Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

hm, nisam, doduse licno sam imao iskustvo sa autogume.rs i bili su korektni. Tu naime radi jedan poznanik, pa sam preko njega isao, i sve je bilo super.

 

Ako je problem sto sam napisao ime sajta, obrisacu. Reko moze neko od admina da nam prigovori ... otkud znam. Reklama itd.

 

Lassa je za tu kintu super guma, kao i Goodride i Barum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, Lassa pre Vikinga?

Sad zvao Kemoimpex sa još dodatnim popustom ispadnu 15 hiljada (3750 po gumi) a Viking 4 hiljade..

Edited by Milos1976

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam spomenuo nijednu oznaku, sem Sava Intensa hp ali to je naziv gume. Lasa greenways je isto ok guma. Sto se guma tice, sem sto trefis dimenziju, validnije je da gledas decibelazu (koliko je glasna), ali racunaj da u zavisnosti od automobila, itd itd, puta neka guma, iako deklarativno sa nizom decibelazom moze subjektivno zvucati bucnija. Takodje, chekiras do kojih brzina moze da se djira, deklarativno i gadjas neku srednju klasu, ako zelis jeftinije ili nizu, ali vec proverene varijante, tipa Savu ili Vikig, ili cak recimo Tigar Winteru koja za te pare moze fino da te posluzi, u nekim normalnim zimskim gradskim uslovima. Primera radi. Tigra imas i pod imenom Riken, ista ili slicna smesa, ali za "ino" trziste.

 

Manje vise danas u svetu guma, svi ti low budget brendovi izlaze ispod prese velikih brendova, prosto time sire ciljnu grupu i prodaju, tako i Conti i Michelin i svi ostali, cak i midle range brendovi imaju svoje gume nize klase. Razlika je manja cena po satu samog radnika, jeftinija sirovina, odnosno smesa i nesto manji nivo kontrole kvaliteta, ali realno cesto se desi da tu bude jako dobrih guma koje prosecnog vozaca koji vozi u normalnim uslovima, do nekih 20.000 km godisnje moze super da posluzi nekoliko sezona.

 

Djiraqo sam i skuplje i jeftinije gume, recimo u zimskim teskim uslovima, kad bas treba, na nekoj planincugi osetices znacajniju razliku. Ovako, cesto ne, mozda ce biti sigurno tisa skuplja guma itd, ali ako nisi picajlza, sto bi reko nas narod, sve je to ok. Licno misljenje opet iz iskustva. Danas su svi brendovi priblizni i pitanje je sta ko voli. Neke gume su malko tvrdje, pa nekom nece odgovarati, neke poput Goodride letnjih fine i mekane, ali to je vec pitanje nekih licnih subkektivnih preferencija.

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ok, pa razliciti modeli samo :) U sustini vise je to marketinski stos, sve je to slicna smesa i kontrola kvaliteta. lassa je svakako ok guma, kad su se tek pojavile, mnogi su bili bojazljivi, ali sada sve vise ima zadovoljnih kupaca. Viking i Sava su nesto, mozda ttenutno jeftiniji, ali ni oni nisu losi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E,sad me baci u novo googlanje za tu decibelažu :) 

 

Dakle: 

 

Viking: 

  • Efikasnost potrošnje goriva: E
  • Prijanjanje na mokrom putu: C
  • Buka: 70 db

Lassa Greenways :

 

EU-POTROŠNJA EU-WET GRIP EU-BUKA
C
 
B
 
70 db

 

Koliko ja gledam ove grafikone (laički) : E je bolje nego C, odnosno za prijanjanje po mokrom kolovozu je bolje C nego B...ili grešim?

 

 

Ili ipak to nije toliko bitno..? Izvinjavam se na gnjavaži,ali da i ja nešto naučim pod stare dane.. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa gde lakše od puntića :) 

 

A ,izgleda da sam loše tumačio...Sad videh da je najbolja ušteda goriva A,a sve što se ide dalje slovno (B,C,itd) se ta efikasnost smanjuje..

Isto i sa prijanjanjem na mokrom kolovozu..

 

Dakle,definitivno Lassa..

11 hours ago, djomla said:

Gresis. Od boljeg ka lošijem A-B-C-D-E. Kao kod tehničkih uređaja.

