Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Citav zivot prodajem gume i nikada "Tigar| nije bila guma koju sam preporucivao. Sada su napravili znacajan iskorak sa modelom ULTRA HIGH PERFORMANCE koji je jako lepo dizajniran sa 4 uzduzna kanala, veoma je lagan i na balansiranju trazi veoma male korekcije. Cena za dimenziju 225/45R17 u XL (ojacana varijanta) sa brzinskim indeksima  V (240 km/h) ili Y (300 km/h) iznosi 5500-6000 dinara sto je stvarno pristojno. "Riken" se isto radi u "Tigru" i prakticno je ista guma za nesto manje para. 

S`obzirom da je "Michelin" 100% vlasnik "Tigra", ocigledno je da je razvojna sluzba dobro uradila posao.

Nisam ih licno vozio da bih mogao da ocenim vozne karakteristike ali dosta ljudi koji su ih kupili kod nas su nam rekli da su prezadovoljni.

Eto, mislio sam da to nikada necu izgovoriti a sada ispade da reklamiram "Tigar" :) Sala na stranu, odlican odnos cene i kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mišljenje o Sava Intensa UHP2. Da li vredi uzeti ili ne, pošto su nešto džabe u 225/45/17, tipa kao Tigar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lassa je super u svom cenovnom rangu.A za kočenje na vlažnom verujem samo onima koji su ih probali.Ima ovde na forumu dosta i snobizma!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle prve sezone sa Lassa zimskim gumama ( snoways 3 ) mogu da kazem da su za sneg dobre ( bolje od sava s3+ ), ali sve ostalo je losije od pomenute: prilikom kretanja hoce da slajfuju ali pri kocenju i ne i koliko sam primetio nisu bas stedljive po pitanju potrosnje goriva, ali mozda sam se istripovao. Sava je za Bg zimu bolja od lasse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni Sava bezveze,baš imam loše iskustvo sa njima....doduše ćaletov MB ima zadnju vuču...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Rile_bg said:

Sava je za Bg zimu bolja od lasse.

Sa ovim od gore se u potpunosti slazem. 

Pre bih uzeo opet Savu nego opet Lasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko je neko mozda imao slicnu situaciju: stavio sam letnji set, alu felne sa letnjim gumama, i prilikom montaze, primetio vulkanizer da je jedna felna kriva. Odem kod lika sto ispravlja felne, ispostavi se da je jedna redovno kriva, a ostale 3 po malo. Ispravi covek sve 4 felne, izbalansira, licno sam gledao svaki tocak na balanserki, niti guma baca, niti felna mrda, ni gore-dole ni levo-desno. Odem da se provozam - preko 120 - volan trese ko lud. Ne vredi mi da probam zimski set, jer tamo vidim na balanserki kako guma baca... 

 

Interesantno je i tresenje. Na 120 tek malo, 130-140 bas solidno, i preko 150 pa sve do 200 bukvalno nista, mogu da pustim ruke s volana opusteno ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi,meni su na libri tresle gume na 80-90kmh,sve živo radio i gledao,dok nisam promenio gume i resio problem.Sara postala testerasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vagenovac said:
Ili je debil ili misli da si ti debil pa hoće da ti uvali nešto gde ima veću marzu, treće nema

Lassa je u rangu Kineza, malo bolje od tigra po rezultatima kočenja i slično na testovima što je mereno.

Moze li link ka nekom od tih testova gde je Lassa u rangu kineza?
Vozio sam Lassu Driveways na Cromi 3 sezone i imam samo reci hvale za ove gume pogotovo u odnosu na cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, horvat said:

Da li neko je neko mozda imao slicnu situaciju: stavio sam letnji set, alu felne sa letnjim gumama, i prilikom montaze, primetio vulkanizer da je jedna felna kriva. Odem kod lika sto ispravlja felne, ispostavi se da je jedna redovno kriva, a ostale 3 po malo. Ispravi covek sve 4 felne, izbalansira, licno sam gledao svaki tocak na balanserki, niti guma baca, niti felna mrda, ni gore-dole ni levo-desno. Odem da se provozam - preko 120 - volan trese ko lud. Ne vredi mi da probam zimski set, jer tamo vidim na balanserki kako guma baca... 

