Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

23 hours ago, francuz69 said:
Hahahaha, jeeeboteeee... lassaaaaaaaa
Nisam pitao koje uzeti, vec sam resio 90% samo pokusavam da vidim jos necije iskustvo, ako ga ima.
Ako budem uzeo nove Winter, svakako cu preneti utiske ovde.
Inace, ako se ne secate, ja sam uvek u fazonu da Tigru dam sansu, cak sam na Twingari uzeo Primu.
Uopste nisu bile lose. Tri mane su im da se malo teze balansiraju (potencijalno ih treba rotirati po felni), brze se trose i malo su tvrdje na temperaturama ispod 15. Sve ostalo odlicno.

Francuz, da probaš Lassa obavezno! 27 godina vozam svakakve aute i gume i nisu loše za te novce. A ima i bolje!

f64dd7abd53908505014f27e23d18532.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitno, nebitno.

Transformers  (Tigrov) i Lassa snoways 3 su skoro iste cene, a razlika u buci je drastična! Probao lično. Videćemo kako će se pokazati 4-orka. Možda nekima ovo što @neshtry radi deluje smešno, ali je istinito.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u drugoj delatnosti, trgovina mi ne ide od ruke, a probao sam...Ovo je najbolje namere, ipak je Lassa srednja klasa, ali isto i ne paše svima...
Dobio sam Bridgestone kapu i hemijsku olovku od Gileta, ali iz drugarskih razloga.
A muka hvata kada se setim da moram zimske točkove uskoro da stavljam, em buka, em potrošnja...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada si ti institucija za procenu klase gume... Imaš svoje subjektivno mišljenje i ok, ali imaju ga i drugi.

 

87986b9d59c6d4ce70f701e777a9459e.jpg

 

Nekima paše, nekome ne paše...

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da im nije ovih niko ne bi cuo za Lassu

download.thumb.jpg.de3cb0d82ae01f2dad7bfc2bb7b58341.jpg

 

Realno, malo bolja od Save i Tigra a opet za toliko losija da moze da se svrsta u srednju klasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djuk, može ali mora da tubelira YouTube

Taj kleber zimus kad sam uzimao, koliko sa čitao, možda nisam dobro, ostavljam kao mogućnost, je deo bf goldrih.

A ovde ja testiram gume 8% uspon, gladak asfalt kako se kaže overster je u penjanju, najčešće na izlazu u poslednju krivini pri 55-60km/h i gasom 2/3 kad prednji točkovi odu, u silasku ne testiram jer je opasno.
Kad je kišica dajte bilo koji auto sa bilo kojim gumama klizaće..

 

06a053e8ae30ea98534c22d90edca0ce.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi ga sto kaci screenshot sa Kempoimpex sajta gde pise da je srednja klasa... HAHHAHAHA. 

biiip ti sunce sta sve necu videti na ovom forumu. 

Znaci zasedali su eminentni strucnjaci firme Kemoimpex i na jednoj od sednica su odlucili da Lassa bude srednja klasa.

 

Za tu gumu do pre par godina niko nije ni cuo, sto kaze Axic da nije bilo retardirane reklame Barsa - Lassa niko ne bi ni cuo za njih. 

Culo se za njih tako sto su postali opcija u donjem segmentu pored Tigra i Save. 

Nemoj da lupetas gluposti sa Lassom ovde, ljudi ce stvarno misliti da imas neke pare od toga.

 

A ako se ne varam i dobro secam prvi je Kemoimpex doveo Lassu kod nas i jedini je oni i prodaju. Normalno da ce okaciti da je srednja klasa. 

Ne verujem onome "koliko para toliko muzike" ali pogledaj samo cenu te gume u toj dimenziji i sve ce ti biti jasno. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bit said:
Djuk, može ali mora da tubelira YouTube

Taj kleber zimus kad sam uzimao, koliko sa čitao, možda nisam dobro, ostavljam kao mogućnost, je deo bf goldrih.

A ovde ja testiram gume 8% uspon, gladak asfalt kako se kaže overster je u penjanju, najčešće na izlazu u poslednju krivini pri 55-60km/h i gasom 2/3 kad prednji točkovi odu, u silasku ne testiram jer je opasno.
Kad je kišica dajte bilo koji auto sa bilo kojim gumama klizaće..
 
