Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Za njih si mi bese rekao da ne pasuju, a i ne svidjaju mi se.
U svakom slucaju dolazi covek po ove Miselinke pa cu ipak ici na 18.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolazi danas covek da pazari Miselin CC+ od mene a pre neki dan uzeo neki Riken AllSeason (225/50/17) za 8 i nesto po gumi. Kaze covek ne moze da se izbori sa autom prilikom bilo kakve promene pravca jer gume ne drze nikako. Montiramo mi Miselinke i auto ide kao po sinama. Posle mi je poslao snimak sa AP gde je menjao trake na dosta vecim brzinama i isti utisak (kao po sinama). I posle se provlaci prica kako je nepotrebno dati vise novca i da Riken/Tigar vrse posao isto ili slicno.

Inace, u pitanju je Passat AllTrack 2013.

Definitivno izbacujem iz razmatranja Tigar/Riken i slicne za zimski set za A4 iako vozim minimalno. Ono mi se ni malo ne svidja kako se ponasa sa njima.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Dolazi danas covek da pazari Miselin CC+ od mene a pre neki dan uzeo neki Riken AllSeason (225/50/17) za 8 i nesto po gumi. Kaze covek ne moze da se izbori sa autom prilikom bilo kakve promene pravca jer gume ne drze nikako.

 
 
 

Kakva teška pros*ravanja... vozim relativno često 508 sw (dakle isto velik i težak auto, čak mislim i da je dimenzija gume ista) sa tim gumama u svakakvim uslovima i nije ni blizu toga što se taj nalupeta. A i niko drugi ko ga je vozio se takođe nije žalio, 30000 km je pređeno sa njima do sada. Ne kažem ja da nema razlike i ne dižem Tigar u nebesa, samo kažem da ga taj debelo pretera...čuj, ne može da se izbori sa promenom pravca...

I@dellas ih čini mi se ima i ne pamtim da se nešto žalio.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih bre sto si bukvalista. Nisam mislio da bukvalno ne moze da smota u krivini i da ce da se savije oko bandere. Ali guma je zesce biiip i nije za iole brzu voznju.
Mozda ti vozis lagano pa ti ne smeta sto lose drzi, nije svako isti.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bmw 320 na tigar zimskim po CG, BIH, SRBIJI se navozao bez problema i kukanja.
Sad je na tigar UHP letnjim. Drugarov auto.
Audi 4 dioda, (moj kolega ga vozi), sa 120 izleteo na krivini, isprevrtao se sa premium gumama novim.

Teško je porediti i izvući zaključak.
Izbegavam ovu temu jer se mnogo kenja oko guma.

Ako imaš novca, kupi najskuplje i to je to, ako nemaš, kupi NOVE koje možeš priuštiti. Ni u jednom slučaju te ni jedna neće spasiti gluposti koje napraviš za volanom.
Da ponovim još jednom, 200000km za 5 godina sam prešao na tigar letnjim i zimskim gumama bez problema, sudara itd. Dakle izabrao sam ono za šta sam imao novac i novo. Znao sam da neću na NAVAK i Nirnburgring.
A kad neko uzme gume iz nižeg segmenta i glumi vozača iz DTMa, taj je za psihijatriju i problem je u njemu a ne u gumama.

Za Modusa letnje Tigar, dve godine, zimske hankook, nikad problema, a ne vozim kao penzioner al sam svestan auta.
Za BMW zimske Barum, dobio uz auto, za leto ću videti shodno mogućnostima i snazi auta.




Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo lici na pricu iz moje mladosti,neko vozi fiću a neko mercedes,a oba stižu do cilja tj od tacke A do tacke B.I sta sad,ocemo li sad svi voziti Mercedes,samo zato sto je nekom fići pukla guma?Glupost,lepo reče @knezevic76, kupi ono za sta imas pare i pogotovo ako je NOVO.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zašto je drugar onda kupio »Bemve«? Platio je cenu auta velikih mogućnosti a onda gumama te mogućnosti sveo na prosečne ili nešto ispod. 
A zašto je ovaj drugi kupio audija i isprevrtao se sa gumama vrhunskih performansi?
Po tvome ako neko kupi BMWa to znači da mora da ga tera na granicama njegovih performansi?
I vidi, nije on jedini, evo na parkingu ispred zgrade imam BMW i AUDI novijih generacija na Tigar UHP.
mislim, ima BMWa koje voze i stariji, porodični ljudi sa a ne samo forum trkači.
Na kraju krajeva, evo ja ima BMWa i nemam gde da ga nateram do maximuma po BGu i okolini sve i da hoću. Eventualno nekad po AP. Al i bez jurcanja uživam u tom autu.
I šta sad, jel treba da spucam 600€ na gume koje ću spržiti mileći po BG ulicama 20 na sat? Naravno da neću jer ću baciti novac a one će doći na zamenu zbog starosti.

