Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Sto se gazdarice, ovaj raspona tice - nista sto nas doktor za optiku na forumu ne moze da pogleda :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas krenuo da montirao letnji set, a ono sigurnosni sraf klizi sa obicnim kljucem. Prave ih od aluminijuma izgleda. I za drugi auto sam kupio za 20 eur (kao kvalitetniji, a i ovaj je takav) i vec po zavrtanju hoce da sklizne kljuc.
Probacu sa originalnim, oni su 30 eur, valjda su kvalitetniji.


Nego da se vratim, izmerio GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3, posle otprilike 37.000km imaju oko 5mm sare.
Sve mi nesto delovale celavo, a zaravo vreme brzo prolazi. Posle pogledam malo koliko sam ga vozio od kad sam uzeo gume i dodjem do lepe cifre. Realno mogu jos sezonu, dve maksimum da dodju na ispod 4mm.
Prakticno im je vek oko 45.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedno veoma interesantno poredjenje, koje sam preuzeo sa ARCS foruma. Na Alfi Giulietti, sa 1.4 MA motorom (170 ks) su istestirali gotovo isti pneumatik u tri razlicite velicine. Kazem gotovo isti, jer su za 16' i 17' koristili Pireli P7, a za 18' su koristili Pzero. 

 

U testu je gotovo sve navedeno, krece od tezina samog tocka (guma i felna zajedno), gde je za 16' - 17.1 kg, za 17' - 19.5 kg, i za 18' - 22.7 kg. 

 

Screenshot-2020-04-13-12-02-26.thumb.png.f496c415f603831e8d444873207cd0c8.png

 

Na drugoj slici se uporedjuju potrosnje. Jasno se vidi uticaj, najveci tocak najvise trosi, a najmanji najmanje, logicno :)

 

Udobnost-10.thumb.jpg.1888a8559bc3f7562b969e750ce4a117.jpg

 

Treca slika je zanimljiva, tu se porede ubrzanja, maksimalne brzine i vremena na stazi. Vidi se da manji tocak ima i vecu maksimalnu brzinu i bolje ubrzanje, ali ono sto mi je interesantno jeste da taj benefit u ubrzanju dolazi i nakon 60 km/h. Nekako sam zamisljao to drugacije. A vremena na suvoj stazi idu u benefit vecem tocku. Za mokro je opet malo drugacije.

 

Udobnost-9.thumb.jpg.506b29fb0dc6616c956e1d4c1c24e96e.jpg

 

Cetvrta slika je zaustavni put. Ovde ispade da su 17' i 18' bolji, od 16'.. 

 

Screenshot-2020-04-13-12-03-04.thumb.png.44e7f682130228ab4b713d0ca10786c9.png

 

Na petoj slici, ako sam dobro razumeo, prikazuje se odnos lateralnog/vertikalnog prijanjanja. Gde 18' tocak vidno odskace. Ali ne mogu da protumacim bas najbolje, ako neko razume bolje, nek napise.

 

Screenshot-2020-04-13-12-03-29.thumb.png.7ddf6e60525d2b7a898b22c0a8f624de.png

 

Poslednja slika bi trebala da predstavlja buku i udobnost, koja je valjda na strani 16'? Mada nisam siguran da razumem sa grafikona.

 

Screenshot-2020-04-13-12-04-05.thumb.png.5f049a48a7c299a662fc1ad8c7f2ab56.png

 

 

Edited by Ivan
Prebacena tema i slike na FLCS forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Prebacio sam iz teme o Giulietti kao modelu, u temu o pneumaticima ;) (kao i slike na FLCS server). Posto ce ovde post biti daleko vidjeniji.

Kacio sam ove rezultate poredjenja 16''-18'' Pirelli-ja jos pre par godina na forum (negde 2014-2015 je bila u pitanju). SAT je imao rezultate testiranja na srpskom, pa mogu da se vide detaljna objasnjenja. Svakako nije na odmet ponoviti :thumbup:, posto ima gomila novih clanova:

 

SATrevija_2014_339_Koja-je-prava-mera-1.thumb.jpg.554e93160cee0d959970613d07c6f7ec.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, to je taj test, u saradnji sa Quattroruote sa kim SAT i saradjuje (ili bar saradjivao?)... 

 

Hvala za prebacivanje, nisam bio siguran gde je optimala da se stavi :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Quattroruote... Evo sad gledam, test je iz aprila 2014., znaci pre tacno 6 godina.

Valjda smo i mi neki koliko-toliko ozbiljan tehnicki forum :) , da sve ispratimo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajno, vidi se iako je ukupan precnik isti koliko laganje km sata opada, a i broj obrtaja motora za istu brzinu, jer se guma sa manje mesa manje "ugiba".

Ugrubo na 18" sa uracunatim laganjem km sata na izmerenu maks brzinu bi sat pokazao ~212km, a na 16" bi pokazao sat "220kmh skoro 10kmh na cajgeru kada gledas, a realno jedva 3kmh razlike.

 

Dalje ako pogledas po kisi je losija manja i uza 205/16 od 225/17, 225/18 zaostaje, ali po suvom su bas lepo poredjane 18, 17 pa 16.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, vagenovac said:

Dalje ako pogledas po kisi je losija manja i uza 205/16 od 225/17

Ljubitelji malih tockova i starih tehnologija na aparatima :D ...

