Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Mspk u pravu si, drugar koji radi sa veleprodajom guma kaze provereno prave razlike u smesama.
Nisu drasticne razlike, ali dovoljno da ustinu po jos 200-300din po gumi.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi se reklo, na oko mi tako izgleda

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srpska posla... Kažeš im da nema i oni onda odokativno... Ipak oni bolje znaju od inžinjera...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta da radim kad mi tako izgleda

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa ja bio jutros rano u Kemo...uzeo 2 nove letnje Hankok Kinergy Eco2..bile su oko 5200 a dobio ih uz popust za 4790 po gumi...e onda sam izneo celu moju pricu kako ne znam sta mi trese i da nema nijedan krsten vulkanizer u BG i da bi ja platio da se pregledaju felne i skinu zadnje gume koje nisam duugooo skidao...nije bilo guzve i okupi se oko mene par majstora i znate one price reko mi coek, sace vidimo, ma mi to resavamo 100 posto itd...elem prednje felne nisu krive i sad imaju te nove letnje gume .mazo ih covek necim strugao felne itd kaze sve ko pracka...zadnje gume i felne nije skidao vec je podigao auto dok sam ja bio u njemu pa sam iso prva druga treca u vazduhu i nesto je posle gledao mrdao merio i zakljucak nije ni do toga sve je potpuno ispravno iako su gume pozadi matore ko baba...zakljucak nije ni poluosovina vec mi otiso homokineticki zglob to kaze vulkanizer..sta god da je sad sam resio da nisu gume i felne nista nije krivo sad kod majstora pa nek rastura...eto tako...2c8e1c034e8b165f43b48c98d34200a6.jpg

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/15/2020 at 10:55 AM, YUgisa said:

Ne znam, kod Rikena sam uporedjivao i sve brojke su bile kao na Tigru. Sad da li je isto ili se samo foliraju :D  Voleo bih videti test hladnih i zagrejanih guma :)

Neki objašnjavaju metodologiju testiranja. Recimo, ide se vezano: kočenje - slalom - kočenje - slalom - brzina u krugu - kočenje - slalom - ...  kako se kočnice ne bi pregrejale a gume probale u malo širem opsegu. Planira se i redosled guma i unutar njega ubacuju nekoliko puta kontrolne gume, na bazi čijih rezultata se dobijaju korektivni koeficijenti. 

 

Međutim, ima drugih problema. Veći broj časopisa gume naručuje od proizvođača (više zbog dobrih odnosa nego zbog cene) i to otvara prostor za mućke koje se ponekad provale (Nokian, Kontinental, možda Bridžston) ali najčešće verovatno ne. 

 

Kao i sve drugo, Nemci šteluju te testove. Do ~2005. su uzimali gume od proizvođača, metodologiju sve neradije iznose, doduše umesto korektivnih koeficijenata verovatno i dalje koriste višestruke izlaske sa istim gumama, što imam utisak da je bolje... 

 

... ponavljam, meni je ipak i najnamešteniji test bolji od pojedinačnog utiska jer obezbeđuje uporedivost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MS PK said:

Ja sam ubedjen da ima razlike u smesi izmedju Tigra,Orion-a, Rikena i tih "istih" guma ali to ne mogu da dokazem, to je ono, cisto moje :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
 

Zavisi od serije do serije, kao i mnogo štošta. Trajal je radio jeftinijim komponentama od Tigra, ali je više vođeno računa o kontroli kvaliteta (postoji razlika između kvaliteta i performansi), no i u Trajalu to nije izgledalo kako minuciozni zamišljaju. Smesa varira i to je neizbežno. Preopširno je da ulazim u dalju priču a i nedovoljno mi je poznata tematika, nisam hemičar, samo sam gledao i slušao objašnjenja mojih kolega koji su sa Trajalom radili.

 

Tako da bih ja uzeo najjeftiniju jer nema garancije da je smesa za, recimo, Kleber bolja od one za Be-Ef Gudrič ukoliko je model isti i iz iste fabrike.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto zašto izgleda kao da je drugačija smesa.


Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U formiranju smeše za gumu učestvuje ko zna koliko komponenti (10 ili 20 ili 50...), ako je to automatski dozirano kvalitet, je kontrolisan (makar bio dobar ili loš) ali ako zavisi od nekog baje kome je svejedno da li je ubacio jednu ili pet lopata nekog praha... može se samo predpostaviti. Kontrola kvaliteta može samo da namiguje direktoru da postoje značajna odstupanja a, on sigorno neće baciti lošu seriju guma nego će u najboljem slučaju izribati baju koji radi za minimalac i gleda da se na poslu mnogo ne zamori jer mora da ima i drugi posao da bi prehranio porodicu.

Zato jeftine gume iz trećih zemalja mogu da budu odlične ali najčešće su za izbegavanje.

I kada bi postojao zakon-standard o minimalnim karakteristikama guma, na jeftin način (recimo mnogo jeftinije nego obaveza da sva vozila imaju ABS) imali bi mnogo manje udesa itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice cross climate michelin. Nisam imao iskustva sa njom, posto po meni je za leto idealna linijska sara. Elem imao sam dve, al nisam hteo da ostavljam i objavio oglas. Gume su otisle za manje od pola h. Cak sta vise bili su komentari da je nesto najbolje sto je michelin napravio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je interesantna tehnologija - jeste. Mi koji smo imali priliku da je vozimo par sezona, znamo tacno o cemu se radi i pisali smo detaljna iskustvaNajsmesnije mi je sto sam (generalno po netu) video da je najvise komentarisu oni koji je nisu provozali ni metar. Standardno :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Kosta Smosta said:

U formiranju smeše za gumu učestvuje ko zna koliko komponenti (10 ili 20 ili 50...), ako je to automatski dozirano kvalitet, je kontrolisan (makar bio dobar ili loš) ali ako zavisi od nekog baje kome je svejedno da li je ubacio jednu ili pet lopata nekog praha... može se samo predpostaviti. Kontrola kvaliteta može samo da namiguje direktoru da postoje značajna odstupanja a, on sigorno neće baciti lošu seriju guma nego će u najboljem slučaju izribati baju koji radi za minimalac i gleda da se na poslu mnogo ne zamori jer mora da ima i drugi posao da bi prehranio porodicu.

