Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Da dam svoje iskustvo sa Matador Hectora 3 gumom. Prva sezona (cca 10.000 km) odlične, druga sezoba već tokom avgusta 2019. pokazuje znake gubitka gripa čak i na suhom. Stavio sam ih prije par dana, popriličan pad prerformansi za gumu koja je prešla cca 20k-22k km. Već primijetim proklizavanje pri kretanju, blago klizacnje pri nešto oštrijem kočenju (toga nije bilo na početku). DOT guma je 0318, auto 308 HDI 68 KW. 

 

Na drugom automobilu su Uniroyal RainSport 3, takodje 3. sezona korištenja, slična kilometraža, za sada bez greške i bez pada performansi.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam reci, da u mojoj dimenziji postoji ovako nesto od Michelina:

tire-pilot-sport-cup-2.png

 

Ne bih se uopste razmisljao :D Ali ne znam koliko je to dobro po mokrom :D Sem da je super po suvom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje poluslik yokohame u tvojoj dimenziji 195/50/15 da se kupe kod nas, znam da je uzimao jedan momak za miseluk, ali su tipa 200e komad :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

P.s. a ima i toyo poluslik

Screenshot_2020-04-08-12-04-30-212_com.android.chrome.jpg

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da postoje razni poluslikovi u rangu od 100 do 250e. Stvar samo sa tim slikovima da im je kratak vek trajanja, za neke poluslikove je radni vek godinu dana, vec nakon toga im performanse opadaju drasticno. Takodje ako se uzme tvrdji onda ima trajnost ali je uzas dok se ne zagreje, ako se uzme meksi, onda se brzo potrosi. Zato mi trenutno to nije opcija koja mi odgovara ;) Kada budem bio u prilici da potrosim poluslik za njihov vek trajanja, onda cu se odluciti za njih, verovatno za Nankang koji je najpriblizniji klasicnoj gumi u smislu ponasanja smese (nije toliko osetljiv na temperaturu i trosenje) uz skoro najmanju cenu, a ima dobre performanse, pre svega zbog toga sto su im efektivne sirine vece od napisanih :D Sire su jedno 10ak procenata u odnosu na Toyo za istu dimenziju :D

 

Da je situacija u drzavi drugacija po pitanju zakona, gotovo sigurno ne bih imao zimske Kama u levoj dimenziji i letnje Tigar. Nego bih imao neke univerzalne tipa Hankook za zimu u istoj dimenziji kao letnje, a letnje bi bile poluslik.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/7/2020 at 7:03 PM, YUgisa said:

Brzoskidajuce kleme akumulatora

Ne mogu a da ne pitam da li kama bolje podnosi ove kleme  ili tigar? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dva službena vozila B segmenta ( 14" i 15") imamo all season Kleber. Jedne (14" na fobiji) su za dve godine prešle oko 60 kkm (i ostalo ih je oko 4,5-5 mm), a druge (15" na yarisu) za godinu dana oko 20 kkm (nisam ih merio dubinu profila).

Privatno sam na jednom vozilu do nedavbno vozio dve sezone all season Michelin (16").

Zapreašćen sam kako se sporo troši Kleber i strah me je toga (mada će taj istrošeniji set svakako da bude promenjen pre iduće zime).

Inače, imao sa prilike da sve te gume vozim po "dobrome snegu" i rekao bih da bolju trakciju ima all season Kleber od tog all season Michelina. 

Na 500L imaam letnji i zimski set (fabrički Continental letnje i zimski GoodYear). Čim se letnje potroše, kupujem i za njega neki all season.

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, moron said:

Inače, imao sa prilike da sve te gume vozim po "dobrome snegu" i rekao bih da bolju trakciju ima all season Kleber od tog all season Michelina

Michelinov model je jos uvek jedina all-season guma izvedena iz letnje. Od starta je i marketinski guraju kao jedinu letnju gumu sa 3MPSF sertifikatom (tj. letnja, koja moze "da zavrsi posao" u manje zahtevnim uslovima zimi). Sto se lepo i vidi po testovima, gde dominira i na suvom i na mokrom, a slabija je na snegu. Pisao sam vec, na uporednom testu sa letnjim Michelinom imala je vecu brzinu do otkaza na mokrom krugu. Vidi se i i po konstrukciji gume, sloju ispod gazeceg, ali i po sari. Bilo koja druga all-season guma ima saru koja je maltene identicna zimskoj, sa gomilom lamelica. Npr. od premium guma, od uslova od pretezno letnjih ka pretezno zimskim idu: Michelin CrossClimate, Conti AllSeason Contact, GY Vector 4Seasons Gen 2.

