Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja sam danas metnuo Kelly winter st. Ebaga, bilo je ili polovne bolji brend ili nove budžetske. Pre ovih sam imao Barum polaris 2 i stvarno sam bio zadovoljan njima ali je šara spala na kritičnu granicu i moralo je da se menja.

Niti ima snega/leda, niti kiše pa još uvek ne mogu da komentarišem njihovo ponašanje u tim situacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@francuz69 zasto ne bacis pogled na Savu Uhp bese? Mnogo su je hvalili a i ima je dosta kolega sa foruma

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, totti said:

Pa valjda je dobro kad je akvaplaning nikakav, tj nema ga emoji4.png

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Pogrešno sam se izrazio, hteo da napišem užasno ponašanje čim se naiđe na neku veću baru ili vodu na putu, definitivno nije pravljena za mokar kolovoz.

 

@djomla pa već 2500 km za mesec dana, prešao za sad kažem jedino po snegu ne znam kako će se ponašati ali ako ga bude napisaću koju i o tome.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mico, iskreno ne verujem da su Save ista bitno bolje od Tigra, skuplje jesu i to poprilicno a pre bih dao pare Pirocancima nego Slovencima.

Znam da ih ljudi hvale ali o Savi imam utisak kao o Lassi. Nikad se nisam primio na taj brend, nit smrdi, nit mirise a pritom nije cak ni jeftin koliko osecam da bi trebalo da bude.

A ako cu da se pruzim 8500 za Savu onda bih zrtvovao i jos 2000 za Uniroyal.

Hvala na savetu svakako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

»Sava Intensa UHP 2« je neočekivano dobro prošla na testovima za svoju cenu i za jednu postjugoslovensku »Savu« (recimo, u kočenju je u 225/45 17 nadmašila »Unirojal Rejnsport«, »Sava« nastavila test). Izbalansiranih je osobina iako gume u tom rangu po pravilu imaju neku izraženu slabu tačku. Ne bi me iznenadilo da joj podignu cenu ili srozaju kvalitet. 

 

Obično je »Hankook Optimus Prime ³ K125« prilično pristupačan za performanse koje pruža na tim ispitivanjima. 

 

Poslednjih godina su »Falkenovi« modeli često "best baj". 

 

Ali sve ovo je grubo generalizovano i zavisi od test-vozila (ovde ne možeš ništa) i konkretne dimenzije – niti je neka guma istih osobina u svakoj, niti je, recimo, »Sava« u svakoj dimenziji jeftinija od »Unirojala«. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledano iz ugla kvaliteta gume i onog stava da je ponekad onaj 0.1% kvaliteta gume bitan da sacuva zivot, svi mi bi trebalo samo i iskljucivo da razmisljamo koju premium gumu da stavimo na svoj auto? Conti, Michelin, Goodyear, Bridgestone ili eventualno mozda Dunlop ili Pirelli. I tu bi trebalo svaka prica da se zavrsi.

Kakve Save, Fulde, Hankook, Bfg, Barum a pogotovu Tigar.
Gledano iz ugla potrosaca stvari postaju mnogo komplikovanije i zanimljivije. Cudo je koliko pogled kroz finansijsku prizmu menja sve.

Pritom, da se ne lazemo, tehnologija proizvodnje guma je otisla podaleko tako da su izlaskom svakog novijeg modela razlike izmedju klasa guma sve manje. Ne kazem da su se gume sa cenovnog dna poistovetile po kvalitetu onima sa vrha i nikada i nece, sto je normalno i ocekivano. Ali je odavno proslo vreme tako dramaticnih razlika kao npr Trajalusa i Miselinki sa kraja proslog veka.

Tako da ce maltene svaka guma danas da zadovolji neke standarde i da odradi posao. Pitanje je samo da li vozis svoj auto na granicama svojih mogucnosti pa ti treba guma koja to moze da isprati. A mi imamo tendenciju da svi biramo gumu kao da vozimo iskljucivo po Bonevilu.

