Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Burazer ima eskimo hp2 225 45 R17 na e46 karavanu, prezadovoljan. Ja sam isto prezadovljan tom gumom, s tim sto su kod mene R16 na zimskom setu. 

Ja bih isao na dilemu sava ili kleber, mada mislim da od te dve koje god uzmes nećes pogresiti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja naginjem ka Savi najviše zbog odnosa uloženo/dobijeno. Danas mi ovaj matador upao u oči zbog asimetrične pare. 

Zbog kaska gledam da vozim zimske gume kako zakon kaže, da ne bih imao nekih problema eventualno. Inače sam ih vozio kraj decembra - početak marta

 

Kleber je oko 25 eur skuplji po gumi, oko 100 eur ukupno. I to vagam isplati li se zarad eventualno 3000km preko zime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleber krisalp sam dobio sa autom, bile su ~5 godina stare na 16 celicarama, 205/55, mogu reci da su cak solidno i drzale za tako stare gume. Malo su bile izvitoperene, ko zna kako ih je gazda cuvao, pa je auto zbog toga vukao malo u stranu, ali overall mi se cinilo da je to veoma dobra guma... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, danijel55 said:

Jesi li mozda razmatrao falken? 

Nope. Cena im je tu kao i kleber, sara slicna tako da bih pre kleber uzeo u toj situaciji. 

 

Najblizi sam Savi, zbog licno pozitivnog iskustva, kao i vise pozitivnih iskustava drugih. Stvarno mi se cini da je dobar odnos ulozeno/dobijeno, pogotovo spram mojih potreba. 

Za kleber znam da je bolja guma al ono, sve se pitam da li ce mi toliko biti potrebna takva sara za sneg kojeg opet nece biti po Vojvodini duze od 7 dana, verovatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic

Kupi najbolje zašta imaš para, a ne nagađaj po lepoti šare kakva joj je funkcija.

 

Kleber HP3 je bolji od Save Eskimo više nego što je razlika u ceni, a na tebi je da pogledaš u svoj novčanik i vidiš da li to možeš da priuštiš.

 

I još jedna važna stvar, koja se može generalizovati jer ima jako malo izuzetaka trenutno - zimske gume danas po snegu manje-više sve rade jako slično, tj. vrlo dobro. Ono gde su im razlike su ostali parametri, pre svega ponašanje po mokrom, što je po Srbiji, a time i po Vojvodini, najčešće stanje kolovoza, a zatim hladan suvi asfalt. Dalje, tu su parametri tipa buka, udobnost, potrošnja goriva i naravno cena za sva ta pobrojana zadovoljstva ako su u pozitivnoj oceni i suprotno.

 

Moja lična ocena tržišta kod nas, na osnovu podataka koji su mi dostupni, za dno ponude je Sava okej, kad nemaš za više. Optimalna guma je Kleber Krisalp HP3 (BF Goodrich), a bolje od nje su samo znatno skuplji premiumi, Continental, Goodyear, moguće i Michelin. Postoji tu još gomila guma koje su ni tamo ni vamo, ali ako nisu izbacile neki nov zanimljiv dezen, ja to ne bih razmatrao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, nidza said:

Moja lična ocena tržišta kod nas, na osnovu podataka koji su mi dostupni, za dno ponude je Sava okej, kad nemaš za više. Optimalna guma je Kleber Krisalp HP3 (BF Goodrich), a bolje od nje su samo znatno skuplji premiumi, Continental, Goodyear, moguće i Michelin.

Bukvalno isto razmisljam.  

 

samo sa cekao @neshtry za Lassu. Jednom sam se 2x za*ebao i uzeo i letnje i zimske i ne vise. Zimske su meni makar bile toliko lose, uopste nisu drzale dobro niti sam se osecao sigurno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj pristup je uvek inzenjerski (profesionalna deformacijai uvek mora da bude potkrepljen i debelim testovima/podacima iz prakse. Tj. konkretnim ciframa koliko je nesto metara, procenata, decibela bolje ili losije, a za koju razliku u novcu... Subjektivno utiske uvek volim da procitam cisto kao smernicu - ali "ima lepu saru", "izgleda dobro na oko", "meni je extra" mi nikada nije bilo merodavno u izboru.

