Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

On 1/14/2021 at 9:54 PM, neshtry said:
Nekada su matorci kada auto ne može da se popne uz neki uspon na snegu,okretali aute u rikverc i uspevaili da popnu auto... Ozbiljno!
Probaj sledeći put

I posle kao zadnja vuča ne valja za sneg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojašnjenje, stavku po stavku, pošto vidim nerazumevanje.

Za sneg je prednost da je centar mase vozila bliži pogonskoj osovini.

Pokretanje vozila unapred, pomera centar mase unazad.

Za pokretanje iz snega, optimalno je da je motor nazad, pogon nazad, jer je najveća trakcija gume sa snegom. Izuzetak je 4x4, ali i kod njih će bolje da savlada uspon vozilo sa primarnim zadnjim pogonom, recimo X-Drive, u odnosu na Quattro - razlike su jako male, molim vas da ne nastane polemika, jer su oba po snegu značajno bolja od bilo koje vuče samo na jednoj osovini.

Šta je ocrnilo zadnju vuču po snegu, to su vozila iz prošlosti, sa motorom napred, pogonom pozadi. Centar mase je u sredini, a kod verzije vozila sa težim motorom, recimo neki veći dizel, čak i više mase napred. Tada nije postojao ESP i vozila su se na ondašnjoj tehnologiji guma, lako okretala po snegu i sletala sa puta, kao kad povučete ručnu pri oduzimanju gasa. Čak ni elektronika nije svemoguća, bio sam svedok na autoputu ovde kod nas, po velikom snegu, kako se E60 na ravnom okrenuo za 360° i izleteo desno u gomilu snega. Nije bila ni velika brzina, 60tak i sigurno su svi ok, sreća tu nije bilo bankine niti neke prepreke, a ivičnjak je bio zatrpan snegom. Bilo bi poučno da se tad vozao dashcam kao danas, pa da okačim snimak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, horvat said:

 Eto, mislim da bf goodrich nije bas neka snezna guma :) 

A, ako se ne varam, na testovima je imala dobre ocene, cak i odlicne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, zato sam je i kupio :)

Po suvom i mokrom su zaista odusevile, al eto sneg malo skripi cini mi se ...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Neobično. Je l' imaš ove »2«? Mada, po godištu, morale bi biti te. 

 

Da bude grđe, na tvojim slikama se vide tragovi novog »Tigra Vinter« i uzbrdo i nizbrdo. Zavisi to i od ovoga što je @nidza komentarisao, no... 

 

@neshtry

 

Stari auti su u uputstvima imali maksimalne uspone po brzinama – doduše, ovo važi za suvo. E, koliko se sećam i „Fića“ u rikverc ima jedan procenat više (32% za „Specijal“ po sećanju), dok je to kod auta sa pogonom i motorom napred uobičajeno.

 

@totti

 

Da, na slikama je delovalo sumnjivo, vidi se nešto u kanalima a na kramponima ne. Verovatno su samo normalno ohrapavele od upotrebe. 

 

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, horvat said:

Da, zato sam je i kupio :)

Po suvom i mokrom su zaista odusevile, al eto sneg malo skripi cini mi se ...

 

Čudno, baš po snegu je najbolja od testiranih premiuma, ako je to ova sestra Kleber HP3. Od njih je slabija po mokrom i suvom.

 

Sad tu ima kvaka, u odnosu na šta, u kom autu, koja su očekivanja, koja dimenzija itd. Test tu služi da odabereš najbolje što možeš, ili najbitnije, da eliminišeš šta ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test sam gledao bas za svoju dimenziju, 225/45 R17, auto nije ni posebno tezak ni posebno lak, bas onako sredina neka...

Uspon je bio stvarno smesan, da me neko pitao ja bih rekao da uz to moze sa bilo kakvim gumama...

Meni licno to i ne smeta, samo mi bitno da znam da se ne precenjujem u nekim situacijama :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sam malo doneo pogresan sud, jer sam davno vozio po snegu. Danas sam se ceo dan vozio po snegu i sve vreme kukam kako proklizavam, dok nisam u jednom trenutku ukapirao da idem konstantno 10-20 brze od ogranicenja za suvo.
 

Kod Gostiljskih vodopada sam se uspeo uz jednu solidnu uzbrdicu, bilo je posuto neceg, ali je podloga bila sneg, nije bilo otopljeno. U prvoj brzini, klizalo je sve vreme ali je islo...

 

A na tu uzbrdicu od sinoc, sam se danas popeo iz prve uz malo proklizavanja. 
 

