Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Pa ja govorim o starosti unutar radnog veka gume za cije vreme nema bitnijih promena u karateristikama (nisam primetio razlike izmedju nove i gume stare recimo 5 godina da trazi korekciju u pritisku ali jesam u max performansama). Sad to sto neko vozi do zica 15 godina staru gumu koja je promenila karateristike iz gume u plastiku je nesto drugo.

 

Niti bih primer balona bas direktno preneo na gume posto ima puno studija o tome kako nedovoljno naduvane gume imaju vecu tendenciju pucanja od prenapumpanih. Niti je stvar da treba voziti prenapumpano, nego je stvar sta je stvarno optimalno. 2.1 je mozda optimalnu za tu dimenziju i model gume na tvom autu, ali drugi model gume u istoj dimenziji i na tvom autu mozda ne bi pruzio optimum na tom pritisku, niti je to nesto "dosta tvrdo" kad se pogleda prosek preporuka za duvanje guma, moderni (veci) automobili imaju sve cesce preporuke blize 2.5 bara nego 2 bara. Plus se i dizajn guma dosta promenio tako da cak i ako vozite standardnu dimenziju na nekom starom autu tesko da je optimum ono sto je preporuceno. Na Yugu se fabricki preporucuje napred na 1.6 bara, to je prakticno nemoguce za voznju.

 

Nisam odgovorio na iznad, ne znam da li si editovao ili sam se ja prosto istripovao, ja bas imam priliku da vidim iskustva za klobucima na nedovoljno naduvanim gumama gde "jasi" felnu pa se "ustine" guma kad predje preko vece neravnine. A guma nije presla max pritisak ni u uslovima voznje na stazi niti sam ikad imao defekt sa gumom i pored cinenice da vozim auto po stazi i sa namerom prelecem preko bankina i da vozim u saobracaju auto koji nema standardni trap i koji zahteva od guma puno vise nego fabricki automobili. 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je preporuka 2.5 onda nema sumnje u to.

keca zastavu, sam imao možda godinu dana 90tih i njemu jeste dovoljno 1.8 napred ali na starim tigricamq iz 1990tih, na r13, kao i escort kog sam imao i njemu je taman bilo 1.8-1-9 retko leti 2.0 napred.

Što je auto teži zahteva i kvalitetniju gumu i fabrička preporuka za pritisak je veća, što je i logično.

Niko nije spomenuo nedovoljno naduvane gume, već preduvane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja

Za moje poimanje su 2.75 daleko preduvane za juga, pa makar i na 17 felni bio.

Al dobro objasnili smo se

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2019 at 5:05 PM, bit said:

Ja emoji16.png

Za moje poimanje su 2.75 daleko preduvane za juga, pa makar i na 17 felni bio.

Al dobro objasnili smo se emoji106.png

 

Taj model Michelin guma u toj dimenziji je imao izrazito mekane bokove gume (kao i zimska Kama koju imam) i nije pomoglo ni to sto ta sirina gume je bila premala za ono sto trap na autu moze da ponudi. Cak i pored negativnog nagiba od 2.85 stepeni je bio ogroman problem trosenja spoljne ivice gume u krivinama na stazi pri "normalnijem" pritisku od 2.3 bara i guma je mnogo zvakala i vise me strah bio da cu da je svucem sa felne nego da visok pritisak moze izazvati defekt. Otisle su sa felnama ravnomerno potrosene celom sirinom, pri kraju zivota nakon 25.000km koriscenja.

