Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

45 minutes ago, nidza said:

Imenjače, s obzirom da ih deli 10 godina moguće da je Tigar UHP sad uporediv sa prastarom Savom UHP. Govorio sam konrketno o Savi UHP2 pored koje Tigar nema šta da traži, ako diskutujemo o odnosu objektivnih parametara (kočenje, upravljanje, trajnost, cena).

 

 

asd.thumb.jpg.f2aeafe2eec5a962bf5ae7e45bbdc3b4.jpg

 

26 minutes ago, Nidza Savin said:

Znam i zasto. I to vrlo opipljivo.

 

Ako je vrlo opipljivo, onda ces nam lako verujem i objasniti...cisto da ne ostanemo nedoreceni...

 

 

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:

@YUgisa

Za ono što tebe zanima i smer u kom spremaš svoj automobil, je u kontradiktornosti sa budžet gumama. Čak i one koje su vrlo dobre na testovima, bolje od najboljih, se ne testiraju van uslova normalne upotrebe automobila. Npr, kad sam razvalio jednu GY u zimskom setu u Februaru, uzeo sam par Kleber HP3, baš jer su se bolje pokazale od nekih premiuma na testovima, uz odlične preporuke kolega koji se bave malo ozbiljnije automobilima. Udobna, tiha, skro dobra kad se normalno vozi, po mokrom, po suvom, snegu, sve kako treba. Cena još "odličnija", pola od GY Gen-1 u 225/40R18, privlačna ponuda, par guma za jednu premium.

 

E, sad kada zađemo u sferu parametara koje ja mogu da osetim na svom automobilu, a ne postoje nigde na testovima: volan kao žvaka, bukvalno te odvraća od svake oštrije vožnje. Grip u kočenju baš dobar, ali u polasku loš. Čak i po suvom zimus na uključenjima ASR svetli do 130-140, što se sa GY nikad nije desilo, ni blizu. Bok premekan, čak i u profilu 40, iako je deklarisana kao UHP.

 

Još jedna bitna stvar, one nove imaju šare maltene koliko GY nakon 3 zime i preko 20.000km, u pola milimetra je razlika u korist sasvim nove gume. 

 

Moje lično isksustvo sa jednom dobrom best-buy gumom, koja je u top 3 gume po aktuelnim testovima, ipak daje ozbiljnu prednost premiumu. Da li vredi te razlike u ceni? Ja mislim da vredi, a sad je lični izbor izdvojiti taj novac za gumu ili ne. Budžet je tu samo kao nužno zlo, jer je best-buy segment stvarno znatno ispred, više nego što je skuplji.

 

Fulda je više nego upotrebljiva, to je best-buy segment i u poslednjih nekoliko godina odličan izbor. Odličan izbor je i Sava UHP2, npr, možda i najbolji odnos uloženog/dobijenog trenutno.

 

 

Ne pitam ja zbog mog auta, nego cisto iz znatizelje posto svaki test koji ja vidim pocinje sa merenjem na mokrom pa nikad ne odu u drugi krug i merenje po suvom.

 

To sto ja trenutno vozim Tigar Primu je samo zato sto nakon sto sam ih probao na drugom autu utvrdio sam da to sto pruzaju taman odgovara mojim vrlo specificnim uslovima. A uslovi su bili jeftina da mi nije zao sto ce kacenje ruba da je unisti (to je sad reseno ali ne bitno), da potraje 20.000 i 4 godine, da ima dobre performanse kada je zagrejana. Uzeo sam (U)HP samo iz znatizelje da probam da li je napredak u pozitivnom smislu, posto trenutno imam druge prioritete od kupovine guma. Treba uzeti u obzir da moja dimenzija polako izumire pa modeli premium proizvodjaca najcesce nisu na nivou performansi koje nude njihovi modeli guma u vecim dimenzijama. Prilicno svi nude neki standardan model, nema nesto previse sportskih sem ako ne krenem u kategoriju poluslikova a onda cemo se sloziti svakako necu uzivati u performansama po mokrom :D

 

Isto specificne uslove je imala i zimska guma kod mene, a jedini faktor je bila cena, uzeo sam najeftinije sto sam nasao :D I jedino sto mogu da kazem o njoj je da ako neko razmislja izmedju Kame i prethodne generacije Wintere je da uzme Kamu :D