 

Hvala,sad videh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je već negde pominjao da, ako je moguće, izbeći te eko gume bilo kog proizvođača, lošija smesa itd, itd. Ne znam koju dimenziju juriš, videh samo da je budžet oko 4 soma po gumi, ako ne gresim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio si odgovor. Lassa je ok skroz guma, ne brini. Neces pogresiti u tom cenovnom rangu ni sa Goodride, ni Barum plus minus, a nece ni sa Viking ili Sava Intensa.

Sve zavisi koju cenu ulovis, koliko vozis itd itd, ali vec ti napisah gore sve o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, djomla said:

Neko je već negde pominjao da, ako je moguće, izbeći te eko gume bilo kog proizvođača, lošija smesa itd, itd. Ne znam koju dimenziju juriš, videh samo da je budžet oko 4 soma po gumi, ako ne gresim.

 

165/70/14 letnje

Hvala svima na pomoći..

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Milos1976 said:
Pa gde lakše od puntića  
 
A ,izgleda da sam loše tumačio...Sad videh da je najbolja ušteda goriva A,a sve što se ide dalje slovno (B,C,itd) se ta efikasnost smanjuje..
Isto i sa prijanjanjem na mokrom kolovozu..
 
Dakle,definitivno Lassa..
 
Hvala,sad videh..

Nisam video da je Punto...
Panda jel lakša?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam Lasa guma na autu teskom tonu i po, tako da molim vas nemojte ukljucivati tezinu automobila u vezi sa kvalitetom guma, te gume su predvidjene za bilo koji auto bilo koje mase. Takodje, iskljucivo po neki premium brendovi poput Pirellija, odnosno pojedini premimum modeli imaju najvise ocene sto se tice efikasnosti, prijanjanja, srednja i niza klasa su po tim merilima tu negde, te razlike su tu vec daleko manje, minorne.

 

Dakle, bilo koje gume od standardnih proizvodjaca, koje su u standardnom opticaju i upotrebi mogu da se voze za normalna putnicka vozila, automobile, bez obzira na njihovu tezinu. I da l je auto tonu i po ili je 1.200 kg :) Smese guma su takve da trpe ta opterecenja vrlo dobro.

 

Na gume vise utice pravilno skladistenje, pravilno centriran i balansiran tocak/trap, kao i nacin voznje i koriscenje adekvatne gume u odgovarajucim vremenskim uslovima. To sto je guma stedljivija kada se radi o gorivu, ne znaci i da bolje prijanja i obratno. Samo kod iskljucivo premimum modela, nekog Continentala, Pirelija itd moze da se govori o idealnoj gumi, u smislu zadovoljana maksimuma svih tih mernih i referentnih vrednosti kvaliteta neke gume.

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja to mislim..

Moje Lassa, zadnje 2016.,prednje 2017....

Tihe,potrošnja tačno litru manja od taiwanskih zimskih 

 

f5808e069851da676e899f7201c62309.jpgef891b6ae3ffddd56d4303c5acd75802.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lassa za svaku preporuku, pogotovo Driveways. Za svakoga ko ne gleda premium klasu iz bilo kog razloga, Lassa je odlican izbor.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege jel moze i kako moze da se ustanovi dal je guma kriva..naime stavio sam letnje tigruse i pisao pre 10 dana na temi da mi ispusta guma na felni al to je sad sredjeno...elem baca mi auto izmedju 20 i 30 ko blesav sve se trese a i posle kad dodje do nekih 80 sve nesto trese i mrda otkud znam..dizao sam na dizalicu ubacio u brzinu i na oko deluje kao da guma ne ide u ravni vec da mrda baca itd...kad rukom predjem preko gume ne osecam nista neravno a vulkanizer kad je centrirao valjda bi mi rekao da nesto ne valja sa tockom buduci da ga znam...poluosovina mozda???

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/3/2019 at 10:10 AM, Nidza Savin said:
Radio sam za Conti predstavnika jedno vreme u na relaciji Temisvar-Hanover, koliko su mi rekle kolege koje su bile vise upoznate sa razlicitim gumama, Viking je ok za te pare.
U srednjoj klasi Barum su skroz ok gume, Goodride ili Lassa recimo takodje su se dobro pokazale, a da ne kostaju puno.
 
