Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

On 12/22/2020 at 10:17 PM, Zvezdo said:
Ja koliko se sećam ti trepčini akumulatori su trajali maksimum 1godinu.  Sećem se na novoj Zastavi da je otac menjao nakon 8ili 9meseci.


11 godina trajao onaj iz prve ugradnje.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/23/2020 at 6:18 AM, totti said:
11 godina trajao onaj iz prve ugradnje.

I kod nas na R4 je trajao ne znam tacno ali mnogo godina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/2/2020 at 5:43 PM, Danilo1 said:

Montirane danas sve 4 Toyo Observe 225 45 17 pa javljam utiske kada bude padavina :)

A prvo sto sam primetio je da su bas tihe i da fino drze u krivinama na suvom, za ostalo cekamo kisu/sneg

 

20201202_144646.jpg

nakon skoro mesec dana voznje sa novim gumama da dodam jos neke utiske: 
Za vikend sam bio na Zlatiboru, (posto ove zime izgleda da necemo gledati sneg u BG-u) i bas me je zanimalo kako ce se ponasati.. Prijatno sam iznenadjen, fino drze, kocenje isto odlicno, cak sam uleteo na neku livadu gde je bilo 20-30cm snega cisto da vidim da li mogu da zaglavim Giuliettu :lol: i obisao sam tako 2-3 kruga skoro bez problema.. Jedino sam preterao kada sam pravio krofne u rikverc pa me je malo bacilo u jos dublji sneg, tu sam se malo zaglavio, otkopao sam malo oko tockova i izasla Giu bez problema.. Sve u svemu, u odnosu na Conti i Michelin, moze da im parira..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyo neke ... davno još, na Polo fox vozio i bilo baš skroz sasvim potpuno sasvim korektno iskustvo... :D

Sada, ako mogu da se svrstam u ove sa iskustvom po važećim parametrima za utiske o novim/starim pneumaticima, rekao bi' nešto za Dnevnjak.

Kleber Q2 prevazišao moja skromna očekivanja.

Vozimo se već neko vreme i do sada nisam imao tako "sigurno" iskustvo. 

Dobro, još su to nove gume pa sam sa nekim većim oduševljenjem za sada rezervisan.

Vreme će pokazati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već neko vreme sumnjam da je »Kleber« napravio »Kvadrakser 2« kao predobru zimsku gumu u odnosu na sopstveni vrlo dobri »Krisalp HP3«. Verovatno kod svesezonske zimske performanse nisu toliko zaokružene a letnje evidentno trpe u poređenju sa »Vredštajn Kvatrakom«, no imajući u vidu da nije preskupa a bolja je zimi od velikog broja zimskih jeftinih modela, svakako predstavlja interesantnu temu za razmišljanje.

 

I da dodam za TLN, čak možda najpre u onoj sumanutoj kombinaciji sa univerzalnom zimi i letnjom leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam vozio BMW 3 2009 sa 143ks na zimskim Tigar winterama 205/55/16. Bilo je vlažno.
Reći ću samo da mi je malo pobegao zadnji kraj pri malo jačem gasu u krivini. Nisam išao brzo, druga brzina al opet....
Definitivno zadnja vuča traži kvalitetnu gumu.
Na istoj podlozi sa mojim kecom i Barum zimskim gumama nisam uspeo da ga zanesem sa sličnim stilom vožnje.

Pitam čoveka koji vozi BMW 5 na Riken letnjim, šara kao UHP Tigar, kako mu se pokazale, kaže da nije imao nikakvih problema i ne zgodnih situacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/31/2020 at 1:46 PM, knezevic76 said:
Juče sam vozio BMW 3 2009 sa 143ks na zimskim Tigar winterama 205/55/16. Bilo je vlažno.
Reći ću samo da mi je malo pobegao zadnji kraj pri malo jačem gasu u krivini. Nisam išao brzo, druga brzina al opet....
Definitivno zadnja vuča traži kvalitetnu gumu.
Na istoj podlozi sa mojim kecom i Barum zimskim gumama nisam uspeo da ga zanesem sa sličnim stilom vožnje.

Pitam čoveka koji vozi BMW 5 na Riken letnjim, šara kao UHP Tigar, kako mu se pokazale, kaže da nije imao nikakvih problema i ne zgodnih situacija.

Ume covek da se prilagodi stanju puta i uslovima saobracaja...a i kvalitetu pneumatika koje vozi Vozim i ja Kamu ali sam debelo svestan sta sve ne moze kada padne kisa ali kada padne sneg i poledi evo posle 3god i dalje nisam svestan sta sve mogu. Uvek me prijatno iznenade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle nekih mesec dana sa Savom HP2 u dimenziji 245/40/18 mogu da kazem da sam vrlo zadovoljan. Mnogo udobnija voznja od letnje UHP2 u istoj dimenziji (stara 3 godine) i bez ikakvih problema u ovim mokrim uslovima. Na potapanje iz druge mi vise ne klizaju tockovi i odlicno drzi i pri vecim brzinama. Skroz zadovoljan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sveza iskustva miselin crossclimate +, kum ih je uzeo za x3, sad mi je jasnije zasto su iskustva podeljena.