 

Interesantno je i tresenje. Na 120 tek malo, 130-140 bas solidno, i preko 150 pa sve do 200 bukvalno nista, mogu da pustim ruke s volana opusteno ... 

Ako je tako kako opisujes, postoje dve mogucnosti. Prva, da mu masina za balansiranje nije tacna i druga, da vibraciju izaziva nesto drugo (npr. "krst" poluosovine, odnosno zgloba (moze da bude i do tocka i do menjaca). Dalje, vibraciju moze da stvara i luft u vesanju (kugla, silen blokovi...).

Po meni, treba krenuti od najjeftinije provere, zamoli nekog vulkanizera za koga znas da ima dobru masinu da pusti tocak sa tegovima pa ces videti. Usput, ako ima stubnu dizalicu, moze da pregleda i ostalo sto sam ti nabrojao.

Ako, kojim slucajem prolazis kroz Veliko Gradiste, javi se, resicemo problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno. Ako ne resim, mozda i organizujem neku voznju do Djerdapa :D 

 

U vesanju nema lufta sigurno, jer sam nedavno (pre mozda 2m) zbog optike isproveravao sve uzduz i popreko, tri puta. 

 

Ja se nekako potajno nadam da su gume, jer su iz 2013 godine, ko zna kako stajale tokom zime. Pri tom, ne znam da li to sto su neko vreme bile na krivoj felni moze da ih "pokrivi"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoze da ih pokrivi, svakako da sve sto se okrece nepravilno ostavlja neki trag ali to je zanemarljivo. Ako se prilikom okretanja tocka u masini za balansiranje ne primecuje da guma "baca" (gore-dole, levo-desno), ostaje samo da majstor postavljanjem tegova na odgovarajucem mestu ujednaci centrifugalnu silu i to je sve. Desava se, retko doduse, da tocak zbog korozije ne "legne" lepo na glavcinu ali onda bi vibracije bile stalne. Isto tako, ako felne nisu originalne, odnosno ako je centralna rupa veca od glavcine, desava se da prilikom stezanja srafova povuce iz centra. Zato se u takvoj situaciji stavljaju plasticni prstenovi (adapteri). Oni istovremeno pomazu da se tezina auta ne prihvata samo na srafove (brezone). 

Starost guma od 5-6 godina nebi trebalo da predstavlja problem. 

Jos jednom kazem, treba krenuti od provere balansiranja. Znaci tocak sa tegovima ide u masinu, prethodno se masina programira bas za pozicije tegova kako su zalepljeni i onda ce biti jasnije. Pretpostavljam da je alu, ako je celicna jos jednostavnije za proveru.

Edited by Aca Vulco

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, marko.jovanovic said:

Mišljenje o Sava Intensa UHP2. Da li vredi uzeti ili ne, pošto su nešto džabe u 225/45/17, tipa kao Tigar.

Uzimaj. :thumbup: 

Uzete prošle godine, mislim da je ok guma. Ima sigurno i boljih, ali je ova Sava skroz ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne varam, ta dimenzija se radila u  Nemackoj ili Francuskoj u "Good Year" fabrici. Svi Good Year brendovi (GY, Dunlop, Fulda, Sava) se rade na isti nacin za istu dimenziju. Hocu reci, karkasa (osnova, platno) je ista a dezen i sastav gazeceg sloja razlicit. Tako, ako se npr. ta dimezija GY radi u nemackoj fabrici, onda ce se tu praviti i Dunlop i Fulda i Sava u toj dimenziji. Zakljuak je da nije toliko velika razlika u kvalitetu jer su iste sirovine, tehnologija i masine u pitanju. Cenu premium brendova tovare razvoj, reklame i razni drugi troskovi dok se ovi iz budget segmenta "provuku".  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marko.jovanovic Uzimaj! Nema greske sa njima, sasvim okej guma cak i ako se nekada malo pretera u krivinama ili po gasu. Po kisi isto sjajna. Najveca prednost izuzetno TIHA guma, bukvalno sam se odusevio kada sam je montirao.

