Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

On 10/6/2019 at 11:01 AM, bane1321 said:

Sad sam tek u rebusu, da li da uzimam BF ili Kleber... Ili te Apolo...

Screenshot_2019-10-06-17-58-47-840_com.android.chrome.png

Mozda ti ovo pomogne u odluci.
image.thumb.png.ef7f88adb321c004a06777aaa0cb62bf.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tvingu imam aluminijumske 15ice za koje je propisana dimenzija guma 185/55/15. 
Da li je bolje ispostovati dimenziju i kupiti 4 tigar vintere jer ponuda guma za sve sezone u toj dimenziji losa tj preskupe su ili kupiti 195/50/15 Fulda multicontrol ? Razlika u ceni je 1500din po gumi. 

Planiram da namontiram jedne ili druge u narednih 10ak dana i da tako vozim tokom cele god. Auto ce prelaziti do 10.000Km godisnje po Beogradu i okolini. 
Naravno da je Fulda bolja od Tigra, ali da bi bila u igri, mora da bude u pribliznoj dimenziji, ne u pravoj. Npr, da li je 195 presiroko za zimu na malom autu? 
Zasto Tigar Winter? Zato sto se ne haba leti kao vecina drugih zimskih, a pristojna je zimi.
Zasto ne Tigar Allseason? Nema ih u zeljenoj dimenziji, a ako idem na zamesku, onda uzimam Fulda Multicontrol jer je vrlo malo skuplja.
Cesto ljudi uzimaju 195/50 umesto 185/55 za punto i stari bravo. Kakva su iskustva ljudi koji  voze takve zimske ili gume za sve god doba?
image.thumb.png.868526896ba1bd71ce4773e276915b64.pngimage.thumb.png.0ddd6b57f4f5c1f756a75beca5d5d5b5.png 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih u toj situaciji uzeo Kleber Quadraxer 2 u 195/50 R15 veličini - All Season guma koja se prilično dobro pokazala na testovima (i na onima koji su uporedivi, bolje nego pomenuta Fulda Multicontrol). Svakako bolje nego da teraš zimsku gumu cele sezone, naročito s obzirom na to kakva su naša leta poslednjih godina (decenija)... Tih ~1.5% manje ukupne visine (i time greške brzinomera) nećeš ni osetiti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih na tvom mestu pre isao za Twinga na 175/60. Imas ponesto u izboru, recimo gorepomenut Hankoook:

https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/zimske-gume?product_simbol_id[]=936&product_simbol_id[]=854&height=60&width=175&base=15

Na malom autu po zimi ti je generalno bolja malo uza nego sira guma 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porucene BF Goodrich iz Beo-Car, sa dostavom, pa cu da pisem uskoro utiske. Kako dolazi hladnije vreme, bas osetno primecujem kako mi letnje gume 'ne rade'. Svako malo mi se pali abs ili tc, a letos sam bas imao neverovatan grip sa njima :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uza guma ima prednost iskljucivo na dubokom snegu i dubokoj vodi u svim ostalim uslovima kao sto je led, utaban sneg, suv i vlazan kolovoz su na strani sirih guma.
Ni tada nije prednost, klizaljka je klizaljka, bila šira ili uža...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Milutinac said:

^

 

subaru_impreza_wrx_sti_spec-c_n12_rallycar_3.thumb.jpeg.62953bd225ddfdfe404c54e8ef839b15.jpeg

 

Mislio sam da napisem da niko ne pokusava da demantuje receno sa reli forama :D Oni voze sa ekserima i inercija dodatne mase bi bila ogromna, takodje cak i sa tako uskim gumama postizu brzine od 200+km/h po snegu i to pokusava da se spreci. Reliji kao Monako gde su promenjivi uslovi sa snegom se ne voze na tim gumicama ;)

 

Zao mi je sto je test prosto ispario sa neta, jer sta god sam kucao nisam uspeo da nadjem, prototip guma za cist led. Bukvalno slik guma sa resicama od par mm insprisano ovim:

image.thumb.png.9c778490758a50bad90e927d66bf83d3.png

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, YUgisa said:

 

Mislio sam da napisem da niko ne pokusava da demantuje receno sa reli forama :D

 

To nije bio demanti, slika je tu kao prilog onome sto si ti rekao :)

 

Ako se ne varam, za zimski reli postoje i tanke gume bez spajkova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ali vecinom voze po utabanom snegu, ne voze toliko po rastresitom sem ako bas ne veje u tom trenutku. ;)

 

Ne znam kako trenutno voze etape, ali pre su imali etape u Alpima koje nisu u samoj drzavi ali se vode kao Monte Karlo. Za led i utaban sneg sluze one "pukotine" u blokovima koje imaju namenske zimske gume, a nemaju letnje. Zato all season gume najcesce nisu dobre ni u jednom ni u drugom. Blokovi se ne deformisu dovoljno po snegu i ledu a leti se deformisu kada nije potrebno. Deformisanje blokova dovodi do toga da povrsina gume bude rapava sto zelite po ledu i snegu, ali ne zelite po asfaltu jer znaci manje kontaktne povrsine.

