodje najbliza letnjoj gumi. Ko ima iole vise snega, naravno da mu nista sem 2 seta nece biti na kraj pameti (ili srpski AS u vidu teranja Wintera preko cele godine). Pa sta vec kome odgovara, svi smo razliciti :) - meni licno iz prakse i 2 seta i dobar AS (sa pogodjenim karakteristikama za nasu sve topliju i suvlju klimu) rade posao odlicno.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo drugacije gledam na stvari, najbitnije za bezbednost jeste da je guma odlicna po mokrom, kako za letnju, tako i zimsku i AS. 

 

Maltene da je veca razlika po mokrom izmedju razlicitih novih guma nego po suvom izmedju celave random gume i neke obicne nove.

 

Sneg je nebitan maltene, ali poledica nije, znam koliko puta sam vozio, a da je temperatura asfalta oko 0 ili ispod, naocigled sve suvo, ali neretko kasno uvece i rano ujutru bude kondenzacije na putu, koja ledi i moze biti drasticna razlika u ponasanju gume, a snega nigde.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/24/2021 at 7:41 PM, Gagy.GM said:

 

Zna li se koja zimska guma je ovde korišćena kao uporedna? Na nekim zimskim disciplinama je bila lošija od nekih AS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

I tu se slazem sa tobom i pisao sam davno kod izbora - vrlo bitno je ponasanje na mokrom, to me je i privuklo kod CC. U tom parametru je bila ubedljivo najbolja od AS, cak blizu ranga pojedinih letnjih. Na voznji u krugu do otkaza, na testovima cak bolja od poprilicno letnjih. Na testu iznad se mogu videti i razlike u odnosu na TS860 (koji je neosporno vanserijska guma), da ih ja ne tumacim. Ono sto ne valja je da su i sa CC+ i CC2 degradirali upravo performanse na mokrom (a poboljsali ponasanje na snegu).

Opet se kod izbora sve svodi na licne zahteve, ovo sve sto pominjem nekome ce sigurno pasti u vodu. Agresivnije i za svoju dusu izvozam uglavnom na suvom (sto je zbog sve toplije i suvlje klime mozda i 90-95% moje voznje), na mokrom dosta pazljivije i zbog sebe i zbog ostalih. Sto se snega tice, em ga zadnjih godina maltene nema, em sam nekako po default obazriv. Jer sam odrastao u onoj nesreci 90-ih, kada smo vozili godinama na istom (letnjem) setu, za drugo se nije ni znalo. Pa je negde tamo 2009. (ako se dobro secam) uvedena obaveza zimskog seta, kada se Srbin preorijentisao sa voznje letnjih preko cele godine, na voznju zimskih preko cele godine. Mozda tek zadnjih godina vidjam sve vise vozila sa sezonskim setovima kada im je vreme ili AS, sto je svakako pohvalno. Na osnovu svega tako nekako za sebe i rangiram gume pri selekciji i kupovini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kosta Smosta
Pazi paradoks. Na majkinom bravu su uvek bile samo zimske gume. Ona toliko malo vozi da gume vise propadnu od starosti nego sto se potrose. Nije bilo smisla imati 2 kompleta. Ona ni ne vozi kada ima snega pa bi joj bile ok i samo letnje, medjutim koristi auto cele god pa i zimi kada nema snega. Sta ako ode negde i pocne sneg ili nedja boze da ima neko cukanje, onda ce biti problem sto su letnje. Tako smo lepo stavili zimske i mirna glava. Opet, desavalo se da auto vozim ja ili moja sestra i po snegu. Znaci ipak zimske gume za celogodisnje koristenje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno, ali cesto kostaju vise od zimskih, pogotovo ako te zadesi neka cudna dimenzija. Za ispod 10K godisnje i kada se vozi svaki dan, AS su super. Tako smo uradili na tvingu. Za ispod 5K i voznju ponekad je i samo zimska ok. Toliko malo voznje da ne stigne ni zimska da se potrosi leti :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tu km i uslove voznje, zimska vrsi posao bez problema. Ionako poznajem ljude koji prelaze i preko 15 hiljada godisnje i samo cepaju zimske gume, uzmu Tigar ili neki kinez i samo voze. Nekom nemastina, nekom 'sta me briga, vrse posao'. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/27/2021 at 11:24 AM, Ivan said:

Kada vec pisem, cisto da dodam utisak za ovih 2 meseca voznje - ocekivano ima mekanije/udobnije bokove nego prethodna letnja P7 Cinturato. Primeti se cak i na 45 profilu kada se raspali po krivinama, a ima devijacija puta (a jos ih drzim 0.15 Bar napumpanije). S druge strane je korektno udobna.

