Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Moja ,,matematika''

Kada sam kupio novog Fiću imao je letnje Continental Ekokocontakt 5 (nisu neke i ne vrede para, koliko koštaju) i  onda sam kupio zimske Hakook icept evo (ni one nisu neke, solidne po snegu, loše po mokrom i potrošile se na manje od 20.000 km).

Kada su se potrošile zimske, prešao sam na Mishelin Crossclimate (kupio ih proletos), vrlo dobre u letnjim i mokrim uslovima.

Računica je ta da kod nas (Beograd i veći deo Srbije) 95-99% vožnje je suvo ili mokro a, ostalo sneg (ako ga uopšte i bude). Ako bude snega ili neću voziti kola ili ću biti ekstremno obazriviji (narano Crossclimat ne može da se meri sa bilo kojom zimskom gumom).

Znači set letnjih guma (srednja klasa) 205/55 R16 je oko 30-35000din i još jedan set zimskih 35000din. U zbiru dao bih za dva seta 60000-70000din a ovako sam sa Crossclimate za 42000 dobio sve uz uslov da ne bude ozbiljnog snega.

Ako se doda i cimanje sa zamenom guma i/ili točkova...

Ova matematika naravno ne važi za planinske uslove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, Kosta Smosta said:

Kada sam kupio novog Fiću imao je letnje Continental Ekokocontakt 5 (nisu neke i ne vrede para, koliko koštaju)

Što misliš da su loše? I ja ih imam na 500L i deluju mi skroz OK za tu (eco) klasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 500L sam vozio Stilo na 15-cama, odnosno Fuldama i mnog bolje se ponašao i bokovi na Continental-u su bili puni sitnih ogrebotina, koje nisam imao na recimo zimskim Hankook-cima.

Posle 2-3 godine probio sam bok na Continental-u na izvaljeni trotoar i odmah kod prvog vulkanizera uzeo polovne (isto godište 2014) Mishelin Energy saver i čini mi se da su bile drastično bolje.

Možda je Stilo bolje izbalansiran (niži je od 500L mada malo teži 1350-1410) ali sam prezadovoljan bio sa Fuldama a, one su klasa ispod Continental-a, jedina mana Fulda-ma je da su bile bučne ispod 12C.

Elem, Continental nije loša guma ali posle ovog iskustva nikada je ne bih kupio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam Michelin Energy Saver (dva puta) i to je (za mene) isti "djoka" kao i Continental EcoContact. Sa tom razlikom što mi se čini da se Continental brže troši. Sve su to "eco" gume, slabog trenja i prijanjanja.

A i ja se nosim mišlju da "jednog dana" taj letnji Continental zamenim sa nekim celogodišnjim gumama, a verovatno ću tada da likvidiram i drugi alu set (od sadašnjih zimskih, GoodYear).

Što se tiče allseason guma, ja sam sa Michelin CrossClimate-om (na ranijim drugim kolima) bio zimi na raznim planinama pod snegom i meni je to bilo skroz ok. Prošao sam po snegu svuda gde sam krenuo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz skodu sam dobio 4 nove letnje hankook.Posto donosim gume od preko,ne bi verovao koja je razlika hankook-a koji se prodaje ovde i preko :D 
Verovatno je to i problem sa conti-em.
Al elem,drugi set hankook guma koji je kupljen ovde i realno ne vrede para.Trose se nenormalno brzo.
Evo jedna zanimljivost ,contitental gume na prikolici od kamiona,fabricke,posle 2 god 330k km i gurace bar do 350k km ,malo li je? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na novom poslovnom yarisu fabrički dobio Bridgestone Ecopia. "Skinuo" sam ih posle 10 kkm. Lepo su se potrošile za jednu eco gumu za tako kratko vreme. I fobija je došla sa istim brendom. "Eco" gume su "duplo golo". Mogu jako dugo da traju ( na 308 sam prvi set Michelina Energy Savera, u kombinaciji sa zimskim, vozio 100 kkm ), ali, ta guma slabo lepi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do skoro sam vozio bridgestoone turanza t005 dimenzije 205 55 16 na svoj E46.Presao sam sa njima oko 25k km,gume koje su bile na pogonu imale su 6.5mm sare,koje su bile napred 7mm.BIo sam zadovoljan drzanjem.Burazer je imao na istom autu tigar uhp 225 45 R17 ,iako je bio siri profil gume,ni blizu nisu drzale kao ove bridgestoone :D

Edited by danijel55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Bridgestone Turanza bila fabrički došla na 307. Korektna guma . Nije "eco" guma. Baš je dobro držala po krivinama. A i ja sam bio dosta mladji i ludji :) Zamenio sam ih negde na oko 3-3,5 mm profila i 70 kkm ( vožene su u kombinaciji sa zimskim) za tadašnji Michelin ("neki") Primacy (ne sećam se tačnog naziva, možda je bilo "Pilot Primacy").

