Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

1 hour ago, TheWickerMan said:

Sad gledam, ima i Hankook Ventus Evo 2 V12 u ovoj dimenziji, sa njom sam imao dobra iskustva, lepo me služila na 147. Al

Ja ovaj model imam na službenom automobilu, na 15" felnama. Da traje i da je tiha to stoji. Sad će joj biti druga godina kod mene, DOT 2019 i prešao s njom preko 30k km ali je već počela da se "kruni" i da se na krajevima gume malo raspada i stvrdnjava. 

Šara joj je spala otprilike ispod 4mm. Verovatno do 1. novembra ostaju na autu i neće ih koristiti za sledeće leto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za info. Ja sam sa njima prešao 25-26k pa nisam stigao da vidim to krunjenje. Mislim da će svakako biti Konti ali videću.

Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

DOT 2019 i prešao s njom preko 30k km ali je već počela da se "kruni" i da se na krajevima gume malo raspada i stvrdnjava

 

47 minutes ago, TheWickerMan said:

nisam stigao da vidim to krunjenje

Pisao ranije, isti slucaj sa Hankok 4Season S1 posle recimo ~35-40 hiljada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još nisam video ovakvu DOT oznaku ( mislim da piše DOT 6GOF NXVB ), uz napomenu da su kola iz 2015, pa je valjda i guma ( Coninetal Eco Contact ).

DOT.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da znaš - poslušao sam tvoj savet i iskustvo. Sa 500L sa skinuo točkove (na kojima mislim da stavljam nove gume), oprao ih, skinuo tegove (i tu "ispod" očistio) i ujutro nosim kod vulkanizera samo točkove :) 

gume.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad jos samo istiskaj tegove kad vulkanizer zavrsi balansiranje da se zalepe kako treba :D  Mislim idealno bi bilo jos kad bi vulkanizer kad namontira gumu uzeo pa je tresnuo par puta o zemlju da se nacentrira guma kao sto se radi kod bajseva, ali to jos nisam nasao da neki radi, a ja necu do te mere da se natezem sa njima :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam zadovoljan količinom olova na jednom točku nakon montaže (ali sam to primetio tek na povratku, kod kuće, pri istovaru novih točkova ). Prosto, oči moje ono ne bi mogle gledati i verujem da ne bih mogao zaspati (mada se to i ne vidi, jer je „unutra“ ), tako da mislim da ću sutra opet tamo, sa molbom da oni to malo „vide“, zarotiraju ... :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ima tegova sa obe strane felne, treba uvek lepiti one do srca (ako su alu felne i ne zelite tegove na spoljnom rubu), nekad to hoce da ponisti ili umanji tegove koji su na unutrasnjem rubu. Pogotovo kod felni gde je mali ET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćemo gde je problem. Dogovorili smo se da svratim ujutro, pa da vide "do čega je". Znam da rotacijom gume na felni može da se dosta toga promeni ( to su mi uradili kod 308 kada sam montirao baš CC+, samo je zaokrenuli i sve bilo ok ). A, čak i da je problem do felne za 500L, nije problem, ima druga felna u jazbini :) Mora to da bude kao strela, inače "nema života"  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros, nakon blage rotacije gume na felni, nakon novog balansiranja, na točak je stavljeno samo 5+10 grama olova, umesto ranijih  75+30 grama :)

Sada opet mogu mirno da spavam ...  :)

Ostaće enigma da li je prvi put bilo "loše montirano" ili su "malo loši" i felna i nova guma  :)

 

3.jpg 2.jpg 1.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crvena tačka na gumi označava najtežu tačku i ona uvek ide na ventil jer je i ventil na felni najteža tačka,90% vukanizera to ne zna ili neće da se bakće pa stavi kako mu dođe pod ruku,pa stave tegova ko na kantar.Fabrički dođu sa pomerenim tačkama i to radi.Primetio sam da Koreanci to uglavnom poštuju.Ja kad menjam gume insistiram da poravnaju tačku i ventil,nije im baš pravo(šta ti mene učiš),al me baš briga i nikad nisam imao problem sa gumama!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Drasko bgd said:

Crvena tačka na gumi označava najtežu tačku i ona uvek ide na ventil jer je i ventil na felni najteža tačka

Nisam ni ja znao za ovo. Malo mi samo cudno da obe najteze tacke idu na istu stranu? Zar nece onda nasuprot njoj da ide hrpa tegova? 

Je, malo je nelogicno... 

 

Screenshot_20210923_112728_com.android.chrome.thumb.jpg.3cac3a27bb41f6272e1da9c3556742ff.jpg

 

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Drasko bgd said:

Crvena tačka na gumi označava najtežu tačku i ona uvek ide na ventil jer je i ventil na felni najteža tačka

Pisao sam davno o Red Dotu (kao i uzduznim linijama na sari), verovatno na ovoj temi... Iz svog skromnog saznanja, ne bih se slozio u delu oko rotiranja gume na felnu. Jer Red Dot predstavlja mesto najveceg odstupanja radijalne sile, tj. najtezi deo gume. A on treba da ide na najlaganiji deo felne, koji takodje moze da bude oznacen u fabrici. Ako nije, Red Dot se postavlja KONTRA od ventila.

Dok Yellow Dot predstavlja najlakse mesto na gumi i on ide kontra od najlakseg dela felne ili na ventil.

Ako se pitate zasto Red/Yellow Dot imaju samo originalne fabricke gume - pa zato sto se vremenom u eksploataciji pomeri i nalakse mesto na felni, tako da oznacavanje onda gubi smisao. Tj. najtacnija je intervencija Hunter masine za preciznu identifikaciju takvih mesta na gumi i felni pri montazi. Nesto slicno kao sto je @moron radio (promeni nick, kao Boga te molim, vise me je stvarno sramota samog sebe :D). Apsolutno se slazem da vulkanizere apsolutno za*ole da li ce staviti 10 ili 100 gr tegova, posto se time naravno niko i ne zanima od vecine.

Takodje, ako se pitate za sta sluze uzduzne oznake u boji na sari - to vec nije za nas korisnike, nego za olaksavanje procesa tokom proizvodnje i skladistenja (posto je tada najvidljivija sara, a ne bok gume). Cak se na osnovu toga moze utvrditi i da li su gume iz iste serije, ali da ne komplikujem, to se priblizno utvrdi i pomocu klasicne i dobro poznate DOT oznake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko iskustva sa nexen gumama?
Konkretno snowguard 3, dimenzija 205 55 16

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zunto

Upravo sam ih pazario. Gledajuci razne testove i iskustva za nekih ~50e je best buy guma.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...