 

Zamenjene Tigricama cijih dodatnih 11% ili 27cm2 efektivne gazne povrsine uspeva da nadoknadi razliku u kvalitetu i pruze nesto bolje karateristike autu po suvom kada se gume propisano zagreju. Dodatna unapredjenja na trapu omogucila su efikasnije koriscenje tih guma i sama konstrukcija guma je omogucilo nesto primerenije pritiske u gumama. Izmedju dva modela Tigrovih gume nista nije menjano u podesavanjima auta, ali noviji model ima nesto tvrdje bokove dodatno i kao sto se vidi zahtevalo je korekciju pritiska na nesto manju vrednost da bi se zadrzao isti nivo performansi, kad se naduvaju kao prethodni model, auto je primetno nestabilniji na brzinama preko 120km/h i u krivinama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2019 at 5:34 PM, dellas said:
Cekam prvi sneg da testiram Tigar All Season-ke, za sada je na suvom/mokrom zadovoljavajuca, za auto od 100ak konja i vise nego dobra. 
Nemam visoka ocekivanja, ali videcemo, mozda pozitivno iznenadi

Pratim!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja poručih dve fulde kristal montero za napred, a pozadi će vinter1 od prošle godine ...

 

Nego dok čekam da mi se vulko vrati sa bolovanja vozikam se sa ovim letnjim, i ne mogu da ne primetim da su baš ok po lapavici i mokrom kolovozu. Po ledu ih nisam još probao, ali zasad su mnogo, mnogo bolje od prethodnih letnjih koje su već ispod 10 stepeni bile tvrde kao qrac i svako malo se palio abs ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavio sam snimak samo zato što sam obećao, ali ništa ne može da se primeti. Ovo je trenutak pre češljeva gde kočim...

Znam da je van teme, ali da li može da se desi da se prerano uključi ABS zbog njegove neispravnosti?

 

Ilustracije su malo prenaglasene..

 

dubina sare2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2019 at 5:34 PM, dellas said:

Cekam prvi sneg da testiram Tigar All Season-ke, za sada je na suvom/mokrom zadovoljavajuca, za auto od 100ak konja i vise nego dobra. 

Nemam visoka ocekivanja, ali videcemo, mozda pozitivno iznenadi :)

Malo da dopunim ovaj povrsni test, testirao sam je veceras na niskoj temperaturi i onom mokrom prljavom asfaltu koji je prilicno klizav. Guma drzi odlicno! Nagla kocenja, skretanja pod punim gasom, promena pravca nagla...prokliza samo na momenat, a onda uhvati podlogu. Ovo odlicno naravno sa uzimanjem u obzir u kojoj klasi se nalazi.

Dakle, na suvom zadovoljavajuca ( nece vas oduseviti , nema onog osecaja direktnosti i zalepljenosti za asfalt ), na mokrom ce vas prilicno prijatno iznenaditi, jos cekamo sneg :) P.S. Malopre sam je pipao i meksa je pod noktom od komsijine goodyear zimske 2018 dot, mozda iznenadi i na snegu.

Edited by dellas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tooo...
Čekamo iskustva a ja posebno jer sam u razmatranju za neku 4season gumu pošto su mi na autu Conti TS 860 iz 2017 sa nekih 5mm šare.
Gledao sam ove razne oko 8000-10000rsd ali ako se "domaća" pokaže solidno, ulazi u uži izbor.

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo da je novo, to sto ce NOV conti, dunlop, goodyear i slicno zakociti u svim uslovima makar 20% ranije je jedna stvar, ali je opet kudikamo bolje od neke prastare celave gume kojoj ce trebati 100% vise zaustavnog puta.

 

Najlepsa stvar kod nove gume jeste sto je predvidljiva, znas u startu sta mozes da ocekujes.

 

Kod polovne ko zna na kakvom je trapu vozena, jel malo nervarnomerno potrosena, jel nazubljena, a mlada premium guma sa losom sarom moze da drzi po suvom kao lepkom zalepljena, naviknes na mnogo od nje, a onda po kisi zapliva kao po ledu itd.

 

Ugrubo recimo stilo jtd sa 100kmh koci po suvom 40m, po kisi 80m sa novim kvaltetnijim gumama, sa nekim drugim je to recimo 100m po kisi.