To je njihovo misljenje, pa prenosim. Cini mi se da ce ti i Sava odraditi posao, kao i Viking, ako ne prelazis puno km i nisi okrenut nekoj sportskoj voznji itd itd. Za neku uobicajenu upotrebu su ok.
 
Recimo, mene su zato i zainteresovale ove Viatta/Kama gume, jer znam da su ih radili Continental i Rusi u saradnji, a nikada nista nisam cuo o njima, nit lose, nit dobro, sem da zimske mogu dobro da posluze. Imam neki letnji set, koji jos moze da ide, pa vise pitam bas da vidimo da l se pojavio jos neki izbor za prosecnog gradjanina Srbije

Ja imam zimski set Kama-Viati sa asimetricnom sarom. Viati se vodi kao Kamin premium brend. Iz licnog iskustva od 2 zimske sezone mogu da kazem da je za zimu odlicna ali pravu zimu, znaci sneg, led i sve sto ona nosi. Guma sa sarom od verovatno 1cm dubine a mekana kao zvaka, veruj mi, kida po snegu i ledu. Znaci svaki put uz svako brdo ja ne verujem kako sam lako izasao :D Sto se tice buke , pa vrlo je tiha. Ne bruji uopste, znaci bas tiha. Ljudi ih mesaju sa obicnom Kamom , ona stara riblja kost sara sto je bila, ta je po pitanju buke bila..pa katastrofa. Ova druga Kama je mnogo tisa u odnosu na prethodnu ali je i dalje bucna.
Negativne stvari ove Viati su prvo zbog velike i meke sare, hoce auto da se uvija pri nagloj promeni pravca. Po kisi nije bas sjajna. Meni licno najveca zamerka je sto ima mnogo tvrde bokove, kao da je run flat i to se oseca u voznji prilicno. Drugo, sama guma je dosta teska, u prolece kada ih menjam posle njih kada uhvatim letnje mogu da ih prebacim preko kola kolika je razlika :D Samim tim mislim da se to odrazi i na potrosnju. Znaci, za pravu zimu je izvanredna, za ove nase par zime unazad...pa nema realne potrebe za njom.
Sto se tice letnjih, Kama je vazila pre za plasticnu gumu, dok se sad dosta hvale na letnje. Cuo sam od drugara koji radi u ED, poceli su da im stavljaju njih. U pocetku su negodovali ali kazu da su pozitivno iznenadjeni. Toliko znam o letnjim. Ja je licno verovatno ne bih stavljao, agresivno vozim i volim dobru gumu.
 

On 5/4/2019 at 9:13 PM, shortee said:
Kolege jel moze i kako moze da se ustanovi dal je guma kriva..naime stavio sam letnje tigruse i pisao pre 10 dana na temi da mi ispusta guma na felni al to je sad sredjeno...elem baca mi auto izmedju 20 i 30 ko blesav sve se trese a i posle kad dodje do nekih 80 sve nesto trese i mrda otkud znam..dizao sam na dizalicu ubacio u brzinu i na oko deluje kao da guma ne ide u ravni vec da mrda baca itd...kad rukom predjem preko gume ne osecam nista neravno a vulkanizer kad je centrirao valjda bi mi rekao da nesto ne valja sa tockom buduci da ga znam...poluosovina mozda???

Naravno da moze :D Prebaci je pozadi pa ces da vidis zacas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK Hvala puno za info....Znaci, zima nije problem s tom gumom, dobro je znati i super info za ljude kojima treba dobra zimska guma za malo kinte :) Mislim na one koji su cesto u snegu, na ne tako velikim brzinama, koji gacaju po snegu i blatu...Pitam jer nisam nista cuo, obicno ranije dok sam radio u auto i pneumatik industriji sam dobijao iskustva sto se kaze iz prve ruke.

 

Generalno, a mozda ce nekom znaciti, jer ne pricam napamet :), kada mi se nije davala kinta za premium (Michelin, Continental), vijao sam kao i svi te neke midle range gume. Neretko te gume, nisu uopste bile lose, tako da imam pozitivno iskustvo sa Barumom, Viking novijim gumama, modeli zadnjih sezonu, dve, cak i Nankang se ok pokazao neki modeli, recimo kolege u Svabiji su ih bas testirali i nisu imali losu rec obzirom na cenu naravno, sto moramo imati u vidu. I poslednje pozitivno iskustvo bilo je sa Lassa gumama.