 

Za pocetak, guma ima samo 6.5mm sare nova, odlicno se ponasa po kisi, blatu, poledici, snega nismo imali prilike da probamo jos, ali je po testovima (kao nova odlicna i po snegu), po suvom takodje odlicna.

 

Mislim da je bila pretprosla zima kad se sportage sa CC gumama nije mogao popeti gde se par razlicitih bmwa sa (sava, conti, bfg) raznim gumama penjalo bez problema, pa sam bio izrazito skeptican prema njima.

 

Videcemo kakav ce biti pad performansi za godinu dana i 15-20kkm recimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ih svojevremeno kupio zbog svega sto si naveo kao pozitivno i nisam se razocarao ni po jednom od tih parametara. Iako sam sa njom zimi isao svuda gde i sa zimskom - uvek naglasavam da je tu bila najvise da zadovolji formu, tj. zakon za tih nedelju-dve poledice i snega godisnje, opet za moje (uglavnom BG + otvoren put) uslove voznje.

Ko ima iole prave, debele zime, neociscenih puteva, cescih odlazaka na planine - nema sta da razmislja i naravno da je najbolji izbor klasicna zimska guma. Takodje, ne sumnjam u iznete rezultate, u smislu jer je prvenstveno namenjena za laksa SubCompact i Compact vozila. I sto se tice tezine, trosenja, verujem da je za veca vozila (tipa pomenutog Sportage) iskreno ne bih ni uzimao u razmatranje... Sto se debljine sare tice, bas sam pisao da sam na prvim CrossClimate (bez "+") metalnim sublerom merio okruglo 7 mm.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

X3 u jakoj opremi (panorama, hud, adaptivni amortizeri itd.) je tezak sa vozacem i gorivom 2000kg, 2t sto bi rekli, a odlicno se ponasa guma (zasad).

 

Prvo smo hteli conti allseason ili goodyear, ali nije bilo u njegovoj dimenziji i trebalo je da se poruci i ceka skoro mesec dana, procice zima ako je i bude.

 

Razlog za allseason gumama na 4x4 dzipu jeste sto uglavnom imaju usmerene V sare, sto mnogo znaci po blatu, pesku itd. pa su letnje gume otpale u startu.

 

Jeste x3 putnicki suv pre svega, ali za silazak leti recimo kod plaze na pesak, neki blatnjavi putevi na staroj planini recimo itd. tu je klasicna letnja maltene bespomocna uprkos 4x4 pogonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu dolazimo do price koliko su proizvodjaci "specijalizovali" npr. letnje gume za striktno odredjene uslove (pod tim ne mislim naravno nista lose). Bar ovih 30-ak godina koliko ja pratim auto industriju i konkretno ovu oblast. Uvek pominjem pricu kada me je pre par godina, pocetkom maja, uhvatio sneg na magistrali. Pretpostavljate na sta je to licilo vecini ljudi sa letnjim gumama. A svi koji voze od 90-ih znaju sta se i kako od guma tada ponasalo u malo tezim uslovima. Doduse, i vozila su bila znatno laksa i slabija.

Zadnjih godina je sve intenzivnije prisutna ta jedna "grana" u inovacijama, koja sa all-season gumama vraca tu neku pricu univerzalnosti pneumatika koju su imali ranije, u razlicitim uslovima. I sto je najbolje, ukljucuje se velika vecina proizvodjaca koji se utrkuju sa svojim novim modelima. 

47 minutes ago, vagenovac said:

Prvo smo hteli conti allseason ili goodyear

Ako gledas univerzalne, sa njima nema greske (GY V4S Gen-3 pogotovo). Novi Vredestein Quatrac takodje ima odlicne rezultate. Dunlop je poslednji od premium proizvodjaca jesenas izbacio novu, svoju prvu "Sport All Season". Ne znam da li ste gledali da li je stigla kod nas (vec je u prodaji po Italiji)? Deluje mi bas dobra, takodje je dezenom mnogo bliza letnjoj.

 

x200-Dunlop-Sport-All-Season-Tread.jpg.a347c3796aac0bdc8d29b869af64ff82.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/1/2021 at 8:45 PM, Ivan said:

Sto se debljine sare tice, bas sam pisao da sam na prvim CrossClimate (bez "+") metalnim sublerom merio okruglo 7 mm.

Ja sam merio pomicnim kljunastim merilom sa nonijusom :D  

 

Ovu novu generaciju su jos malo "obrijali" izgleda, mada bi trebalo da se sporo trosi sara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da svi koristimo različite šublere ili ih koristio na različit način :) Moj drugar je nedavno uzeo CrossClimate ( 215/60X17), a ja Pilot Alpin (235/60x18) i pošto je stavljalo "na oglas" svoje letnje, kod njega smo premerili šublerom i sve gume. I nije bilo razlike izmedju njegovih AS i mojih zimskih. Bar je tako šubler nama pokazao (ali nismo merili na mestu gde je na gazećem sloju gume "kontrolni uložak").