 

Kao neko ko je vozio 10 godina Hankook, Continental i Michelin, nije da nisam upoznat sta se nudi za koje pare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nidza Savin said:

hehe, dobro nemoj se ljutiti. Mislim da si ti ipak suvise ozbiljno shvatio sava gume ;) 

Mislim da ti ipak shvatas suvise neozbiljno sava gume.Uhp2,eskismo s3,eskimo hp2 su napravili ozbiljan posao.Nazalost uhp2 nije imao u R16 dimenziji pa mi je letnji set bridgestpoone turanza t005,dok je zimski set  sava eskimo hp2.Radi odlicno posao iako je zadnja vuca u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi uvek bi pre kupio Barum, Lassa i slicne gume od Sava UHP.

 

Cak i Viking protech bi pre uzeo.

 

Ne znam zasto vas to toliko tangira. Navozao sam se tih guma, napisao se sajtova o njima, ucestvovao u njihovoj prodaji i brendiranju dok sam radio i ziveo preko, do nedavno, i meni je Sava guma ok, ali nikada ne bih uzeo nju pre

od ovih pomenutih. Prosto, to je zato sto ta guma nije bolja od tih guma. I naposletku, nije bolja ni za moj subjektivni osecja u voznji.

Da ne postujem taj osecaj, nikada ne bih kupio Cromu, pre toga Volva ili slicne nepopularne brendove modele, jer bi 90 odsto Srblja reklo uzmi Nemca, jer je Fiat iskljucivo njesra. A Volvo, sta ces s njim, i tako dalje.

 

I to je to.

 

Svako bira sta ce uzeti za njegove pare.

 

Ako ja biram, gume, Sava nema prednost u odnosu na spomenute gume. Tako su trenutno na autu Fulda. A umesto njih bi bile Barum, Lassa, u malo visoj ceni Pireeli ili Continental, cak ni Michelin.

 

A ja opet postujem da vi mislite da je Sava UHP super guma i nemam nista protiv da je kupite, vasi su novci. Zar ne? :)

 

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mni je npr Lassa dva koplja ispod Save, Lassu vozio na Fokusu 1.6 2016 a Savu Uhp na e39 525d i 166 2.4 mjet.
Po mom iskustvu Sava je odlicna i bolja od Lasse. Sto se Baruma tice, fabrika sa tradicijom i ne sumnjam da im je kvalitet guma ok.Jos kedna digresija mozda ima ili nema veze, uhp su bile 235/45-17 i 225/40-18, oba seta su bila proizvedena u Nemackoj.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakva Lassa, Viking...

 

Sava je iskočila ozbiljno ispred njih. Barum isto zna da iskoči ponekad u best-buy, ali trenutno nije bolji od Save. Smenjuju se pristupačne gume u best-buy segmentu i dobro je što sve više magazina testira, što smanjuje mogućnost povlastica. Zasad ne znam da je neko favorizovan, tj. jedina dokazana afera je sa Nokian, koji je slao specijalne gume na test, ne one koje su dostupne u slobodnoj prodaji. 

 

Jeftina guma je jeftina guma, sa lošim karakteristikama. Većina se deklarišu kao nebezbedne za saobraćaj, najčešće sa opasno dugačkim tragom kočenja po kiši. Povremeno neke od njih upadnu u bezbedne gume, ali nijedna nikad nije bila top u bilo kom segmentu sem u jeftinoći.

Best-buy guma je guma koja se nalazi u cenovnom rangu između budžet i premium, a nudi većinu kvaliteta premium gume. Tu je upala Sava UHP2, odlična na svim testovima, neznatno tek skuplja od ostalih. Barum je u sredini, ali donjoj, ne može da se meri sa premiumom. Kleber Krisalp HP3 se nosi u većini bitnih parametara sa premium, a košta upola manje.

Premium su top gume, gde se insistira na svim ili većini parametara u top kvalitetu. Skupe ko otrov.