Ono sto se mora razumeti, razlika izmedju premiuma i middle i low budget guma je velika, ali se pokazuje tek u esktremnim uslovima najcesce, dok je i u proseku vidljiva, no ne toliko izrazajno. Obican vozac, a testirali smo to, ne primecuje recimo znacajniju razliku u voznji izmedju Michelina i Baruma, u obicnim uslovima eksploatacije, e sad zahtevniji vozaci je odmah osete, a narocito je osete u uslovima opterecenja (kisa, kocenje, nagla promena pravca itd). Testirali smo ovo i znam o cemu pricam. Recimo, Wintera Tigrova ne moze da se poredi sa Continentalovom zimskog gumom naravno, medjutim i ona ce odraditi posao u nekim ne toliko ekstremnim situacijama i na automobilima srednje klase. Sustinska razlika je u samoj smesi i tu je sustina, dizajn sare je vec deo inzinjeringa koji je dostupan jednako svim proizvodjacima narocito ako uzmete u obzir da na trzistu imate zapravo premium brendove i njihove low budget otpatke ;) Sve su to kanali, odvodi i sare iz istog sinjela.

Ono sto se, medjutim, cesto previdja da je ta razlika u smesi izmedju nasuprot ovome neke low budget i middle range gume jako mala ili gotova nepostojeca, cesto i marketinski i sale out trik. Priozvodjaci guma moraju da pokriju razlicite ciljne grupe, sa sto manje logistike, kapaciteta i ulozenog, a presa ispod koje low i middle range gume idu je ista, samo se ponekad iskoristi sara od nekog presisalog modela u visoj klasi itd, recikliraju se ideje i slicno. Stoga ne treba biti tvrdoglav u tvrdji da je Sava znacajnije bolja od recimo Vikinga, realno nije. Stavise, ne postoji razlika u realnosti, iako mislimo da postoji. Uostalom, Vikind je Conti zapravo.

Takodje, testovi guma nisu merodavni, gotovo uvek su placeni, i rade se kao deo content marketing strategije. Takodje, test se i radi da bi bio sponzorisan ili je inicijalno sponzorisan da bi uopste nastao. Naravno, mora se ispostovati neki standard tokom testiranja, ali uzimati uvek rezultate testa slepo je u najmanju ruku kao kada bismo uzeli rezultate testa nekog automobila u nekom magazinu merodavnim, jer znamo da je taj test takodje uopste tu jer je placen, ili naprotiv medij u trzisnoj utakmici zeli test da isprovocira sledece igraca ili pomenutog igraca da sledeci test plati, kako ne bi dobio krajnje nepovoljne ocene.

Mozda ce ovo olaksati ljudima percepciju, da ako se dvoume izmedju Baruma, Save i Vikinga, sve je to vrlo slicno ili isto :) Isto njesra, da ne budemo grublji ili ako hocemo lepo receno, ok gume po toj ceni za nase uslove vremenskih uslova i standarda. I treba se opustiti. Stavise, kolege iz DE mi kazu da su se ovi poslednji Nankang modeli pokazali tu negde sa celom tom ekipom. Verovali ili ne. Dakle, to su ljudi koji testiraju masu guma na poligonima, i bave se konkurencijom.

E ako se ide ka Michelinu, Pireliju, Continentalu, znamo svi premium ekipu, e tu je vec dvoumljene s razlogom. Jer tu zaista jeste kvalitativna razlika znacajna, to su vec vrlo ozbiljne gume, a u odnosu na ove low i middle range gume velika i postojeca, smesa je bolja, kontrola kvaliteta je bolja, nema recikliranja, top ekipa inzinjerska radi na lansiranju gume, krade se info o tome sta radi konkurencija, dakle resursi su tu vec od starta usmereniji itd itd. Product management je tu stroziji, trazi se nova koka koja ce biti dobra i koja ce odneti pare prvim premium konkurentima te sezone.

I btw evo cujem recimo i da ova Tigar, odnosno Riken, odnosno Taurus :) Ultra High Performance letnja guma nije losa uopste. Ne moze bas da hendluje ozbiljne vozacke zezancije, ali za neku umerenu voznju radi posao i nije cak nesto ni jako bucna, iako je deklarativno na 72 db.

Pozdrav svima

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...