Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

2 hours ago, 037 said:

Zapravo, meni bi koristilo (a temi ne bi štetilo).

 

Razlike su kod lošijih guma (dakle, između dve lošije, sa slabijim ali naoko ujednačenim pa i ujednačenijim deakceleracijama) znatno veće. 

 

A sve ovo je preprosto u odnosu na složene uslove ponašanja u krivini, koje je pak prosto u odnosu na kompleksno skretanje, kompleksno skretanje sa kočenjem, ubrzavanjem, itd.

Pa mozda jednom iskuckam kad budem imao vremena, ali prilicno je dugacka tema za objasnjavanje. Slazem se da guma koja prosecno ima losiji rezultat da je verovatno losa, ali bilo bi lepo videti uporedno koliko ide plus minus. Ja bih se pre odlucio za gumu koja ima konstantnije a nesto losije performanse nego recimo za gumu koja mozda u startu ima par  ubedljivo dobrih rezultata i onda potencijalno mozda i losije rezultate od one prve. Takodje test prve gume na pocetku testa i njeno ponovono testiranje na kraju testa da se vide razlike u stanju auta, podloge, adaptacije vozaca na uslove koriscenja...

 

Takodje voleo bih videti test istih guma na razlicitim vozilima. Jer karakteristike vozila mogu da uticu na to kako ce da koriste te gume... Nekim vozilima odgovaraju gume sa meksim bokovima, nekima to ne igra ulogu, nekima odgovaraju tvrdji bokovi.

1 hour ago, Kosta Smosta said:

YUgisa imaš neku preporuku za pritisak CC+ na 205/55 R16 na mom Fići?

Stvarno ne mogu davati ovako napamet neke preporuke, moja preporuka je naduvati na fabricku preporuku pa korigovati vizuelnim pregledom guma, posto dosta guma ima mekane bokove i jednostavno pod opterecenjem motora (posto su najcesci auti sa balansom mase pomerenim ka napred) primetno sabijenije pa ih doduvam da izgleaju slicno zadnjima i probam u voznji kako se ponasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem, krenuti od fabricke preporuke pa videti sta odgovara. Mada manje-vise, uvek sam gume sa standardnim /45 ili /55 profilima drzao na preporucenom fabrickom pritisku, bez ikakvih primedbi. Od Fica, na Stilu 17'' na 2.3 Bar i 16'' na 2.1 Bar, sada na Sportu 17'' takodje na 2.3-2.4 Bar... 

7 minutes ago, YUgisa said:

Takodje voleo bih videti test istih guma na razlicitim vozilima. Jer karakteristike vozila mogu da uticu na to kako ce da koriste te gume.

Na ovo bih dodao i isti model gume u razlicitim dimenzijama npr.

Sira/uza guma moze da izmeni i izgled same sare i uz druge izmenjene parametre da dovede do nesto drugacijeg ponasanja na putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, YUgisa said:

Ja bih se pre odlucio za gumu koja ima konstantnije a nesto losije performanse nego recimo za gumu koja mozda u startu ima par  ubedljivo dobrih rezultata i onda potencijalno mozda i losije rezultate od one prve. Takodje test prve gume na pocetku testa i njeno ponovono testiranje na kraju testa da se vide razlike u stanju auta, podloge, adaptacije vozaca na uslove koriscenja...

Za to služe kontrolne gume koje se voze svaka - recimo - tri kruga, i prema njihovim rezultatima se prate opšti uslovi i njihov uticaj (temperatura, vlažnost, držanje asfalta, stanje kočnica...), te po potrebi određuju korektivni koeficijenti. »Uils« je objavljivao i sirove i korigovane rezultate, nema tu nekog velikog šetanja kod savremenih guma. 

 

A različite dimenzije iste gume i različita test-vozila, to je dobra ideja samo komplikovana za realizaciju. »Kvatroruote« je uradio dva takva testa ne tako davno, mislim da su oba na temi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/2/2020 at 10:38 PM, totti said:

Jeeeste... Galeb je lepša emoji14.png

emoji3.png

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

U toj priči milka dodje kao protekt :)

Mada Galebova  Sara tj pakovanje se ne menja 100 godina

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/3/2020 at 2:04 PM, 037 said:

Za to služe kontrolne gume koje se voze svaka - recimo - tri kruga, i prema njihovim rezultatima se prate opšti uslovi i njihov uticaj (temperatura, vlažnost, držanje asfalta, stanje kočnica...), te po potrebi određuju korektivni koeficijenti. »Uils« je objavljivao i sirove i korigovane rezultate, nema tu nekog velikog šetanja kod savremenih guma. 