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Sto se tice pomenutih AllSeason, tipa Quatrac (Vredestein), FourTech (Viking) ili recimo WeatherProof (Nokian) i slicnih - za moj ukus i potrebe imaju previse "zimsku" saru.

Poručio sam dva komada  Vredestein Quatrac 5, nadam se da će do kraja sledeće nedelje stići. Gledajući testove i upoređujući je sa ostalim allseason gumama rekao bih best buy u nekoj srednjoj klasi. Što se tiče šare, j**em li ga, nema onaj  Michelin Crossclimate V shape ali je ok. 

vredestein-quatrac-5-profile.thumb.jpg.24074fdd8c446d7913fba624901f8417.jpg

 

Pominjali smo i Nexen N blue 4 season koja je otprilike u cenovnom rangu slična Vredesteinu i imala je prilično dobre ocene na testovima ali je definitivno nisam uzimao u razmatranje. 

 

Obzirom da godišnje pređem 5 - 7.000 km mislim da mi se ne isplati da posefujem dva seta guma, ionako je 90% vožnje po BG-u a prave zime i snega skoro da nema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi interesantno uporediti svesezonske i eko gume leti. 

Svesezonske se verovatno brže troše i marginalno povećavaju potrošnju goriva. Na malim kilometražama eko gume mogu pre ostariti nego što se izližu. 

Po performansama su i jedne i druge uštrojene (ali svesezonske se mogu koristiti i zimi).

12 hours ago, andreja.micovic said:

@037 225/45R17

Best baj je i dalje »Kleber Krisalp HP3« (ili »BF Gudrič Dži-fors Vinter 2«, ista guma, šta nađeš jeftinije). 

Bolja i skuplja je »Gudjer Ultragrip Performans +«.

Ako bi zahtevi bili više orijentisani na zime sa nijansu manje snega onda, od kod nas dostupnih, »Kontinental Vinterkontakt TS 860«. 

Manje za sneg od Klebera a više od Kontinentala, manje sportska od Kontinentala ali udobnija i bezbednija i sa smesom koja bi trebalo sporije da stari, trenutno se kod nas može naći sa popustom od 20%: »Bridžston Blizak LM005«. 

Početne cene su različite pa se raspitaj kod više prodavaca i vulkanizera. Kontinental i Bridžston su među skupljim, ali ukoliko zbog aktuelne akcije nađeš »LM005« za do 20% višu cenu od »Krisalpa HP3«, onda je po meni »LM005« best baj. Takođe, ukoliko naletiš na »Ultragrip Performans +« za 1.000 ili nešto tako iznad cene »Krisalpa HP3«, i to bi bila odlična ponuda.
 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 9/25/2020 at 12:24 AM, andreja.micovic said:
Zbog kaska gledam da vozim zimske gume kako zakon kaže, da ne bih imao nekih problema eventualno.

Je l' kasko zahteva zimske/letnje?
 

Edited by Ivan
Sredjen format, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djomla nigde decidno nisam našao da treba. Zato i napisah eventualno, kako bih smanjio mogućnost različitih tumačenja. Ovako mirna glava. 

Iskreno, i dalje mi nije jasno po ovom zobs, udes u zimskom periodu, u gradu bez snega, temperatura tipa iznad 10°C, npr ti na letnjim gumama i nisi kriv za udes, da li i koliko procenat krivice nosiš?! Koliko mi se čini, dosta toga se svede na subjektivnu procenu ovoga što vrši uviđaj. Uvek može napisati tipa u skladu sa zakonom, letnje gume nisu bezbedne ili tako nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savremene svesezonske imaju obavezno "triglav" i "M+S", što ih svrstava u zimske gume, zakonski gledano. E, sad, sitna slova u ugovoru sa osiguranjem... u to se ne razumem. 