Imam preko 20 godina vozackog staza i vozio sam sve i svasta i tu ne pricam samo o automobilima. Pritom sam vozio na raznim opancima. Od krseva matorih i poluraspalih (jer su takve gume dosle sa kolima) do premiuma.

Nekako mi je ostalo u secanju kao zimska guma koja me najvise odusevila Dunlop WS cini mi se dvojka. A iznenadicete se da me Conti TS 850 uopste nije oborila s nogu iako vec godinama pobedjuje na svim testovima. Sve je ona korektno radila ali nije pravila cuda, pogotovu po  dubljem snegu sa koojim se ocigledno i najbolhe gume bore, dok mi je Dunlop tu bio osetno bolji. Sa druge strane, Winteru sam imao na dva auta i stoji da je po mokrom asfaltu uzasna, ali po snegu ne prestaje da iznenadjuje. Sa novom Winterom nisam imao iskustva. 
Sto se letnjih guma tice, meni je tu razlika izmedju proizvodjaca i modela znacajno manja nego kod zimskih. Neke su malo direktnije na volanu, neke malo tvrdje, neke zaslajfuju ranije, neke upale abs ranije... Ali su razlike manje evidentne. A sto se testova tice znam i ja da ih nadjem na netu i da ih citam ali iz mog iskustva ono sto pise na testovima ne mora bas uvek da se gadja sa feedbackom gume u voznji. Kao sto neko rece mnogo zavisi i od dimenzije gume kao i od samog auta.
Jos jedna stvar koju moram da napomenem. Brend kao brend, za nekog se zakacis a za nekog ne bi nikako. Ja npr Fuldu i Barum nikad nisam ozbiljno razmatrao, ne zato sto su lose gume, nisu. Vec zato sto me nesto odbija od tog brenda, ne znam sta. Slicno mi je i sa Savom. 
Tigar jeste smesan... mislim... Tigar... ali je nas pa mi nekako prirastao za srce.
Sto nas ponovo vraca na cenu. Uzorak je dimenzija 205/50 r17. Krecemo od Tigra za koji jos imam i povoljniju cenu. Mene izadje 5000. Sledece cenovno su razni Vikinzi, Matadori, Kame, Goodride i ostala sranja koja iskreno ne verujem da su bilo gde iznad Tigra osim cenovno. Pa onda zestoka borba u srednjoj klasi gde su svi pomenuti: Sava, Bfg, Uniroyal, Hankook, Barum, Fulda itd. Pricamo o ciframa od 8000 do 12. Kao sto sam vise puta pisao. Da li je razlika u performansama procentualno izmedju Tigra i ovih iz sredje klase kao sto je u finansijama. E pa nije. Pricamo o 0. nesto do eventualno 1-2% zavisno od testa.

Jedina realna razlika je ono sto je Dellas pisao o trajnosti guma, a ja cu radije za 2,3 godine opet staviti friske gume.

 

Ne znam zasto sam sve ovo pisao, ispade da reklamiram Tigar. U stvari ovo je samo moje razmisljanje koje nekom mozda pomogne.

A i cinjenica da sam ustao u 6 pa nisam imao nista pametnije da radim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ta Sava se kod nas stavlja u srednju klasu samo zbog UHP guma, ja ih licno nisam probao, ali dva druga modela koja jesam su u rangu Tigra.

 

Postoje razlike u kvalitetu kod proizvodjaca, ali su prosla vremena kada se moglo govoriti u globalu. Sad je iskljucivo prica koji je model u cemu bolji, neki premium brend ce verovatno napraviti sve svoje modele bolje od nekog budzetnog ali to nije uvek tacno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupio dvije nove naprijed, ostajem na istom brendu i modelu Miselin Krosklajmat plus
Zadnje su jos dobre, mogu jos godinu tako da sam uzeo samo dvije.
Prezadovoljan sam gumom!
Ne gledam kakvo je vrijeme a drzi odlicno u svim uslovima.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

CC+ je odlicna guma. Vozim ih od aprila i utisci su i vise nego pozitivni za sada.