Sava vs Kleber - iako nesto nisam ljubitelj tog brenda, moj glas ide za Kleber. Jednostavno je godinama unazad ozbiljnija guma u pitanju, a u proslogodisnjim testovima se npr. Krisalp HP3 odlicno pokazala. Cak je u manjoj dimenziji (cini mi se 185/65/15) drzala odlicno drugo mesto. S druge strane, Sava je tu uvek kao budget varijanta koja zavrsava posao.

Mozda ti pomogne u izboru (a to je i poenta posta) - pre neki dan je ADAC objavio najnovije rezultate testova za 2020., klasika 205/55/16 je u pitanju. Kao neki best-buy za mene, u toj dimenziji se izdvaja Hankook i*cept RS2 koje su generalnom ocenom (nekim cudom poprilicno) ispred cuvenih GY UG9+ i Conti TS860.

Konkretno sto se Save Eskimo HP2 tice - po ocenama deluje da je popravljeno ono sto te najvise "zulja" - a to je trosenje, sasvim korektno. Ono gde je "najtanja" je upravo ono sto Nidza prica i sto je u sustini najbitnije za ove nase izmenjene zimske uslove - a to je losije ponasanje na suvom i mokrom asfaltu, kao i nesto veca buka (generalno je dobila ocenu "zadovoljavajuca"). Na snegu ce vecina svih ovih guma koje su usle u najuzi izbor zavrsavati posao. A nase zime su se za vecinu vozaca pretvorile uglavnom u relativno visoke temperature, suv asfalt, eventualno mokro i mozda par dana snega koji odmah postaje lapavica.

Na kraju, evo i tog svezeg ADAC testa zimskih guma za 2020., objavljenog 22.9., dimenzija 205/55/16 je u pitanju.

Izvukao sam samo sustinu, detaljan opis i rezultate "u sitna crevca" imate na ovom linku:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/205-55-r16/

 

adac2.png.2bc3649b8a1a8e82dab3be6d68a7dbbf.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre bih lassu nego Savu.
Na Savu sam se više puta opekao...
Ja ću Riken da probam all season...

 

Screenshot_20200925-120911.jpg Screenshot_20200925-120934.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sava je na glasu zbog njihove UHP letnje gume, ali iz svog i iskustva ljudi iz moje okoline sa ostalim modelima, niko nema nista pozitivno da kaze. Plafon je prilicno neutralno misljenje. Drug je uzeo Savinu all season, ajde sto je ocekivao vise u suvim i kisnim uslovima s obzirom da je vozio Winteru (koja bas nije neka guma) i usred leta, ali covek bi ocekivao samo od cinjenice da ih deli vise od pola decenije po godinama da ce biti iole primetnije poboljsanje kojeg jednostavno nije bilo. Na kraju je jednu i bzvz pocepao jer su im zidovi smesno tanki. On kao neko ko ne ocekuje puno od auta je bio u fazonu da probam jer on misli da je bacio pare :D

 

Kad pogledam testove bukvalno nisam siguran jel kod nas stize nesto drugo ili oni na testove salju nesto bolje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam pogledao neko vece, primamljivo deluju all season za neku prosecnu voznju, jedino me zanimaju performanse nakon ~2 sezone, koliko opadaju. Jer kod dobrih letnjih to moze da bude vrlo malo (iako debljina same sare spadne), dok kod nekih bude drasticno, pogotovo ako postanu 'plasticne'... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam imao iskustvo sa njima od par godina (koje sam detaljno pisao) - AllSeason iskljucivo nove generacije, od debelo proverenog proizvodjaca, opet sa rezultatima proverljivim i "na papiru". Generalno ta klasa guma treba da zadovolji toliko uslova i spoji poprilicne suprotnosti - da mi nikada ne bi bilo na kraj pameti da licno testiram i igram se sa necim neproverenim.

