Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Bilo nekad...meni je to jako naivno razmišljanje...
Ležao sam u bolnici pre jedno 2 godine, pa pokupujem sve auto revije, na svim jezicima koje čitam i sam iz dosade počnem da upoređujem... Sve je to marketing

Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, ali potkrepljen argumentima. Ako Michelin koči po kiši 30m, Sava 35, a Lassa 40m, to je sve argument.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

premium će uvek biti premium, priča počinje i dužem tekstu gore i radi se o srednjem i nižem cenovno rangu

Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i srednjih svetlih primera svake godine. Ove je zimska Kleber HP3 odlična, za pola para od premium gume, a za leto Sava UHP 2.

Pošto vozim premium u većim dimenzijama, imam svoje neko mišljenje, ali objektivno ove gume iznad su bolja kupovina.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno sumnjam da Sava bolje koči od Lassa

Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lassa je realno daleko losija od save.

Pre neku zimu sam vozio nove lasse na golfu, ono je rang starfire koje sam probao i slicnih kineza, a ove zime sam gledao testove i vidim da je lassa u rangu kineza.

Sava je odskocila od svog proseka sa uhp2 i eskimo hp2, nisu se ranije tako dobro kotirali.

Viking letnje sam vozio i delovale su mi korektno, svakako ne treba slepo pratiti neki brend vec testove, ima razlike kod istog modela u zavisnosti od dimenzija bude druga zemlja porekla, znaci nije radjeno u istoj fabrici.

 

30th: Westlake SW 608
  1. Total: 69.6
  2. Wet: 39
  3. Snow: 30.6
Read Reviews
Imperial Snowdragon HP 31st: Imperial Snowdragon HP
  1. Total: 39.8
  2. Wet: 39.8
Read Reviews Buy from £42.00
Lassa Snoways 3 32nd: Lassa Snoways 3
  1. Total: 40
  2. Wet: 40
Read Reviews
Tomket Snowroad 3 33rd: Tomket Snowroad 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lično imam jako loše iskustvo sa Savom i kada ja uporedim sa Lassa,Lassa je bolja.
Japanac je Japanac, pa makar iz Turske
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno nije proslo pored japana.

 

Azijat je azijat, pa makar iz kine :D 

 

Sava je ranije pravila losije gume i verujem da si imao lose iskustvo.

Svakako ni sava ni lassa nisu brendovi guma sa tradicijom kvaliteta, vec sa tradicijom jeftinih guma, tako da ne treba im slepo poklanjati poverenje, samo testovi, makar je sad ponuda izuzetna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosla su vremena kada se brendovi mogu deliti na klase... Svaki model gume odredjenog proizvodjaca ima svoju ciljnu grupu i ne mora da znaci da ako je nesto "top" brend da je bolji od svih ostalih za svaki moguci model. Savin UHP model gume je mozda bolji od Tigrovog UHP modela (ako je verovati testovima/iskustvima drugih, ne govorim iz licnog), ali Savin Adapto model univerzalnih guma je cisto s... Drugu se i razletela na manje od godinu dana, on je Wintere zamenio sa Adapto i on kao eto neko kome je auto prevozno sredstvo nije uopste ocaran "napretkom" sto bi i ja potvrdio kao nekome kome je posao da procenjuje karateristike auta. Cak ni po suvom i toplijem vremenu razlika nije takva da moze reci da postoji razlika u kvalitetu i pored cinjenice da bi po dizajnu trebao biti bolji u tim uslovima po automatizmu. Smesno je reci da je Tigar dno a Sava neki srednji nivo u globalu bazirajuci se samo na 1 modelu gume. Primer mogu biti i recimo Toyo i Nankang gume, ciji poluslikovi su cesto po rezultatima i iznad Michelina i Pirelija, ali osnovni modeli najcesce dosta kaskaju. Iskustva o gumama moraju biti iskljucivo bazirana na odredjenom modelu a ne kao brend u globalu. U suprotnom ce mnogi biti "razocarani"...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u mestu je fabrika sa japanskom tehnologijom, proizvodi PP polipropilen, tako da znam kako stvari funkcionišu jer sam u struci,znam šta japanci zahtevaju da bi dozvolili da se njihov brend i spomene u vezi nekog proizvoda.
https://m.lassa.com/en-us/company
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bokovi mislim da ne, oni su i najslabija tacka gume.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, andreja.micovic said:

au brate...:coffee:

@Nidza Savin si zenjen?