Takodje ugrubo otprilike guma sa 1.5mm sare (sto je zakonski minimum za letnju) koci duplo losije od nove gume, dakle dosta pohabana vise kvaletna i manje kvalitetna guma ce po kisi sa 100kmh kociti za 160 odnosno 200m.

 

Da rezimiram, po meni bolje nova guma koja zaustavlja po kisi za 100m, nego polovna za koju ne znas dal je sad na 100, 120 ili 140m kocenja po mokrom, a tripujes da imas dobru gumu zbog brenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Svaka guma krene da menja karakteristike vec posle prve sezone, na trecoj cetvrtoj vec ne znas na cemu si. Bolje ovako menjati na dve god ceo komplet (pod uslovom da zadrzi vecinu svojstava nakon jednog kruga leto-zima, to ostaje da vidimo).

Za jaci i tezi auto verovatno mora nesto bolje. To sam iskusio na bmw sa starfire, na suvom top na mokrom kao da nemas gume, puna sara a kao da nema ni milimetar, odmah sam ih zamenio. Za neki B-C segment, pa mozda i D moze da prodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Djuk85 said:

I ja sam za te pare prijatno iznenadjen... Bolja je od očekivanja...

Iz licnog iskustva sa starim modelima nisam ljubitelj tog brenda, ali jos pre par meseci rekoh i stoji napisano :) - da mi nova sara deluje vrlo interesantno, da me ne bi iznenadilo da pozitivno iznenadi i da jedva cekam da procitam vasa iskustva iz prakse. Ipak u odnosu na tada, veliko ime stoji iza naseg Pirocanca.

13 hours ago, Mijailović P. said:

Čekamo iskustva a ja posebno jer sam u razmatranju za neku 4season gumu

Gledao sam malo najnovije testove - sacni i Nexen N-Blue 4 Season, samo se kod nas tesko nalazi i odmah plane. Pokupila je vrlo dobre rezultate, na nekim testovima je u pojedinim kategorijama i ispred premium brendova. Ima interesantnu saru (nije klasicna riblja kost kao na vecini modernih), nego je srednji deo sa lamelicama za zimu, a ivice pune, ojacane i nalik letnjem dezenu. Cena za 225/45/17 se krece oko sasvim razumnih 75 EUR (cene su od Tigar varijacija i nepunih 50 EUR, pa do CrossClimate od 110-120 EUR). Totalno nebitno, ali cak je i lepo dizajnirana :lol: , za razliku od vecine AllSeason.

 

SAM_3433-600x800.thumb.jpg.fca288ba0e86c52be36256e5c75b3486.jpg maxresdefault.thumb.jpg.7b05f4be6b420deeb2ffa4742a5ceea0.jpg 5dee187d9a4ee_nexennblue4season.thumb.jpg.13a5728a606e768cc6a096afb29ca821.jpg

 

Evo generalnih rezultata na najnovijem AutoBild testu, bas za 225/45/17:

 

auto-bild-all-season-2019-final-WT.thumb.jpg.665ada1236072a3bd7f8df3493e69ce3.jpg

 

U manjoj dimenziji je cak bila i pobednik ADAC testa:

 

Untitled.thumb.png.0708b22eb3031b9e2239df31297901ff.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko Tigra se mozda i najvise vodi polemika u temi. Ja i dalje mislim da Tigar, pogotovu sa novijim modelima daje puno bang for buck. Mozda i vise od ostalih iako performanse nisu na najvisem nivou. Doduse nisu ni kod ostalih koji su u malo visem cenovnom rangu pa otud moje razmisljanje. O premiumu trenutno ne govorim.

Da nece trajati dugo, nece. Sto Dellas kaze, bar dve sezone ce sigurno biti na ocekivanom nivou. 

Ja sam recimo bio sasvim zadovoljan sa letnjom Primom dok god spoljna temeratura prelazi 15-ak stepeni. I ispod toga drzi dobro ali je dosta tvrdja na nizim temperaturama pa trpi udobnost.