Upravo ovo sto i Yugisa prica - ta Sava Adapto je AllSeason guma stare generacije, matora kao Biblija :) . Znam za nju ko zna od kada (jos iz vremena kada je mogla da se kupi GY Vector4Seasons prve generacije) i uvek su ljudi imali prituzbe. A pogledajte razliku u samom pristupu, tehnologiji, upotrebljenim materijalima npr. te Adapto ili neke savremene tipa CrossClimate (koju sam imao i gde je glavna inzenjerska prica i tehnologija u sloju ispod gazeceg). Ili pomenute GY Vector4Seasons koja je stigla vec do svoje 3. generacije, koja veze nema sa 1. i daleko je ispred po svim parametrima. Konkurencija jednostavno cini svoje, veoma brzo rastuci segment.

42 minutes ago, YUgisa said:

Sava je na glasu zbog njihove UHP letnje gume

Tacnije UHP2 koja je odskocila kao best-buy u jednom trenutku. Ni njihova prva generacija se nije Bog zna kako pokazala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam napomenuo 2, jer su mnogi na internetu hvalili i 1, samo su se zalili na potrosnju. U svakom slucaju, drug je to dobio u kompenzaciju i prvobitno smo hteli Viking All Season koje su po testovima koje smo nasli bile sasvim ok i po "sari" se cinile boljim kompromisom (malo veci blokovi) za suvo i vlazno, ali su ga u poslednjem trenutku ispalili i dostavili Savu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic

 

Nisi napisao dimenziju, ali ovako načelno »Kleber Krisalp HP3« od te tri, definitivno. 

 

Gume su se sa izvesnom pouzdanošću ponekad mogle ocenjivati po šari do možda kraja devedesetih, zanemari to sada.

 

Na ovo što su @nidza i @Ivan napisali dodao bih kako su razlike primetne i na ledu (Ivan već prokomenatarisa suvo). Stvarno dobre gume se sada više razlikuju po osećaju u vožnji (odzivnost, udobnost, buka...) i nekim individualnim specifičnostima (recimo, »Kontinental TS 860« je slab na ledu ali, ko je lud da na njoj vozi leti, videće da je u takvim uslovima bolja od 95% svesezonskih). 

 

Još da pomenem kako su jedno vreme »Falken Eurovinter HS01« prodavali po ceni zimskih »Sava«, ostalo bih samo ponavljao... 

 

@YUgisa

 

Po meni, neutralno mišljenje za »Savu Intenzu UHP2« i »Savu Eskimo HP2« je veliko priznanje. Kod guma se obično dobije najviše onoliko koliko se plati (a može se i pteplatiti), dok je obrnuto – izuzetak. Par »Falkena«, »Kleber Krisalp HP3«, možda većina serija »Hankuka Ventus Prajma 3 K125«, možda »Maksis Premitra HP5« i te dve »Save«. A njena cenovna klasa je "kupio zbog milicije" (eventualno +10%). 

 

Što se tiče »Vikinga For Tech«, to je još jedan Kontinentalov bedž-inženjering, prodaje se vizuelno identična i kao »Dženeral Altimaks AS« i pod nekom poznatijom markom. Nešto poput odnosa »Vredštajn Kvatrak 5« i »Apolo Olnak 4G Ol Sizon« (takođe vizuelno iste gume). 

 

Usput, »Vredštejn« je izbacio novi »Kvatrak« (bez broja, samo Kvatrak) dok »Apolo« i dalje proizvodi gorepomenutu staru generaciju i obe su se našle na testu novog švapskog »Auto bilda«. Malo mi je sumnjivo što za razliku od »Klebera« i »BFG-a« nisu zvali obe marke dok su isti modeli bili u proizvodnji, ali okej, možda je i ovako dovoljno dobro za poređenje napretka po generacijama (recimo, –4,7 m na suvom sa 100 km/č, –9,7 m na mokrom sa 80 km/č). 