Eto, pre par sezona se pojavio brend Matador, par stotina skuplji od tigra i odjednom se nudi svuda i kupuje, kao bolji od tigra, a niko nema pojma o toj gumi al komplex valjda, šta li je, samo da nije tigar ili lassa.......



Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, knezevic76 said:

Po tvome ako neko kupi BMWa to znači da mora da ga tera na granicama njegovih performansi?

Povremeno DA NARAVNO. Ako neće nikad da ga tera na granicama performansi bolje je da umesto 35 nečega iskešira 25 nečega za auto koji bi verovatno podjednako zadovoljio njegove potrebe (i bio jeftiniji za dalje održavanje). Sa »Tigrom« tu razliku u ceni auta koju je doplatio neće osetiti nikad. 

 

Prihvatam argument "»Bemve« mi se sviđa, a nemam želju da vozim blizu granice"; međutim, to što si video je priličan broj ljudi koji daju prilično novca za sviđanje. Meni je to neopravdano, mada to je tuđ novčanik i merak, i bezveze mi je da komentarišem taj detalj dalje.

 

3 hours ago, knezevic76 said:

A zašto je ovaj drugi kupio audija i isprevrtao se sa gumama vrhunskih performansi?

To prevrtanje »Audija« ne mora da ima previše veze sa gumama; zapravo, ukoliko je imao dobre gume koje nisu dozvoljavale valjanje vozila, moguće je da bi sa lošijim otklizao, bez prevrtanja. Dakle 90% se svodi na dve opcije: 1) vozačka greška i 2) bolje je voziti na domaćim gumama. 

 

A ja sam već komentarisao kako sam sletao sa puta samo sa aktuelnom »Tigar Sigurom« i »Savom Efektom«, klizao nekontrolisano na »TG621«, za vreme sankcija u porodici su bile i »TG620« pa i »Trajal T-5« i »T-200« i ne sviđaju mi se. Uglavnom sam se snalazio sa njima i verovatno bih i dalje mogao, nisam agresivan vozač, ali fakat je da su nedovoljno bezbedne. Plus, osećaj na volanu je nula izuzev donekle »TG615« i »Save D-727 Radial Jet«, možda i mrvice osećaja »TG620«. 

3 hours ago, knezevic76 said:

Eto, pre par sezona se pojavio brend Matador, par stotina skuplji od tigra i odjednom se nudi svuda i kupuje, kao bolji od tigra, a niko nema pojma o toj gumi al komplex valjda, šta li je, samo da nije tigar ili lassa.......

Verovatno si dobro procenio pobude.

 

Sa druge strane, »Lasa« praktično nikad nije testirana (a na bazi iskustva iz porodice konkretno »Snouvejs 3« je osetno iza »Eskima HP2«). 

 

Međutim, Tigrove gume (pod raznim nazivima) jesu relativno često testirane i uglavnom su prolazile slabo, obično ni ne završe test. Tako da je donekle možda i do toga.

3 hours ago, knezevic76 said:

Na kraju krajeva, evo ja ima BMWa i nemam gde da ga nateram do maximuma po BGu i okolini sve i da hoću.

Dobro. :) Ja imam slab motor, i moram da vozim hitro po krivudavom i brdskom putu da ne bi stao.:rolleyes: A i Kruševljani su po gradu samo malo manje nervozni od Beograđana. A po ravnom moram da zagrejem motor i pripremim ga za gorenavedene situacije.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komšija, čika Đorđe,ima BMW E36,325i sa 192ks,kupio ga novog kod Radulovića,nikada,ali nikada nije vozio ni blizu limitu auta... uglavnom tera srednju klasu guma,sada ima Vredestein montiran,žali Bože guma....
Ima 81 godinu,sudija u penziji, čovek vole BMW,uvek vozio BMW...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji i možemo do sutra pisati o ličnim iskustvima,afinitetima itd al opet se osvrćem na početak, kad neko ima novca za nižu klasu guma, a razlika u ceni par stotina dinara, totalno je nebitno koji je model ili brend, razlika je u šari . Dal je Tigar, StarFire, Matador, Lassa....totalno isti đavo gde se razlika teško može osetiti u klasičnoj svakodnevnoj vožnji.


Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Moj komšija, čika Đorđe,ima BMW E36,325i sa 192ks,kupio ga novog kod Radulovića,nikada,ali nikada nije vozio ni blizu limitu auta... uglavnom tera srednju klasu guma,sada ima Vredestein montiran,žali Bože guma....
Ima 81 godinu,sudija u penziji, čovek vole BMW,uvek vozio BMW...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk


Uživanje u nekom brendu nije samo uživanje u performansama već i u udobnosti i osećaju u vožnji, pouzdanosti , neko uživa u prestižnu, neko u ekonomičnosti, svako ima svoje razloge.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se guma tice,mnogo ima razlicitih misljenja.Sustina je u nacinu voznje. Ko vozi lagano bice mu sve maltene tu negde, tj hocu reci nece primetiti neku wow razliku. 

Tigar uhp sam probao na drugarevoj e46, mnogo losa guma blago receno. Nove je stavio. Radi se o dimenziji 225 45 R17.Da bi isključili neispravnost auta, stavili smo na njegov auto moje zadnje gume, tj moje felne sa gumama dunlop sport rt2.Test voznja kad je pala prva blaga kisa, u prvoj krivini sa 100kmh zadnji kraj zalepljen, prednji kraj počinje da klizi. Zaključak guma ni kao nova nije bolja od premium gume koja ima oko 6mm sare.

Moje neko mišljenje, ko voli da stisne po gasu pre bi trebalo da kupi premium polovnu gumu , od bilo koje nove tigar, taurus, kama itd. 

Elem mogu uporediti još savu uhp2 i dunlop rt2. U petak sam pazario dve nove savine gume, montirane pozadi,dunlop prebacen napred. Iako je dunlop sa manjom sarom, definitivno se bolje ponasao od save. Sava isto drzi dobro, ali nije isti osecaj kao sa dunlop-om, kao da joj fali malo na direktnosti i odazivu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se slazem, ne ukljucujem se cesto ovde. Ok je da covek kupi najbolje za novac koji ima, svi se trudimo tako da radimo, zato u stvari i postoji ova tema, da se procita sta je best buy a ne da svi pisemo kako su Michelin i Continental najbolje gume, to svi znaju generalno default_D.gif

Citam kako pisete da ste se snalazili sa ovim losim, onim losim gumama koje za danasnje standarde vise i ne mogu da se nazovu gumom i da mozete da prilagodite voznju uslovima saobracaja i stanju puta, sto svako i mora ali zaboravljate na jednu mnogo bitnu stvar a to je npr. iznenadno kocenje po raznim vremenskim uslovima. E tu se pravi ogromna razlika izmedju guma i 10cm duzi kocioni put zna da napravi razliku...ogromnu, da ne pisem default_).gif

 

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

Jesam po ovom pitanju nešto isključiviji i ne tvrdim da me treba slušati, no imam mišljenje kako je bolje preplatiti bolje gume (kočnice, spone) nego što će mi možda trebati umesto da baš tu kalkulišem. Ukoliko samo jednom jedne gume u celoj vozačkoj karijeri tokom neke neželjene situacije skrate kočenje za pola metra pa se sve isplati. Dodatno, obično kvalitetnije daju i bolji oseċaj, traju duže... ali je zapravo sve izuzev prvog razloga poprilično irelevantno. Moje mišljenje. 

^ Nemam pojma kako je ovo što sam ja napisao ušlo u citat... 

