Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Namešteni su i tačka...guraju svoje ali nenametljivo i polako da ne popiju sud kao vw i Audi.Uzmeš testove od Francuza, Italijana,Španaca i vidiš pravo stanje.
Do skoro je bilo ne bi vw nameštao a on nameštao za sve pare
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Stky said:

Takođe, je l' može neko da mi objasni zašto u manualu stoji da je fabrička (čelična?) felna za 1.3 mjet od aluminijuma?

Po uputstvu postoje dve felne za 1.3 MJet, tj. i čelična i alu 15-ca:

 

felne grande.jpg

 

Da li će konkretan Grande sa 1.3 MJet motorom fabrički imati čelične ili alu felne, zavisilo je od paketa opreme.

Jedino kod 1.6 MJet nije postojao paket opreme bez alu felni kao standard.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aj da sakupimo pare i kupimo 10 kompleta guma i napravimo naš FLCS test.

Ja tipujem na Tigar !
To kada budeš uradio videćeš kako je lako napraviti nameštaljku!

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošarao sam razne gume na svojim kolima, boravim i na stazi često, i što se mene tiče, sve što bitno piše u testovima se i potvrdilo. Ima i šta ne piše, a to je više subjektivno i za sladokusce, a nije toliko bitno po bezbednost. Mada, neki testovi daju i subjektivne ocene, što nije loše.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshtry said:

Namešteni su i tačka...guraju svoje ali nenametljivo i polako da ne popiju sud kao vw i Audi.Uzmeš testove od Francuza, Italijana,Španaca i vidiš pravo stanje.
Do skoro je bilo ne bi vw nameštao a on nameštao za sve pare
 

Ma važi. Zato je Milka čokolada skuplja od čokolade Najlepše želje. Verovatno je Milka lošija i skuplja zato što lažiraju ukus. :dizzy:

 

Tako ti je isto i među pneumaticima, telefonima... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo lepša i sa manje otrova u sebi...Stvarno se furaš na marketing

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neke stvari su vrlo lako proverljive u praksi, a ako neko nema vozackog osecaja/iskustva da uoci razlike (lezanje, udobnost, buku), to je vec druga prica. Testovi su tu, da koliko-toliko unapred proveris i uporedis nesto sto te zanima, a novo je npr... Naravno da neces ni slepo verovati testovima, ali uglavnom su tu negde, dovoljno za reper. Uvek sam na osnovu njih birao neki best-buy od kvalitetnijih guma i sa svakom sam bio izuzetno zadovoljan. Isto tako, naravno da nikada ne bih uzimao u obzir nesto sto na istim tim testovima ne moze da prodje ni eliminacione krugove ili ga nema nigde. Upravo iz svoje prakse, jer sam kao mlad i zelen kupovao ono sto i vecina - i naravno da sam se par puta zaje*ao, dok nisam naucio na svojim greskama :) .

7 hours ago, S.V.E.T.A. said:

Koja je fora sa tim cenama za GY, kako je moguce da je toliko jeftinije kod njih, jel imaju i drugih brendova?

Naravno, zato sam i ostavio broj telefona, pa slobodno proverite sta vec koga zanima. Fora je da ne klepaju po usima krvnicki kao ovde po BG. Znatno veci promet, a manja zarada po komadu, to je politika... Dosta uzimaju preko "Baki d.o.o" Kragujevac, koji su direktni uvoznici (za neke brendove cak i ovlasceni), sto je i dodatna pogodnost jer su "prva ruka". Mislim da sam uvek dobijao garanciju koja glasi na njih, uzimao sam vec vise setova, ako bih putovao na tu stranu. Plus sto je jeftinija i montaza, tj. balansiranje, eto na ovaj komplet 17'' usteda je konkretno preko 100 EUR. Ili dobijes premium gumu, maltene po ceni neke iz srednjeg ranga. Znam ljude koji se organizuju pred sezonu, sednu u kombic i odu po nekoliko kompleta. Em ustedis, em se ozderes "Kod Brana", malo dalje od njih na Kruznom putu :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, nidza said:

 

Ne mogu svi testovi biti namešteni podjednako, a dobre gume su uvek pri vrhu, loše na dnu već 15 godina. Nije važno koja je guma prva, a koja treća, ako su u 2%, ali jeste važno ako neka guma (da ne spominjem) zakoči po kiši +8 metara na 80km/h, i +15m na 100km/h. Da li si ti uopšte svestan koliko energije ima u tom vozilu koje bi u trenutku udara, bez prepreke, nastavilo da se kreće još 15m, u odnosu na najbolje gume?