06a053e8ae30ea98534c22d90edca0ce.jpg

Verujte mu na reč što se tiče navedene deonice.

Ko je ovde od prisutnih u diskusiji, vozio Lassu pa da kaže da je njesra?
Odlična guma za taj novac.

Elem, oglasi puni Tigra transformers, polovnih, prešli samo 1000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa tigar HP prešao oko 4000 km, možda i više, prezadovoljan. Zlatibor, Tara, kiša, vrelo vreme, par incidentnih situacija i naglih kočenja, bez proklizavanja, bez škripanja na vrelom asfaltu, kako je neko govorio.
Ne verujem da je ta Lassa išta bolja. A posle onog proklizavanja na semaforu, nije mi ni u užem izboru kao i primer što sam naveo da je čovek sa premium lassom proklizao pri maloj brzini. I taj je verovatno čitao da je lassa extra, bla bla pa se razočarao. Tako da, po meni, previše pokušavate da uzdignete neki brend pljujući drugi.
Ono što je nama sava i tigar to je u nekim zemljama lassa i Kama.

Ne vidim po čemu se Lassa razlikuje od Tigar UHP i HP, kama, matador, sava..... Sem po tome pto ih gura jedan uvoznik.

Valjda smo dovoljno zreli da ne padamo na forsirani marketing i rekla kazala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo @Rile_bg

 

Imaju Turci jos mnoooogo da vezbaju da dodju na nivo Save.

Elem...da prekinemo zajebanciju oko Lasse.

 

@neshaoct - da li postoji mogucnost da kada odredjeni clan napise lassa. da mu forum automatski prebaci u random recimo fulda/toyo/yokohama/kumho/kleber/michelin/conti/hankook ili u bilo koju desetu krstenu gumu? Kao ono kad napisemo -sralje- pa forum prebaci na -biiiiiiip-

De ajd vidi zivota ti pa nam zavrsi to, ovo se vise izdrzati ne moze. Hvala. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se sa zimskom gumom ne bi igrao. Odradice lassa i slicne 95% posla normalno.

 

Ali onih 5% kad trebas da zakocis naglo mokro/ snijeg ili poledica gdje ce sigurno skuplja guma bolje prionuti i prije ces se iscupati. To nije za salu. I dobro je ako covjek prodje sa limarom pa nisi platio gumu platio si njemu. Ali saobracaj je to, sta ako udaris covjeka.

 

Ko god moze neka ide bar na hankook, kleber, fulda  pa i sava je bolja od tih no name.  A te sanerske michelin drzi tigar pa je to jedna te ista guma i lassa je ista bridgestone. Okacite to macku o rep i ne igrajte se, pogotovo ako ste u mogucnosti da kupite bolju gumu. 

To je za prosjecnog vozaca 4 godine voznje. Jednom nek vam bolje zakoci da ne udarite ili vas ne ponese u krivini dok sleper ide suprotnom trakom otplatile su vam se visestruko.

 

Lp

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sam ranije rekao svoj stav - da je dobra guma verovatno najvažnija investicija u pogledu i performansi i bezbednosti auta. Džaba i snage motora i besnih kočnica, na kraju je guma jedino što stoji između ostatka auta i podloge, i kao takva je usko grlo za sve ostalo - i ubrzanje i usporenje i držanje krivine... Shvatam da se nema novca ali iskreno radije bih na mnogo čemu drugom uštedeo nego na gumama.

 

Ovako meni deluje da stoje stvari: Gumu opisuju četiri osnovne karakteristike - upravljivost na suvom, upravljivost na mokrom/klizavom, buka kotrljanja i otpor kotrljanju/ekonomičnost.

Niža klasa guma, 4-6k RSD za novu, može jednu od tih stvari da radi fantastično, ostale tri podnošljivo do loše.

Srednja klasa, 6-8k RSD, može biti dobra za dve od četiri karakteristike, ali za druge dve loša.

Viša klasa, 8-10k, odlična u dve karakteristike, dobra do osrednja u trećoj i osrednja do loša u četvrtoj.

Najviša klasa, >10k, odlična u dve, dobra do odlična u trećoj i dobra do odlična u četvrtoj kategoriji.

 

Izbor se na kraju svodi na to šta je nekome najvažnije za ono kako najčešće koriste auto i koliko novca žele dati.