Inace, ne mogu da razumem kupovinu najjeftinijih guma. Ako imas za auto onda lepo odvoj i za krstenu gumu, ako ne teraj bicikl. Nikome ne cvetaju ruze i ne padaju pare sa neba ali misljenja sam da su gume (uz kocnice) poslednje na cemu treba stedeti.

 

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posteno. I skroz ispravan stav. Ja razmisljam slicno, auto moze da nece da upali sto znaci da ne mozes da krenes. Ali upravljacki i zaustavni mehanizmi moraju da budu u savrsenom stanju jer ako krenes mnogo je bitnije da mozes da upravljas i stanes kad treba. Dakle kao sto ti kazes kocnice i gume moraju da budu u odlicnom stanju i ja bih dodao upravljacki sklop i trap na sve to.

Samo... kao sto napisah u besedi gore oko izbora gume ne mogu da se slozim jer nije sve crno i belo. Pogotovu (opet ispada kao da reklamiram Tigar a stvarno nije tako) sto ljudi iskljucivo ocenjuju kvalitet gume po ceni i po internet testovima, da ne pricam da su svi ti testovi poprilicno fingerovani jer su uglavnom Nemacki - ADAC i Bild. U praksi su stvari malo drugacije. 
Pritom Tigar je kod nas potpuno neopravdano predmet sprdnje i pogrde samo zato sto je najjeftiniji a niko ne razmislja o tome da je jeftin zato sto se ovde proizvodi. Sve one losije gume koje sam nabrojao gore nisu nista bolje od Tigra, cak je dobar broj njih u praksi poprilicno losiji a skuplje su. Tako da cenovni poredak pada u vodu.

Ponavljam, vozio dosta premium guma i imam poprilicno iskustvo pa ne pricam rekla-kazala.
 

Btw, ja nikad recimo ne bih kupio univerzalnu gumu pa makar bila i CC zato sto mi se cini da takva guma ne moze da bude optimalna u svim uslovima za koje je namenjena. Niti moze da bude bolja od osrednje letnje leti niti od osrednje zimske zimi. Ali opet, nikog nista ne ubedjujem, to je samo moj stav.

 

U svakom slucaju @Flex pozdravljam stav i potpuno ispravno razmisljas. A mozda ce moj stav da ti pomogne da shvatis kupovinu jeftinijih guma.

A ja cu videti sta cu, jos nisam nista uklesao u kamen, samo razmisljam naglas i pisem posto mozda nekom moj licni stav pomogne.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih vozim 3 godine i stvarno sam prezadovoljan. Vozio sam ih i po snijegu, komsija ispred mene zaglavljuje sa LASSA NOVIM ZIMSKIM i izvlaci se, ja sa CC+ isto.
Po suvom i kisi fenomenalne. Jedina mana sto su malo bucnije od ljetnjih ali zato ne razmisljam o prezuvanju.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni mislio na tebe kad sam pomenuo ovo oko guma, vec generalno. Postujem to sto gledas da bude najbolji odnos cena - kvalitet a ne samo da bude jeftino (kao vecina vozaca).

Mada kad pogledas iz drugog ugla, te gume ces verovatno voziti 5-6 godina pa se i ta razlika ne oseti previse dugorocno. Jeftiniju gumu ces, verovatno, pre zameniti pa dodjes na isto a ovako vozis ipak premium.

Ni jednog trenutka nisam zazalio sto sam dao 500e za gume a mogao sam da uzmem i duplo jeftinije (i ozbiljno razmisljao da to uradim, zbog finansija).