 

Sa druge strane, ja sam za komplet letnjih i komplet zimskih. I dalje su performanse najboljih svesezonskih daleko od prosečnih sezonskih. Iako se jaz smanjuje i po nekim osobinama se baš približe, i dalje nije baš toliko retko da se javi neverovatna razlika, tipa solidna svesezonska pri 100 km/č ukoči 5 ili 10 m nakon prosečne letnje ili zimske. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, andreja.micovic said:

Iskreno, i dalje mi nije jasno po ovom zobs, udes u zimskom periodu, u gradu bez snega, temperatura tipa iznad 10°C, npr ti na letnjim gumama i nisi kriv za udes

Uvek može napisati tipa u skladu sa zakonom, letnje gume nisu bezbedne ili tako nešto.

ZOBS je vrlo jasan - zimske gume su obavezne od 1.11. do 1.4. ako su na putu sneg, led ili poledica ;) . Sitna slova (kao i sa bankama i mobilnim operaterima) su vec stvar svakog od njih i svakako treba probistriti.

33 minutes ago, 037 said:

Iako se jaz smanjuje i po nekim osobinama se baš približe

Posto sam skoro 4 godine (i 3 zimske sezone) vozio CrossClimate, sve dok nisam prodao auto - apsolutno nemam nikavih predrasuda prema AllSeason pneumaticima premium proizvodjaca. Nikada nisam osetio ni najmanju nesigurnost (a volim da nagazim), prolazio svuda gde i sa sezonskim, udobne... Trenutno sam sa ovim autom opet na sezonskim gumama (jer je inicijalno kupljen sa maltene novim P7 Cinturato letnjim). A bez ikakvih problema bih opet uzeo premium AllSeason (bukvalno sam te 4 godine zaboravio na gume, samo kontrolisao pritisak).

Svaka opcija ima i vrline i mane. Probao, video da moderni AllSeason stvarno vrlo lepo radi, isto kao sto cu za iduci iduci auto bez problema uzeti turbo dizel ili turbo benzinac :D . Najgora stvar je imati predrasude, pricam generalno.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, andreja.micovic said:
djomla
nigde decidno nisam našao da treba. Zato i napisah eventualno, kako bih smanjio mogućnost različitih tumačenja. Ovako mirna glava. 
Iskreno, i dalje mi nije jasno po ovom zobs, udes u zimskom periodu, u gradu bez snega, temperatura tipa iznad 10°C, npr ti na letnjim gumama i nisi kriv za udes, da li i koliko procenat krivice nosiš?! Koliko mi se čini, dosta toga se svede na subjektivnu procenu ovoga što vrši uviđaj. Uvek može napisati tipa u skladu sa zakonom, letnje gume nisu bezbedne ili tako nešto.

Interesantnije je sledeće - šta se dešava ako si imao udes sa letnjim gumama po suvom vremenu, a u međuvremenu, dok su izašli na uviđaj (što može da potraje i po koji sat) počne da pada sneg?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti veruj mi da se nešto slično desilo, samo bez udesa. 

Preko dana suvo, 5-10 stepeni. Naveče oko 6 izađem do Bulevara Evrope da kupim nešto. U međuvremenu počinje kiša, pa sneg. Sve se dešava u pola h. Pobegnem do kuće. Na NS patroli javljaju da policija zaustavlja sve redom na Bulevaru Evrope i piše kazne ko nema zimske gume. Sutra ujutru skoro sve suvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

R3 eko turbobenzinci... Žalim što sedamdesetih nije postojala propaganda kao danas pa da vozimo Vankele. Jeb'o ih 1,5 L/100 km. Menjali bi motor od pet delova na 150.000 po ceni jednog ili dva velika servisa, haubu bi slobodno mogli da zavare. :lol:

 

------      ------ 

 

Lepo si naglasio – premium ol sizon.

 

Imam utisak da ponekad hvale svesezonske ukazujući na »Mišelin Krosklajmat +«, a onda uzmu - karikiram - svesezonski »Starfajer AS-2000«. Mišelin je napravio ogroman korak sa »Krosklajmatom« i to stoji. Međutim, taj napredak je lepo seo u period kada su zime bile relativno tople. Pošteno govoreći, prošlu zimu smo mogli izgurati i sa dobrim letnjim, čak su i temperature bile bliske onoj famoznoj od 7°C, i u dominantnoj većini situacija bezbednost ne bi bila dovedena u pitanje.

 

Ali zime 2005/2006, 2011/2012 i druga polovina 2017. bi verovatno bile druga stvar. A razlika leti uopšteno lako bude i veća ukoliko porediš neke srednje cenovne rangove letnjih i svesezonskih guma. 