Lično sam učestvovao 2 puta u testovima kočnica (od strane Mašinskog fakulteta u Beogradu a, nisam zaposlen tamo) po evropskim standardima. Odgovorno tvrdim da svaku razliku ispod pola metra je neozbiljno pominjati.  Koliko je puta ocena na testovima guma zavisila od 10-20cm?

Fabrike ubace smešu za preminm gume u srednju klasu pa, iste daju besplatno na testove.

ADAC je pre 10-ak godina priznao da je lažirao glasove za najbolji automobil.

Moje merilo za gume je koliko bzo mogu da se spustim niz Bubanj potok ka Nišu.  Znam da sam bio u neverici kada sam zamenio samo napred Continental Ekokontakt 5 sa Mishelin energy saver (takođe polovnim). Mishelin-ke su bile za klasu bolje.

Napomenuo sam da neće na testu neku baš dreš gumu da uguraju među premium.

Proletos sam kupio CC+ i verujem da ni jedna AS guma koja nije premium nije bolja od nje.

Elem nisam rekao da su gume sa dna testa bolje od onih sa vrha, ali da su se neke kojima nije mesto ugurale u vrh, vrlo je verovatno.

Ima još mnogo toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozbiljni ljudi pričaju sa argumentima i dostupnim podacima. Ovde nema mesta verovanju da li je ovako ili onako, stvari su poprilično egzaktne. Da li ima politike u svemu tome, ima sigurno, ali sad ima nekoliko raznolikih magazina koji testiraju gume, a rezultati su iz godine u godinu poprilično konzistentni. 

 

Za 20cm gore dole nijedna guma nije ocenjena dobrom, a druga lošom. Test je tu da se pročita sve, a ne da se ode na zaključak i kupi najbolja guma. Na primer, kad sam kupovao zimsku gumu decembra 2016, dok sam čekao da mi stigne automobil iz Češke, broj jedan parametar mi je bio kakva je na suvom i kiši, zatim buka, pa tek onda performanse na snegu. Test koji daje veću težinu snegu bi tu gumu spustio niže, a test koji bi favorizovao mokro, bi je podigao gore.

 

U testu sve piše, kako i zašto su došli do rezultata, a bolje od njih mi to ovde nismo u kapacitetu da izvedemo. Na nama je da to sve protumačimo. Činjenica oko koje bi morali svi ovde da se složimo, da su top3 gume na svim testovima, bez greške dobre kupovine, ono sve između ostavlja mesta za polemiku, a najlošije gume su za izbegavanje, ko god može da se pruži više. Ko ne može - šta je tu je, ali i on treba da bude svestan šta je kupio i da se prilagodi shodno tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko od nas nije u mogućnosti da ozbiljno testira više od 2-3 seta pneumatika ali zato mora na osnovu posrednih parametara da tumači testove. 

Moj kriterijum se zasniva:

1. Nemci su izgubili kredibilitet (po više osnova i svi smo svesni toga)

2. Prati ću najposećeniji forum u vezi guma (ovaj)

Zašto ne verujem nemcima već sam spominjao, da se ne ponavljam

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih rekao da su testovi bas totalno izmisljeni, ali definitivno ne treba ni slepo verovati, posto ima dosta mesta za manipulaciju u testiranju bez obzira na to da li se to radi svesno ili slucajno/iz neznanja onog ko testira.

 

Recimo razlog iz kojih sam ja prestao nesto preterano da pratim testove guma je cinjenica da moderne gume su jako "uskog" radnog spektra u odnosu na temperaturu. I recimo neke gume iz mog iskustva su bas ocajne tih prvih par minuta voznje, ali mogu biti prilicno razumne kad dostignu neku temperaturu, s druge strane imam i iskustva sa gumama koje su ovako brutalne i bile su medju prvima u testovima ali ih je lako pregrejati i onda postanu bas klizave. Mozda se to najbolje moze videti kod nekih bas detaljnih testova poluslikova gde zbog njihove konstrukcije testiraju i tople i hladne gume gde obicno imate neki model gume koji od nule ima odlican grip, ali se zale da posle 3 kruga postaje problem sa voznjom i suprotno, gume koje zahtevaju zagrevanje ali mogu mnogo krugova da obrnu.

 

Recimo besmisleno mi je da letnje gume testiraju skoro uvek prvo po vlaznom (pogotovo zbog iznad napisanog) i onda iskljuce brdo modela od testiranja po suvom, S druge strane zimske testiraju prvo po snegu. Iako je verovatno za dobar deo vozaca realnije letnje po suvom, a zimske po vlaznom...