Zato jeftine gume iz trećih zemalja mogu da budu odlične ali najčešće su za izbegavanje.

I kada bi postojao zakon-standard o minimalnim karakteristikama guma, na jeftin način (recimo mnogo jeftinije nego obaveza da sva vozila imaju ABS) imali bi mnogo manje udesa itd

I u većim gumarskim industrijama od naših radi lopata (što samo po sebi nije problem).

 

Trajalov škart-kvalitet je išao u škart. Za Tigar nisam siguran — ili im se češće dešavao previd, ili su im labaviji intervali, ili im je inženjering lak na davanju odobrenja. Generalizovano, Tigrove gume su mahom bile jasno boljih performansi od Trajalovih, no ovde mislim na kontrolu kvaliteta u smislu koliko stvari je u kojoj meri krenulo naopako u odnosu na projekat (preterano odstupanje smese, geometrije, mase...) a da je to prolazilo dalje. 

 

Ideja o minimalnim performansama... Naši ZOBS-ovi su od šezdesetih (možda i ranije) sadržavali minimalnu vrednost usporenja u m/s² koju vozilo pod punim opterećenjem mora biti sposobno da ostvari. Bilo bi zgodno za početak nešto slično propisati za gume postavljene na nekakvom namenskom probnom stolu ili vozilu-etalonu. Ali to je žestoki ŠBBKBB. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@037

Bolje da mi ništa ne izmišljamo.

Evo, od kada je krenula primena novog zakona u vezi sa tehničkim pregledom,  svaki tehnički je nešto čitao, dodavao, tumačio ... a što jednostavno ne prepišu nešto i da se to primenjuje i to je to.

Ovako, ako budu uveli neki standard, neće moći da se kupe normalne gume, po koliko - toliko normalnoj ceni, jer će "sertifikat" koji je potrebno da se ispuni, koštati xy, dobićeš isti proizvod kao i do sada, samo opterećen nametom za taj neki sertifikat. Naša posla.

Znam o čemu pričam  :) nije bitna suština, ispuni formu, plati a šta će stvarno biti, nema mnogo veze.

Mada, to se neće dogoditi, iz prostog razloga što to ne odgovara strancima, koji generalno kontrolišu tržište, ako da nema potrebe da se brinemo :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitak zadnjih 5-6 stranica na ovoj temi. Imate li neki predlog za AS gume,godisnje se prelazi oko 5000km. Auto GP 2014,195/55/16,prednost niza cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da ne štediš i da kupiš krštene, jer su allseason I tako izvedene ili od letnjih guma ili od zimskih, pa su srednja vrednost, nit vamo nit tamo

Послато са 9003X помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni najbolje da uzmes sto bolju zimsku gumu prema svom budzetu.

 

Tebi su mane zimske gume skoro pa nebitne, sto se brze trosi leti, jer svakako ih neces potrositi, a pritom imaju nesto losije performanse po suvom, sto su najbezbedniji uslovi svakako.

 

Sa druge strane dobijas osetno vise bezbednosti u uslovima smanjene trakcije, zimi, po nizim temperaturama, poledici itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mitros said:

Procitak zadnjih 5-6 stranica na ovoj temi. Imate li neki predlog za AS gume,godisnje se prelazi oko 5000km. Auto GP 2014,195/55/16,prednost niza cena.

Nisam siguran za cene u konkretnoj dimenziji. Za svoj twingo, koji je presao oko 9K u prvoj godini,  sam trazio AS gume u dimenziji 185.55.15 ili 195.50.15 i sveo odluku na kleber i fulda. Pred kupovinu mi naleteo oglas za godinu dana stare GY AS 195.50.15 dosle na autu iz nemacke, pogledao i kupio ih za 100e jer su bile odlicne. Da nisu naletele te GY, kupio bih vereovatno fulda u kemoimpexu. 
Znaci pogledaj kleber i fulda pa kja ti se vise svidi. Nisu mnogo skuplje od domacih i kineskih a deluju mnogo bolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, mitros said:

Procitak zadnjih 5-6 stranica na ovoj temi. Imate li neki predlog za AS gume,godisnje se prelazi oko 5000km. Auto GP 2014,195/55/16,prednost niza cena.

Prelazim kao i ti otprilike i razmišljam o AS gumi Nexen N blue 4 season. Eventualno neki Kleber, Hankoon, Fulda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajem glas za Fuldu Multicontrol ako imaš love, mislim da je odličan balans cene i kvaliteta.
According to the test results Fulda took 4th place.

Main conclusions:

Average dry performance.

Relatively long wet braking distance, but good handling and lateral stability.

Low straight and lateral aquaplanning resistance.

Winner on the snow: very short braking distance, the best handling, traction and slalom.

Good rolling resistance and noise level.

Good wear resistance.

https://alltyretests.com/fulda-multicontrol-test-review/

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode, 

215 50 R17 letnja, tigar ili Sava? 

Ili za mrvicu skuplje ako je vredno razlike? 

99 posto vremena grad, more na leto i oko 8k km godišnje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...