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/2/2021 at 9:35 AM, vagenovac said:

Ja sam merio pomicnim kljunastim merilom sa nonijusom :D  

Mislis na pomicno kljunasto merilo sa nonijus skalom?

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/1/2021 at 9:52 PM, vagenovac said:

Razlog za allseason gumama na 4x4 dzipu jeste sto uglavnom imaju usmerene V sare, sto mnogo znaci po blatu, pesku itd. pa su letnje gume otpale u startu.

Interesantno, nisam razmisljao o tome. Meni je tiguan dosao sa miselin cc gumama u odlicnom stanju, 2019godiste. Kod mene su u fabrickoj, ali siroj varijanti 235/55/17. Ponasanje po kisi odlicno. Isprobavao kocenje po snegu i nisam bas bio odusevljen. Proklizavanje prilikom starta ne znam da ocenim jer ima 4motion pa recimo uzbrdo po snegu ide super. Buka na 120 i vise se oseca, ali nemam sa cim da poredim pa ne znam da li je to do auta ili guma. Da je bilo prilike da vozim na letnjim mogao bih da kazem da li su bucnije. Udobnost je dobra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kada su felne tu, gledam sta se nudi u dimenziji koju ranije nisam razmatrao tj 225/45/R17. 

Pikiram iskljicivo All season gume iz meni poznatih ekonomskih razloga i opravdanoscu za iste (godisnja kilometraza oko 10K, stil voznje, sve manje prave zime i realnog snega u BG i manjih minusa, zamena guma u roku od 5-max 6 godina nezavisno da li je sara dobra da gura i duze ali i ranije ako je sara istrosenija i dr.) 

Budget je nekih do 8 crvenih/guma. 

 

Za sad pregledano i razmatrano:

-Razne varijante Riken/Taurus/Orion/Tigar all season, koji mi nekako ne uliva bas poverenje iako se kao letnji/zimski pneumatik pokazao relativno ok (Autobild 2020);

 

-Svojevremeno natrcah na novu Savinu gumu All weather u dimenziji 205/55/16 ali u ovoj je nema :( Mislim da bi nju sigurno uzeo ali je nisam nasao. Sava Adapto HP bi mozda vrsila posao ali se dosta brzo trosi i nisam je nasao u ovoj dimenziji (?!) 

 

-Triangle all season koji bi izbegao jer ga nema ni na jednom testut, a isto vazi i za Laufren. 

 

-Sailun Atrezzo all season... Zanimljivo je da je u Auto Bild 2020 zavrsila na.. Pa ok mestu kao all season guma, cak ispred nekih zvucnijih imena, sto iskreno nisam ocekivao. Cenovni rang je pristojan. 

 

-Matador Hectora MP62 all season, ne. Citajuci testove, radije doplatiti neku mizernu cifru i uzeti Kleber Quadraxer, premda je on skoro 9K guma. Nisam zadovoljan rezultatima na testovima (AutoBild). 

 

- Apollo Alnac 4G all season, trenutno na snizenju.. Cudna guma. Ponegde ok dok je kocenje i upravljivost zasu. Trosenje isto. Nisam siguran za istu. 

 

- Kama All season. Brt, imamo ovo na Nivi, bucno do zla boga. Da, vrsi posao, trpi svasta. Obzirom da je u pitanju auto koji nit je za zaletanje u krivinama, sa 4x4 konstantnim pogonom i u krajnje nezavidnom stanju, gume su se pokazale ok, ali nekako bih je zaobisao na mom autu. 

 

-Ceat all season guma. Video i citao neke komentare po netu, mislim da ima i test, ne uliva mi poverenje ama uopste, posebno za grip i kocenje. Nekako sticem utisak da je losija i od Tigra iako bi sara gume trebala da pokaze bolje. 

 

-Lassa Multiways all season. Po testovima nije bas idealna, ali cenovni rang je dobar. Zanimljivo da je nema na vecini testova, verovatno otpadne u prvom krugu. Oznake za kocenje i trosenje kao ulivaju poverenje ali da je zaista tako, bile bi u testovima. Nemam neko posebno misljenje, cak bi pre gledao kineza od nje, vrlo verovatno neopravdano. 

 

Ajde dajte neki predlog i misljenje (a da ne obuhvata letnji + zimski set) sta bi valjalo razmotriti. Mozda bi nekako i povecao budzet ali zaista mizerno. 

 

PS:

Na dosta guma u ovoj dimenziji nalazim na oznaku Extra Load (XL) sa ofc vecim indeksom tezine od propisanog. Ok, dobio sam pojasnjenje za inteks tezine pa kontam da nije problem kao ni veci indeks brzine (po pravilu je i guma cvrsca i jaca) ali da li bi bilo ok staviti XL gumu umesto ZR? 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...