 

Takodje me pocelo iritirati sto se razlike od par procenata izmedju guma pokazuju graficki kao duplo vece :D Pogotovo sto je vecina testova bazirana na merenju od nekog cunja pa par 10cm vrlo lako moze biti uticaj vozaca ili auta. 

 

I za kraj, ono to bih definitivno naveo kao problem u merenjima je sto iz mojih merenja prolazne brzine u nekim krivinama je da gume u istoj dimenziji ne moraju da zahtevaju isti pritisak bez obzira sto je isto vozilo u pitanju i da neke gume jednostavno nemaju dobre performanse na nekom pritisku (ne bitno jel preporucen od fabrike za to vozilo) u odnosu na druge gume na istom pritisku. I to ne govorim o 0.1 bar, govorim i po 0.5 bara razlikama.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U našim glavama je najveći problem. Ljudi padnu pod uticaj marketinga i kupuju gume koje im realno i ne trebaju. Ja bi bio najzodovoljniji kad bi na ulicama video sve automobile sa novim gumama, pa makar i niže klase ili AS, nego sa istrošenim pirelli ili zimskim u sred leta i obrnuto.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa zimske uglavnom testiraju prvo po mokrom, baš ono što prosečnog učesnika u saobraćaju najviše i interesuje.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zaista nisam zapazio to. Ali prihvaticu da gresim posto kao sto sam rekao, sve redje pogledam neki test. Odabir guma obicno baziram na tome da vidim gumu na slici, "prostudiram" detaljno saru i njene karateristike i to mi je oko 50% odluke i onda pogledam poneki test da baziram neku osnovu u smislu smese te gume i to je drugih 50% odluke.

 

U svakom slucaju gledanje u saru se meni recimo puno vise poklopilo sa iskustvom od rezultata testova. Da, iz sare je tesko reci kako ce kociti, ali mnogo ce reci o tome sta ocekivati kako ce se ponasati u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko od nas nije u mogućnosti da ozbiljno testira više od 2-3 seta pneumatika ali zato mora na osnovu posrednih parametara da tumači testove. 
Moj kriterijum se zasniva:
1. Nemci su izgubili kredibilitet (po više osnova i svi smo svesni toga)
2. Prati ću najposećeniji forum u vezi guma (ovaj)
Zašto ne verujem nemcima već sam spominjao, da se ne ponavljam
 
Englezi i Nemci su najgori, otvoreno se međusobno prate marketing i testovi...


Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

OF

 

Šatro, vrlo je moguće da su »Galeb« i »Najlepše želje« bile kvalitetnije čokolade do pojave novih serija »Milke« jer su do 2018. zapadne zemlje držale sankcije Obali Slonovače koja je monopolista u proizbodnji kakaa, pa su zapadne čokolade, uz izuzetak nešto belgijskih, zanatskih i crnih, imale vrlo mali udeo pravog kakaa a ostatak je zamenjen... pa, zamenama. Mi sankcije Obali Slonovače nekim čudom nismo uvodili pa smo uvozili kakao relativno normalno. 

 

Iskreno, od ovih "normalnih" čokolada meni se u skorije vreme najviše svideo »Galeb« u vreme retro pakovanja od pre nekoliko godina. 

 

/OF 

 

Članci nisu 100% pouzdani, a neki ih nameštaju.

 

Nemci naročito, ne samo na ovim testovima. Bilo šta da rade prvo se potrude da budu što bolji, a onda krenu da podvaljuju kako su najbolji ili jedini dobri; posao urade kako treba samo kada misle da si apsolutno nadmoćniji od njih, generalno. 

 

Međutim, i najštelovaniji test je informativniji i pouzdaniji od pojedinačnih mišljenja. Ne verujem da izmišljaju brojke. Pre će biti, verovatno, da pre testa konsultuju Kontinental i Unirojal da li bi im trenutno više odgovaralo 5 ili 7 mm vode na "mokrim" testovima i žele li suve testove na ovoj ili onoj stazi i dimenziji, na »Golfu« ili »Fokusu«. Možda prethodno i uporede neki Konti i Mišelin u desetak različitih okruženja. Subjektivni utisci o nemačkim gumama takođe ne moraju ništa da znače, poznato je da su pre 15-20 godina hvalili Kontinentalove dok su realistično nudile slabiji i neizbalansirani osećaj. Ali kada se filtriraju podaci onda su i takvi testovi veoma upotrebljivi.