Mozda si negde i pisao, ali ne nadjem. A kako bi ih uporedio sa Michelin CC+?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"pneumatici - letnji, zimski, iskustva..." može komotno da se preimenuje u "pneumatici - allseason"

 

:P

 

 

Ja već nekoliko godina uspešno vozim i zimu i leto na Paradama. Nema da mrdne, što bi rek'o naš narod. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muka naterala, kume :D . Pise se o onome sto je trenutno mozda interesantno i sto se iz generacije u generaciju najbrze razvija. Licno sam uvek najvise voleo da "kopam" oko poredjenja letnjih guma. Zimske su mi od 2009. kada su ovde uvedene kao (relativna) obaveza, uvek bile "nuzno zlo" da prekotrljas ta nepuna 4 meseca hladnijeg vremena :) . Zadnjih par godina od kako je Michelin krenuo sa inovacijama, onda i svi ostali (a maltene i da nema snega) - interesantan mi je i AS segment, a vozikam sve (i privatno i sluzbeno).

Naravno da svako od nas svojim misljenjem i iskustvom moze slobodno da kreira sadrzaj i ove i bilo koje druge teme. Za toliko smo onda bogatiji, najlakse je samo citati sa strane.

21 hours ago, horvat said:

Mozda si negde i pisao, ali ne nadjem. A kako bi ih uporedio sa Michelin CC+?

Ja sam 2015. kupio prvu generaciju, bez "+". Po secanju (posto sam u medjuvremenu imao sezonske setove), deluje mi sa malo udobnijim, ali i trunku lelujavijim bokovima (mozda i trip posle tvrde P7 Cinturato) i sarom koja malo vise "susti". Sto mi je neocekivano za linijsku saru, jer po default V-shape (kao sto je i CC) vaze za bucnije gume. E sad, ovo je za broj veca i sira dimenzija, nije to nista upadljivo, cujem razliku recimo kada sa otvorenim prozorom prodjem pored neke barijere kraj puta, u suprotnom ne. Mislim da se u istim dimenzijama i razlikuju za tih 1-2 dB, koliko se secam.

Po suvom odlicne, izgazio sam ih pre 2 nedelje uzbrdo-nizbrdo po krivinama do Sarajeva bas domacinski za test, stvarno nemam zamerke. Na mokrom korektne do sada, po hladnijem i snegu naravno jos nisam probao. Sto se snega tice, niti imam nesto takvih uslova niti ocekujem Bog zna sta - kao ni sa CC, znaci laganica, za to malo verovatno ce takodje morati da se istrpi kompromis. Sto se mene tice, sve je OK dok se osecam bezbedno :) , u toj meri da (sem po nekom izrazenijem snegu) apsolutno ne razmisljam o tome sta je na tockovima.

PS: Za mene plus, posto imam obicaj da "iscackam" :D - dosta manje skupljaju kamencice sa puta nego CC ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ako sam dobro razumeo, te Dunlop Sport AllSeason su negde slicne kao Michelin CC, uz trunku manjeg feelinga letnjih guma (tako sam protumacio ono lelujaviji bokovi)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo da je tako. CC i Sport AllSeason nisam vozio jedne za drugim da mogu bas detaljno da uporedim, posto je za CC po secanju od pre nekoliko godina. Dodatno sto su im razlicite kompletne dimenzije (colaza, sirina, visina). Ali u globalu da, slican pristup - gume sa parametrima slicnim letnjoj, a da mogu da se izbore sa nekim tanjim snegom. Dunlop cak i reklamiraju da je za dinaamicniju voznju, sa malo jacim ivicama (sto je bio problem upravo CC u vecim dimenzijama, u startu).

Drugo poredjenje koje pominjes je tvrda letnja vs AS, ista dimenzija na istom pritisku. Posto je profil 45 (na 225), nije to naravno ne znam kakvo "lelujanje", mozda neko ne bi ni primetio. Recimo da primetim na naglu promenu pravca, pa ako put ima devijacija. Sport je malo spusteniji i tvrdji na vesanju i onda lakse osetim razlike koje se ticu guma. Kada sam se malo poigrao sa pritiskom (+0.1, +0.2 Bar na fabriku, YUgisa likes this ;)) vec to deluje solidno blizu letnjoj. S druge strane, guma je poprilicno udobna i lepo pegla neravnine, za prosecnu voznju ce to biti samo plus. Jos "ispipavam" ovaj novi Sport AllSeason, nepuna 2 meseca je na autu, a zbog Corone se slabije putuje i privatno i poslom. A tek joj sleduje hladnije vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...