3 hours ago, knezevic76 said:

kad neko ima novca za nižu klasu guma, a razlika u ceni par stotina dinara, totalno je nebitno koji je model ili brend

Uglavnom kvalitet korespondira ceni, ali ima izuzetaka. Recimo, baš slučaj »Tigra UHP« i »Save Intenze UHP2«  koji je @danijel55 naveo. Razlika u ceni te dimenzije je oko 400 dinara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al eto , ja imam odlična iskustva sa Tigar HP R15 na autu od 86ks. Npr, bolje koče po kiši od Lasse koju sam vozio a opet neko može imati drugačija iskustva. A vozio sam se sa tigricama po celoj Srbiji i stvarno nemam zamerku. Nit su bučne, nit su škripale , kako su neki govorili da će biti, čak su i tiše dosta nego raniji modeli. Negde sam i pisao da sam imao par incidentnih situacija gde sam kočio naglo itd., tako da ne mogu da shvatim kad neko kaže da su smeće.
Jesu smeće ako su na autu koji zahteva pirelli zero gume i slične.
Tigar winteru sam vozio na mercedes Vito, bio sam skeptičan kad sam ih uzeo, ali sam se oduševio kako se ponašaju po snegu po raznim planinama gde sam išao.

E sad tih 400dinara razlike za "bolju" Savu, opet kažem, teško će neko u prosečnoj exploataciji uvideti zašto je ta Sava bolja ili Lassa, Matador, StarFire....

Lično sam imao Tigar,Lassu, Michelin, Hankook, Verdenstain, Fuldu...prvo što sam primećivao , kao prosečan vozač je razlika u buci i tvrdeći samih pneumatika.

Da se razumemo, ne veličam ja ni jedan brend, svako prema svom nahođenju treba da postupa , al previše je filozofije. Ako neko brine dal će mu zaustavi put biti dovoljno kratak onda nek kupi vrhunske premium gume ili nek drži distancu i poštuje ograničenja i svaka će odraditi posao.

Kupujmo domaće

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino što je tu ostalo od domaćeg je jeftina radna snaga i pogubne posledice po ekologiju. Što se samog prozivoda tiče, tu smo na forumu, i u ovoj temi, da pomognemo ljudima da shvate koliko je u pitanju neadekvatan prozivod i da već duže vreme postoje egal ili marginalno skuplje neuporedivo kvalitetnije alternative. 

 

Jer, ako na automobilskom forumu, nekom treba da objašnjavaš čemu služi guma na autu, onda tu nešto svi radimo jako pogrešno. Tigar se nije makao sa mrtve tačke već deceniju, kad je otprilike i koliko toliko njihov proizvod imao priključak sa prihvatljivim najnižim segmentom, a to već odavno nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tačno!
Tigar, odnosno Michelin, svake godine menja nešto u tehnologiji svojih proizvoda.
Keva mi je tehnolog, doduše plastičar,ali ima kolege sa faksa u Pirotu, dolaze i pričaju

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan moj drugar ima tri BMW-a, starosti u rasponu od nekih 8 meseci do pet godina (a snage u rasponu od 184 do 374 ks). Na jednom od njih nedavno videh nove turske gume od 19". Meni to nekako ne ide zajedno. Totalna disproporcija (vrednosti i perfomansi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je Tigar guma ,po nekim ovde,toliko losa,pa šta onda radi Michelin kao njihov vlasnik. :unsure:Radi li to Michelin na svoju štetu ili šta?U tekstu dole se kaže da kvalitet  kontroliše :rtfm:Michelin i meni je to bilo dovoljno da se odlucim za ovu gumu. 
"Orium-Tigar All Season,  Zimsko-Letnja Guma, *Novo ( izašla 2019 ) Modernog Aimetric V dezena , a sama guma po dezenu i karakteristikama se može porediti sa vrhunskim modelima Michelin guma, za sve sezone. Orium-Tigar se nalazi u grupaciji Michelin. Interesantno za ovaj model je da se proizvodi u Michelin-ovoj i Tigrovoj novoj fabrici u Pirotu , made in Srbija., a brend nosi svoj naziv All Season – za sve sezone. Proizvodi se u širokoj lepezi dimenzija,  kao i dosadašnji modeli Tigar letnjih guma. Kvalitet Guma kontrolisan od strane Michelina. Brzinski index (sped index) se kreće od H-210km/h., V-240km/h., W-270km/h. Poseduje dva široka kišna kanala, sa nizom bočnih V odvoda, što je svrstava u vrlo efikasnu gumu. U vašoj dimenziji, kupovinom All Season gume., osiguravate sigurnu vožnju i čuvate okolinu i novac , kod zamene guma. Dobar odnos cena-kvalitet, usteda zamene i montiranja zimskih i letnjih guma!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mišlen ovde završava vrhunski posao, došli su da zarade novac, kao i svi koji dođu sa prljavom fabrikom, radna snaga kikiriki, vlast može da se podmaže kako hoćeš za otpad i zagađenje - dapače, to je njihov genijalan ekonomski plan za našu budućnost. Čisto da se ne zavaravate da ovde više bogznašta ima naše, zakucavaju se poslednji ekseri u naš mrtački sanduk, nego da se vratimo na temu...