 

Ja bih svima najtoplije preporučio, ko ima ograničen budžet, da se pre kupovine informiše i teži da dobaci do best-buy gume. Koliko ja pratim ovu temu, svake sezone postoji najmanje jedna guma koja se uklapa u ove parametre. Za ovu sezonu, ja bih za sebe u best-buy segmentu odabrao za zimu Kleber Krisalp HP3, a za leto Sava UHP2. Postoje u velikim dimenzijama kakve imam na autu (18 zima, 19 leto) i, bez obzira što ne ispunjavaju u potpunosti ambicije automobila, recimo da im dajem ocenu 90% premijuma, za cenu 50%, moguće čak i manje za letnji set 19, jer je Sava džab džaba u odnosu na ono što se dobija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i kolega zimus, plus 7, mokar asfalt kad ono wintera. Tako covek na auto putu na kocnicu sa 70 km/h i kliza i kliza sta znam mozda 20 metara i zamisli podvuce se pod novi X3, toliko od tim gumama....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sava UHP2 je ozbiljna guma.. Vozio sam je prosle sezone na Bravu, 17 dimenzija auto od 120 konja. Nikad nije izdala. Mozda to mokro kocenje al jbg koliko sam video ima 2m duzi trag od tipa Miselina koji je duplo skuplji... 

I na drugim forumima ljudi stavljaju Savu uhp2 na svoja kola koja su i jaca od mojih i vecine ovde.. 

Ovde je dosta forumasa kupilo Savu UHP2 nisam video da se neko zalio. 

Ne moze se porediti npr jer za tu Lassu do pre 6,7 godina niko nije ni cuo. Izgleda mi kao da je na silu uletela na trziste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/14/2019 at 8:46 PM, dekirs said:

Ne moze se porediti npr jer za tu Lassu do pre 6,7 godina niko nije ni cuo. Izgleda mi kao da je na silu uletela na trziste. 

 

Lassa pola novca od marketinga da je ulozila u razvoj bila bi sigurno ozbiljnija guma. Dok nije bilo reklame na dresovima Barce 99% ljudi nije ni znalo kojom delatnoscu se bavi Lassa realno

 

On 5/14/2019 at 3:12 PM, Nidza Savin said:

Ne znam zasto vas to toliko tangira. 

Tangira nas zato sto se nase misljenje kosi sa tvojim. Plus na to dodamo neke testove i ispadne da nas ti ubedjujes da je nebo zeleno. Eto jeste stvarno verujte mi...eto zato tangira.

 

Pa ono...izvini ali vise verujem sebi, i misljenju ostalih 97% ljudi pa i testovima.

 

Jos uvek nam nisi naveo nikakve konkretne razloge zasto je to sava losija od lasse, matadora, vikinga (???)

 

Pausalna prica koje ne bih uzimao za ozbiljno.

 

 

Edited by neshaoct
popravio boju fonta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac ne vidim ništa šta si pisao :) crn font

A slažem se za Lassu, dobar marketing pre svega. I na SK svake reklame su bile Lassa. Napadno kao samsung

A kad sam kupovao gume 205/45R17 samo su Lassa bile u srednjoj klasi u kemoimpexu da su prihvatljive bile sa cenom. Bile Riken i Tigar UHP za oko 6000din,  Lassa oko 9000 i sledeća fulda oko 12-13000din

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jbt. Ko u klin, ko u ploču. Taman rešim da pazarim lasu, ispadne da je bolja sava. Daj, dogovorite se već jednom, treba menjam ove zimske all season, prednje su friške, al' zadnje ulaze u 11-u godinu ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Rasta said:
A jbt. Ko u klin, ko u ploču. Taman rešim da pazarim lasu, ispadne da je bolja sava. Daj, dogovorite se već jednom, treba menjam ove zimske all season, prednje su friške, al' zadnje ulaze u 11-u godinu ... dark_lol.gif


Jel se salis? 11-ta godina??
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Jel se salis? 11-ta godina??

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
 

 

Jok. Sava eskimo, dot 09. Ki nove su ... Prvih 5 godina su bile samo zimske, nakon toga unapređene u ol' sizon ... dark_lol.gif

 

TO dekirs, konačno da čujem glas razuma ovde ... :lol:  Ali koja sava ? Ne znam da l' se prave te ultra-mega za ova prosta kola kao moja ...