 

Usput 2, nova generacija »Vintere« je bila nikad bliže nediskvalifikaciji u prvom krugu na testu »Auto bilda«, zafalilo joj je samo 10 cm na kočenju po mokrom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 037 said:

recimo, »Kontinental TS 860« je slab na ledu ali, ko je lud da na njoj vozi leti, videće da je u takvim uslovima bolja od 95% svesezonskih

Apsolutno tacno :thumbup:, a pocelo je da se primecuje kada bi u testovima AllSeason guma ubacivali po jednu letnju i zimsku gumu. Koje bi sluzile kao referenca od-do, a kada se pokazalo da je TS860 i odlican all-rounder :lol: .

Sto se tice pomenutih AllSeason, tipa Quatrac (Vredestein), FourTech (Viking) ili recimo WeatherProof (Nokian) i slicnih - za moj ukus i potrebe imaju previse "zimsku" saru. Po meni je za nase uslove, sve vise temperature sa malo snega i voznju po gradovima mnogo bolje resenje guma i sara izvedena iz letnje. Nisam ih jos video uzivo, ali mi deluju interesantno - GoodYear je izbacio novu Vector4Seasons Gen-3, kojoj su u trecoj iteraciji izbacene klasicne zimske lamelice (a ima bolje rezultate na snegu), ubaceni su ojacani i ravni bokovi (slicno kao CrossClimate ili Contijeva AllSeasonContact). Dakle dezen jos jedan korak blizi letnjoj gumi, interesantno je da se vec planira kao fabricka ugradnja na 2008/3008/5008, DS3 i DS7 Crossback:

 

Goodyear-Vector-4Seasons-Gen-3-6-1.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 037 said:

@YUgisa

 

Po meni, neutralno mišljenje za »Savu Intenzu UHP2« i »Savu Eskimo HP2« je veliko priznanje. Kod guma se obično dobije najviše onoliko koliko se plati (a može se i pteplatiti), dok je obrnuto – izuzetak. Par »Falkena«, »Kleber Krisalp HP3«, možda većina serija »Hankuka Ventus Prajma 3 K125«, možda »Maksis Premitra HP5« i te dve »Save«. A njena cenovna klasa je "kupio zbog milicije" (eventualno +10%). 

Niko od ljudi u mojoj okolini ne vozi UHP2 (mozda bi ocena bila drugacija onda), a neutralno misljenje je najpozitivnije iskustvo za ostale modele. U globalu su negativna. Tipa Tigar u mojoj okolini ima vise pozitivnih iskustava bez obzira sto je na forumu sinonim za najgore i po testovima je ispod Save. Ali ljudima u globalu vise odgovara odnos ulozenog-dobijenog. Jer onaj ko ima najmanje, ne ocekuje puno. A oni koji plate vise jednostavno misle da nisu dobili toliko vise koliko su platili i nekako im se ne poklapa utisak sa testovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 037 said:

(recimo, »Kontinental TS 860« je slab na ledu ali, ko je lud da na njoj vozi leti, videće da je u takvim uslovima bolja od 95% svesezonskih). 

Evo kotrljam ih godinu dana i potvrđujem.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li to moj postovani kolega hoce da ih "izgazi", dok ne zameni za 17'' :stuart: ?

 

PS: Evo delimicnog odgovora zasto je TS860 toliko dobra u svim uslovima. Napravio sam poredjenje sa (takodje njihovim) AllSeasonContact pneumatikom, svaka slicnost je slucajna :) :

 

continental-wintercontact-ts-860.thumb.jpg.513e56b2e750f1d169703fd5d7fa546c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...