 

A različite dimenzije iste gume i različita test-vozila, to je dobra ideja samo komplikovana za realizaciju. »Kvatroruote« je uradio dva takva testa ne tako davno, mislim da su oba na temi. 

Kvalitetne gume su konstantne tokom svog veka , nema priče. Klizave i loše neće nikad biti bolje.

Kačio sam ovde testove i ne bi bio loše da se grupišu u tri teme, zimske, letnje i svesezonske. Bilo bi lakše za traženje i info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tigar UHP 225 45 r17, smece od gume blago receno. Drzanje na putu velika 0.
Pisao sam vec, a4 140ks potpisuje trecom po suvom vremenu i to na r18 :D jedino sto je tiha i mekana u voznji

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dach@ said:

Ako nekom treba,u lidlu od ponedeljka opet nosač za gume na felnama.Do 18 inča. Odličan ja sam ga uzeo prošle godine 

Screenshot_20201006-134601.png

Super je ponuda (cifarski), samo ne znam koliko je to uopšte stabilno. Pa, 4 točka od 18" imaju i oko 85-90 kg i ako nije idealna podloga, samo da "dune povetarac", ode sve to ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne držiš gume na bakonu na 14 spratu ? I još ako planiraš da iskoristiš kao postolje za suncobran.

Za podrum idealno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron Imao sam negde i slike kad sam sklopio.100% stabilno i kvalitetno,iako su pare smešne.Ja uzeo sebi,posle dam burazeru.Zimus stajale alu felne od 500l 205/55/16.Ima i ova čuda da se obeleže gume,kapica od ventila ih drži.Cirada kojom se pokrivaju gume je prozirna tako da vazduh neometano cirkuliše.To 18 cola je max širina guma mislim 225.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti za iskustvo. Možda bih i mogao to da uzmem baš za točkove od 16" od 500L, ove od 18" svakako ne mogu (sad shvatih iz tvog odgovora i zašto, jer su 235 mm). A točkovi od 500L su i relativno lagani, ako se dobro sećam, jedan je oko 17 kg (svi zajedno oko 68kg)

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, MS PK said:

Pisao sam vec, a4 140ks potpisuje trecom po suvom vremenu i to na r18 :D jedino sto je tiha i mekana u voznji

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 

Montirao drugarove r17 felne napred, gume tigar uhp 19god,sara 6mm+,poxafi moje gume dunlop. Zadnji kraj drzi kao beton u krivini a prednjj kliza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super stvarčica nećeš pogrešiti i praktična,toliko se uštedi na prostoru a sigurno. Sada su čelične na njemu.Sad sam slikao ali iz videa nije nešto ali opet se vidi kako bar izgleda

Screenshot_20201006-154043.png Screenshot_20201006-154214.png

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre dve godine kupio dva slična nosača za felne u Uradi sam u N. Sadu. Cena, čini mi se, 1.800 dinara. Bez te kese.

Na njima bile 18” od AR 159, 235/45 bez problema stajale.

To se pomalo klati, ali je tolika težina da nema gde da ”ide”.

Skroz zadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimenzija, cena... ? An ženeral, ja bih »Fuldu«. Mada je kod nas »Sava Intenza UHP2« osetno jeftinija a sasvim uporediva (u nekim dimenzijama je i bolja) izuzev - kažu - po osećaju na volanu. Ili bih nešto bolje po srpskoj ceni Fulde.

 

@YUgisa

 

Imao sam i imam teoriju o dezenu... nastavićemo... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimenzija 225 45 17. Razmisljam i o savi uhp2? U principu fulda i semperit me ne kostaju nista, nego jedan par ide kolegi drugi meni. Na meni je da odaberem da li cu fuldu ili semperit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 225/45 R17 i definitivno odaberi tu »Fuldu Sportkontrol 2«. Požuri. :) U toj i bliskim dimenzijama je često testirana i pokazala se jasno boljom od »Spid Lajfa 2«, i kao neobično slična »Savi Intenzi UHP2«. 

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sveo sam na dva slova:

Continental AllSeasonContact

ili

GoodYear Vector 4 Seasons Gen-3

Treba mi za hladnije i kišovitije vreme nego u Srbiji. Šta predlažete od ove dve?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je preporuka za 18-ice za skroz malu kilometrazu (ne predjem ni 2k u zimskim uslovima)? Da ne bude neko dno, naravno.
245/40/18

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...