 

[mention=5789]bojankov[/mention], pricao je[mention=205]Ivan[/mention] u vise navrata o ponasanju CC+ bas po kisi (po njegovoj preporuci sam ih i uzeo na kraju). Bukvalno mozes da teras skoro kao po suvom, drze vrhunski.

 

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve ok, nisam se ni osetio prozvanim, nego diskutujemo. E upravo u tom grmu lezi zec. Verovatno ja te gume necu voziti toliko. Ja cu ih voziti plafon 4 godine a ako se u medjuvremenu  potrose, idu nove. Ako se u tu matematiku ukljuci i rotiranje zimskih i letnjih guma dolazimo do toga da se te gume da se koriste znacajno manje. A u zbiru ti si dao 500 evra za univerzalne a ja nesto manje od toga za 2 seta letnjih i zimskih. Jos jedna stvar za razmisljanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim poentu te priče premium gume su super, a ove druge su bezveze...

Premium je premium, tu skoro pa i nema rizika....

Poenta je naći dobre gume za što manje para i veliko je iskustvo i znanje potrebno da se do toga dođe...

20 godina sam vozio domaće Save, Trajale i Tigrice po svim vremenskim uslovima, na vozilima sa 1000 kg i stotinak konja i brzo se adaptiram na bilo koju konfiguraciju vozilo-gume-spoljni uslovi i prilagodim stil vožnje...

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molba da se uzdrzimo od licnih kvalifikacija, koje opet vode u trolovanje na ovoj temi po ko zna koji put...

Svako ima pravo na svoj izbor koji ce njemu naravno biti racionalan za njegove uslove voznje. Tu smo da prodiskutujemo o licnim iskustvima, misljenjima, novitetima, da okacimo i prokomentarisemo testove, nasalimo se... Ali stvarno nema potrebe trolovati tehnicku temu i licno kvalifikovati i provocirati druge ljude na osnovu njihovog izbora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, ja se stvarno izvinjavam ako je bilo sta napisano sa moje strane zvucalo uvredljivo na bilo koji nacin. Stvarno nije bila namera niti sam ikad na bilo kom forumu bio u tom fazonu.

Ja napisah kako razmisljam, evo citam ponovo sta sam pisao, stvano mislim da nisam nikog nagazio za bilo sta.

Edit: ovo za Flexa sto si obrisao je bila nemaliciozna sala, tipa, ranije smo se sprdali: "ooo sta ti reko za kevu" i to...

Taman posla da je bilo podjebavanje, Flex izvini ako je bilo sta bilo ruzno sa moje strane.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma opusteno, svako ima svoje misljenje i planove. Sad videh da si dopisao da ne bi nikad uzeo All Season gumu. Mislim da ti nije bas najbolje razmisljanje jer je ta tehnologija dosta napredovala od pocetnih modela. Za sada sam je vozio od -5 do +35C i ponasala se fenomenalno i bez ikakvih problema i ne znam kako bi cisto letnja/zimska bila bolja i kako bih to osetio. Jedino jos nisam po snegu probao, tako da za to ne znam. E sad, kad postavis racunicu da ti trebaju 2 seta dodjemo na to da te All Season kosta 500e a 2 seta "osrednjih" izadju isto toliko. Plus posete vulkanizeru, cuvanje guma. Izadje i vise od All Season a vozis gumu iz nizeg segmenta od njih.

P. S. Ako se dobro secam, CC+ je imala bolje rezultate po kisi od gume koja nije All Season (isto Michelin).

 

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@francuz69

Nije tvoje pisanje uopste u pitanju, znam te bar ovako virtuelno 100 godina, sve OK ;). Nego drugi postovi sa licnim kvalifikacijama - ko sta vozi, ko sta kupovinom pokazuje i sl. (koje sam obrisao).

Mislim da za tim stvarno nema potrebe. Da je bilo ko ovde snob ili kompleksas, verujem da sigurno prvenstveno ne bi vozio Fiata/Lanciu ;) .