Sto nas dovodi do moje nove dileme.

Buduci da uveliko drljam one felne (bice opisano u temi kada dodje vreme za to) i pripremam za letnji set, razmisljam o novim letnjim gumama. Mnogo dobrih komentara citam o Tigar/Riken UHP gumi. Svestan sam da nije premium ali ako drzi Golfa kao sto je Prima drzala Twinga, meni je to dovoljno dobro.

Ono sto bih voleo da stavim na auto je Uniroyal Rainsport 3 jer mi je ta sara jedna od najlepsih koje postoje a pritom je odlicno ocenjena u svim uslovima pogotovu po kisi. Uostalom to joj je i glavni adut.

Medjutim, Rainsport vs Tigar UHP razlika u ceni je ni manje ni vise nego duplo. DUPLO. A da ne pricam do postoji puno jos skupljih guma.

 

Sto nas dovodi nazad do UHP-a. Cini mi se da je neko vec kupovao tu gumu i da ju je komentarisao pa ako moze jos malo informacija nakon malo duzeg koriscenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako te teši, Tigar UHP uvek možeš da uvaljaš....

Ja je kod mene viđam na mnogim premium vozilima!

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema sta da me tesi, svestan sam svega. Samo me zanima da mi neko prozbori jos koju iz iskustva, da guma nema bas neki problem koji bi me pokolebao u odluci.

A to za premium automobile... Radim u firmi gde je ogorman parking pun ozbiljnih automobila. Tigar se ne nalazi skoro iskljucivo samo na automobilima koji su novi pa imaju gume iz prve ugradnje. Ostatak je bar 50% Tigar/Riken i ostalo su nizecenovni brendovi. Retko ko kupuje premium za svoje pare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno tacno za dobar procenat :thumbup: , dovoljno je vec samo baciti pogled na parkinzima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@francuz69 Ja nemam UHP, imam HP jer je manja dimenzija, kao nekadasnja prica Syneris i Prima. Mislim da pruzaju manje vise isto, bolje su u uslovima aquaplaning-a i manje se trose ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno. Upravo sam od tebe ocekivao ovakav odgovor posto smo vec diskutovali na tu temu ranije. I obojca smo se slozili da guma radi posao sasvim korektno.

Zanima me samo konkretno iskustvo sa UHP u nekoj vecoj dimenziji, npr 17 i veca posto planiram da stavim 205/50 17. Cini mi se da je neko od nasih Alfista uzeo prosle godine ali ne mogu da se setim ko. 

Bas me zanima da li je primetio neki problema sa doticnom gumom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala yugisa, da nismo prozborili i ukrstili iskustva, ne bih onu tabelu za preporuke pritiska ni gledao. Ispade da sam mondea duvao preslabo 2.2-2.3 a treba 2.4-2.5

Edit

Opet ti si za krugove i neku trku duvao, što je razumljivo, treba ti čvrsto, daleko sam ja od trke, do škole, radnje, posla.

U zdravlje.

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da dam i ja neki sud za pneumatik Viking Wintech u dimenziji 165/70 R14. Sve 4 stavljene nove pre mesec dana na službenom automobilu i opšti utisak ako je uporedim sa Tigar Winterom koja je do sad bila je da su iste (da ne pišem isto s****e možda će se neko uvrediti zbog tigra). Po suvom dobra ali zato čim je kolovoz mokar prokliza očas posla, aquaplaning nikakav. Snega još nema pa ne znam kako će se ponašati u tim uslovima mada verujem da će se jedino tad pokazati dobro, barem po šari tako deluje ali o tom potom. 

Da sačekamo sneg i kompletiramo utiske ali eto da kažem da ja ovo ne bih nikad metno na svoj auto. 

 

Screenshot_20191209_201006_com.android.chrome.jpg

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...