Zamisli jos da vide slicna poredjenja za savremene zimske pneumatike, u poredjenju sa onim "zimi samo uska guma" i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/9/2020 at 8:53 PM, silenci said:

a nemaju samo ove hp imaju,imaju dosta polovnih guma sto necu nikako,a u Beocaru ima Tigar hp za 4500 po gumi i plus ugradnja,pa sad koja je bolja solucija ove save il tigar.

a citam temu uvek:D

 

Za svoj šporetić uzeh dva Laufena u 195/60R15. Nisu možda kao Sava, ali je cena pristupačnija. Oko 4400/kom u Kemoimpexu. Videćemo kako će provesti leto na prednjoj osovini. 

Nazad će se vrteti "gazda" od Laufena, tj Hankook koji će(čitaj "je") realno biti za zamenu. 

 

IMG-b812291abac727c0cc6dd32eeda12762-V.jpg

IMG-fc5c32e8aa31af91e49bbe436319c525-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Vidi se da manji tocak ima i vecu maksimalnu brzinu i bolje ubrzanje, ali ono sto mi je interesantno jeste da taj benefit u ubrzanju dolazi i nakon 60 km/h.

Možda sam negde ovde već pisao. Na sajtu Peugeot Slovenija, u cenovniku za 308 mk2, bile su jedno vreme i specifikacije za taj model sa svim dostupnim gumama, 15, 16, 17 i 18". Osim što su verzije sa manjim točkovima ( a sa istim motorom ) bile brže i startnije, vremena na medjuubrzanjima 60-100 i 80-120 su bila daleko bolja sa 15" i 16", nego li sa 17" i 18"  i to bez razlike da li je bio u pitanju 1,6 ili 2,0 HDI.

Treba toga biti svestan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Ivan said:

Ljubitelji malih tockova i starih tehnologija na aparatima :D ...

Zamisli jos da vide slicna poredjenja za savremene zimske pneumatike, u poredjenju sa onim "zimi samo uska guma" i sl.

Hahahah :D

 

Kacio sam zimus test 16/17/18 zimskih iste ovde dimenzije kao sa djulijete i u kratkim crtama 16 su zaostajale na kocenju po snegu, kisi i suvom, hendling takodje, jedino su imale blagu prednost u ubrzanju i akvaplaningu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da "prte" dubok sneg, to je glavni argument :D .

Gde to da zaboravis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

Ne mora da bude baš tako uvek. Recimo, sadašnja corolla, zavisno od paketa opreme, nosi serijski i 205/55X16, ali i 225/40X18 (kao i 17" ako je srednji paket). A čak i ta od 18" je jeftina, jer su sve to gume "normalne visine" ( sad gledah sajt Beogume, taj letnji Good Year od 18" je 100 evra, a Tigar je 50 ). Ali, zato ima velike razlike u perfomansama te od 16" i 18". Kao i deklarisanij u potrošnji i emisiji Ne kažem da je to neka primarna razlika, ali, postoji. A, ako pogledaš gumu za mazdu 6 od 17", koja je "nenormalne visine" ( 225/55X17 ), ona je skuplja od one gore 18". 

Nije sve u parama, ali, ni u veličinama točkova/guma :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, horvat said:

Ispade stvarno 17' najbolji balans :) 

Stalno ponavljam, ali u mom slucaju nekako mi najvise lezi za broj manja od maksimalno predvidjene za taj model (performanse/udobnost/izgled). Trenutno upravo 225/45/17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje karateristike skoro uvek imaju gume sa profilom od 100mm plus minus max 5mm odstupanja. Najbolje izbalansirane masa guma/felni, tvrdoca boka za udobnost i performanse itd... U to spadaju dimenzije kao 195/50 (97.5mm), 205/50 (102.5mm), 215/45 (96.75mm), 225/45 (101.25mm), 245/40 (98mm)... Stariji auti su neretko imali i losije performanse na stazi sa tim ultra niskim profilima (kao sto su 215/40, 225/40 ili 245/35), tek kod ovih novijih sa skoro pa savrsenom geometrijom trapa uspevaju da odrze te ultra niske profile u potpunom kontaktu sa tlom da izvuku beneficije od toga.

 

Problem sa tim testovima kad mere ubrzanje je sto se prakticno uvek meri u idealnim uslovima na stazi gde je kvalitetan asfalt. Takodje vece felne su dosta skuplje, pa proizvodjaci obicno tu stede na nacin da koriste dosta teze felne (nesrazmerno za uvecanje velicine), sem ako nije neki namenski sportski model. Stoji da je max brzina manja sa sirim gumama koje su jedne od najvecih aerodinamickih faktora u negativnom smislu, ali koliko ljudi je zaista time pogodjeno u praksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za moju 159 naručio letnje Nokian Zline 225/50/17”. Čekam da mi stign iz Bgd u N. Sad.

Silazim sa 18” na 17" cola. Sa 18” sam imao polomljene krake na prednjem desnom točku. Previše tvrda vožnja zbog premalo ”mesa” gume.

A između 16” i 17” nema razlike u debljini gume. Pa očekujem sličnu udobnost.

 

Inače ubeđujem kumove da je vreme da zamene i letnje i zimske gume na Puntu (koji su kupili od mene pre 12 godina) koje sam još ja kupio. Na Tigar letnjim gumama je DOT 5205...

Prelaze 2-3.000 km godišnje, biće im dobre neke all season gume.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Grafit said:

Na Tigar letnjim gumama je DOT 5205...

Ma mož to još da tera!:D

Uzmu one Tigrove all season za male pare i Bog da ih vidi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je tema za iskustava sa pneumaticima, prica oko izbora velicina felni prebacena je u odgovarajucu opstu temu ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...