Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Savet ako već niste radili. Izduvajte bar 0.6-0.7 bar iz gume, dajte kontakt da senzor pokupi taj podatak isključite kontakt pa dopumpajte na normalan pritisak. To što se gasi kad se guma ugreje je zato što se topao vazduh širi i dodaje malo pritiska.
Skoro sam imao isti problem na novoj A-Klasi i ovako sam ga rešio.

Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imenjak ovo budu radio na nekoj pumpi u BG, ovi iza ima bas da mu se onako srdacno nacestitaju mile Nove godine :D .

Cisto da znate da se na svakih 7 C spoljne temperature pritisak u gumi menja za cca 0.1 Bar. Plus rast temperature vazduha (a samim tim i pritiska) u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

imenjak ovo budu radio na nekoj pumpi

Jel bre, nemam ti ja TPMS bar onaj aktivni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje i da nemas, nego da i to jos budzis sa Alija :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim da sam probao ovo sto je kolega predlozio, ali bez uspeha.
Definitivno je nesto ozbiljno poblesavio, posto kad sam ispumpao zadnju desnu gumu, on je na bordu prikazao da je prednja desna izduvana. :D
Da napomenem da je aparat za pumpanje guma na Eko pumpi ozbiljna kanta i da se zaobilazi u sirokom luku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, skile86 said:

kad sam ispumpao zadnju desnu gumu, on je na bordu prikazao da je prednja desna izduvana

Da nisu rotirane gume tj felne?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, skile86 said:

Definitivno je nesto ozbiljno poblesavio, posto kad sam ispumpao zadnju desnu gumu, on je na bordu prikazao da je prednja desna izduvana. :D

 

Pomislio sam da voziš nekog novijeg Renoa, dok nisam video da je Astra :D isto mi se dešavalo sa rentacar Meganom nedavno, kažu mora u servis na "kalibraciju senzora" nakon svake promene guma manje više, inače bagovi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje. Trebam kupiti dve zimske gume. Prosle godine sam uzeo dve Barum Polaris 5 i generalno sam zadovoljan mada snega bas i nije bilo, ali guma je izuzetno tiha i lepo se ponasa na niskim temperaturama i vlaznim putevima. Najverovatnije cu uzeti jos dve iste ali bih voleo da cujem vasa iskustva.

U tom cenovnom rangu su:

- Sava Eskimo S3+

- Sava Eskimo HP2 

- Viking Wintech

- Barum Poralis 5

- Nexen WinGSnow G3

 

Sta bi vi vozili od ponudjenih? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Falken eurowinter hs01 na prvom mestu, on ti je tu negde sa cenom, mozda par stotki vise po gumi u tvojoj dimenziji ako se ne varam.

 

Na drugom mestu savu eskimo hp2 i nexen winguard g3,pa tek onda barum polaris 5.

 

Savu eskimo s3+ ne bih razmatrao jer je osetno losija, kao i viking wintech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam ja u istoj dimenziji običan CC+ oko dve godine na ranijem vozilu i za moje potrebe ta guma je "radila posao" (stigao gde god sam krenuo), kao što mi i na poslovnim kolima "radi posao" i Kleber AS (vozio i "dvojku" i "trojku").

Nemam ja baš "istančana čula" da bih osetio te eventualne fine razlike između ranijeg CC+ i ove nove CC "dvojke".

Ono što ne razumem, jeste kako ta ista guma, ako je u dimenziji 185/55x16, košta kao iste te dve gume u dimenziji 205/55x16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice cena - kako rastu colaze, tako generalno rastu i cene. A u okviru iste colaze, skupe su gume nestandardnih dimenzija, koje su retke i nisu trazene (skuplje cak nego gume za col-dva vece, ali standardnih dimenzija).

Tako su se kao neki jeftini standard u 15'' davno izdvojile 195/65 krofnice, pa u 16'' 205/55... Od pre 10-15 godina pojavom sve vise vozila sa standardnim 17'' tockovima to je 225/45, itd... Sve van toga u istoj colazi uglavnom bude skuplje, nesto cak i bezobrazno skupo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Sto se tice cena - kako rastu colaze, tako generalno rastu i cene. A u okviru iste colaze, skupe su gume nestandardnih dimenzija, koje su retke i nisu trazene (skuplje cak nego gume za col-dva vece, ali standardnih dimenzija).

Tako su se kao neki jeftini standard u 15'' davno izdvojile 195/65 krofnice, pa u 16'' 205/55... Od pre 10-15 godina pojavom sve vise vozila sa standardnim 17'' tockovima to je 225/45, itd... Sve van toga u istoj colazi uglavnom bude skuplje, nesto cak i bezobrazno skupo.

Da, taj cenovni odnos raznih dimenzija zna biti smehotresan. Sada pogledah na sajtu Autogume.rs i malo manje košta Michelin CC od 18" za neki SUV ( npr. 235/60X18 ), nego li taj CC za "mala kola" u egzotičnoj dimenziji od 16" ( već pominjani 185/55X16 ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi koliko su ceste. Izuzetno smesna dimenzija mi je svojevremeno (npr. na Scenicu Mk4) bila 195/55/20. Inace vrlo lep auto, ali nacrtaju MPV da sa boka vizuelno trazi ogromne felne, a otpozadi kad pogledas uski tockici na visokom autu... Nisu cesti jos uvek, ali svaki put kada ih sustignem i krenem u preticanje, to mi bas upadne u oko.

Svojevremeno su cene za tu dimenziju bile poprilicne, a sada vec neku srednju klasu guma imas za 90 EUR, a premium za 120 EUR. Pa onda, one nove varijante guma "za elektricna vozila", namerno stavljam pod znake navoda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

Daj axicu da okrene krug pa da javi utiske, on je oficijelni tester guma :D  

A, da li treba da mu dam na kraći test samo gume ili zajedno sa 500L onakvim kakav sada jeste, ili, pak, da ga najpre pripremim kao za "Navak Track Day" i novi asfalt na stazi ( možda kvačilo Competition Clutch stage 2, KW Competition amortizeri i šta već ide uz nove gume ... ) ... ? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac izdrzi bajo do kraja nedelje, na odmoru sam pa od ponedeljka izvol'te dati na test šta treba da to rešim očas posla. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vagenovac said:

Bukvalni se isparkira uparkira i toeto.

U zadnje vreme kruzi urbana legenda da je iskustvom svoje metode usavrsio do tog nivoa, da pouzdana testiranja moze da obavi vec na miris komponente, prepipavanjem i uz vizuelnu analizu sare gume. Konkretno mi je na prvi pogled potvrdio da sam kupio sra*e. Inace je usko specijalizovan za Eco gume, pogotovo ako su sa cveticima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...