Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Postoje tu razne "cake" da bi se dobio najbolji rezultat. Bolje masine imaju opciju da na osnovu izmerenog dinamickog debalansa "predloze", preracunaju optimalan polozaj gume u odnosu na felnu. Obelezi se guma na polozaju ventila i zakrene onoliko koliko je masina pokazala (npr 180 stepeni). Desava se da guma koja je trazila npr 60 i 40 grama sa spoljne i unutrasnje strane, posle toga trazi 20 i 15. Ili ako je "poskakivala" posle se okrece mirno. Vulkanizeri to nerado rade jer im je dodatni posao, treba ponovo odlepiti, okrenuti, pumpati ... Ili neznaju. U  svakom sluaju, dobar servis koji ima iskusne majstore i dobre masine to mora da resi. Osim u slucaju da je guma nepravilnog oblika ili toliko nekvalitetna da je gotovo nemoguce izbalansirati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Aca Vulco said:

Postoje tu razne "cake" da bi se dobio najbolji rezultat. Bolje masine imaju opciju da na osnovu izmerenog dinamickog debalansa "predloze", preracunaju optimalan polozaj gume u odnosu na felnu. Obelezi se guma na polozaju ventila i zakrene onoliko koliko je masina pokazala (npr 180 stepeni). 

 

Bas to su uradili u Coningu. Hunter pokazao gde je idealna tacka felne i gume, oni uzeli svaki tocak i okrenuli gumu. Jeste malo mucenje ali jbg. Cena je ista ako se dobro secam kao u Beogumi. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i onih koji imaju odlične mašine a radnici neznaju da rade,2 puta to mi se desilo u Planeta guma,isto vibracije na odredjenoj brzini. Sad kupim gume pa nosim kod lokalnog vulkanizera. Nema nove mašine ali zna da radi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jos na takav servis nisam naleteo...super ako ih ima :)
meni kad balansiraju tockove kao da ne ocekuju da cu voziti preko 120.. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Aca Vulco said:

Postoje tu razne "cake" da bi se dobio najbolji rezultat. Bolje masine imaju opciju da na osnovu izmerenog dinamickog debalansa "predloze", preracunaju optimalan polozaj gume u odnosu na felnu. Obelezi se guma na polozaju ventila i zakrene onoliko koliko je masina pokazala (npr 180 stepeni). Desava se da guma koja je trazila npr 60 i 40 grama sa spoljne i unutrasnje strane, posle toga trazi 20 i 15. Ili ako je "poskakivala" posle se okrece mirno. Vulkanizeri to nerado rade jer im je dodatni posao, treba ponovo odlepiti, okrenuti, pumpati ... Ili neznaju. U  svakom sluaju, dobar servis koji ima iskusne majstore i dobre masine to mora da resi. Osim u slucaju da je guma nepravilnog oblika ili toliko nekvalitetna da je gotovo nemoguce izbalansirati.

 

Za to ni ne treba nikakva specijalna masina, nekad su vulkanizeti kad vide da ide puno tegica sami rotirali gumu da postigu bolji rezultat, nazalost nemamo vise "majstora".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile_bg

Ne tripujes se, ja sam se nas iznenadio… Na Bravou mi je razlika zima - leto bila oko pola litre I to Pirelli - Tigar Winter!

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, dekirs said:

Da li neko je neko mozda imao slicnu situaciju: stavio sam letnji set, alu felne sa letnjim gumama, i prilikom montaze, primetio vulkanizer da je jedna felna kriva. Odem kod lika sto ispravlja felne, ispostavi se da je jedna redovno kriva, a ostale 3 po malo. Ispravi covek sve 4 felne, izbalansira, licno sam gledao svaki tocak na balanserki, niti guma baca, niti felna mrda, ni gore-dole ni levo-desno. Odem da se provozam - preko 120 - volan trese ko lud. Ne vredi mi da probam zimski set, jer tamo vidim na balanserki kako guma baca... 

 

Interesantno je i tresenje. Na 120 tek malo, 130-140 bas solidno, i preko 150 pa sve do 200 bukvalno nista, mogu da pustim ruke s volana opusteno ... 

Kod mene je bio slučaj da montiram nove gume, felne perfektne, a vibracije počinju polako posle 120 km/h. Prihvatljivo je bilo do 140 km/h, a posle je jako treslo. Isproveravao sve na trapu, krstove, nosače, sve ali problem je ostao. Pošto i na auto putu nisam nešto brzo vozio, tako sam koristio vozilo dok ih nisam zamenio. 

Nakon toga sam uzeo druge felne za broj veće, montirao nove gume i prilikom montaže uočili da su dve felne malo krive. Interesantno da su se te krive lakše izbalansirale nego druge dve što su bile odlične. 

Računam, odoh ja da ispravim te felne, ali naravno probam auto kako će se ponašati, međutim nema vibracija, sve super, i nikad ih nisam ni ispravio.

12 hours ago, totti said:

Meni se dešavalo da odem do aerodroma npr - ne trese ni trunku. Okrenem se nazad ka gradu - trese emoji3.png

Tu meni stalno trese, valjda je do asfalta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima. 