 

1 hour ago, horvat said:

Da li neko je neko mozda imao slicnu situaciju: stavio sam letnji set, alu felne sa letnjim gumama, i prilikom montaze, primetio vulkanizer da je jedna felna kriva. Odem kod lika sto ispravlja felne, ispostavi se da je jedna redovno kriva, a ostale 3 po malo. Ispravi covek sve 4 felne, izbalansira, licno sam gledao svaki tocak na balanserki, niti guma baca, niti felna mrda, ni gore-dole ni levo-desno. Odem da se provozam - preko 120 - volan trese ko lud. Ne vredi mi da probam zimski set, jer tamo vidim na balanserki kako guma baca... 

 

Interesantno je i tresenje. Na 120 tek malo, 130-140 bas solidno, i preko 150 pa sve do 200 bukvalno nista, mogu da pustim ruke s volana opusteno ... 

 

Problem ces resiti tako sto ces otici u Conning ili kod vulkanizera koji ima Hunter masinu. Ja sam se mucio da balansiram tockove, isao u Beogumu, kod lokalnih vulkanizera, ljudi balansirali, gledali i nista.. Pravac Conning ili neki drugi servis koji ima Hunter masinu i nemas brige.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, vagenovac said:

Ili je debil ili misli da si ti debil pa hoće da ti uvali nešto gde ima veću marzu, treće nema :D

Verovatno ovo drugo. Cudo je kako ljudi danas lako etiketiraju druge. Neverovatno zaista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lassa mi zimus nigde nije proklizavanje, kočenje je bilo ok, udobnost i buka isto, ali, brate, ladno mi je, uz sve što ide zimi, digla potrošnju za skoro litar ipo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće ni Hunter uvek da pomogne.

Meni je zamena mesta točkova (levi/desni) pomogla posle tantalovih muka sa povremenim trešenjem. A jednom mi je rešilo problem i to što sam uradio dobalansiranje - na postojeće balansirane točkove sam kod drugog vulkanizera insistirao da ih balansira na mašini, ali bez skidanja postojećih tegova, samo da doda nove. I upalilo je

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodavanje tegova na neodgovarajucim mestima je bzv. Recimo, ako trazi teg na suprotnoj strani od postojeceg, onda se onaj stari umanjuje a ne dodaje se novi jer onda jedan drugog potiru. Znaju to vulkanizeri koji su slusali fiziku u VII razredu i naucili sta je centrifugalna sila. Postoje sofisticirane masine (neko rece Hunter, onda Hofmann) koje mere i staticki i dinamicki debalans. E sada, sto dobar deo vulkanizera ne bazdari svoje aparate ili radi na kineskim masinama, to je druga prica. Ovi drugi, koji su ulozili znacajne pare u opremu su nesto skuplji ali nije to tolika razlika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se ja sa tobom da je bezveze i nelogično i slažem se i za nebaždarenje (kineskih) mašina i tegove upitnog kvaliteta, ali posle neuspeha u Coningu, Uno centru i Beogumi, problem je rešilo ovo što sam ja tražio

 

Našao sam točkove koji provereno nisu tresli u uslovima gde je meni treslo, pa sam ih za probu montirao kod sebe i uverio se da je neki problem do mojih guma/točkova, a ne do trapa, poluosovine ili zgloba. Ni na jednoj mašini moj set nije pokazivao nikakve znake "iskrivljenosti" i anomalija, čak sam i kod Rokija nosio na ispitavanje - sve ok. Zašto je treslo i šta je u pitanju, ostala je misterija.

 

Meni se dešavalo da odem do aerodroma npr - ne trese ni trunku. Okrenem se nazad ka gradu - trese

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, bane1321 said:

digla potrošnju za skoro litar ipo

Znaci ne tripujem se za potrosnju? 

Meni ne kliza kad kocim, cak i kad je naglo, ali pri kretanju hoce da zaslajfuje i po suvom ( na uzbrdici ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...