Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Cena na jednu stranu, jer nije baš jeftino imati 2 seta točkova - guma, ali montaža, demontaža, dangub kod vulkanizera, to mi jednostavno nema cenu.

A opet, ako dobije auto sa novim gumama, kupiću i zimski set točkova i guma, verovatno manje, - 16" zbog cene guma i felni.

Svakako ću gledati da budu i nešto uže a više. O tome, kad dođe vreme.

Dobra guma vredi para, definitivno, na duže vreme, zbog smanjenog otpora kotrljanja i smanjenja potrošnje, što zbog udobnosti, a najviše zbog bezbednosti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa iako nije bas 1:1, nisam siguran da smanjenje otpora kotrljanja ide u pravcu bezbednosti :D Mi koji sami menjamo letnje i zimske, kakvu mi racunicu imamo? :D Ja da imam dobre univerzalne gume ja bih opet imao dva seta tockova :D Jedan za celu godinu, jedan za stazu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ovde već pisao. Ako nisu problem pare i prostor za smeštaj, najbolje je imatri tri seta točkova  :)

Daće Bog pa jednom i tako uradim ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve seta su više nego dovoljna za normalnu upotrebu. 

A što se tiče zamene, sve po malo pravi problem, prostor, cena, vreme za skladišnje i montažu ... A ja uvek isto, uvek razmišljam o gumama za celu seznonu i a uporno imam dva seta i menjam i svaki put kad nosim na tavan i skidam, psujem, pominjem sve po redu itd  

Ja se sećam vremena kada se sa TG615 (ili TG621) vozilo cele godine, nije bilo problema :) ili one još i starije Trayal ne mogu ni modela da se setim, samo znam da nikad nismo menjali gume, zima - leto. 

Mnogo je to vreme bilo zanimljivije, ovo sad nekako, jurimo standarde neke, a ne zna se gde nismo šuplji, svi skupa, onako, džumla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, ortakov said:

samo znam da nikad nismo menjali gume, zima - leto. 

Mnogo je to vreme bilo zanimljivije, ovo sad nekako, jurimo standarde neke, a ne zna se gde nismo šuplji

I to je tacno, ali druga vremena su bila... Kad se setim, i bez onih jada pre 20-30 godina terao se jedan set guma i stizalo svuda :) .

S druge strane, kako danas stvari stoje, realno je najsigurnije imati 2 seta guma. Sami proizvodjaci su naravno kumovali tome, praveci sve vise striktno sezonske pneumatike. Savremeni letnji su projektovani tako da sa gomilom njih na snegu mozes samo da places. Ni blizu toliko izrazeno kao kod letnjih, ali slicno vazi i za zimske van sezone. Uz te stalne zamene idu i drugi prateci troskovi... A i sami automobili su generalno daleko tezi i snazniji nego tada i traze bolju kontrolu.

Kao pandan tim starijim vremenima, za prosecne vozace sa prosecnim kilometrazama, zadnjih par godina su sve vise aktuelni all-seasons. Koji su izuzetno prodavani pogotovo u Subcompact i Compact dimenzijama. I u koje se sve vise ulaze u razvoj i maltene svaki ozbiljan proizvodjac ih ima u ponudi. Do pre neku godinu jedini poznatiji koji ih je imao je bio GY. Od 2015 se trka intenzivira, prikljucuju se i ostali, tako da sada vec moze i da se bira all-season koji je projektovan prema klimatskim uslovima koji su dominantni. Sneznija podrucja - Nokian, GY, izvedene iz zimske. Suva, sa malo snega ili vlaznom klimom - Michelin, izvedena iz letnje. Conti se pozicionirao izmedju, itd... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I? Zaključak? Je l' vidite kako se 'kolo sreće okreće'? Za proizvođače naravno...

 

Zajebavaju nas bre, samo vrte jedno te isto u krug, par decenija all season, pa par decenija posebno zima/leto, pa sad opet par decenija all season, i tako... A ti Pero samo kupuj, kupuj, kupuj. Potrošačko društvo. Ubedili nas da nam treba svašta nešto što nam ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slažem. Ali ajde Nemci...kada vidim ove naše seronje kada se rašire za tuce stotina evra za gume, umesto da kupe nešto deci i ženi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Univerzalne su meni promasaj, jer kada padnu na 5-6mm imaju drastican pad performansi zimi, a sa 4mm ne samo sto su skoro beskorisne zimi vec vise ne ispunjavaju zakonske uslove, a mogle bi se jos leti voziti, sto znaci da bacas AS koja moze leti da se vozi, da kupis nove AS za zimu, a potrosene AS vozis leti, opet si na dva seta ali all season guma, ili makar jedan ipo set itd. :) 

 

AS imaju nekog smisla ako neko prelazi bas malo, recimo 5.000km godisnje, ali onda u tom slucaju moze opusteno da vozi celu godinu i sa zimskim gumama, sto mnogi svakako rade vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno moram da usporim sa 320km/h zbog toga...
Još malko pa suv gume da montiramo ili c gume da ne zaginemo po onim rupama po auto putu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshtry said:

Potpuno se slažem. Ali ajde Nemci...kada vidim ove naše seronje kada se rašire za tuce stotina evra za gume, umesto da kupe nešto deci i ženi...