Mozda sam sinoc potrefio neki delic sto ima led ispod, ili ne znam ni ja...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd brda, nego ne znam kad sam poslednji put vozio po snegu. Prosle god ga nije bilo, a pretprosla mi mutna malo, ali rekao bih da ga je bilo nesto malo i da nisam ni vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde na Zlatiboru najvise posipaju sitnom rizlom. Na glavnim putevima i rizla i so, na sporednim samo rizla. 

 

Istina, koliko snega ima od BG-SU covek i zaboravi kako to izgleda, a da nije odmah na led. 

 

Ovde sad u smestaju gde smo, ima finih uzbrdica i znam kada sam malo vozio da 'otkravim' rucnu i promenim parking mesto, obavezno 1.va i mozda 2.ga niz brdo. Retko ko lance stavi, ali ima ih.. Pretpostavljam da dolaze sa nekih zabacenijih lokacija. 

 

Mahom su samo zimske gume (Wintera sa novom sarom najzastupljenija), retko koja all season. Koliko je napadalo, a da se ne cisti bilo bi ili strogo zimska obuca najprohodnija ili AS/zimska + lanci. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dođoh iz Vrnj. banje. Samo u jednoj sporednij ulici sam imao idealnu kombinaciju  uzbrdica, led a, preko sneg i CC+ se stvarno solidno pokazala.

Subjektivan osećaj da je nova zimska guma bolja.

I dalje se ne kajem što sam se isprsio za CC+ ( u deimenziji 205/55 R16, za 4 gume mogao sam da kupim 2 jeftinije veš mašine).

Iskreno preporučujem savkome ko ne živi u planinskim oblastima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da CC+ ima odlicnu smesu gume, jer onu sto sam vozio par godina staru sa ~5mm sare i bio razocaran ponasanjem po snegu, verovatno nema vise sa cim da grebe i hvata sneg, kazem ove godine skroz nova CC+ (sa 6.5mm sare) se ponasala (subjektivno) kao kleber i sava sa 8mm sare.

 

U najgorem slucaju ako primeti slabost sledece godine, moze uzeti zimske, a CC+ ostaviti za letnje, a ako izguraju nekih 30k i 2 zime odlicno, prodati ih polovne i doplatiti za skroz nove opet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kosta Smosta said:

Dođoh iz Vrnj. banje. Samo u jednoj sporednij ulici sam imao idealnu kombinaciju  uzbrdica, led a, preko sneg i CC+ se stvarno solidno pokazala.

Subjektivan osećaj da je nova zimska guma bolja.

I dalje se ne kajem što sam se isprsio za CC+ ( u deimenziji 205/55 R16, za 4 gume mogao sam da kupim 2 jeftinije veš mašine).

Iskreno preporučujem savkome ko ne živi u planinskim oblastima.

Ma, šta ti je? :) Ja sam sa tom gumom (i u toj dimenziji) obilazio i razne planine zimi kod nas i napolju (sa snegom na kolovozu). Ide ta guma zadovoljavajuće, ali, nesporno je i da (sa snegom na kolovozu) nema trakciju zimske gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, horvat said:

Kod Gostiljskih vodopada sam se uspeo uz jednu solidnu uzbrdicu, bilo je posuto neceg, ali je podloga bila sneg, nije bilo otopljeno. U prvoj brzini, klizalo je sve vreme ali je islo...

Kad si se tu popeo, sve je onda ok. B) Još ako si gore na vrhu te uzbrdice sa parkinga išao desno (ono pod 90 stepeni), extra je to.

 

Inače, uvek odmah bacam u drugu, u prvoj ne vozim po snegu, samo se ponekada spuštam nizbrdo u prvoj. Slobodno je baci u drugu, manje će klizati...u prvoj kliza tako da ne moraš ni da se zalećeš pošto se već ionako vrte dovoljno brzo točkovi, baciš ga zato u drugu i ide na vr' gasa bez klizanja. :) 

 

Ista guma, 245/40 R18, ista planina, ovakav sneg:

 

IMG_20201226_110559.jpg IMG_20201226_110543.jpg

 

...ova uzbrdica:

 

ovaj put.jpg

 

Dalje se nastavlja levo gore sve uzbrdo. Još sam morao da stanem negde kod ove table zbog lika koji se spuštao nizbrdo, a više je bio k'o sanke nego auto pa sam se bojao da ne produži pravo u mene na samoj krivini...tako da sam stao, pustio njega da ode nizbrdo. Krenuo, prva i ide ali kliza (kao što kažeš), onda odmah zato baciš u drugu jer se točkovi ionako već dovoljno brzo okreću za to šaltanje...i kad je uhvatio u drugoj više nije bilo klizanja. Meni je ta guma bila skroz ok po snegu, ali je 159-ka i dosta teža napred...