Naravno, ko planira u neke zesce zimske uslove ili zivi u takvom podneblju, zimska guma sto kazu - nema alternativu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Michelin CrossClimate, mada je all season, uopšte nema središnji deo profila "sitnoreckan", kao što je to slučaj sa ostalim all season gumama. Ja sam sa tom gumom zaista prošao "lepe snegove" ("osvojio" po snegu na drumu Goliju, Kopaonik, Bjelasicu, Rodope, Alpe ... ), ali, povremeno sam se osećao loše, pa i uplašeno, preznojeno, jer sam u nekim ključnim trenucima imao utisak da to slabo "hvata" (nije me strah kada se negde privremeno zaglavim (zaglavim se ja u snegu i sa "čarapama", a i sa lancima, pa što ne bih samo i sa gumama), već me strah da negde u vožnji "ne sletim" sa porodicom).

Ali, pošto živim "u ravnici", a "na planinu" idem samo povremeno, ja mislim da je meni all season dovoljan čak i zimi - ali, za veoma opreznu vožnju po snegu. Nisu na odmet ni dva seta, letnji i zimski (bezbednije je tako sigurno), ali, "može to" (oprezno) i sa samo jednim.

Kada bih "danas" uzimao nove gume za 500L, uzeo bih neki dobar all season, bolji (za sneg) od Michelina. Verovatno Continental. Ako bih ga našao u tom trenu, i za razumne pare ... Jer često je ponuda tih guma veoma slaba. Znam, jer kada sam poslovno uzimao gume za fabiju i yarisa, hteo sam Michelin CrossClimate, ali, prosto, u tom trenu toga u njihovim dimenzijama nije bilo nigde u BG. Bio je (za jedno vozilo) Continental, ali, to je bila tako "uboga cena", da tada to nisam mogao "da progutam".

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa, je l' ti friziraš »Jugo« kako bi »Prime« imale bolje performanse?  :D

On 4/8/2020 at 8:51 AM, YUgisa said:

Koliko ja znam Prima je napravljena nakon sto je Michelin preuzeo Tigar, barem mi tako nesto ostalo u secanju kad sam je kupovao, a to je onda nakon 2007me koliko ja vidim na netu i da slazem se da je taj model generacijski u istom opsegu kao i aktuelni Michelin model, zato sam i uzeo HP, da vidim jel ima napretka ;)

Iz glave, drumska ispitivanja predserija »Tigar Prime« su vršena na »Opel Vektri B« dok se ova još proizvodila (1995-2002.), tako da to ne može biti 2007. godina. Gugl odmah nalazi neke stranice za njenu prodaju iz 2003. a možda bi bilo i starijih da se duže čačka i da nismo prešli sa .yu na .rs.

On 4/8/2020 at 8:51 AM, YUgisa said:

I kad su hladne ja vidim to sto testovi pokazuju.

...

Kao sto kazem, voleo bih neki konkretniji test guma od pukog hladnog kocenja po suvom i mokrom, ali ako vec mora tako voleo bih videti neki uporedni za razlicite modele kao sto sam rekao.

 

 

Gledajući testove gde se ide do kraja, letnjem »Tigru« je upravo kočenje jedino za šta u pravilu može da se uhvati. Pitanje je koliko su ti testovi za nas merodavni, doduše, imaš istočna i slična ispitivanja Tigra koje guma završi, pa opet među Belšinama, Kamama, Marangonijima i Kinezima ne zablista, sa izuzetkom  »Hitrisa« kog nisam video da baš fenjeraši iako je u donjoj polovini i »Sigure«, koja je jednom podelila prvo mesto sa »Savom Perfektom« ispred istočnjaka. 
 
Konkretno, tu »Prima« među njima solidno koči i ima korektnu brzinu proglisiravanja na pravcu (akvaplaning na pravcu), ali je na zadnjem i pred-predzadnjem mestu ukupno (ubacio se neki Kinez između bolje »Tigrove« »Prime« i najslabije opet »Prime« neke druge marke - Oriuma, Rikena... ne sećam se). Da ne ulazimo sada u komentarisanje svake osobine.
 
Zato sam i napisao da Tigar ispada - na većim testovima ispadne, na manjim ostane do kraja i bude među Kinezima (kojih ionako nema kod nas), a nekad i tu završi zadnji.
 
On 4/8/2020 at 8:51 AM, YUgisa said:

Sto me opet vraca na pocetnu tezu, da li je nekome ok kompromis da stavi siru Tigar i nadoknadi performanse na suvom, na ustrbi performansi na mokrom za upola cene i sta je efikasnije, cesce menjati gume ili duze voziti bolje.

 

Mislim uvek mozemo polemisati o tome kako treba cesto menjati najbolje gume, ali onda se tu ne slazemo oko cinjenice da je fabrika stavila najoptimalniju sirinu kada postoji sira koja je bolja, barem onda zasto ne staviti najsiru fabircku, ali i onda zasto smo mi tu, kad je ocigledno bolje voziti Ferari nego Fiat :D Da li je bitno po suvom, mokrom ili najbolji kompromis toga? Svako povlaci liniju gde mu odgovara.