 

Na mom autu su Continental AllSeasonContact, jer su odlične i na suvom i na mokrom i na snegu, nemaju prevelik otpor kotrljanja ali su pomalo glasne. Michelinke bi bile tiše ali su manje efikasne i veća je potrošnja goriva sa njima, a buka mi ne smeta. All season jer nemam još jedan set felni niti imam posebnu želju da nabavljam + menjanje svakih par meseci. Jeftinije all season gume su tipično samo zimska guma koja je tek malo dorađena da ne bude užasna van zime, ili je pak nedovoljno sposobna na snegu i ledu ali je upotrebljiva leti na suvom. Nekoliko metara duži trag kočenja ili manja sposobnost podnošenja lateralnog opterećenja mi nije vredela uštede od par hiljada...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Rile_bg said:

@Axic

Ne bi se bas slozio da je Lassa bolja od save. Bolja je samo po snegu, za sve ostalo je losija-ne mnogo ali jeste. Probane kod mene na puntu obe u dimenziji 185/55 r15

Eto, ne znam stvarno kakva je naspram Save ali ako tvoje iskustvo kaze da je losija verujem ti.

Ja znam da  ću uvek finansijski da se nategnem ako bude potrebno ne bi li preskočio Tigar, Savu, Lasu, Cooper i te lošije i uzeo neku iz srednje klase tipa Fulda Hankook, BF Goodrich, Nokian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo 4 lassa zimske prosle sezone da bi zamenio save s3+ koje su bile 6g stare. Za punta i normalnu voznju su skroz ok, ono sto im bas zameram je potrosnja goriva. Mislio sam da se tripujem ali ljudi se generalno zale da im auto sa zimskim lassa gumama vise trosi. Letnje imam barum bravuris 3hm i nemam zamerki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmanje litru manje trošim čim pređem na letnje...
 

3 hours ago, McSteel said:
Već sam ranije rekao svoj stav - da je dobra guma verovatno najvažnija investicija u pogledu i performansi i bezbednosti auta. Džaba i snage motora i besnih kočnica, na kraju je guma jedino što stoji između ostatka auta i podloge, i kao takva je usko grlo za sve ostalo - i ubrzanje i usporenje i držanje krivine... Shvatam da se nema novca ali iskreno radije bih na mnogo čemu drugom uštedeo nego na gumama.
 
Ovako meni deluje da stoje stvari: Gumu opisuju četiri osnovne karakteristike - upravljivost na suvom, upravljivost na mokrom/klizavom, buka kotrljanja i otpor kotrljanju/ekonomičnost.
Niža klasa guma, 4-6k RSD za novu, može jednu od tih stvari da radi fantastično, ostale tri podnošljivo do loše.
Srednja klasa, 6-8k RSD, može biti dobra za dve od četiri karakteristike, ali za druge dve loša.
Viša klasa, 8-10k, odlična u dve karakteristike, dobra do osrednja u trećoj i osrednja do loša u četvrtoj.
Najviša klasa, >10k, odlična u dve, dobra do odlična u trećoj i dobra do odlična u četvrtoj kategoriji.
 
Izbor se na kraju svodi na to šta je nekome najvažnije za ono kako najčešće koriste auto i koliko novca žele dati.
 
Na mom autu su Continental AllSeasonContact, jer su odlične i na suvom i na mokrom i na snegu, nemaju prevelik otpor kotrljanja ali su pomalo glasne. Michelinke bi bile tiše ali su manje efikasne i veća je potrošnja goriva sa njima, a buka mi ne smeta. All season jer nemam još jedan set felni niti imam posebnu želju da nabavljam + menjanje svakih par meseci. Jeftinije all season gume su tipično samo zimska guma koja je tek malo dorađena da ne bude užasna van zime, ili je pak nedovoljno sposobna na snegu i ledu ali je upotrebljiva leti na suvom. Nekoliko metara duži trag kočenja ili manja sposobnost podnošenja lateralnog opterećenja mi nije vredela uštede od par hiljada...

Isto ako neko napiše Conti ili neku drugu od 20k rsd
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshaoct said:

Jedino da se traži od amerikanaca da to uvedu... :D:D 

Ali da prepozna lassa, lasa, llasa, llassa :lol: znas da moze da se napise j b g ovako i da ne prepozna kao je bi ga :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi pobednik je Apollo Aspire XP Winter :) 

Četvrta je ukupno, ali sa ubedljivo najboljom cenom.