 

EDIT: Našao sam sliku gde se vidi trag kako ''kopa'' guma:

 

20210115_221939.jpg

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američke svesezonske nemaju mnogo veze sa savremenim evropskim, više liče na one iz osamdesetih, a neretko su tvrđe od čisto letnjih (koje se kod njih izgleda intenzivnije doživljavaju kao fokusirano performantne) zbog čega mislim da tamo 100.000 km nije naročiti kuriozitet (okej, garancija da će to biti poboljšano 30% stvarno izdvaja ovu gumu). Štaviše, postoje letnji modeli upravo »Nokiana« (ali i ovdašnjeg »Starfajera«) sa oznakom na engleskom „svesezonska samo na severnoameričkom tržištu“. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/15/2021 at 10:16 PM, neshaoct said:
Kad si se tu popeo, sve je onda ok. B) Još ako si gore na vrhu te uzbrdice sa parkinga išao desno (ono pod 90 stepeni), extra je to.
 
Inače, uvek odmah bacam u drugu, u prvoj ne vozim po snegu, samo se ponekada spuštam nizbrdo u prvoj. Slobodno je baci u drugu, manje će klizati...u prvoj kliza tako da ne moraš ni da se zalećeš pošto se već ionako vrte dovoljno brzo točkovi, baciš ga zato u drugu i ide na vr' gasa bez klizanja.  

 

Probao sam ja i to, ali mi u drugoj dosta lako nabije boost, pa onda klizne jos vecom brzinom, ovako u prvoj ima restriktivniju mapu i relativno ga lako doziram, maltene kao atmo motor... ni u drugoj nije pun boost, ali je mnogo veci nego u prvoj...

Bitno je drzati tako da vuce, moze i malo da proklizava, al da se ne zavrte onako skroz u prazno...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Kosta Smosta said:

Subjektivan osećaj da je nova zimska guma bolja.

 

16 hours ago, moron said:

 Ja sam sa tom gumom (i u toj dimenziji) obilazio i razne planine zimi kod nas i napolju (sa snegom na kolovozu). Ide ta guma zadovoljavajuće, ali, nesporno je i da (sa snegom na kolovozu) nema trakciju zimske gume.

Apsolutno, ako pricamo realno, ne treba praviti nikakvu famu... Guma je i po Michelinu zvanicno letnja sa 3MPSF sertifikatom.

Ne treba ocekivati cuda i da ta guma (koja je odlicna i na suvom i na mokrom) bude bolja na pravom snegu od neke iole krstene, namenske zimske gume.

S druge strane, itekako zavrsava posao, prolazio svuda gde i ranije sa sezonskim, jedne zime odmarao kod komsija i peo se cak i na Jahorinu i Bjelasnicu sa njom...

A sto kolega kaze, ko ne zivi u nekoj ostrijoj klimi - evo i ove zime slicna prica. Imali smo jedino ovih par hladnijih dana gde temperatura jedva predje u minus. Vec od utorka krece toplije i po nekim prognozama (iako nas ceka jos februar) - moguce da ce to biti sve od "prave" zime za ovu sezonu. A da u gradu snega maltene nismo ni videli. Klima je definitivno otisla u *** , na stranu vozila, evo primera iz svakodnevog zivota. Kuci imam etazno grejanje i jeste da je u pitanju lepo izolovana novogradnja, ali racuni za grejanje su zadnjih par sezona bukvalno smesni. Sto je jos veci apsurd - priblizavaju se cenama struje koja se u letnjim mesecima koristi za hladjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas testirao GY 4 Seasons g3 gume po homolju. Temperatura oko - 3,nije bilo snega po putu ali je bilo ledenih delova a zezao sam se po zavejanom parkingu.

Moram da kazem da sam odusevljen. Par meseci ranije mi je u gornjackoj klisuri toyota na zimskim gumama proklizala, sada citroen na all seasons nista.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

S druge strane, itekako zavrsava posao, prolazio svuda gde i ranije sa sezonskim, jedne zime odmarao kod komsija i peo se cak i na Jahorinu i Bjelasnicu sa njom...

Ja sam se sa Michelin CC sa snegom po kolovozu penjao na Kopaonik, Goliju, Bjelasicu, Durmitor, Rodope, Alpe ... pa čak i na Avalu :) Gde god sam krenuo zimi, tamo sam i stigao sa tim AS gumama. A to je suština. Poslužile su svrsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...