 

@YUgisa, ti mozda znas, jel ima Coning kod nas u Subotici tu Hunter masinu? 

 

Pokusacu tim putem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam kod momaka sto su ispravljali felne da se pozalim, i zarotirali su mi gume (zaokrenuli na felni) i sada je znacajno bolje. I dalje malko trese, ali drasticna razlika. Sve u svemu, izgleda da je do samih guma, samo kad smo gledali na balanserki izgleda da smo se svi nekako fokusirali na felnu i prevideli da i guma 'skace' malo... S obzirom da mi i zimski set skace malo (to se odmah jasno videlo) pretpostavljam da bivsi gazda ne zna kako da drzi gume dok nisu na autu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda i felne, ne znam da li da idem na 18... Kako bilo, moracu da iscitam temu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pripazi sad malko kada kupuješ.

Probaj prvo sa novim gumama,velika je šansa da je to dovoljno

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam da je dovoljno, felne su sad prave ko strela, nego razmisljam ovako, estetike radi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, neshtry said:

A za kočenje na vlažnom verujem samo onima koji su ih probali. Ima ovde na forumu dosta i snobizma!

Snobovi bas voze Fiat i aktivni su na forumu :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jok,nego vozi gume od 10k na autu od 4k€ koji pređe 10k km zato što mu to nasušna potreba

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povodom balansa, ako sama guma ima klobukove ili je kriva iz ko zna kog razloga, na balans mašini je skoro nemoguće postići rezultat.

Ne znam na koju brzinu okreću balans mašine ali se za tu brzinu i uradi balans.

Ako je guma deformisana ona će početi da vibrira na određenim frekvencijama. I svako put kad se supererpozicioniraju

oscilacione frekvencije..

Imao sam slučaj novih guma koje jednostavno nisu mogle biti balansirane, superpozicija (trešenje) bilo na 35km/h pa na 70km/h između ništa, veće brzine se nisam usuđivao probati iz straha da ne pokidam neki deo vešanja .

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, horvat said:

Hvala svima. 

 

@YUgisa, ti mozda znas, jel ima Coning kod nas u Subotici tu Hunter masinu? 

 

Pokusacu tim putem.

 

Stvarno nemam pojma i Coning i Agrohim kao najveci servisi tu u SU nisu na nekom dobrom glasu medju ljudima koje ja poznajem pa nemam licnog iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je Sava pozitivno iznenadila, test za testom potvrđuje njene performanse koje su iznad srednje klase ili u dnu premium klase, a ona je budžet brend.

Imam i 18 i 19 Save i one su made in germany, prošlo leto sam vozio miselin pilot sport 4 koja je najbolja guma, i udobna i drži i koči i traje, ali i košta.

Rekao sam da je debilna izjava da je lassa rebrendiran bridgestone, zato što je to uvredljivo makar meni, kao da udjes u salon Škode, gledaš da kupiš Škodu jer je jeftinija, a ok je.
Ali da prodavac Škode uzme da ti priča da je to isto kao Audi npr. Ili je on debil ili misli da može nekog ko je operisan od automobila da prevesla.

Treba pratiti testove i naći gumu za svoje potrebe, što bolje za odvojenu cifru, nebitno jel budžet ili premium klasa, što bi za iste pare uzeo npr. Pireli ako je miselin bolji, tako i za savu tigar itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

Ondak tako treba! emoji106.png

Da imaš 25k platu...

Znači ko ima preko 25000 platu u ovoj zemlji ili na forumu on je snob? 

To je totalno druga tema. 

A ko kako raspolaže sa svojim novcem i interesovanja gde će ih i kako upotrebiti ne treba komentarisati. 

Nebitno da li se pređe 10 ili 50000km sa autom od 1,2 3 ili 50000e najbitniji je možda metar kocioni u nekom trenutku. 

A tu već ima razlike između premium i ostalih guma (faktor vozača isključujem već razmatrana tema) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Mene je Sava pozitivno iznenadila, test za testom potvrđuje njene performanse koje su iznad srednje klase ili u dnu premium klase, a ona je budžet brend.

Imam i 18 i 19 Save i one su made in germany, prošlo leto sam vozio miselin pilot sport 4 koja je najbolja guma, i udobna i drži i koči i traje, ali i košta.

Rekao sam da je debilna izjava da je lassa rebrendiran bridgestone, zato što je to uvredljivo makar meni, kao da udjes u salon Škode, gledaš da kupiš Škodu jer je jeftinija, a ok je.
Ali da prodavac Škode uzme da ti priča da je to isto kao Audi npr. Ili je on debil ili misli da može nekog ko je operisan od automobila da prevesla.

Treba pratiti testove i naći gumu za svoje potrebe, što bolje za odvojenu cifru, nebitno jel budžet ili premium klasa, što bi za iste pare uzeo npr. Pireli ako je miselin bolji, tako i za savu tigar itd.

 

Samo odredjeni model Save pokazuje to :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...