 

Auto Bild zimski test 2019.

 

auto bild test 2019.jpg

 

Uskoro stižu zima i snežne padavine, ali i zakonska obaveza korišćenja zimske opreme na automobilima. Iako većina smatra da su zimi neophodne zimske gume, pojedinci će zimu pokušati premostiti samo sa letnjim gumama i lancima u gepeku što može biti fatalno, posebno u krajevima gde nekad vladaju polarne prilike. Ipak treba bolje razmisliti i odlučiti se na sigurniju varijantu i držati se jedinog ispravnog pravila -leti letnje, a zimi zimske gume. Takođe, savesni vozači uvek imaju dva seta guma, od kojih one koje neupotrebljavaju skladište na propisan način.

Naravno da ni jedna guma nije večna i da je podložna starenju i trošenju, a ovo je ujedno vreme za odluku o kupovini odgovarajućih zimskih guma pred nastupajuću sezonu. Verovatno ste već dovoljno verzirani, ali morate imati na umu da se danas na tržištu nalazi veliki broj modela guma koji imaju i svoju namenu i svoju cenu. Takođe, prilikom izbora ne morate se uvek voditi samo cenom - važno je da znate šta vam tačno treba i u kojem kraju živite, da li tamo gde zimi preovladava sneg ili je nešto ''toplije''.

 

Iz tog razloga povremeno se rade razna detaljna istraživanja i testiranja. Ovom prilikom prenosimo rezultate takvog jednog vrhunskog testiranja, koje je uradio nemački automobilski magazin AudoBild.

U prvom krugu Autobildovog testa zimskih guma testirane su 53 zimske gume u dimenziji 225/45 R17 - dimenzija ''bestselera'' za kompaktna vozila i vozila srednje klase. Ova veličina guma nalazi se u ponudi uglavnom kod svih proizvođača guma, ali sa različitim cenama - u rasponu od 160 do više od 500 evra po setu guma. Na identičnom testiranju su se našle i gume premium proizvođača, i gume srednje cenovne skale, ali i jeftine ''no name'' gume. Izabrane su 53 gume veličine 225/45 R17 koje su trenutno u ponudi, i koje su dostupne putem on-line prodaje i putem trgovina u maloprodaji.

Testiranje guma

Prva sigurnosna provera u testu bila je kočenje na mokrom putu pri brzini od 80 km/h, gde se već tada možemo uveriti da ne treba potencirati isključivo nisku cenu guma kao glavni i jedini uslov pri odabiru kupovine guma (bez obzira na to što se radi o možda poznatom brendu ili o ''no name'' gumama), jer guma treba biti sigurna za vožnju, ali i sigurna prilikom kočenja i upravljanja. Naprimer, od 53 testirane gume u ovom testu, na poslednjem mestu su se našle gume Laufenn i Fit LW31 (91H), kojima je trebalo čak više od 10 metara zaustavnog puta u udnosu na Bridgestone Blizzak LM 005 (91H) koje su postigle najbolji rezultat pri kočenju na mokroj površini. Svakako je da su ovde dobro prošle zimske gume iz srednjeg cenovnog ranga.

 

U drugi krug sigurnosnih provera plasiralo se 30 guma koje su dale najbolje rezultate u prvom krugu testiranja. Drugi krug testiranja bio je kočenje na stazi prekrivenoj snegom pri brzini od 50 km/h. U ovom testiranju najbolji rezultat ostvarile su gume Kleber Krisalp HP3 (94H), koje su imale najkraći zaustavni put (24 m), što je za nepunih 8 metara kraće od guma Imperial Snowdragon 3 (94V) koje su se plasirale na tridesetu poziciju. U ukupnom zbiru, nakon drugog kruga testiranja, skupe premium gume Bridgestone, Goodyear i Michelin su se već našle u samom vrhu tabele.

Zašto je sezonska promena guma veoma važna?