Uš'o Neša u njega :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct @svi ostali, ukljucujuci forum geng "jesi zenjen il si gori" u maticarskom sastavu gdin @totti & @andreja.micovic :)

 

nisam juce zeleo ni na jedan nacin da sprecim zezanje na forumu, niti da bilo koga uvredim. Stavise, mislim da je ovaj forum super, a verujte dosta ga citam, i forum je meni licno super zbog 4 stvari, ako to nekom znaci> prva je da nisu samo IT kola najbolja (kako je to na drugim forumima). Druga je da su ljudi zaista skloni da pomognu, narocito novim clanovima (moj slucaj), tim ljudima (znaju oni koji su) beskrajno sam zahvalan na vremenu i informacijama. Treci je da se moze iscitati neko pametno razmisljanje, naizgled o kolima, ovome onome, a u stvari i o nekoj logici kupovine, zivljenja itd. I poslednje sto cesto dok citam umirem od smeha, cesto su to upravo vasi interni utovari, moram priznati najcesce je Mica iliti @MS PKu takvim postovima u igri. Ili barem u onima na koje sam ja naleteo :)

E sad zasto sam ja juce reagovao, prvo oglasio sam se iskljucivo na temu koju dobro poznajem. Ako vam kazem da sam radio prethodnih sedam godina za jednog od evropskim najvecih retailera sa gumama, koji je zapravo prodajni korpus Continentala (sediste kompanija je u Hanoveru) i to na poziciji marketing managera i PR managera za CEEC zemlje, da sam cesto i sam inicirao publikovanje pomenutih testova ili ucestvovao u pripremi istih, onda razumete zasto sam napisao ono sto sam napisao u nekim prethodnim redovima. Ponavljam nema velike razlike izmedju low i middle, odnosno budget guma, gotovo nikakve znacajnije, razlike se tek osete u visem rangu, testovi se uglavnom i odnose na te gume iz premium klase, pa se ubaci neki trigger za nesto nizu ciljnu grupu, jer je i kupovna moc u Evropi opala (Nankang se vrlo dobro prodaje u Svabiji recimo, kao i Viking, verovali ili da :). Testirali smo Nankang i Viking i Tigar, Savu Adapto, nema ozbiljnijih razlika, negde jedna malo potegne, druga dotegne drugde i tako u krug. Tu nam se pokazao Barum kao super guma u toj cenovnoj kategoriji. Razlike ozbiljne su u smesi i tehnologiji koja se iskljucivo koristi za lansiranje premium guma i tu ima smisla citati testove, ali opet vrlo oprezno. Mnogo je relevantnije iskustvo vozaca koje mozete pronaci na nekoliko open review sajtova. Kao i kolega, nas forumasa, koji smo vozili neku gumu, ali i to je uslovno, jer pitanje je kakav je trap kod kolege, kako vozi, kako mi vozimo, da li ima specificne navike u voznji itd, koji su pretezni vremenski uslovi, kakva mu je generalna izolacija od buke, jer je buka plasirana kroz deklaraciju vrlo uslovna info. Uostalom, kao i sa svime. Svakako, ako uzimate premium, tu nema greske, samo je pitanje ukusa, Michelin CC, koju ovde neki pominju, ili Michelin kao premium, Conti, Pireli i ta plejada prave jako ozbiljne gume za premium kupce i ta guma vredi svaki dinar.

 

I na kraju, zasto sam se zacnuo, ne zbog mene, realno, nismo deca, nego je bilo malo neumesno karakterisati ljude kao gore il zenjene il nezenjene, na nesto sto su napisali, i to totalno van teme, i to ja ne znam vas, vi ne znate mene. Forum nam to i omogucuje da online komuniciramo, a tu postoji neka kultura. Ona podrazumeva i da se online upoznamo. Recimo, nakon ovoga mozete slobodno da me tovarite.

 

U prilog svemu, moram da priznam da Tottijeve postove cesto citam, jer se vidi da poznaje automobile, a i skontah i rekose mi neke clanove da ih i prodaje, pa otuda i to poznavanje. Takodje, postujem svaku pomoc i informaciju koju sam dobio od pojedinih clanova i hvala im na tome.

