Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Vrlo moguće. Međutim, lebdi mišljenje kako su performanse Hankuka popustile (konkretno, od ljudi koji su kupili »Ventus prajm 3« pre nekoliko godina i sada ponovo). 

 

Možda veći deo novca sada ide u jeftini Laufen, izgleda kako sa poboljšanom smesom ("+") postaje ozbiljna alternativa u svom segmentu. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Run-flat gume: 12 pitanja i odgovora

 

run_flat_gume.jpg.b8dca3a55398c85ed76577f3c165bd86.jpg

 

Run-flat („run flat“ ili ran-flet) gume postoje već dugo, ali i dalje postoji mnogo nedoumica. Neki proizvođači ih koriste standardno kod gotovo svih svojih modela. Njihova tajna je u tome što imaju toliko ojačan bočni zid da na njima može da se vozi i kada se potpuno izduvaju. Vozač neće čak ni primetiti da mu je guma probušena. Imaju i svojih mana, pa ćemo krenuti pitanje po pitanje.

 

Da li su skuplje i koliko od običnih guma?
Skuplje su, ali nezahvalno je porediti koliko su skuplje u odnosu na klasične – zavisi od dimenzija, proizvođača, namene... Pošto su run-flat obično renomiranijih marki, automatski su skuplje i zbog toga.

Zato nađite auto koji želite, utvrdite dimenzije guma, proverite kakve su cene običnih, a kakve run-flat guma i odlučite sami želite li da ih koristite ili ne. Na sajtu www.internet-prodaja-guma.com možete da proverite cene - samo u detaljnoj pretrazi izaberite da želite run-flat gume.

 

Da li se brže troše od običnih guma?
Neki vozači tvrde da se brže troše, navodno zbog mekšeg smeše gazećeg sloja kako bi se poboljšala udobnost, ali ništa do sada nije dokazano. Ipak, nema pouzdanih istraživanja na ovu temu.

 

Da li je istina da vozač ni ne oseti da mu se probušila run-flat guma?
Vrlo često je istina. Zbog toga po zakonu run-flat pneumatici moraju da imaju posebne senzore koji upozoravaju da je došlo do pada pritiska vazduha u gumi. Mnogi vozača tvrde da nikada ne bi primetili da se guma probušila da ih sistem nije upozorio. To može da bude i opasno ukoliko se nastavi sa vožnjom, naročito velikom brzinom.

 

Da li run-flat gumama treba redovno proveravati pritisak vazduha?
Naravno! Na primer, može doći do kvara senzora koji javlja da se guma probušila, a vozač bukvalno ne oseća da nešto nije u redu.

Reč je o elektronskim senzorima koji u slučaju nepravilnosti javljaju kompjuteru da je pao pritisak. Run-flat gume moraju da ih imaju po zakonu.

 

Da li je auto neuodoban  sa run-flat gumama?
Nekima run-flat gume odgovaraju, nekima ne. Neki tvrde da im je auto zbog njih neudoban, drugi kažu da im je auto savršeno udoban sa njima. Imajte u vidu da kod savremenih, naročito luksuznih automobila udobnost kod nekog modela može da zavisi od raznih faktora:

 

    1. Dimenzija pneumatika – može da se oseti razlika između točkova od 18, 19 ili 20 inča
    2. Vrste vešanja – nije isto klasično i vazdušno vešanje (vazdušno mnogo bolje „pegla“ neravnine)
    3. I klasično vešanje može da bude npr. sportsko, a da vlasnik toga nije ni svestan


A tu je i subjektivni osećaj – zavisi da li poredite udobnost sadašnjeg auta sa prethodnim koji ste imali, sa komšijinim Audijem čije su gume na 60% pritiska od onog na kojem bi trebalo da budu...  

 

Da li je teško naći run-flat gume u Srbiji?
Nekada je bilo, ali danas je izbor prilično širok.

 

Mogu li run-flat gume da se zamene običnim?
Mogu – pritom možete da zadržite i iste felne. Istina, postoji određena razlika kod felni koje su fabrički predviđene za run-flat gume, ali to ne utiče na bezbednost ili druge karakteristike. Obavezno menjajte sve četiri.

 

Da li je tačno da run-flat guma ne može da se popravi?
Rupa može da se zakrpi, ali ne zaboravite da ste neko vreme vozili tako što su bokovi gume trpeli ozbiljan teret. Stoga proizvođači run-flat guma preporučuju da se takve gume više ne koriste, već da se kupi nova. U krajnjem slučaju, ukoliko ste se vrlo brzo zaustavili, gumu bi trebalo da proveri stručno lice i da utvrdi da li je bezbedna.

U praksi će vam se guma retko kada probušiti kada prolazite pored vulkanizera, tako da run-flat gume uglavnom završavaju na otpadu nakon bušenja.

 

Šta ako vulkanizer nema run-flat gume, a meni hitno treba zamena?
Može da montira običnu gumu na felnu, a vi nastavite vožnju veoma pažljivo. Slično kao kada montirate tzv. „ćopavac“ (rezervni točak manjih dimenzija).

Možda će se na instrument tabli pojaviti neko upozorenje – ignorišite ga, ali imajte na umu da pri višim brzinama i iznenadnim manevrima auto može da se ponaša znatno drugačije. Možda će se javljati i problem sa radom ABS-a, kao i svih drugih sistema koji rade uz pomoć ABS-a (npr. ESP) – to je dodatni razlog za pažljiviju vožnju. Zavisi od auta, modela, generacije...

