Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

@Rasta Otprilike 100-110€ ako su lepo očuvane i sa svim poklopcima. Imaš i sporting koje su isto lepe i ta im je cena.

 

Ovo što  reče Mića, možda je i stariji dot gume, džaba im dobra šara. Sa felnama jedino nema greške, fabrika za Punta, staviš i ništa nemaš da prepravljaš, skraćuješ i slično.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/7/2019 at 2:22 PM, shakalkv said:

Odradio sam kod profi vulkanizera koji radi i protektiranje guma. Kaze da ne bi trebalo da bude nikakvih problema. Svakako cu propratiti u narednom periodu pa cu videti sta i kako. Contnentalke nisu prosle ni 100km al eto. Kaze ovaj mozda od ivicnjaka.

On 5/7/2019 at 3:17 PM, neshaoct said:

Tako sam i ja uradio na Stilu. Isto odrađeno krpljenje na boku na letnjoj, kupio ih nove i bila stara manje od 2 godine u momentu kad je ivičnjak pokazao da je ipak jači :D 

Odvozane ostatak tog leta, kao i prošlo leto...i skoro ih otac opet stavio na Stila za ovo leto. Baš sam gledao gumu skoro, skoro se sad više i ne primeti gde je rađeno.

 

Obećao sam @shakalkv da ću mu slikati kako guma izgleda. 

Pogledam zato danas zadnje gume na Stilu, ali ne mogu ni da vidim trag gde je urađen bok. Pogledam onda prednje gume, kad ono:

 

IMG_20190612_134124.jpg

 

Ne znam zašto, ali je guma naknadno (gledao sam pre par nedelja kad je tek stavio letnje i bila je pozadi) prebačena napred. Možda se ne vidi na slici dobro, ali tu je balon. Iskočio na mestu gde je bok krpljen.

 

Prvo leto (par nedelja što je ostalo 2017. od momenta oštećenja gume) joj nije bilo ništa. Stajala je pozadi, uvek naduvana na koliko treba kako se bok gume ne bi ''savijao'', tj. ispoštovane su obe stvari koje je rekao vulkanizer kada ju je krpio. Drugo leto (2018.) isto joj nije bilo ništa. Isto stajala pozadi, isto uvek naduvana na koliko treba.

Početak trećeg leta (2019.) isto joj nije bilo ništa. Ali, u međuvremenu je otac prebacio gumu napred (ili je neki vulkanizer gde on ide pogledao samo šaru i hteo da rotira gume), i eto...potrajalo je par nedelja maksimum, tj. danas sam video. Čim je prebačena napred iskočio je balon na boku gde je rađena. Plus, nije ni blizu bila naduvana na koliko treba. Ustvari, sve gume nisu bile, npr. zadnje su imale jedva preko 1 bar-a.

 

Kupljene zato danas dve 205/55 R16 Riken 91V Road Performance FP

 

Screenshot_21.jpg

 

Tek da nije uzeta najjeftinija u ponudi. Otac blago rečeno nije zahtevan vozač, tako da će mu biti ok.

Ostaje pitanje da li bi i dalje trajala da je ispoštovano ono što je rekao vulkanizer kad ju je krpio, tj. da bude pozadi i da uvek mora biti naduvana koliko treba (2.2 bar)...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bok gume se retko ili nikad ne krpi.

Najgora stvar za gumu je nedovoljan pritisak (stvarno nije za šalu).

Vulkanizer ti je rekao zbog bezbednosti, jer lakše je smiriti kola koja imaju prednju vuču kada pukne zadnja guma, nego ako je napred.

Dobre gume su bitnije nego dobre kočnice!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03/06/2019 at 9:00 PM, Axic said:

to je fabrička felna išla za Punta sa HLX opremom i na njima su vidiš 185/60 R14, idealna guma za tu felnu da izgleda onako kako treba.

D best felna evr!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumu treba baciti kad se ošteti bok. Većina vulkanizera danas neće ni hteti to da uradi, sem ako im se ne popnete na glavu, jer ne žele da vam stave glavu u torbu.

 

Pogotovo nema smisla krpiti gume koje koštaju 30-40€, nemojte da ste neozbiljni. Ja ostadoh posle ove zime i bez zimskog i bez letnjeg seta, 18 i 19, bolelo je u 3PM, ali više boli kad ostaneš bez glave.

 

@neshaoct,baci to i uzmi matorom par krštenih, pa i bilo kojih, bolje nego da ga obilaziš u bolnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, nidza said:

@neshaoct,baci to i uzmi matorom par krštenih, pa i bilo kojih, bolje nego da ga obilaziš u bolnici.