OK je da neko ima svoj stav, da ga "opravda" i uporedi sa ostalima. Ako misli da nesto skuplje/jeftinije tehnicki vredi/ne vredi nekih para, obrazlozi iz iskustva ili podataka koje ima. Da imamo zdravu i tehnicki potkovanu diskusiju... Ali mislim da cemo se svi sloziti da licnim kvalifikacijama (a na osnovu kupovine) ovde stvarno nije mesto. I da time samo trolujemo temu, po ko zna koji put.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan :thumbup:

@Flex To je upravo ono sto nas cini razlicitima sto je super. Svako dozivljava stvari na malo ili malo vise drugaciji nacin i to je sjajno. da je drugacije ne bi bilo dobro.

Dok god postoji zdrava diskusija i razmena misljenja, ide sve u pravom smeru, jer se meni iz tvog iskustva mozda rodi i neka druga, bolja ideja od one koju trenutno imam, nezavisno od izbora guma. 

U svakom slucaju, ne sumnjam uopste da je CC odlicna guma i potpuno je jasno da je tehnologija otisla daleko. Nisam licno probao takvu gumu i ne mogu da kazem apsolutno nista o njoj jer bi bilo licemerno sa moje strane. To sto kazes da je CC bolja od nekog drugog letnjeg Mishelina je verovatno vezano za Mich Energy Saver gumu, ali njoj akcentat svakako nije na performansama nego na ustedi pa je logicno da guma koja je pravljena da zadovolji vozne karakteristike u sto sirem rasponu vremenskih uslova, bolje radi od gume koja je pravljena da zadovolji Eko norme u smilu potrosnje goriva i potrosnje same gume.

Ja imam "tradicionalni' pristup kad razmisljam o gumama (letnje/zimske) jer samo zdravorazumski dolazim do zakljucka da all in one resenja ne bi trebalo da outperform-uju namenska resenja, pa cak iako ta namenska resenja nisu u vrhu ponude. Ali to samo mali Perica tako zamislja svemir, ne mora da znaci da sam u pravu.

Ima tu jos jedan parametar koji nisam naveo. Kao sto vecina vas u diskusiji vec zna, volim da se zezam sa felnama, da krnjave upropastene felne vratim u nesto lepo i da ih stavim na auto. Pritom, lepa felna je definitvno najefektniji nakit koji moze da se stavi na auto. E sad, lakse mi je da imam dva seta, zimske na fabrickim 15-icama za koje zbog veceg profila mislim da su bolje za zimske uslove, i letnje na 17-icama bolje za leto opet zbog nizeg profila. Tako da me to automatski svrstava u ovu grupu ljudi koji ce da imaju dva seta. A dva premium seta ce mnogo da me kostaju, a pritom, matorim i sve redje gazim jace auto da bi mi trebala premium guma. I ove osrednje mi sasvim lepo zavrsavaju posao, dok god su nove i dok god im peformanse linearno opadaju sa rastom brzine pa ih to cini predvidivim. 

Najgore i najopasnije po meni je kad guma iznenadi naglim padom performansi tipa na nekom pravcu sa 100kmh ide sve kako treba ali sa 102 se ukenjas ziv koliko te iznenadi.

Opet se raskenjah...

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvenstveno zato i napisah iskustvo, mozda ti bude znacilo i pogledas i u tom smeru. Ali svakako na kraju, najbolje znas koje su ti zelje.

Mislim da nije bila Energy guma,[mention=205]Ivan[/mention] se seca testa sigurno.

Ja sam prosle zime vozio 15-ice sa ratkapnama i jedva docekao da stavim 17 i alu felne. To mi je bio jos jedan razlog da uzmem all season i vozim stalno 17 (mnogo je stabilniji, na 15 mi se uopste ne svidja kako lezi.). O lepoti da ne pricam. E samo jbg sto mora vise da se vodi racuna o rupama kojih je sve vise.

 

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...