Jedno jednostavno pojašnjenje i odgovor na pitanje zašto je važno prelaziti sa letnjih na zimske gume tokom hladne sezone, pokazuju i dužine zaustavnog puta guma sa letnjim profilom sa testiranja koje je takođe AutoBild obavio ranije. Letnja guma se može relativno dobro zaustavljati i kontrolisati pri nižim temperaturama i na mokrim putevima. Međutim, na snegu je gotovo bez kontrole - istom testnom automobilu (BMW Serije 1) bilo je potrebno čak 89.1 metar da se zaustavi. Ovo je čak za 57.4 više metara u odnosu na zimske gume sa najlošijim ovogodišnjim rezultatom na testu kočenja na snegu (Imperial Snowdragon 3 94V - 31.7 metar), odnosno za 65.1 metar više od ovogodišnje najbolje izmerene vrednosti (Kleber Krisalp HP3 94H - 24 metra). Ovim se dolazi do zaključka da letnja guma gotovo da i nema trakciju prilikom kočenja na snegu, te da su zimi preko potrebne zimske gume zbog sigurnosti svih učesnika u saobraćaju.

Pobednik u ovogodišnjem testiranju - Continental WinterContact TS860

U prikazanim tabelama možete videti rezultate ovosezonskog AutoBildovog testiranja zimskih guma, i steći uvid u to koje gume imaju duži, odnosno kraći zastavni put prilikom kočenja, što je istovremeno i bio presudan faktor za kvalifikaciju 20 guma za detaljnije finalno testiranje. Finalno testiranje sastojalo se iz čak 14 pojedinačnih disciplina poput upravljanja i kočenja na snegu, po mokrim i suvim putevima, ponašanja na testnoj stazi za akvaplaning... Takođe, u obzir se uzima i trajnost gume (kilometraža).

 

Nakon detaljnih testiranja i bodovanja, proglašen je i konačni pobednik testa sa najboljim ukupnim rezultatom. To je Continental WinterContact TS860 (91H). Na drugom i trećem mestu našli su se Goodyear UltraGrip Performance+ (91H) i Michelin Alpin 6 (91H). Veoma je zanimljivo i to što se na četvrtoj poziciji veoma jeftine gume Apollo Aspire XP Winter (94 V). U priloženim tabelama možete videti kompletne rezultate sa finalnog testiranja, cene koje su u vreme testiranja bile dostupne u Nemačkoj, i preporuke/prednosti i nedostatke. Preporučujemo da gume, koje su se našle na začelju tabele sa rezultatima o zaustavnom putu prilikom kočenja zaobilazite u širokom luku.

 

Finalni rezultat 20 najboljih guma

 

20 final.jpg

 

Zaustavni put pri naglom kočenju

 

- prva kolona je na mokrom pri 80 Km/h.

- druga kolona je na snegu pri 50 Km/h.

- treća kolona je ukupni zaustavni put na mokrom i snegu.

Naravno, zelenom bojom su gume za preporuku, plavom osrednje, a crvenom one koje treba izbegavati.

 

zaustavni green.jpg

zaustavni blue.jpg

zaustavni red.jpg

 

Za duži vek guma

Svakako i savet za kraj - bez obzira na to koje gume koristite, preporuka je da barem jednom mesečno proverite pritisak u gumama. Kontrolu i eventualne korekcije pritiska (sa specifikacijom proizvođača vozila), možete besplatno uraditi na benzinskim pumpama. Novija vozila su u prednosti jer većina njih ima ugrađen sistem kontrole pritiska u gumama. Ovim ujedno i smanjujete potrošnju goriva, ali i produžavate vek guma.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci auto trosi litru vise u odnosu na ljetne sa lassom sigurno.

 

A sigurno i pola litra vise u odnosu na neke dobre zimske gume.

 

Racunas da predjes bar 30000 (ako su skuplje i 40 ) na gumama.

I nek je razlika izmedju lase i premiuma 0.5 l a verovatno je i vise.

 

To je 150 litara i to je oko 180 eura. Skoro citav set guma u manjim dimenzijana. Da ne kazem da ces neke skuplje gume voziti 10000km vise. 

 

U sustini kao i za sve jeftinije te dodje skuplje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djomla to im @neshaoct zabranio upotrebu reči Lassa pa sam program prepravi u ovu 37. Linlong (ping pong) ili  53. Laufen. 

 

@Adr3 baš tako, ne platiš na mostu - platiš na ćupriji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...