Bačeno je odmah, uzeo sam juče dve nove...kako mi rekoše u Kemoimpexu - ''Tigar za izvoz''. :D 

Naplaćuju po točku (16-ca, alu) 745 dinara montažu i balansiranje. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve dok je poštovano da takva guma ide pozadi i da je uvek napumpana kako treba (2017. i 2018.) - nije bilo problema. Čim je stavljena napred i bila na neodgovarajućem pritisku (2019.) - eto balona na mestu gde je krpljena, kao što mi je i rečeno da će biti ako se tako uradi. Zato smatram da se ništa nije dogodilo neočekivano, osim što ja nisam znao do juče da je (pre)montirana napred ovog leta. :) 

Da je pozadi gde je i trebala da bude, verujem da joj opet ne bi bilo ništa, kao i dve prethodne godine. Naravno, to što ja verujem ne mora i bilo ko drugi da automatski veruje da bi tako bilo... :thumbup: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne da mi djavo mira i odem kod drugog vulkanizera. Reko iseko sam ovu gumu na bok... kaze meni ovo deluje da je ok okrpljeno. Reko skidaj. Skine covek i vidi da je onaj prosli vulkanizer samo stavio fleku bez ojacanja... i to slabo zalepljena... ostavio sam mu da mi stavi tip top armiranu fleku i cementni lepak za kamione i sa spoljne strane da je zatopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Nivi su nam...pa....mislim sve 4 krpljene. Kama russian poWer Obzirom gde se sve auto vozi, maltene za jedno radiliste bi menjao minimum 2 gume tako da... Svakodnevna provera (za pocetak vizuelna) al obavezno svaki 3-4 dan dizanje pojedinih za po 0.5+ bara.

Ma kako god pazljivo vozio, ljudi bacaju doslovno svasta ispod/oko/iznad sela gde su putevi u njive, ofc na minimum jednoj lokaciji (bilo da je smetliste ili deponija / stagod) te mora da nabodes nesto.

Kad te muka natera da mora tako, onda vozis 15-20% ispod proseka, nema druge. Pogotovu sto ove Kama all season (dimenzija za Nivu) su sve samo ne stabilne (okej, Niva u krivini zavrsi na krovu u njivi) jer imamo malo vise balonke, mislim 60-65.

U drugoj situaciji...ne znam, radije bih uzeo drugu gumu, makar i low budget nego krpljenu sa boka...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno zadovoljan sa Continental AllSeasonContact, 225/45 R17, proizvodnja sredina 2018. Lepo su se pokazale na nedavnim kišama i solidno potopljenim putevima, a i nakon kiše na vlažnom i na sasušenom blatu. Testirane i na Avali, Košutnjaku i Topčideru sa 70+ km/h kao i na nagnutoj i krivudavoj deonici auto-puta ka Nišu sa 130-150 km/h na suvom i vlažnom, apsolutno bez zamerki.

 

Nisu najtiše na svetu, ali nisu ni naporne (taman kad postanu glasne, nadglasa ih buka strujanja vazduha oko auta i zvuk motora). Prilično su udobne i tolerišu širok raspon pritisaka naduvavanja bez osetnog gubitka udobnosti i performansi. Povratna informacija na volanu je odlična, pogotovo pri ivici preopterećenja, koja se jasno oseti.

 

Jesu među skupljima, ali ako se dobro pokažu i na snegu, planiram ih koristiti sve dokle budu u proizvodnji - taman nema zezanja oko zamene letnje/zimske :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videh ih montirane na Delti na rostilju u Kosutnjaku, ali sam zaboravio da pitam za iskustva.

Performansama su izmedju Michelin CrossClimate (izvedenim iz letnje, sa kojima sam bio prezadovoljan) i GoodYear Vector 4 Seasons Gen-2 (koja sarom i performansama vise vuce na zimsku). Svi ozbiljniji igraci su se ukljucili u ovaj prilicno rastuci segment, a cene se nesto jace od 100 evrica za 225/45/17.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari.
Skoda karoq 2019 letnje gume su Bridgstone Turanza 17" 215/55 94v na alu felnama..sta uzeti za zimu ??...16ce na celicnim felnama jel to bolje i koje gume za vozilo od 1600kg...
Dajte neke ideje
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takođe Bridgestone. Da je moja Škoda, stavio bih Blizzak LM005 205/60 R16 94V XL.

 

Čelične felne nisu neophodno bolje, ali su svakako jeftinije... Inače R16 gume su fabričke za Karoq ako se ne varam, 17 i 18 su alternative...

Edited by McSteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se zumBira slika vidi se bubreg koji sam zaradio u momentu izbegavanja autobusa koji "nema" retrovizor (krenuo baja u drugu traku dok sam ga preticao)
Svi smo zivi, zdravi sem mlade gume, zamenjena istom, sreća u nesreći u Šidu ostala jedna jedina. 7d0e038b0a92216d6058fe535bddd7a6.jpg8195f106b3b021486031a3db1a3ba984.jpg

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...