 

Okej, to je mišljenje da treba promeniti dimenziju a zadržati više-manje isti kvalitet gume koji je fabrika predvidela 1991. - dok je mogla nešto da predviđa i dok je »Tigar« bio egal sa drugima u toj klasi (recimo, moj »Jugo« je 1988. došao sa »Tigrom TG-615«, otprilike kada je »TG-620« na zapadnom testu bio oko sredine) - te da se generacijski jaz može donekle prevazići širom gumom. Iskreno, to mi ne bi bila prva opcija, mada bih voleo da vidim takav test.
 
Sličnih testova sam video, ali sa istim gumama u različitim dimenzijama na istom vozilu i neke linearne zakonitosti nije bilo (konkretno, mislim da je najskoriji bio »Golf VI« sa tri prečnika i širine, gde je srednja dimenzija ipak bila najbolja - i na kiši - praktično svuda uz par manjih izuzetaka, očekivano).
Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta voze neki bez blama...

IMG_20200409_155640.thumb.jpg.9f28fde5d75c391021339493e95999fc.jpgIMG_20200409_155645.thumb.jpg.5577b41eda171104d855217953994b86.jpg

 

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje crne žustrije vožnje Merive??? Vozi je jedna komšika 50+ koja se jedva isparkirava, a kamoli da žustro vozi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je verovatniji razlog. Merivu je prošle godine kupila posle moje kupovine Scenica i ne verujem da je ič menjala!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bane1321 said:

Evo šta voze neki bez blama...

IMG_20200409_155640.thumb.jpg.9f28fde5d75c391021339493e95999fc.jpgIMG_20200409_155645.thumb.jpg.5577b41eda171104d855217953994b86.jpg

Ovo je jos i odlicno :) ... Nemam obicaj niti volim da slikam tudje automobile, ali evo jednog primera iz centra, pre ove nesrece koja nas je zadesila. Nasa verzija all-seasona, u punom svetlu:

 

120320207081.thumb.jpg.fd3036d7ca578eabb646bbbd91d38592.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam ponudu za gume Sava intensa hp 195 60 r15  sa sve ugradnjom ,5300 po gumi,naravno nove gume su,licno sam ih video,stim da su iz 2019 te.trebace mi dve,za napred.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mozes da nadjes u tvojoj dimenziji, licno bih isao na Intensu HP2, bas smo caskali stranu-dve ispred, pa pogledaj. Verujem i da je razlika u ceni smesna, a te HP verovatno rasprodaju. Sara na staroj i novoj je du*e i glava :) :

On 4/7/2020 at 4:17 PM, Ivan said:

Meni iskreno nova Intensa HP2 deluje kao mnogo ozbiljnija guma nego prethodna HP. Pre svega mislim kako je odradjena sara, koja je sada asimetricna. Uz sve sto to nosi, a izgledom mi malo vuce i na P7 Cinturato. Evo pa uporedite i sami:

 

Sava-Intensa-HP-and-Intensa-HP2.thumb.jpg.bd3429779d4786171d6c012b052cfe0f.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nemaju samo ove hp imaju,imaju dosta polovnih guma sto necu nikako,a u Beocaru ima Tigar hp za 4500 po gumi i plus ugradnja,pa sad koja je bolja solucija ove save il tigar.

a citam temu uvek:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa onda ubaci u rikerc i vozis 100m tako :D .

Bilo caskanje Riken(=Tigar) vs Sava, doduse za 205/55/16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ silenci

 

Da li ti je upisana još neka dimenzija?

 

Ne deluje mi ovo naročito merodavno a i druga je dimenzija, no ako si među Tigovima, Kormoranima, Rikenima, Oriumima... razmatrao »Riken/Kormoran Roud Performans« obe opcije su tu, »Debica Presto« je isto što i »Sava Intenza HP«:

 

https://www.wyborkierowcow.pl/najlepsze-opony-letnie-test-12-opon-w-rozmiarze-205-55-r16/

 

Poljski časopis je u pitanju ("Motor", mislim da ima neke veze sa "Auto cajtungom"). Rezultati njihove gume su tu negde kao i na drugim testovima, a »Kormorana« možda i malo lošiji. Taj model se pravi u »Tigru«, po ceni i tu negde ili skoro u klasi »Tigra HP« (pretpostavljam da biraš između te dve Tigrove). Možda su Debicu malo pogurali na gore a ostale jeftinije kao i Kormoran, kao objektivno svoju konkurenciju, na dole (ta »Debica Presto« je poznata po prihvatljivom ponašanju na vlažnom i slabom kočenju i ponašanju na suvom, a »Tigrove« gume na suvom barem koče; ovde ispade da »Debica« po suvom koči bolje od »Kormorana«, pa i na vlažnom leži bolje od »Mišelina« i »Maksisa«).

 

6 hours ago, bane1321 said:

Evo šta voze neki bez blama...

IMG_20200409_155640.thumb.jpg.9f28fde5d75c391021339493e95999fc.jpgIMG_20200409_155645.thumb.jpg.5577b41eda171104d855217953994b86.jpg

 

 

Raštelovan raspon?

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...