 

Zato je V sara dobra po kisi, jer ima usmerene kanale za odvodjenje vode, ali su veliki blokovi na gumi za dobar kontakt sa asfaltom.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto je, po meni, sustina ovih rasprava o zimskim gumama - preteran fokus na performanse po snegu. Ne kazem da treba potpuno zanemariti sneg, daleko od toga, ali kada je full vejavica, svakako se mili po putu, svi voze (nekad cak i pre)sporo. Ako se i zapadne u snegu, najcesce to nece biti nikakav sudar, nego tipa na parkingu, i slicnim situacijama koje nisu opasne po zivot. Dok u istom tom zimskom periodu se vozimo i po mokrim autoputevima, po ogranjicenju sa neadekvatnim gumama, i bome, naglo kocenje/izbegavanje pri ~130 kmh moze itekako da dovede do ozbiljnih posledica... 

 

Ispricacu svoju poentu kroz jednu pricu koja mi se desila pre par godina sa Punticem. Bio je decembar, temperatura je bila u plusu (2-3-4 stepena, ne secam se), i bilo je mokro. Nije padala kisa, prosto je bilo mokro. Prelazio sam preko nadvoznjaka (Palic prema Hajdukovu, preko autoputa), gde je ogranicenje 60 km/h, a ja sam se kretao mozda ~65 km/h, znaci minimalno iznad. Nadvoznjak ide u 'S' krivinu (desno pa levo iz tog smera), i kako ima trake za odvajanje/prikljucivanje, postoji deo gde se bela linija prosiruje u 'V' slovo. Ispred mene je isao Puntic identican kao moj, samo sa 3 vrata, i kretao se cak malko sporije od mene. Obojica, kako smo dotakli levim tockovima tu siroku belu liniju, instant se zanosimo zadnjicama! Vozac puntica ispred mene se nije snasao, i legao je na kocnicu, udario u desni zid, odbio se unazad, udario u levi, i onda stao. Ja sam uspeo da ne postupim refleksno, i zadrzim nogu na gasu, kako bi izvukao auto, i kontriram volanom, i tako 'njisuci' zadnjicu, uspeo sam da pogodim traku izmedju poprecenog  puntica sa leve strane i ograde sa desne.

 

Moj puntic je tad bio na zimskim gumama koje si se ODLICNO ponasale na snegu! Isao sam sa njima po snegu, kao neki terenac, nikad nigde zapao. 

 

Ne kazem da je gore opisana situacija, iskljucivo posledica guma! Puntic inace ima laku zadnjicu, mozda su moje bile i stare, mozda je tu bilo jos 1000 nekih faktora. I namerno necu da napisem koji brend guma je bio, jer nije u tome poenta moje price. 

 

Sve sto zelim da kazem je da ne treba pri izboru guma da nam glavni kriterijum bude performanse po snegu. Ne vozimo svi po snegu od 1. novembra do 1. aprila! U tom periodu je mnostvo mnostvo drugih situacija koje mogu biti mnogo opasnije od snega, puno je magle, vlage, i mnogo drugih situacija koje banalizujemo, misleci da nisu tako strasne, a u stvar bas one mogu da nas uhvate nespremne. 

 

edit: i jos nesto, ne tvrdim da je prava dimenzija ova ili ona, pravi brend ovaj ili onaj, samo komentarisem ono sto vidim da se pominje kao najcesci argument za neki odabir. I to mislim da je pogresno... 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalno si pogodio poentu... Meni se to za 27 godina vozačkog iskustva desilo više puta... Jednom sam žurio posao ,a zbog hladovine na raskrsnici led se nije otopio, crni led, ja kočnicu - okrenu me za 360 stepeni i vrati me na traku ponovo... Nisam ni stigao da odreagujem

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam oduvek voleo da vozim po snegu :D Milina kad nema drugih vozaca na putu, ja sam se vozao na putu SU-BP-SU i one godine kad su ljudi ostali zatrpalni na autoputu, u okolini Kule mislim da sam vozio nekih 20-30km kroz 10-15cm snega gde niko pre mene nije isao. Ali tih par dana snega sto dozivljavaju ljudi iz BG i severnije, ne bih menjao za performanse u ostalim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad hoću da testiram gume i kočenje sa njima, obavezno odem po kiši na neki pešački (dok nema pešaka naravno) i po njemu, tj masnim debelim linijama ih probam kakve su na naglom kočenju i koliko klizaju.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, francuz69 said:

Ja bih na tvom mestu pre isao za Twinga na 175/60. Imas ponesto u izboru, recimo gorepomenut Hankoook:

https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/zimske-gume?product_simbol_id[]=936&product_simbol_id[]=854&height=60&width=175&base=15

Na malom autu po zimi ti je generalno bolja malo uza nego sira guma 

U toj dimenziji postoji samo zimska Hankook, a to mi ne vrsi posao za celu godinu. Pretragom guma za sve sezone dobijam malo rezultata i cene su slicno visoke kao i za originalnu dimenziju. 
Da planiram 2 seta tockova verovatno bih kupio 14 celicne i 175 sirinu. Tako sam vozio na Fiat bravo.
Hvala u svakom slucaj

 

12 hours ago, McSteel said:

Ja bih u toj situaciji uzeo Kleber Quadraxer 2 u 195/50 R15 veličini - All Season guma koja se prilično dobro pokazala na testovima (i na onima koji su uporedivi, bolje nego pomenuta Fulda Multicontrol). Svakako bolje nego da teraš zimsku gumu cele sezone, naročito s obzirom na to kakva su naša leta poslednjih godina (decenija)... Tih ~1.5% manje ukupne visine (i time greške brzinomera) nećeš ni osetiti :)

Ta guma je jos jeftinija od Fulde, hvala za savet!
Razlika u diametru je zanemarljiva, slikom sam to hteo da kazem, jedina dilema mi je da li da stavim siroke gume koje ce se voziti i zimi... 
Verovatno kupujem 195 sirinu, samo da nadjem da mogu da kupim i montiram odmah u prodavnici, ne volim porucivanje preko internet prodavaca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshtry said:

Fakat... Mogu da zamislim, incidente na onom retkom usponu u Kuli...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 

 

Nije bilo taj put, ali bilo je jednom, poceo sneg i izlazim iz Kule, kad ono 3 auta u kanalu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Dale said:

Ta guma je jos jeftinija od Fulde, hvala za savet!
Razlika u diametru je zanemarljiva, slikom sam to hteo da kazem, jedina dilema mi je da li da stavim siroke gume koje ce se voziti i zimi... 
Verovatno kupujem 195 sirinu, samo da nadjem da mogu da kupim i montiram odmah u prodavnici, ne volim porucivanje preko internet prodavaca. 

Ne bi trebalo da smeta, veća širina će dobro doći leti, a u jesen i zimu bi možda i bio problem, ali na toj konkretnoj gumi je šara baš koncipirana za efikasno odvođenje/izbacivanje vode, tako da tih 2cm većeg gaza u odnosu na 175 ne bi trebalo da smetaju. Ja sam imao iskustva sa originalnim Quadraxer-om u 205 R16, i to baš po mokrom, mogu ti reći da nije bio nešto osetno lošiji od Conti-ja (225 R17) koje sad vozim na Delti. Nova revizija je, barem testovi kažu, dosta bolja od prošle, pa stoga i preporuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ja mnogo trazim ako hocu da mi guma bude DOT iz 2019 godine?? Nesto me bledo gledaju kad pitam za DOT.

Kleber Krisalp HP3 22 nedelja 2018 ja pitam da li imate iz ove godine gume kaze mi lik: cuti ovo je jos i dobro...znas koji je dot na Michelin gumama :o

Hankoook w452 52 nedelja 2018

Navodno imaju BF Goodrich Winter 2 G-Force (5510 rsd) od ove godine a u kemoipexu je navodno Hankook w452 (5484 rsd) od ove godine...Nisu mi rekli koji je DOT ali gume su stigle pre mesec dana.

Zasto kod mene mora da bude sve komplikovano? Sve sto kupujem moram da ulozim maksimalni napor. Jbt neko ode i kupi i zabole ga i za DOT i za testove guma....

Na granici sam sam odem i kupim Tigar...Kad svi voze sto ne bi i ja :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ja da znam da li su ih pravilno skladistili? nIsam vidovit :) Ovo je Srbija brale, nista se ne radi kako bi trebalo..uvek mi nadjemo neku precicu za sve :)

 

Da li bi ti kupio gume koje su lezale u magacinu  godinu ipo dana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nikakav problem sto ima godinu ipo dana, ali bih trazio neki simbolican popust, besplatan balans, nove ventile ili tako nesto.

Jer ako su oni kruti i nefleksibilni nemas razloga da trgujes bas sa njima, ima i drugih sto prodaju gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...