 

Ne može svaki vulkanizer da menja run-flat gume
Run-flat gume zahtevaju posebnu opremu, tako da kada stavljate zimske ili letnje gume, morate da nađete vulkanizera koji ima opremu za njih.

 

Kada se run-flat guma probuši, koliko još može da se vozi i kojom brzinom?
Nakon bušenja run-flat gume, možete da nastavite da vozite na primer još 80 kilometara brzinom od 80 km/h kako biste stigli do kuće, vulkanizera ili na neko bezbedno mesto. Obavezno pročitajte uputstvo da biste znali koliko smete da pređete pri kolikoj brzini kada se guma probuši – nije isto za svaku gumu i za svaki auto!

To u suštini i jeste svrha run-flat gume – da ne morate da stajete na nekom nebezbednom mestu kako biste zamenili točak, naročito na nekom putu gde nema mesta da se sklonite sa kolovoza, da ne morate da menjate točak noću po kiši ili snegu, itd.

 

Šta ako je oštećenje/rupa na boku gume?
Ukoliko oštetite bok run-flat gume, bezbedan nastavak vožnje zavisi od mnogo faktora. Koliko je teško oštećenje, da li ste vi uopšte u stanju da procenite realnu težinu oštećenja, da li je možda stradala i felna i koliko (možda je napukla)...

Ako je oštećenje preveliko, guma će možda prvih nekoliko kilometara izdržati, a zatim početi ubrzano da se dezintegriše... Mnogo je faktora u igri. Stoga u takvoj situaciji ostaje na vama da procenite da li je bezbedno da nastavite vožnju.

 

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih dana vozim iskljucivo tvingo.  Pred zimu su montirane 195-50-15 GY Vector4season. Bilo je i pljuskova i malih kisa i velikih vrucina pa sam mogao da isprobam gume u raznim letnjim uslovima kako po gradu, tako i po auto putu (relacija Medak-Zmaj). Bas sam zadovoljan kako se auto ponasa, koci, koliko je tih. Odlisne su za kisu! Zna da skripne malo prilikom brzog polaska po suvom, ali nikakvih proklizavanja nije bilo cak ni sa jacim gasom ni po suvom ni po kisi. Pre njih su bile stare letnje GY 185-55-15. Stare su bile malo cvrsce za jurcanje i ostre skretanja, ali su bile bucnije i malo kruce. Stare su bolje kocile, ali su em letnje, em bile istrosene sto daje bolje rezultate po suvom. Koliko se trose ne mogu da ocenim jer je auto prosao samo nekoliko hiljada Km od montiranja. Zima je bila slaba pa nije bilo pravih provera, za te uslove su bile super. 
Za mala i laka gradska vozila imaju moju preporuku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na malim i laganim autima mozes kako hoces, nekako imas veci osecaj kontrole i kada kliza, recimo na puntu ako proklizam prilikom ostre voznje pravim korekcije sve opusteno, zima sneg auto kliza ali se i lako vraca pod kontrolu, a recimo 159 dosta teze se izbaci, ali ledi krv u zilama kada pobegne :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj auto vozi zena na posao i ide po klince u skolu i vrtic. Nije predvidjen za jurcanje, ali mi znaci dobra guma za iznenadna kocenja, voznju uzbrdo/nizbrdo po hladnim danima i snegu. Svakako ne bih stavio bilo kakve gume i racunao na njene vestine korekcije :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dale said:

Pred zimu su montirane 195-50-15 GY Vector4season.

Matore "Vector 4Season" ili do nedavno aktuelne "Vector 4Seasons Gen-2" ili najnovije "Vector 4Season Gen-3"?

I prva i druga su bile izvedene direktno iz zimske gume i bile odlicne u takvim uslovima (sneg, vlazno, kisa).

Dok su najnoviju Gen-3 malo ublazili, dezen i ivice bokova vise priblizili letnjim gumama, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ima smisla pozivati se na garanciju za gumu koja je isecena sa strane? Jeste da je Tigar, al sto da bacim 7000 ako ne moram...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, mozes da probas, ali ce lagano da te odbiju, makar su mene odbili, doduse bila je moja krivica, ali probao sam :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim nije moja krivica vec zenina, al kontam da cu dzaba da izgubim popodne default_D.gif

 

Zvao sam sad planetu guma, kazu bilo kakva fizicka ostecenja ne podlezu garanciji, tako da eto  

 

 

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
U Beogumi prihvataju reklamaciju, čak piše I u garantnom listu.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Izgleda da se isplati nekad kupiti proizvod neki na mestu gde ce ti izaci u susret, a drugi ne bi.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Izgleda da se isplati nekad kupiti proizvod neki na mestu gde ce ti izaci u susret, a drugi ne bi.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Upravo to, vrlo su bili ljubazni i pri samoj prodaji, rezervisali mi gume dok nisam došao, a uzeo sam isto Tigar HP. Pitao za garanciju, lepo objasnili plus piše u garanciji koliki je njihov udeo u odnosu na pređenu kilometražu tj istrošenost gume u momentu reklamacije itd.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, skile86 said:

Je l' neko dobio novac na ovaj nacin?

Da, mi na Seicentu. Steta bila 100evra, tuzili grad (Sremska Mitrovica) i dobili oko 1200 evra (2000 minus troškovi advokata).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...