 

Mir svima i uzdravlje! :)

 

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nidza Savin Nisam mislio nista lose, iskreno. Samo me je tvoja analiza jos od kupovine kola pa sada i opsirno objasnjavanje o gumama navela na misao a sta bi kad se zenio :)
gume se uzimaju za par sezona (4-5 godina, ajd da kazemo), kola zavisi od mogucnosti, ko moze menja na 2-3 godine (taj sigurno ne kupuje nove dobre gume za nesto sto ce voziti par godina), ko ne moze vozi i duze (moj slucaj, prva kombinacija guma je bila letnje kleber zimske sava eskimo, posle uzeo lassu i za leto i za zimu). E sad, ipak bi gospodja trebala da traje malo duze od ovog perioda :D zato sam napisao ono i to mi je bila prva asocijacija nakon tvog posta. Iskreno, procitao sam 2/3 tog posta i rekoh ne mogu vise. 

Mislim da je vecina svesna da su Michelin, Conti i Pireli vrhunske gume ali ova tema se vodi uglavnom u smeru "E od ove dve najjeftinije marke koja je manje gora" (zato se toliko pominju i porede Riken i Starfire i Kelly i Kama proizvodjaci) + dokumentovani testovi vecine brendova guma letnjih i zimskih (bili placeni ili ne, jbg, nemamo gde drugo da procitamo rezultate drzanja po kisi ili koliki je zaustavni put pri kocenju - ovde bih dodao i da je Klarkson svojevremeno u TG nahvalio Logana kao best buy auto u Britaniji). Razlog za ovo prvo su ocigledno ekonomski jer, kao i svugde, gledamo da prodjemo jeftinije. 

 

Neko tvoje licno iskustvo sa gumama se ne vidi iz tog posta tipa vozio sam, probao, svidja mi se, ne svidja mi se... 

 

Pisao sam i ranije, prva kombinacija guma koju sam ima kleber/sava mi je bila bolja i zahvalnije od lassa/lassa kombinacije. Ali ne mogu da kazem e bolje su ove ili one jer sam prvu kombinaciju vozio na 185/65R14 a drugu lassa 205/45R17 letnje i 175/65R15 zimske lassa. I kleber i sava su tise gume od lasse, auto je manje trosio (ali manji precnik tocka tako da je ocekivano). Zimske lassa mi se ne svidjaju kako su drzale po zimi, nisam imao neku sigurnost, cini mi se da i proklizaju ponekad i da su plasticnije od save. Za letnje ne znam sta da napisem, drasticna promena dimenzije, dobro su drzale po putu (ali su i sire), malo bucnije... Sad imam Dunlop Sportmaxx RT letnje i Barum zimske. Kad ih budem provozao dovoljno, napisacu stogod. Za sad Dunlop tih i udoban u dimenziji 225/45R17.

 

A Lassu sam uzeo na nagovor drugara koji je vozio zimske Lassa i odusevio se a ja nisam uzeo u obzir da su mu to prve nove gume sto ima :) tj da nije probao druge nove vec uglavnom par godina stare polovne. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrej, opusteno, sve ok. Svakako, nekad se covek raspise, a ko zeli da procita, procita, ko ne, ne, verovatno bi i meni u nekom pojedinacnom trenutku onaj moj dugacki post bio predugacak, ali nekome kome znaci i ima nedoumice sve je to vrlo kratko.


Sto se tice samih guma, kada se radi o Lassi, Vikingu, Barumu narocito (vrlo dobre gume za te novce), Good Ride-u, West Lake-u, Savi, Tigru, kao Michelinovom pulenu, sve su to ok gume za tu kintu. Zavisi i ko sta voli, kazem i kakav je kvalitet auta, kojoj klasi pripada. Ne moze se voziti Tigar guma na nekoj bmw petici uvek na ivici i ocekivati da ce da traje, nece, bice bezveze, nikakva, ali zato Pireli to moze da podnese, jer je ta guma pravljena za ozbiljne zezancije i ektremne situacije i ozbiljno hendlovanje automobila u razlicitim uslovima. Da ne govorim da ce trajati i ocuvati svojstva veci broj sezona i kilometara. I to mora biti svima jasno. Zasto je premium tu, a zasto u bussines planu veliki retaileri i proizvodjaci otvaraju put i za ekonomski jeftinije gume ispod slicne prese.