 

Pritom niko nije rekao da Mišlen apsolutno ne zna šta radi, naravno da itekako zna, jer prave pod svojim krovom i najbolje i najlošije gume na tržištu. Na kupcima je da vide gde se pronalaze u tim okvirima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sada treba da kupim 8 guma za dva automobila pa mi je ova tema baš interesantna.

 

Tigar pravi vrlo dobre gume, nikada nisam imao problema sa njihovim gumama. E sad, imam na ženinom automobilu 4 zimske gume tigar, koje su se pretvorile u plastiku i nisu više za vožnju ali, ono najbitnije, takve su jer imaju 9 godina. Nisu potrošene ništa posebno jer se auto jako malo vozi. 

Razmišljam se između Mishelin CC i tigar isto za sve sezone, više me mrzi da ih skidam i stavljam, auto se vozi bukvalno 5 000 km godišnje (verovatno i manje) i to sve u lokalu (BG) pa nema nikavog smisla drndati se sa gumama.

Jedino što mi je žao, jer na tom autu sad imam Mishelin letnje, energy saver, stare su par godina, bukvalno kao nove i ako stavim gume za sve sezone, ove možda i mogu da prodam, ali pojima nemam ni koliko ni šta. 

Ako neko hoće da kupi :) pa da pazarim Mishelin za sve sezone :) i da više ne pogledam njen auto "(%P=$#?#=%?= ja mater :) 

 

A za svoj auto, dvoumim se između 16 i 17" 

Nekako, razmišljam se između ovih novih Tigar zimskih guma, trajaće 3 - 4 godine korektno, a nisu mnogo skupe i nekih boljih ali ono što se meni sviđa preskupo mi je a neka sredina mi nije baš opcija, ili TIgar ili neki Continental :) 

 

Trebaju dobre gume i za niže brzine, nekad i sa 50km/h ume da bude nezgodno. Ne znam da okačim snimak, od pre par godina, preko nekog prevoja odmah iza, izleti neka monahinja na put sa puntom, nisam išao brzo, ali je asfalt bio uglačan, vlažan (padala je još i neka kiša) zaustavio sam se bukvalno bez asistencije ABS a, ali su na autu u tom trenutku bile bukvalno nove Miselin Primacy 4. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, ortakov said:

Jedino što mi je žao, jer na tom autu sad imam Mishelin letnje, energy saver, stare su par godina, bukvalno kao nove i ako stavim gume za sve sezone, ove možda i mogu da prodam, ali pojima nemam ni koliko ni šta. 

Sta ima da ti bude zao :) , sve se proda... Vidi samo kako se krecu cene polovnjaka za tu dimenziju, pozicioniraj cenu kako mislis da treba, zabaci i cekaj...

Inace je u pitanju Eco guma, a kao nova je jer se vrlo malo trosi... Cak i one stare Saverke su bile poznate sto su u dobrom procentu slucajeva mnogo "pre" starile nego sto bi se potrosile. Upravo zato sto su sve Eco "plasticnije", sa manjim otporom kotrljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ma nije to što se nisu potrošile, jednostavno, nisu se ni koristile, ako bi pregledao datum postavljanja i km, siguran sam da nisu prešle više od 5 - 6  000 km :) 

 

Pet dana u nedelji, taj auto pređe 25 - 30 km :) 

Plus, ima i zimski set, koji se montira od 01. novembra, do 01. aprila :) 

 

I što je najbolje, to je na felnama :) jer imam dva seta, zima - leto :) 

 

Koliko mogu one da vrede? Ja sam ih platio - ako se dobro sećam oko 200 - 220€ i dobio sam poklon, peškir za plažu :) mišelin, jer sam verovatno jedina budala koja je kupla 4 mišelin gume za punta :) PEŠKIR NIJE NA PRODAJU :) sviđa mi se :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...