 

Uz to, ozbiljniji časopisi obično ipak pomenu te izrazitije specifičnosti guma ukoliko mnogo odstupaju od očekivanog — tipa, promena ponašanja usled istrošenosti, povećano trošenje tu-i-tu i slično. Recimo, jedno vreme su Mišelinove gume gubile performanse kada se zagreju, davno se »Kontinental« mrvio u ekstremnijim uslovima, a još ranije zimske »Bridžston«, i pisalo se o tome. 
 

@moron

 

»Sava Adapto« je matora a ni kao nova nije bila uzorna, ima sada boljih kupovina.

10 hours ago, YUgisa said:

Takodje me pocelo iritirati sto se razlike od par procenata izmedju guma pokazuju graficki kao duplo vece

Samo se vrhovi grafika prikazuju. Nekada je to bilo po eksponencijalnoj funkciji, gde se razlika od 30% u odnosu na vodeću prikazuje i boduje kao nula. A, pošteno, ukoliko neka guma ne postigne barem 75% linearnog ili 95% potencijalno eksponencijalnog rezultata najbolje, niko drugi ne treba da mi je diskvalifikuje iz daljeg razmatranja. 

 

U šaku/dlan, šolju i šaru ne umem da gledam. :) Do pre 20 godina to je imalo nekog smisla, sada su za mene prekompleksne, a i svi su naučili da izbegnu katastrofalne, pa smesa igra veću ulogu u ponašanju. 

 

Takođe, da se prirodno nadovežem, ne umem da opipam gumu, niti mislim da bi mi to nešto značilo. A u okviru kontrole radim i na merenju tvrdoće guma šorometrom (guma uopšteno, ne (samo) autoguma), što laboratorijskom što pogonskom.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isteklo vreme za editovanje...

 

Takođe, da se prirodno nadovežem, ne umem ni da opipam gumu, niti mislim da bi mi to nešto značilo. A u okviru kontrole radim i na merenju tvrdoće guma šorometrom (guma uopšteno, ne (samo) autoguma), što laboratorijskom što pogonskom; učestvujem i u ispitivanjima na pritisak/zatezanje i kidanje itd. To su samo pojedinačni od bezbroj parametara koji mogu ponekad značiti ponešto, ali se tek u celini pokazuje da li je njihov doprinos pozitivan i na koji način. Da ne bude zabune, radim u mašinskoj a ne gumarskoj industriji, ali neretko blisko sarađujemo.

 

Mada, da — kada ne bi bilo testova zagledao bih šare i teksturu i opipavao gume, možda ih i bockao tvrdomerima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam kako pokazuju, a znam i kako prosecni ljudi gledaju. Vidi duplo vecu razliku na grafikonu i misli pa to je to, duplo losija guma, a ustvari prikazuje mozda 5% razlike. Dosadilo mi razne besmislene grafikone pretvarati u glavi u tabelarne brojke 20-30-80cm u odnosu na 38m itd...

 

Sara i dan danas moze puno da ti kaze, slazem se da je smesa napredovala puno, ali daleko od toga da sve sare imaju logiku. Mogao bih navesti brdo primera, ali nikakve koristi po temu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo, meni bi koristilo (a temi ne bi štetilo).

 

Jeste 50 cm pri 50 km/č zanemarivo, recimo 9,5 i 10 m. Tu je veliki uticaj trenutnih okolnosti a ionako su obe brojke vrhunske. Međutim, ukoliko je to prosek deset kočenja onda su te gume zaista takvih osobina, i onda jedna sa 100 km/č zakoči na 38 a druga na 40 m. To već nije sasvim zanemariva razlika. Auto je ukočio sa prvim, ili auto je sa drugim udario na 38 m brzinom od 23 km/č. (Ovo je najgrublji proračun.)

 

Razlike su kod lošijih guma (dakle, između dve lošije, sa slabijim ali naoko ujednačenim pa i ujednačenijim deakceleracijama) znatno veće. 

 

A sve ovo je preprosto u odnosu na složene uslove ponašanja u krivini, koje je pak prosto u odnosu na kompleksno skretanje, kompleksno skretanje sa kočenjem, ubrzavanjem, itd.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukratko.

Sve je to "glad" za ekskluzivom i prestižom.

Merne jedinice/decimale su prenete sa trkačkih staza na saobraćajnu infrastrukturu.

Jedno sa drugim ne ide sem teoretski.

Ne umanjemznačaj savremenog pristupa i tehnologije ali se prosečne brzine a i uslovi nisu "bitno" promenili u poslednjih 100-inak godina iako će neko reći da su automobili i brži i jači iii...

Naravno, opet kažem, treba pratiti naučne trendove ali ne slepo jer se ipak finansiraju iz specifičnih izvora.

Blablabla....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...