 

Zasto mislis da moraju da biraju jedno od ta dva? Mislis da nemaju i za premium gume i za zenu-decu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako da ni jedna stana ekstrema nije dobra, pa tako i ta koju neshtry spominje, ali ja se bar nisam nesto mnogo susretao sa takvim slucajevima, zapravo, bas suprotni primer sam mnogo vise puta video. Ljudi koji voze SUV vozila premium proizvodjaca, cenom debelo u 5 cifara, od odece sve fensi, markirano, cerkama i sinovima telefoni poslednje generacije i onda stavi na auto neke low budget gume (da ne pominjem sad proizvodjace), a pri tom, 'makina' mu je teska ~2t i snage ~150-250 ks ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više s hteo da naglasim da nemamo auto ban, kao neki...
Svakako, svako po svojim potrebama bira.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da, putevi po Vojvodini su stvarno uzasni, bukvalno zubi ispadaju... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i dalje tvrdim da su all season ekonomski isplativiji i onome ko puno vozi. Pre nego smo se na poslu odlučili da sa dva nova vozila odmah skinemo fabričke letnje (i prodamo ih, makar i u pola cene, a oba seta su odmah otiša za oko 2/3 cene ), a da odmah kupimo all season Kleber, pravio sam par simulacija "isplativosti" (zavisno od godišnjih kilometara) i nije bilo dileme da (ekonomski) all season pobedjuje u svakoj varijanti godišnjih kilometara. Uz napomenu da bismo mi, da imamo po dva seta, plaćali i hotel za gume, tako da bi nas po jednom vozilu vulkanizer+hotel za gume godišnje koštao oko 100 evra ( a setove all season Kleber 15" smo plaćali oko 200 ), pri čemu bi za dva seta imali i trošak dodatnih felni. Jedno vozilo je posle dve godine dočekalo proleće sa 65 kkm (sa oko 4-5 mm ) i pre jeseni će da dobije novi set.

Naravno, bezbednosno, nema dileme, da je leti bolja letnja, a zimi, po snegu na kolovozu - zimska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplative su onom kome ostare pre nego sto se potrose, tj ko malo prelazi ili onom ko toliko prelazi da moze da tempira 1-2 sezone da ih potrosi krajem leta. Ni letnje bas ne treba voziti do granicnika, razlika izmedju 3mm i 1.6mm je ogromna po kisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No,kako rekoh, bezbednosno, nema dileme. Jer, 2-3 metra razlike u zaustavnom putu izmedju "ove" ili "one" gume (ali, ne samo izmedju AS i letnjih i/ili zimskih, već i "unutar letnjih" i "unutar zimskih" ),  nekada može biti razlika izmedju "nije se desilo ništa" i "veoma teške tragedije".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno, plus u poslednje vreme primećujem da nikome(u mojoj okolini) nisu gume dobro napumpane, ili nedovoljno ili previše...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas bogami montirao pozadi Fulda Multicontrol AS, napred imam letnje Tigar HP prršle par hiljada, a za zimu napred Hankook IceptRS2 prešle par hiljada.
Za mojih 7-8k km godišnje biće to extra i miran sam par godina. Eventualno par felni čeličnih za zimske napred.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sava UHP2 245/40 R18 - prednje gume posle dve godine i malo preko 30k kilometara, Alfa 159:

 

IMG_20200510_180810.jpg IMG_20200510_180747.jpg IMG_20200510_180742.jpg

IMG_20200510_180735.jpg IMG_20200510_180820.jpg IMG_20200510_180843.jpg IMG_20200510_180846.jpg

 

Nisu otišle do graničnika, više su se pojele unutra nego spolja (tako treba za Alfu 159 B)). Montirane u leto 2018., vožene i zimu 2018. na 2019., nisu vožene zime 2019. na 2020.

Ima oštećenja gde se očigledno pregazilo nešto...al' čini mi se da ima i dosta onih oštećenja koja nisu rezultat nekog pregaženog eksera, stakla ili čega već sl., već eto. :) Ima sigurno i do toga da se voli stisnuti gas i da je konkretan auto baš težak napred. Nisu ispuštale.

 

Ne kažem da je guma loša, uostalom kupljene su opet dve nove UHP2 i montirane malo pre uvođenja vanrednog. :thumbup: 

Auto je držao kako treba, nisu se ni pojele toliko da više ne mogu da se voze jer realno bi mogle još jedno leto. Mislio sam prodati ove dve, ali kad sam uzeo da slikam video sam ova oštećenja, tako da ipak nije ovo guma za prodaju, ostaju ako slučajno nekada zatrebaju (iseku se ove na autu, ili se udari u bok i probuši...čisto da se ne mora momentalno izvaditi novac za dve nove).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Potpuno se slažem. Ali ajde Nemci...kada vidim ove naše seronje kada se rašire za tuce stotina evra za gume, umesto da kupe nešto deci i ženi...

 

Evo ja sam spucao vise stotina za gume a porodica ne trpi zbog toga. Kako ti kazes seronje za nas koji dajemo vise na gume tako i ja smatram one koji uzimaju najjeftiniju novu ili neku polovnu cisto da se kotrlja.
Na gumama se ne stedi. ;)

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, ortakov said:

starije Trayal ne mogu ni modela da se setim, samo znam da nikad nismo menjali gume,

T 100, T 200 i T 400 ali ove prve uglavnom smo svi terali cele godine :D

20448.jpg

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je TG620 bio ubedljiv. Pazi koji su to blokovi

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

tg-620.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...