 

Inženjerski, meni su svesezonske veoma interesantne jer moraju zadovoljiti znatno složenije zahteve od ostalih i predstavljaju kompromis na kvadrat, a i pored toga se pokaže da su neki modeli solidni. Nemam predrasuda, prihvatam rešenje ukoliko vidim da ima poentu, i vidim da će za mnoge u narednom periodu dobijati sve više i više smisla. Sa druge strane i iz mnoštva razloga, lično i dalje planiram da u bližoj budućnosti vozim na sezonskim. 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ljude koji prelaze godišnje 5-7000km je definitivno best baj guma za sva godišnja doba.
Pa ja sam kupio na početku proleća i sad kad pogledam, prešle par hiljada po suvom a realno nije ni bilo nekih ludačkih visokih temperatura , preći će par hiljada po "zimskim" uslovimq.
Nit se nešto istrošile nit pravile probleme.
Bolje neka nova AS iz srednje i više klase nego nove iz najnižeg segmenta loje ljudi kupe čisto da se ima nova guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, totti said:

Interesantnije je sledeće - šta se dešava ako si imao udes sa letnjim gumama po suvom vremenu, a u međuvremenu, dok su izašli na uviđaj (što može da potraje i po koji sat) počne da pada sneg?

Uvek je dobro posle čukanja okinuti slike mobilnim.

Policija u Zapisniku, kao što znamo, piše i kakvo je bilo vreme (sunčano ili nije, kakva je bila vidljivost, da li ima snega na putu i sl.). Samim tim, napisaće OSL da li je bilo snega u momentu udesa.

Ako se sluuuučajno dogodi da u Zapisniku piše da je sneg bio na putu (a, u momentu udesa ga nije bilo), ide se na dopunu Zapisnika. Dostavljaju se te slike OSL-u koji je potpisao Zapisnik, i on mora da uvrsti i te slike (ne može da odbije). On nije Sud i ne može da ocenjuje njihovu validnost. Te fotografije na bilo koji način ne menjaju fotografije koje je napravio OSL, ne mogu se ticati ocene bilo čije krivice, već služe jedino i samo kao dokaz da snega (u konkretnom slučaju) nije bilo u momentu udesa.

 

Osiguravajuća kuća ne može da kreira bilo koje uslove suprotne zakonu, pa ni njihova sitna slova ne mogu biti takva da je npr. obavezno od 15.09 imati zimske. Ili, da se zimske uvek moraju imati posle 01.11. bez obzira da li je na kolovozu sneg/led/poledica. Ako to i napišu, ta formulacija ne vredi ničemu. U suprotnom bi svako mogao da se dogovara suprotno Zakonima i da uvek kaže, ''pa eto, mi smo se tako dogovorili, privatile su obe ugovorne strane da je od 15.09.''.

Sloboda ugovaranja nije apsolutna (da se dogovoriš i potpišeš šta god hoćeš), već je uvek ograničena okvirom pozitivnog (važećeg) prava, tj. uvek se možeš dogovoriti i prihvatiti samo ono što je zakonima dozvoljeno. Sve odredbe nekog pravnog posla koje su suprotne zakonima SRB, ne vrede ničemu i smatra se kao da nisu ni napisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za manje godisnje kilometraze mislim najbolje neka dobra zimska guma koja ima odlicno ponasanje i po suvom.

Kao npr. Pomenuti contintal wintercontact, bio sam odusevljen sa njima na bmwu po suvom, a i po snegu bile makar subjektivno bolje od save i klebera.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnje dve sezone greota trošenja zimskih guma...a ipak krajem oktobra ih već namontiram...
Lassa Greenways kao i sve eko gume za tri sezone ni ceo mm se nisu potrošile a zimske Nankang na ovim toplim zimama bogami jesu...
Za mog Punta dosta dobra konfiguracija sa obzirom na način eksploatacije

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi »Vredštajn Kvatrak« (bez broja) je postigao po meni najzanimljiviji rezultat na novom testu svesezonskih:

 

https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

 

Takođe, interesantno je da blizanci »BF Gudrič Dži-grip Ol Sizon 2« i »Kleber Kvardakser 2« bolje koče, leže i povlače (ovo je Englez zaboravio da citira iz »Auto bilda«) na snegu od zimskih.
 

Edited by Ivan
Aktiviran link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...