 

edit : nestry, prevideh tvoj odgovor, znači, ipak je lasa bolja ? :lol: 

 

Vidim ja da će zastava da se vijori na ovim gumama još duugo ...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povremeno vozim koleginu E200 mecku 07' sa Sava UHP (?) gumama koje cesto spominjete. Nije sluzbeni auto, vec samo covek voli da je direktor (jelte, d se vozi). Po mom misljenju, auto veoma dobro lezi i upravljivost je iznenadjujuca sa aspekta odziva guma u krivinama, drze pravac i dobro koce. Vozena je i po kishi i po suvom.

Vidim je i na dosta automobila i o njoj se pise dosta, te mogu shvatiti i uzeti za gotovo da je dobra budzet guma za normalnog korisnika.

E sad, moj problem oko uzimanja te gume kao i neke posebne zimske ogleda se u nedostatku prostora za skladiscenje i drzanje pneumatika + dodatni trosak nabavke felni. Podrum postoji, ali po recima komsija koje su ojadjene, neko od nasih voljenih komsija obija iste jer nista nije nasilno otvarano..pa su tako uzete nove Sava gume za jugica, felne od Fluensa i tako...
All season guma svakako ne moze parirati namenski letnjoj i/ili zimskoj ali bar kada uzimam takvu gumu za sva godisnja i koja ce mi u dobroj meri menjati obe, nista ispod premiuma ne gledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, unapredjene :lol: Vrh :D 

 

Mislim da ce tebi posle 11 godina, bukvalno bilo koja nova guma biti ogroman skok :) 

 

Pomenuta sava je UHP2model, ako dobro vidim, za Z10 postoji samo perfekta i intensa HP... 

 

Potpuno se slazem sa svim sto su kolege gore napisale za Savu UHP2 (planiram da ih kupim sebi sledeci mesec), ali ako nije bas taj UHP2 model, mozda ne mora da vazi isto?

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horvat, pa to, mislim staro vino, stare gume, i tako to ... Realno, najveći skok će biti kad zamenim auto ... Mada me prošla volja iskreno, a i skoro sam amorte zamenio, pa mi žao ... :lol:

 

ISV_01, nemam podrum doduše, al' nemam ni problema sa prostorom, pa skladištim tako neke gluposti matore koje mi više u životu neće trebati ... skoro sam naš'o prednju mišlenku od motora, motor odavno otiš'o, ona ostala jbg. Dot 08, 21", dual sport, ako nekom treba ... Jeste stara, al je prava, i još ima korektnu šaru ... cena - poštarina ...

 

Milutinac, znači ipak lasa ? Hahaha :lol:

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Rasta said:
Horvat, pa to, mislim staro vino, stare gume, i tako to ... Realno, najveći skok će biti kad zamenim auto ... Mada me prošla volja iskreno, a i skoro sam amorte zamenio, pa mi žao ... default_laugh.png
 
ISV_01, nemam podrum doduše, al' nemam ni problema sa prostorom, pa skladištim tako neke gluposti matore koje mi više u životu neće trebati ... skoro sam naš'o prednju mišlenku od motora, motor odavno otiš'o, ona ostala jbg. Dot 08, 21", dual sport, ako nekom treba ... Jeste stara, al je prava, i još ima korektnu šaru ... cena - poštarina ...
 
Milutinac, znači ipak lasa ? Hahaha default_laugh.png

Istina, kad imas mesta mozes i da se pruzis malo duze od koliko si dugacak

No, gledano sa ekonomskog aspekta i sa aspekta menjanja pneumatika u dogledno vreme, kada vec guma pocne polako i gubiti svoja svojstva, kakva je vasa ekonomska racunica kada se menjaju letnje i zimske ? Pod tim nekim 'uslovima' mislim da niko nece da menja gumu (doduse ima takvih) tek kada joj se vide zice, kada je stara boga oca i izgubila svoja svojstva kao guma uopste i sigurnost je postala upitna.. Cisto me interesuje koliko ja tu sa all season gumom gubim (jer menjam iste na 4 max 5 godina nezavisno od kilometraze, preostale dubine share i sveopsteg stanja gume) drugim novim setom ili eventualno dobijam ako se gleda tako neki odnos dobrih dobijeno/ulozenih guma u budget segmentu (pominjana Sava, Fluda i sl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...