 

Ja sam o tome govorio, da kupovina guma nije kupovina auta, i da ce za sest sedam hiljada dindzi jednaku pricu odraditi i Lassa i recimo Viking, pitanje je sta se kome subjektivno vise svidja.

 

Dosta toga je i do tipa, dimenzije i vrste autamobila, tipa vozaca, kao i u jednom subjektivnom osecaju.

 

Sto se mene tice, ja bih uvek pre Lasse, Save, i svega pobrojanoh, iako su skroz ok, recimo izabrao Barum gume, izmedju ostalog zato sto smo ih testirali jednom na poligonu ozbiljnom nadomak Ljubljane, i pokazale su se jako, jako dobro za te novce. A izlozene su raznim zezancijama. Naravno, ni blizu premiuma, ali u tom cenovnom rangu su bile strava. Pricam o internim testovima koje smo sprovodili sa razlicitim gumama s vremena na vreme, a ovom sam sticajem okolnosti prisustvovao.

 

Svakako, nema hard feelings-a, i jos jednom lep pozdrav i tebi i Tottiju i ostatku forumaske druzine i prica o gumama moze da se nastavi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam odlucio da se opet oprobam sa Vredestein gumama, samo ovaj put Sportrac 5. Imao sam ih na Type S pre par godina samo drugi model i drzale su i vise nego dobro tih skoro 200ks. Sada ce jedan set ici na C-max a jedan na 500L sto ce biti dobar test posto C-max prelazi samo 15000 godisnje a 500L oko 60000km
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ticma Eto, recimo, Verdestajn i Toyo gume su pouzdano vrh i meni. Dobijao sam ih na testne voznje u razmenama dok sam bio preko, ganjao ih na sluzbenim autima sa kolegama, i pouzdano odlicne gume, narocito Vredestein.

 

Tople preporuke i od mene skromno za pomenuti brend :happy: Ali to je vec nesto malo skupllje u odnosu na ovde vec pominjanje Tigar, Sava i ekipu. Stavise, Verdestein se jako dobro kotiraju i kod konkurencije, imaju respekt.

 

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Nidza Savin said:

@neshaoct @svi ostali, ukljucujuci forum geng "jesi zenjen il si gori" u maticarskom sastavu gdin @totti & @andreja.micovic :)

 

nisam juce zeleo ni na jedan nacin da sprecim zezanje na forumu, niti da bilo koga uvredim. Stavise, mislim da je ovaj forum super, a verujte dosta ga citam, i forum je meni licno super zbog 4 stvari, ako to nekom znaci> prva je da nisu samo IT kola najbolja (kako je to na drugim forumima). Druga je da su ljudi zaista skloni da pomognu, narocito novim clanovima (moj slucaj), tim ljudima (znaju oni koji su) beskrajno sam zahvalan na vremenu i informacijama. Treci je da se moze iscitati neko pametno razmisljanje, naizgled o kolima, ovome onome, a u stvari i o nekoj logici kupovine, zivljenja itd. I poslednje sto cesto dok citam umirem od smeha, cesto su to upravo vasi interni utovari, moram priznati najcesce je Mica iliti @MS PKu takvim postovima u igri. Ili barem u onima na koje sam ja naleteo :)

 

-Ja nisam u matičarskom gengu, moja šala je bila na račun drugog forumaša apropo dužine teksta, nema veze sa ženidbom :D

 

-MS PK je oficijelno forumsko tovarno magare :lol:

 

-Od pre neki dan ne radim više kao prodavac automobila, zatvorili smo plac i prelazimo na drugu delatnost

 

No hard feelings :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to Nidža piše skroz ok, zapravo je mi je vrlo zdrav način razmišljanja.

Barum sam imao na Asconi C, početkom dvehiljaditih i tada je bio best buy, na 14",nisam ni osetio razliku posle Mišlen MXL...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti sve ok naravno, misllim da smo se objasnili :) Ja sam se nasalio sa tim maticarskim gengom :)

 

Svejedno, iako vise nisi na placu, mislim da ce mnogima od nas i dalje znaciti savet i misljljenje od tebe, kao sto i jeste, jer sam zaista procitao gomilu postova gde si pokazao odlicno poznavanje automobila. I neki racionalisticki pristup.

 

Pozdrav!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...